AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg vet jeg ikke er bedre, penere eller smartere enn andre, og det irriterer meg veldig. Hvordan kan jeg jobbe med det? I hodet mitt er jeg nedlatende mot andre og vil jekke de ned og hevde meg over de. Men så tar jeg meg i det, at jeg er jo ikke på noen som helst måte bedre, tvert om kjenner jeg stort sett folk som er bedre enn meg på de fleste måter. Hva er det et tegn på at jeg vil være nedlatende mot andre? Dårlig selvbilde? Må legge til at jeg selvfølgelig holder dette for meg selv og er hyggelig mot alle jeg møter. Anonymkode: 1e80b...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Ingen som kan kjenne seg igjen i dette? For å nærme meg et svar på eget spørsmål, kan jeg legge til at jeg tenker mindre på ønsket om å trykke andre ned når jeg er fornøyd med mitt eget liv. Men da går det over til en opplevelse av at jeg ER bedre enn andre. Kan det være narsisistiske tendenser? Men at jeg ikke lever det ut i den forstand at jeg klarer å holde meg fra å agere på følelsen? Anonymkode: 1e80b...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 Kan det være at du ikke har en følelse av så mye mestring i livet, eller at du ønsker å være litt mer spesiell? Jeg var litt lik dette før da jeg ønsket å bli sett, ha et talent eller noe som skilte meg litt mer ut som noen andre av de rundt meg. De andre var så gode til ting at jeg ble litt usynlig og kanskje litt misunnelig. Mestring og identitet er viktig å ha, er dette på plass i ditt liv? Anonymkode: bdd78...895 2
NiceOrNothing Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet jeg ikke er bedre, penere eller smartere enn andre, og det irriterer meg veldig. Hvordan kan jeg jobbe med det? I hodet mitt er jeg nedlatende mot andre og vil jekke de ned og hevde meg over de. Men så tar jeg meg i det, at jeg er jo ikke på noen som helst måte bedre, tvert om kjenner jeg stort sett folk som er bedre enn meg på de fleste måter. Hva er det et tegn på at jeg vil være nedlatende mot andre? Dårlig selvbilde? Må legge til at jeg selvfølgelig holder dette for meg selv og er hyggelig mot alle jeg møter. Anonymkode: 1e80b...ba5 Tenker da at du ikke har det så bra. Mindreverdighetskompleks ? Folk som har det bra , gjør andre bra. Ganske enkelt . 9
Gjest Martineroxyy Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet jeg ikke er bedre, penere eller smartere enn andre, og det irriterer meg veldig. Hvordan kan jeg jobbe med det? I hodet mitt er jeg nedlatende mot andre og vil jekke de ned og hevde meg over de. Men så tar jeg meg i det, at jeg er jo ikke på noen som helst måte bedre, tvert om kjenner jeg stort sett folk som er bedre enn meg på de fleste måter. Hva er det et tegn på at jeg vil være nedlatende mot andre? Dårlig selvbilde? Må legge til at jeg selvfølgelig holder dette for meg selv og er hyggelig mot alle jeg møter. Anonymkode: 1e80b...ba5 Ingen är god. Alla går vi runt med både onda och goda tankar. Moraliske og ikke moraliske tanker! Men du värkar självreflektert og det är positivt! Du behöver inte oroa dig! Det enda jag kan säga är väll att du fortsätter och ifrågasätter dina tankar. Du verkar empatisk och sålänge du kan förstå att du inte ä bättre än någon annan. Då är det inget problem sen vet jag inte. Men om du är tävlingsinriktad eller jämför dig med andra så kan det vara en del av din personlighet. Och det är helt okej. Så länge du inte skadar andra. Endret 31. oktober 2021 av Martineroxyy
NiceOrNothing Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen som kan kjenne seg igjen i dette? For å nærme meg et svar på eget spørsmål, kan jeg legge til at jeg tenker mindre på ønsket om å trykke andre ned når jeg er fornøyd med mitt eget liv. Men da går det over til en opplevelse av at jeg ER bedre enn andre. Kan det være narsisistiske tendenser? Men at jeg ikke lever det ut i den forstand at jeg klarer å holde meg fra å agere på følelsen? Anonymkode: 1e80b...ba5 Du minner meg litt om min søster . Hun er veldig hyggelig når hun har d bra i eget liv . Men svært lite hyggelig i motgang . Hun er veldig sjalu og nedlatende når andre gjør det bra / har d bra evnt er pene / flinke . Forskjellen på deg og henne er vel at du har så stor selvinnsikt at du lar d forbli m tanken . Det er ganske godt gjort å gjøre , å d vitner om stor selvinnsikt at du er klar over dette selv , at d er narsisistiske tendenser . Tror du er co-vert narsisist utifra d du forteller . Mn at du klarer å styre trangen til å bryte andre ned . Du lar d bli med tanken .Å d står d respekt av 💪❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 NiceOrNothing skrev (6 minutter siden): Du minner meg litt om min søster . Hun er veldig hyggelig når hun har d bra i eget liv . Men svært lite hyggelig i motgang . Hun er veldig sjalu og nedlatende når andre gjør det bra / har d bra evnt er pene / flinke . Forskjellen på deg og henne er vel at du har så stor selvinnsikt at du lar d forbli m tanken . Det er ganske godt gjort å gjøre , å d vitner om stor selvinnsikt at du er klar over dette selv , at d er narsisistiske tendenser . Tror du er co-vert narsisist utifra d du forteller . Mn at du klarer å styre trangen til å bryte andre ned . Du lar d bli med tanken .Å d står d respekt av 💪❤️ Er man narcissist så savner man selvinsikt. Du burde lese psykologi på dybden før du slänger ur dig personlighetsstörningar. Anonymkode: 3e968...0a7 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 Du virker veldig selvsentrert og nedlatende mot andre, kanskje pga depresjon Anonymkode: b485b...3c5
NiceOrNothing Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er man narcissist så savner man selvinsikt. Du burde lese psykologi på dybden før du slänger ur dig personlighetsstörningar. Anonymkode: 3e968...0a7 Hun nevner d selv i innlegget sitt . Les innlegget . Narsisistiske tendenser . ( som mange av oss har , i ulik grad ) Endret 31. oktober 2021 av NiceOrNothing 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 NiceOrNothing skrev (4 minutter siden): Hun nevner d selv i innlegget sitt . Les innlegget . Narsisistiske tendenser . ( som mange av oss har , i ulik grad ) Alle har Litt narssisisme og det er helt naturligt. Men å vare co vert narrsissist eller å ha høy score på narssisisme er svært få og det er en personlighetsstörning! Og di savner helt selvinsikt! Viktigt å få frem fordi folk virker å være helt ok med å sette diagnoser på folk uten å selv være en psykolog…. Anonymkode: 3e968...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg kan føle på det samme og jeg vet at det bunner i dårlig selvtillit. Jobber med meg selv for ikke å ha disse tankene, jeg kan kun endre meg selv. Viser selvfølgelig ikke denne siden til andre. Anonymkode: cbd30...651 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 Hvor gammel er du? Kan kjenne meg litt igjen i det du skriver fra jeg var yngre. Etterhvert har det sneket seg inn litt mer erfaring og ydmykhet. Har jobbet en del med takknemlighet, det har hjulpet. Anonymkode: b7a35...d4e 2
NiceOrNothing Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle har Litt narssisisme og det er helt naturligt. Men å vare co vert narrsissist eller å ha høy score på narssisisme er svært få og det er en personlighetsstörning! Og di savner helt selvinsikt! Viktigt å få frem fordi folk virker å være helt ok med å sette diagnoser på folk uten å selv være en psykolog…. Anonymkode: 3e968...0a7 Jeg satte ingen diagnose. Jeg sa TROR , fordi hun selv hadde nevnt d .Forøvrig så tror jeg at du er en kranglevoren person som liker å argumentere på nett . 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg vet jeg ikke er bedre, penere eller smartere enn andre, og det irriterer meg veldig. Hvordan kan jeg jobbe med det? I hodet mitt er jeg nedlatende mot andre og vil jekke de ned og hevde meg over de. Men så tar jeg meg i det, at jeg er jo ikke på noen som helst måte bedre, tvert om kjenner jeg stort sett folk som er bedre enn meg på de fleste måter. Hva er det et tegn på at jeg vil være nedlatende mot andre? Dårlig selvbilde? Må legge til at jeg selvfølgelig holder dette for meg selv og er hyggelig mot alle jeg møter. Anonymkode: 1e80b...ba5 Jeg er helt lik, men jeg sier det ikke høyt da, eller viser det på noen måte. Tror jeg. Jeg vet jeg ikke er penere, flinkere eller bedre enn andre. Faktisk er det helt motsatt. Anonymkode: 129b8...464
Tvist Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 Kanskje må du finne noe du trives med og er flink til. Strikke, trene tai Chi, danse... Hva liker du?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er helt lik, men jeg sier det ikke høyt da, eller viser det på noen måte. Tror jeg. Jeg vet jeg ikke er penere, flinkere eller bedre enn andre. Faktisk er det helt motsatt. Anonymkode: 129b8...464 …eller så ligger sannheten et sted midt i mellom? Men hvis man er usikker på seg selv så sammenligner man seg med andre hele tiden i stedet får å akseptere seg selv som man er. Anonymkode: b7a35...d4e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 Husker for mange år siden at jeg var på byen med en kompis. Plutselig peker han diskret mot veggen utenfor damedoen: "Se på hun jenta der, hun er typisk arrogant og nedlatende". Og ja, hun kikket på alle jenter som gikk forbi med et hånlig blikk. Og for å si det sånn: Hun var vel ikke den som stod først i køen da utseende ble delt ut. Oppførselen hennes var såpass påfallende at jeg aldri har glemt det. Hun var kanskje som deg, TS, bare uten de sperrene som gjør at man skjuler trangen til å hevde seg? Uansett trakk jeg konklusjonen at hun umulig kan ha det særlig godt med seg selv. Anonymkode: 1b830...2cd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Jeg satte ingen diagnose. Jeg sa TROR , fordi hun selv hadde nevnt d .Forøvrig så tror jeg at du er en kranglevoren person som liker å argumentere på nett . Absolut ikke. Men når folk skriver att dem tror att andre er covert narssisist eller slänger ut seg det uten å ha Noen anelse om Hva selve ordet innebærer! Og det er mange over nette som rett og slett missbruker narssisisme og psykopati. Og da er det mange som selvdiagnotiserer seg eller som blir stämpla som noe di egt ikke er. Og folk burde vare försiktige for andelen er svært lave! Anonymkode: 3e968...0a7
NiceOrNothing Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Absolut ikke. Men når folk skriver att dem tror att andre er covert narssisist eller slänger ut seg det uten å ha Noen anelse om Hva selve ordet innebærer! Og det er mange over nette som rett og slett missbruker narssisisme og psykopati. Og da er det mange som selvdiagnotiserer seg eller som blir stämpla som noe di egt ikke er. Og folk burde vare försiktige for andelen er svært lave! Anonymkode: 3e968...0a7 Jeg skrev dette til henne. I et spørsmål hun stilte , der hun nevne d selv . Folk skriver vel inn for å få ærlige svar på ærlige spørsmål . Å jeg har faktisk til gode å se noen vær så ærlig om sånne tanker som hun er. At du føler et behov for å spamme tråden med dine betraktninger ,som ikke har noe med spørsmålet å gjøre, får være ditt problem ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Kan det være at du ikke har en følelse av så mye mestring i livet, eller at du ønsker å være litt mer spesiell? Jeg var litt lik dette før da jeg ønsket å bli sett, ha et talent eller noe som skilte meg litt mer ut som noen andre av de rundt meg. De andre var så gode til ting at jeg ble litt usynlig og kanskje litt misunnelig. Mestring og identitet er viktig å ha, er dette på plass i ditt liv? Anonymkode: bdd78...895 Ja jeg tror det handler om begge deler, jeg kjenner på veldig lite mestring, og jeg skulle gjerne vært spesielt dyktig på noe og hatt et eller annet som skiller meg positivt ut. Jeg mangler også en identitetsfølelse og tenker at jeg er en taper, og at det har ligget i kortene at jeg skulle bli en taper på et eller annet tidspunkt. QFør følte jeg meg som en vinner og at jeg skulle oppnå noe helt spesielt innenfor alt jeg satte meg fore. Takk for svar Anonymkode: 1e80b...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå