Trampe Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #21 Skrevet 5. oktober 2005 Som jeg trodde, han bare snøftet det vekk. Han vil gjerne ha katt, men ikke to. Får bruke mine beste overtalelsesevner jeg da Det er jo ikke så mye mer arbeid med to katter? Samt at de har hverandre, så de trenger ikke konstant oppmerksomhet. Jeg vil ikke ha en innekatt alene, det har jeg ikke sansen for. De blir jo så ensomme når vi ikke er hjemme! Greit nok, nå er jeg student og mye hjemme, men om et år er jeg også i full jobb. Da vil katta være helt alene. Han ser ikke problemet med det.... Hmf. Vi får se hvordan det går...spennende dette her
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2005 #22 Skrevet 5. oktober 2005 Katter er utrolig kjekke husdyr! Min katt var innekatt det første året vi eide han (han er konge ute nå), og han er utrolig veloppdragen! Har ikke ødelagt noen møbler eller vegger. Blir jo litt hår, men forbausende lite til å være langhårskatt. Eneste uvane er jo at han elsker å dra seg langs gulvet med klørne godt festet i undersiden sofaen. Blir ikke særlig skade og ev. løse tråder som henger klippes bare vekk. Ellers kan jeg jo nevne at ikke alle katter liker selskap av andre katter! Noen er sære (slik som min) og vil helst ikke dele mennesket sitt:) Så en løsning kan jo være å ta kontakt med dyrebeskyttelsen for de har ofte katter som omplasseres som alenekatter!
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. oktober 2005 #23 Skrevet 5. oktober 2005 Som jeg trodde, han bare snøftet det vekk. Han vil gjerne ha katt, men ikke to. Får bruke mine beste overtalelsesevner jeg da Det er jo ikke så mye mer arbeid med to katter? ← Det er mye mindre arbeid med to katter enn med en, spesielt kattunger. En annen kattunge er det eneste som greier å holde det tempoet de små rakkerne har...
Ciara Skrevet 6. oktober 2005 #24 Skrevet 6. oktober 2005 Helt enig med med Varg-Menja! Det er MYE mindre jobb med to katter enn med én. Når du har én katt, må du allerede skifte kattesand, gi mat etc, og det blir ikke mer jobb med to. Greit, du må skifte litt oftere, men det er ikke vesentlig forskjell her. I tillegg krever kattene mindre av deg når de er to. Da jeg hadde én, kom han veldig ofte til meg når han ville leke, naturlig nok, og med det sinnsyke tempoet han holdt, kunne det bli litt mye noen ganger Men også utrolig morsomt! Men nå når han har fått selskap er han mye roligere mot oss mennesker. Han ser rett og slett superlykkelig ut når han løper etter vesla og hun løper etter ham. De piler rundt omkring i leiligheten, lekeslåss litt og har det veldig moro. Så leker vi en del med dem, men det er bare fordi det er veldig gøy og ikke fordi vi har dårlig samvittighet av noe slag. I tillegg kan man slappe bedre av hvis man er borte noen timer. F.eks når jeg går rett fra jobb til en avtale på kvelden, og det blir en del timer for dem å være alene. Når jeg kommer hjem, er det ikke alltid de gidder å komme å møte meg i døra, fordi de ligger og sover sammen et eller annet sted. Da jeg bare hadde én fikk jeg enkelte ganger utrolig dårlig samvittighet når jeg kom hjem og storepus så ut som han hadde ventet i evigheter. Jeg har ikke hatt mer problemer med å få kattepass til to katter enn til én. Noen ganger sover kattepasser hos meg, andre ganger leverer jeg dem til foreldrene mine. Og alle synes det er veldig festlig å se på dem leke, og å ha to katter å kose med. Og når det er lettere å eie to katter enn én, er det sikkert lettere å passe to også? Trenger samboeren din flere argumenter?
Trampe Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #25 Skrevet 6. oktober 2005 Tusen takk, Ciara, jeg skal la han lese innlegget ditt når han kommer fra jobb
Sniglå Skrevet 6. oktober 2005 #26 Skrevet 6. oktober 2005 Signerer på det med to katter ja! Og det beste er å få to søsken, da slipper du å uroe deg for om de evt kommer til å gå greit sammen Det meste er vel egentlig sagt her, vil bare si meg enig :smile:
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #27 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg vet ikke om du så TV2s morgensending i går, men der var det en kattemor og to unger som trenger nytt hjem. Den ene ungen er gitt bort, men jeg vet mor Åse og ungen Gynt trenger hjem. De ble reddet ut av et mindre bra hjem: http://www.omplassering.no/detaljer.php?id=1213 http://www.omplassering.no/detaljer.php?id=1212
Trampe Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #28 Skrevet 6. oktober 2005 Skulle gjerne ha tatt dem til meg, men Oslo er nok litt langt unna. Det finnes nok noen rundt her jeg bor som trenger nytt hjem, så det blir lettere for alle parter om jeg henter en i nærheten i stedet for at katta må fraktes fra Oslo... Venter bare på at mannen skal komme hjem. Skal lage middag til han og så presentere sida her....så får vi se hva han sier
Trampe Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #29 Skrevet 6. oktober 2005 Det gikk jo greit det. Han skjønner godt at vi bør ha to katter. Han er også enig i at hvis vi bestemmer oss for å skaffe katt, skal vi få to. Samtidig har han lyst på kanin igjen, så vi får se. Takk for hjelpa ihvertfall! Får se hva vi ender opp med her hjemme
Gjest Varg-Menja Skrevet 6. oktober 2005 #30 Skrevet 6. oktober 2005 Man kan ha katt og kanin sammen også. Da lønner det seg å få alle sammen mens de er små, også ikke la dem være alene sammen.
Trampe Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #31 Skrevet 6. oktober 2005 Jo, ja, men det blir nok litt i meste laget i ei toroms leilighet. Kunne vært morsomt det da, å ha begge deler. Men det får bli når vi får flere rom i huset.
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. oktober 2005 #32 Skrevet 7. oktober 2005 Det forstår jeg godt. Vi hadde tilslutt tre katter og en hund på 45 kvadrat, og da var det veldig deilig å flytte inn i ett helt hus på landet istedet... :-D
Ciara Skrevet 7. oktober 2005 #33 Skrevet 7. oktober 2005 Så spennende, Tone! Si fra hva det blir til da Fornuftig mann du har, forresten!
Pauline Skrevet 8. oktober 2005 #34 Skrevet 8. oktober 2005 Har også positiv erfaring med to innekatter. Det går helt fint. Vi hat også reist vekk fra dem på ferie opp til 3 uker og hatt folk til å se til dem daglig. De savnet ikke oss så mye når de var to. Nå er det bare perseren som er innekattt, og hun vil ikke ut. Min erfaring er også at når katten er vant med å være inne, prøver den ikke å komme ut. PS. Ville uten tvil valgt hunkatter som siden ble sterilisert. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå