Gå til innhold

En uke i Edinburgh

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trådstarter her 😊 

Jeg har fått så mange gode tips her og selv om tur ikke er bestilt så er planen å ta en uke i Edinburgh i løpet av våren/sommeren. 

Jeg tar sjansen på å spørre om en ting til; overnatting. Synes det er forferdelig dyrt! Selvsagt kan man gjøre det billig med en seng i en sovesal, men jeg begynner å bli en gammel dame som er ferdig med backpacker livet 😊 Jeg vil ha mitt eget rom med eget bad. Men når prisene stort sett er over 2000 pr døgn synes jeg det er mye. Har sjekket TripAdvisor, booking etc, men alltid greit å høre personlige erfaringer. Har også sjekket AirBNB, men det er for det meste store leiligheter og det blir litt «ensomt» når man er alene. Vil bare ha et greit sted som utgangspunkt, skal jo stort sett bare sove der.

Det er lite kjedehotell, mye gjestehus og små hotell. Jeg har bodd på gjestehus i Skotland før og vet at de kan være superbra. Men har også hørt det motsatte. 

Så jeg håper noen har tips til overnattingssted og gjerne hvilket nabolag man bør bo i. Har lest andre at Old Town er er bra utgangspunkt, men det er lite overnattingssteder der. Så kanskje noe i nærheten? Må føles trygt, viktig når man reiser alene. 

Anonymkode: f3bc3...3fd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Linny111
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Trådstarter her 😊 

Jeg har fått så mange gode tips her og selv om tur ikke er bestilt så er planen å ta en uke i Edinburgh i løpet av våren/sommeren. 

Jeg tar sjansen på å spørre om en ting til; overnatting. Synes det er forferdelig dyrt! Selvsagt kan man gjøre det billig med en seng i en sovesal, men jeg begynner å bli en gammel dame som er ferdig med backpacker livet 😊 Jeg vil ha mitt eget rom med eget bad. Men når prisene stort sett er over 2000 pr døgn synes jeg det er mye. Har sjekket TripAdvisor, booking etc, men alltid greit å høre personlige erfaringer. Har også sjekket AirBNB, men det er for det meste store leiligheter og det blir litt «ensomt» når man er alene. Vil bare ha et greit sted som utgangspunkt, skal jo stort sett bare sove der.

Det er lite kjedehotell, mye gjestehus og små hotell. Jeg har bodd på gjestehus i Skotland før og vet at de kan være superbra. Men har også hørt det motsatte. 

Så jeg håper noen har tips til overnattingssted og gjerne hvilket nabolag man bør bo i. Har lest andre at Old Town er er bra utgangspunkt, men det er lite overnattingssteder der. Så kanskje noe i nærheten? Må føles trygt, viktig når man reiser alene. 

Ja, det er ganske dyrt å bo her. Old Town er fint om man vil gå til alt, men det er fine bussmuligheter her. Jeg bor selv i Corstorphine, og her er det trygt og lett å komme seg inn til sentrum. Jeg vil ikke si at noen deler av Edinburgh egentlig er farlige. Jeg ville aldri kjøpt hus i Craigmillar eller Pilton, men jeg kunne godt bodd på hotell der. Hele Edinburgh blir sett på som en snobbeby i Skottland-sammenheng. Så lenge du ikke skal drikke deg snydens og dra ut sent på natten, er hele byen helt trygg. Tror det finnes noen billigere gjestehus nedover mot Mayfield, for eksempel, og da er det ikke noe problem å ta buss inn til sentrum. Jeg har familie som har bodd på Motel One i sentrum, og det er visst fint, men det er ikke kjempebillig da, rundt 100 pund per døgn.

Skrevet

Sist bodde jeg på HUB by Premier Inn Royal Mile, enkelt men nytt og sentralt, og det var ikke dyrt.

Anonymkode: a747e...3aa

• Liker 1
Skrevet

Som AB over her nevner kom jeg for å anbefale just Premier Inn, evt. Travelodge. :)  

Jeg har ikke brukt noen av dem akkurat i Edinburgh, men har bodd på begge deler rundt om i UK, og det er stort sett pålitelig standard. Ingen luksus, men rimelig og rent, og alt man trenger for å sove og dusje (som er det eneste jeg gjør på hotellet på ferie ;)). Om du vil kjøpte frokost på hotellet synes jeg PI er litt bedre enn Travelodge, men som regel bestiller jeg rom uten frokost og spiser frokost på kafé, hyggelig å variere litt.

Anonymkode: f2b15...c75

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 15.02):

Trådstarter her 😊 

Premier Inn, Travelodge, Ibis. Disse kjedene pleier ikke være dyre. 

Anonymkode: 2c3e0...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...