Gå til innhold

Ingen å snakke med nå når jeg virkelig trenger det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har roter meg opp i noe økonomisk. Vurderer om jeg rett og slett må ta livet mitt - for jeg ser ingen løsninger. Men jeg vil så gjerne leve! Og det finnes sikkert løsninger. 

Jeg pleier å snakke med mannen min om alt, men dette tør jeg ikke å fortelle. Redd han blir lei seg og skuffet. 
Vil ikke snakke med venninnene mine, vet de kommer til å si hvor dum jeg har vært. Og jeg har for så vidt det. 

Trenger virkelig å snakke med noen, føler meg så alene. Hvem kan jeg snakke med? 

Anonymkode: 10d99...c75

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjelden konstruktivt å ta livet sitt for noe så triviellt som penger...Livet er ubetalelig..penger er vaporware..🌹

Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Skjelden konstruktivt å ta livet sitt for noe så triviellt som penger...Livet er ubetalelig..penger er vaporware..🌹

Det er alltid veldig lett å si - jeg har også alltid sagt det. Men likevel klarer jeg ikke å se andre løsninger akkurat nå. 

Skrevet

mental helse telefon kan være til hjelp ,eller kirkens sos 

Selvmord er aldri en god løsning. sender deg et stort hjerte :) 

Anonymkode: a525a...b50

• Liker 2
Skrevet

Kan gjeldsrådgiver være noe?

Handler det om å sette opp budsjett og prioritere finnes det mye fornuftig på nett, jeg har også sett mange få gode råd her om man forteller hva problemet er.

Anonymkode: eeee9...7ac

• Liker 2
Skrevet

TS, beklager, men...Noen har verken mannen eller venner og er alene HELE tiden. Så "ingen å snakke med" er ikke helt sant her. 

Anonymkode: 4304d...e8f

• Liker 3
Skrevet

Ikke ta livet ditt.

Det finnes økonomisk rådgivning hos NAV

om ikke annet enn for å gi en oversikt.

Eller du kan prate mee en bank.

Så vet du litt mer.

Du må prate med mannen din også.

Men da har du lity oversikt over muligheter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er alltid veldig lett å si - jeg har også alltid sagt det. Men likevel klarer jeg ikke å se andre løsninger akkurat nå. 

Det finnes tusen løsninger bedre enn å ta livet sitt...hvis du føler for det send meg en pm..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan gjeldsrådgiver være noe?

Handler det om å sette opp budsjett og prioritere finnes det mye fornuftig på nett, jeg har også sett mange få gode råd her om man forteller hva problemet er.

Anonymkode: eeee9...7ac

Problemet er at det haster 😔 hvis jeg ikke klarer å betale 9000 kr innen en og en halv uke, kobles namsmannen inn. Og jeg vil virkelig ikke utsette mannen min for det. 
Tenker at han har det bedre uten meg. 

Skrevet

Jeg vet at nav kan hjelpe med dette, selv om du ikke har noe med dem å gjøre ellers :)

Hvis ikke du har noen å prate med må du snakke med fastlegen for eksempel. Noen må du snakke med. Kan hende mannen din blir skuffet, men jeg skal love deg at det blir verre for han og alle andre rundt deg om du forsvinner. Vær så snill og søk hjelp, ingen skal måtte ta livet sitt pga økonomi.

Anonymkode: 1d1b2...6b4

Skrevet

Hei! Må være fortvilende å være der du er nå. Nå i helga ringer du tlf.116123 (mental helse) for å komme over disse dagene. mandag ringer du Nav og søker om råd og veiledning. Evt kontakter gjeldsrådgiver. Sjekk nav.no og skriv «gjeld».

Anonymkode: b5b7b...19b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet at nav kan hjelpe med dette, selv om du ikke har noe med dem å gjøre ellers :)

Hvis ikke du har noen å prate med må du snakke med fastlegen for eksempel. Noen må du snakke med. Kan hende mannen din blir skuffet, men jeg skal love deg at det blir verre for han og alle andre rundt deg om du forsvinner. Vær så snill og søk hjelp, ingen skal måtte ta livet sitt pga økonomi.

Jeg går på aap. Det er en del av problrmet. Eller, hele problemet. Det går rett og slett ikke rundt. Men jeg føler at jeg «burde» fått det til å gå rundt, hvis jeg bare var flinkere med budsjett osv. 

Jobbet bare 80% før, og får nå 66% av det igjen. 

Og ja, er for syk til å jobbe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Problemet er at det haster 😔 hvis jeg ikke klarer å betale 9000 kr innen en og en halv uke, kobles namsmannen inn. Og jeg vil virkelig ikke utsette mannen min for det. 

Kjære deg, hvis du tar livet må han få vite om gjelda din og kanskje ordne med den opp i all sorgen også. Hvis namsmann skal inn så er det snakk om å miste bolig ol? Tenk å miste hus og kone? Nei, her må du leve for å finne ut av dette. For det finnes en løsning! Kontakt nav.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

9000? Troller du?...Så du mener du er verd mindre enn 9000.?..🙈

Endret av ABM
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg går på aap. Det er en del av problrmet. Eller, hele problemet. Det går rett og slett ikke rundt. Men jeg føler at jeg «burde» fått det til å gå rundt, hvis jeg bare var flinkere med budsjett osv. 

Jeg er selv på aap, og jeg vet hvor tøft det er. Jeg kan med hånda på hjertet si at nei, det er ikke lett å få det til å gå rundt når man får så lite i mnd. Jeg har minstesum, under 12.000 i mnd, og hadde slitt veldig nå om jeg var alene.

Du må snakke med noen, det er helt sikkert. Hvis du går til nav og sier du trenger hjelp vil de jo skjønne det enda bedre når du er på aap. Du trenger økonomisk rådgivning.

Du må også snakke med mannen din. Han vil få vite dette uansett, på en eller annen måte. Tror du han tar det bra om han finner et brev i posten? Jeg tror det beste nå er å være helt åpen. Sett deg ned, og snakk om det med han. Si hvor fortvilet du er så han forstår alvoret. Er han noe til mann vil han støtte deg gjennom dette. 

For akkurat nå, er det noe du kan selge? Klær du ikke bruker, leker barn har vokst fra, sykkel eller vinterutstyr?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vet du hva, det finnes løsninger på dette. At du vil løse det er det viktigste kortet du har og jo før jo bedre. Snakk med nav og banken din på mandag, be om personlig møte og at det haster. Banken kan hjelpe deg ut med mye men den dagen saken er gått i kverna til namsmannen blir det nermest umulig for banken å hjelpe. Det andre jeg vil si er at namsmannen må ta hensyn til dine utgifter før de setter i verk innkreving av penger.

Send gjerne en pm hvis du trenger å snakke litt men snakk helst med din mann, det kan gå bedre enn du tror. Å tie om dette nå vil være ett avgjørende tidspunkt for mange. Regner med denne tråden blir stengt, det er ikke lov å skrive om selvmordstanker her. Lag evt en ny tråd hvis det skjer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kjære deg, hvis du tar livet må han få vite om gjelda din og kanskje ordne med den opp i all sorgen også. Hvis namsmann skal inn så er det snakk om å miste bolig ol? Tenk å miste hus og kone? Nei, her må du leve for å finne ut av dette. For det finnes en løsning! Kontakt nav.

Man mister ikke bolig hos namsmannen med mindre det tas pant i bolig eller det er snakk om veldig store beløp. Men, namsmannen hentet biler hos svoger pga mislighold av billån. Men, for 9000 blir det en sak hvor det lages en nedbetslingsplan hvor det trekkes fra aap.

• Liker 1
Skrevet
ABM skrev (10 minutter siden):

9000? Troller du?...Så du mener du er verd mindre enn 9000.?..🙈

Det er 9000 i den saken som er gått til namsmannen. Men det er toppen av isfjellet - og det blir garantert mer. Har allerede makset alt av kredittkort og «handle på konto» for å få det til å se ut som om ting er som normalt. 
(jeg har som sagt vært dum) 

Skrevet
Duff skrev (3 minutter siden):

Man mister ikke bolig hos namsmannen med mindre det tas pant i bolig eller det er snakk om veldig store beløp. Men, namsmannen hentet biler hos svoger pga mislighold av billån. Men, for 9000 blir det en sak hvor det lages en nedbetslingsplan hvor det trekkes fra aap.

Har klart billånet hittil - med hjelp av mannen. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...