Gjest Mr Bergen Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Hei. Er nysgjerrig på verditap på elbiler. Det blir snakket mest om null bompenger og billig i drift, men hva med verditap, altså differanse mellom kjøpspris og salgspris. Noen som har hatt elbil som vil dele?
knulleGuden666 Skrevet 30. oktober 2021 #2 Skrevet 30. oktober 2021 Å kjøpe ny elbil er det dummeste man kan gjøre, de taper seg ekstremt i verdi pga nye modeller hele tiden. Mye smartere å kjøpe en nesten ny dieselbil, de holder seg mye bedre i pris da produksjonen dessverre er liten om dagen. jeg fraråder deg på det sterkeste å kjøpe elbil, hvertfall ikke en helt ny en. Husk også at en elbil er ubrukelig utenfor ring 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Skrevet 30. oktober 2021 15 minutter siden, knulleGuden666 said: Å kjøpe ny elbil er det dummeste man kan gjøre, de taper seg ekstremt i verdi pga nye modeller hele tiden. Mye smartere å kjøpe en nesten ny dieselbil, de holder seg mye bedre i pris da produksjonen dessverre er liten om dagen. jeg fraråder deg på det sterkeste å kjøpe elbil, hvertfall ikke en helt ny en. Husk også at en elbil er ubrukelig utenfor ring 3 Alt du sier her er (som vanlig) bare bullshit. De fleste elbiler holder verdien svært godt. Og hvorfor er elbil ubrukelig utenfor ring 3 mener du? Anonymkode: e58be...bcf 23
Gjest ABM Skrevet 30. oktober 2021 #4 Skrevet 30. oktober 2021 knulleGuden666 skrev (17 minutter siden): Å kjøpe ny elbil er det dummeste man kan gjøre, de taper seg ekstremt i verdi pga nye modeller hele tiden. Mye smartere å kjøpe en nesten ny dieselbil, de holder seg mye bedre i pris da produksjonen dessverre er liten om dagen. jeg fraråder deg på det sterkeste å kjøpe elbil, hvertfall ikke en helt ny en. Husk også at en elbil er ubrukelig utenfor ring 3 Ekstremt fordummende innlegg...Å kjøpe en nesten ny diesel nå som diesel kun utgjør 2% av nybilsalget er høl i huet! Diesel er snøen som falt i fjor og usalgbart på bruktbilmarkedet innen 24 mnd!! Hvis noe spennende skjer om dieselbiler fremover er det kjøreforbud! Og det er faktisk på tide å forby de forbannade giftmaskinene!
knulleGuden666 Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Alt du sier her er (som vanlig) bare bullshit. De fleste elbiler holder verdien svært godt. Og hvorfor er elbil ubrukelig utenfor ring 3 mener du? Anonymkode: e58be...bcf Gidder ikke å skrive en bibel om dette når dere åpenbart ikke vil forstå det uansett hva jeg skriver. Dere får bare vente å se, om ikke lenge blir elbiler ansett som miljøsvin akkurat som med dieselen i dag, det går akkurat slik som med dieselen i starten på 2000 tallet da alle ble bedt om å kjøpe diesel og noen gå år etterpå ble de som kjøpte diesel sett på som svin. dere går altså på en gang til, gratulerer 😂🤡 2
knulleGuden666 Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 ABM skrev (20 minutter siden): Ekstremt fordummende innlegg...Å kjøpe en nesten ny diesel nå som diesel kun utgjør 2% av nybilsalget er høl i huet! Diesel er snøen som falt i fjor og usalgbart på bruktbilmarkedet innen 24 mnd!! Hvis noe spennende skjer om dieselbiler fremover er det kjøreforbud! Og det er faktisk på tide å forby de forbannade giftmaskinene! Fu går leve i troen på det så lever jeg i min tro 👍 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Men folkens da! Slutt å mate de dumme knulletrollet! Han skal ikke få dominere alle tråder her inne med mangel på kunnskap og fordommer som er 20 år gamle. Verditapet til elbiler varierer like mye som i markedet ellers. Holder seg litt bedre ved nyere biler, over hele fjøla, og reflekterer nybilprisen til enhver tid. Da Audi økte nyprisen på etron med 60k, steg verdien på nyere brukte tilsvarende. En kamerat solgte en slik etter ett år og tapte kun 30000. Det er ganske sensasjonelt. En Leaf vil være tilsvarende billigere enn en liknende Golf eller Civic jf. prisforskjellen da de var ny. Dvs du får nå 10 år gamle biler for 40-50k. En iMiEV får du lett for 20k. Tapet er ikke større for eieren enn andre biler. Men det er sabla billige bruktbiler for de som kommer etter. Anonymkode: b62da...505 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Tror ikke enkelte forstår spørsmålet. Saken er jo at rekkevidden på batteriene ikke er så bra, og de blir bare værre og kan ikke byttes. Bedre å vente noen år med å kjøpe elbil til standaren er høyere. Selv valgte jeg hybrid og er storfornøyd med det! Anonymkode: 89644...a8c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 Ingen har spurt om elbil, men alle som kan elbil forstår jo at vi er der nå. En Ioniq 5 er en svært komfortabel langkjørebil med RWD som lades på kort tid når du først er på reise. Gnålerne her inne skal fortsatt trekke 500 kilos henger over Finnmarksvidda hver ukedag, men i virkeligheten kan man kjøpe akkurat den elbilen man trenger. Om TS derimot ønsker seg en undermotorisert bensinbil er det jo helt opp til han. Ikke noe å ese seg opp for. Anonymkode: b62da...505 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: g de blir bare værre og kan ikke byttes. Jo de kan byttes Anonymkode: e58be...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 Elbilen momses ikke inn i landet, går gratis/rimeligere igjennom bomstasjoner, har billigere forsikring og drivstoff (vi sparte 20 000,- i året fra diesel til el) De er generelt lite problemer med dem mtp verkstedregninger fordi det er færre bevegelige deler og de er driftsikre. Verditap er det, men det er det i en vanlig bil også. Vi har en diesel og en el bil. Innsparingene på elbilen har nå betalt ned dieselbilen. Anonymkode: aa043...8e4 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 1 hour ago, knulleGuden666 said: Gidder ikke å skrive en bibel om dette når dere åpenbart ikke vil forstå det uansett hva jeg skriver. Dere får bare vente å se, om ikke lenge blir elbiler ansett som miljøsvin akkurat som med dieselen i dag, det går akkurat slik som med dieselen i starten på 2000 tallet da alle ble bedt om å kjøpe diesel og noen gå år etterpå ble de som kjøpte diesel sett på som svin. dere går altså på en gang til, gratulerer 😂🤡 Så du har som vanlig ingenting å komme med altså? Anonymkode: e58be...bcf 6
Gjest brødskalle Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 Fossilbiler vil da dale i verdi om 10 år og mer nå når vi går inn i elbilalderen. Hvor mange vil kjøpe din brukte fossilbil om 10 år? Ikke jeg, ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 Som mange andre så hadde vi konstante problemer med elbil så vi gikk tilbake til diesel. Verkstedet som reparerte sa at elbilene reddet de gjennom corona så det sier vel sitt. Godene med elbil er på vei bort så det er ikke ett argument stor lenger uansett Anonymkode: 401a4...846 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Som mange andre så hadde vi konstante problemer med elbil så vi gikk tilbake til diesel. Verkstedet som reparerte sa at elbilene reddet de gjennom corona så det sier vel sitt. Godene med elbil er på vei bort så det er ikke ett argument stor lenger uansett Anonymkode: 401a4...846 Hvilken elbil, hva slags feil? Det kryr så innmari av troll her at du nesten må bli litt mer konkret for å bli tatt på alvor. Anonymkode: b62da...505 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 ABM skrev (7 timer siden): Ekstremt fordummende innlegg...Å kjøpe en nesten ny diesel nå som diesel kun utgjør 2% av nybilsalget er høl i huet! Diesel er snøen som falt i fjor og usalgbart på bruktbilmarkedet innen 24 mnd!! Hvis noe spennende skjer om dieselbiler fremover er det kjøreforbud! Og det er faktisk på tide å forby de forbannade giftmaskinene! Da skal vi ha en forklaring på hvor dieselbiler holder seg godt i pris for tida. Det er fordummende å skrive slik du gjør. Anonymkode: bf394...0d3 1
Gjest ABM Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Da skal vi ha en forklaring på hvor dieselbiler holder seg godt i pris for tida. Det er fordummende å skrive slik du gjør. Anonymkode: bf394...0d3 Hvem er "vi"? Skriver du for flere?..Hvor diesler holder seg godt i pris..? Nei sannelig om jeg vet.? Kanskje i Kirgisistan?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 35 minutter siden, ABM said: Hvem er "vi"? Skriver du for flere?..Hvor diesler holder seg godt i pris..? Nei sannelig om jeg vet.? Kanskje i Kirgisistan? De holder seg veldig godt i pris i Norge også😉 Anonymkode: e58be...bcf
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 ABM skrev (53 minutter siden): Hvem er "vi"? Skriver du for flere?..Hvor diesler holder seg godt i pris..? Nei sannelig om jeg vet.? Kanskje i Kirgisistan? Senest idag, kom det enda en ny artikkel som viser at diesel går unna som Hot F-cking Cookies 😃 Dette gjelder altså bruktbil markedet, og folk glemmer at det er her det omsettes flest biler i løpet av ett år. https://www.tv2.no/broom/14325496/ Vi har tross alt en politikk der man "kriger" aktivt mot både bensin og dieselbiler. Jeg skulle ha likt at diesel og bensin kunne stille på helt like vilkår med den elektriske, så skal du se hvem som får juling når det gjelder nybilsalg 😂Hvis du er i tvil, så er det de elektriske bilene som hadde fått skambank om bensin og diesel hadde likeverdige vilkår, der man hadde ingen rare ekstra avgifter. Men siden vi har avgifter, så vil det ikke ta lang tid før de elektriske skal belegges med avgift. Vi kan ikke ha et hull i statsbudsjettet tilsvarende 20 - 25 MRD NOK, bare slik at Tesla og E-Tron "elektriske mafiaen" skal fortsette å kose seg med luksusbiler opp mot 1 million kroner uten avgifter. En ting til: Det er ellers litt vanskelig å kjøpe en helt ny bensin- eller dieselbil hos en merkeforhandler, når merkeforhandleren har tross alt bestemt seg for å IKKE engang ta inn de nye modellene til Norge, tilpasset norsk klima, som andre tilsvarende merkeforhandlere har tilbud på i resten av Europa, tilpasset de andre landene i Europa. Anonymkode: e305b...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men siden vi har avgifter, så vil det ikke ta lang tid før de elektriske skal belegges med avgift. Tipper det er fulle avgifter på elbil fra 2025, og at det dessverre tilkommer noen nye ekstra avgifter på fossildrevene kjøretøy Anonymkode: e58be...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå