AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #121 Del Skrevet 3. november 2021 On 11/2/2021 at 6:49 PM, AnonymBruker said: Aldri hørt om. Aldri hørt. Anonymkode: 73049...dd7 Det sier veldig mye mer om deg enn om dem Anonymkode: 43db2...59f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 3. november 2021 #122 Del Skrevet 3. november 2021 Jørn Hoel 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #123 Del Skrevet 3. november 2021 Han ene i Madcon er ihvertfall den dårligste. I alt, tv- opptredener, intervjuer osv. Anonymkode: f8d89...f88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa87 Skrevet 3. november 2021 #124 Del Skrevet 3. november 2021 Carina Dahl 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. november 2021 #125 Del Skrevet 4. november 2021 Smurfii skrev (8 minutter siden): Jørn Hoel Han er vel ikke aktuell lenger. Er det ikke mange år siden han ga ut noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #126 Del Skrevet 4. november 2021 Carina Dahl, tix , Alexandra joner og staysman.. Anonymkode: 1c8e8...745 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. november 2021 #127 Del Skrevet 4. november 2021 Nesten alle artistene som er nevnt i tråden, er ikke artister som er oppskrytt. Da de ikke har vært så hyllet fra før av. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #128 Del Skrevet 4. november 2021 Girl in red Skjønner ikke bæra av hvordan denne typen musikk har tatt verden med storm. Anonymkode: 45673...3f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #129 Del Skrevet 4. november 2021 Entern skrev (På 1.11.2021 den 8.02): Er litt enig. Han fikk masse sympati av meg under Idol og spesielt world idol og den She's So High sangen er en fin popsang men de julegreiene blir litt mye (men forstår at mange liker det ). Enig Synes stemmen til Kurt er fantastisk, men tror egentlig at han hadde gjort det langt bedre om han hadde tatt noen andre valg tidligere i karrieren. Jeg vil tro han hadde fått en langt større karriere om han byttet manager og folka rundt seg, og jeg tviler på at han manglet tilbud etter world idol. Det kan hende det var frivillig, og at han ønsker det slik da. Reise rundt og synge julesanger + covre andre sine sanger med gutta. Anonymkode: ea7ea...069 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #130 Del Skrevet 4. november 2021 Gjenferdet skrev (På 31.10.2021 den 22.34): Enig. Utrolig uting å sitte på nett for å rakke ned på andre mennesker på en sånn måte. La vær å moralisere. La folk skrive nøyaktig det de vil om offentlige personer. Takk! Anonymkode: a600d...cec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. november 2021 #131 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Enig Synes stemmen til Kurt er fantastisk, men tror egentlig at han hadde gjort det langt bedre om han hadde tatt noen andre valg tidligere i karrieren. Jeg vil tro han hadde fått en langt større karriere om han byttet manager og folka rundt seg, og jeg tviler på at han manglet tilbud etter world idol. Det kan hende det var frivillig, og at han ønsker det slik da. Reise rundt og synge julesanger + covre andre sine sanger med gutta. Anonymkode: ea7ea...069 Enig! Tror egentlig han trives godt med det han driver med. Men ja hadde han valgt annerledes kunne han vært en mye større artist. Men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 4. november 2021 #132 Del Skrevet 4. november 2021 miaw skrev (10 timer siden): ..Og jeg synes Fix you og bad guy er to oppskrytte poplåter Smaken er forskjellig. Det handler ikke om smak smak kan ikke diskuteres, men kvalitet kan. Og alle de låtene jeg remset opp er håndskrevne kvalitetslåter hvor en eller to personer i et band, har noe å fortelle. Melodiene er også gjenkjennbare. Noe som er noe av det vanskeligste å gjøre i musikk. karpe f.eks er rett og slett ikke kvalitet i den forstand at budskapet og melodi er viktig. Samme med Astrid S og Sigrid. Da er Aurora langt kvassere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. november 2021 #133 Del Skrevet 4. november 2021 HarryDotter skrev (5 minutter siden): karpe f.eks er rett og slett ikke kvalitet i den forstand at budskapet og melodi er viktig. Samme med Astrid S og Sigrid. Da er Aurora langt kvassere. Må tilstå jeg har en tendens til å se på Aurora som den lille, snille, søte, familie- og barnevennlige "light-versjonen" av Susanne Sundfør (som er den definitivt kuleste og beste norske kvinnelige artisten etter min mening). Tror nok jeg er litt urettferdig mot Aurora men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #134 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 3.09): Helt ærlig så føler jeg det samme med norske artister som med alle andre artister. Personlig føler jeg ikke Taylor Swift eller feks Madonna er flinke artister, de er bare kjent for utseende eller sanger andre har skrevet for dem… come for me 🤣 er slik for mange artister etter min mening. Mange som ikke kommer så langt som visse kjente artister, pga. utseende, lyrics eller reputation. Veldig teit, men sånn er det 🤷♀️ Anonymkode: deeff...222 Ikke spill dum, når til og med jeg som ikke er fan vet at hun er en popsnekrer og en prominent låtskriver så burde de fleste ha fått det med seg. Syns de fleste norske artistene er litt oppskrytte, men så har du noen som er virkelig talentfulle som Susanne Sundfør, Lene Marlin, Jarle Bernhoft, Eidsvåg, Ane Brun og deLillos. Anonymkode: d56e3...137 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 4. november 2021 #135 Del Skrevet 4. november 2021 (endret) ! . Endret 4. november 2021 av HarryDotter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 4. november 2021 #136 Del Skrevet 4. november 2021 HarryDotter skrev (11 timer siden): Det handler ikke om smak smak kan ikke diskuteres, men kvalitet kan. Og alle de låtene jeg remset opp er håndskrevne kvalitetslåter hvor en eller to personer i et band, har noe å fortelle. Melodiene er også gjenkjennbare. Noe som er noe av det vanskeligste å gjøre i musikk. karpe f.eks er rett og slett ikke kvalitet i den forstand at budskapet og melodi er viktig. Samme med Astrid S og Sigrid. Da er Aurora langt kvassere. Sigrid sine låter er også "håndskrevet" (eller kanskje de var skrevet fra tastaturet ) som har kvalitet og er gjennkjennbare. For meg er fix you en treig og kjedelig låt fremført av en vokalist som prøver for hardt å formidle budkskapet. Det ender opp med å bli en klisje, jeg tror ikke på det Chris Martin synger om. En god formidler kan synge om hva som helst, og det synes jeg Sigrid er. Men det er min mening. Vi er forskjellige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 4. november 2021 #137 Del Skrevet 4. november 2021 Kamelen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 4. november 2021 #138 Del Skrevet 4. november 2021 miaw skrev (23 minutter siden): Sigrid sine låter er også "håndskrevet" (eller kanskje de var skrevet fra tastaturet ) som har kvalitet og er gjennkjennbare. For meg er fix you en treig og kjedelig låt fremført av en vokalist som prøver for hardt å formidle budkskapet. Det ender opp med å bli en klisje, jeg tror ikke på det Chris Martin synger om. En god formidler kan synge om hva som helst, og det synes jeg Sigrid er. Men det er min mening. Vi er forskjellige. Du skal selvsagt få ha din mening. Nå argumenterer jeg kun på bakgrunn av min oppfattelse av musikalsk kvalitet. Og for å se det noenlunde nøytralt, må man kunne legge tilside sin musikksmak et øyeblikk. Det er nemlig en grunn til at låter som Yesterday, Wish you were here, Angie, Yellow brick road, knocking on heavens door og Fix you, mer eller mindre er allemannseie, mens Sigrid står i kasettspilleren til 200 nordmenn. Lager man noe skikkelig godt, lager man noe som treffer og apellerer til millioner istede for 500 personer, så har man ofte noe spesiellt. Da har man noe unikt! Og det blir alltid oppdaget! Det er derfor blandt annet Ed Sheeran ble verdensstjerne nærmest over natten. Han har et unikt talent som rører millioner. Og det er IKKE tilfeldig at han nådde så raskt ut og at Sigrid fortsatt ikke har nådd ut (altså satt i sammenheng med virkelige verdensstjerner) Ta Yesterday fra The Beatles som et eksempel. Det er trolig den enkleste låta som noensinne er skrevet. Akkordene og arrangementet i den låta er latterlig simpelt, og ikke legger McCartney noe spesiellt av følser i vokalen heller. Den er ganske straight. Men melodien, med en lett sårbar stemme flytende over og med en tekstlinja som nesten ALLE mennesker på planeten kan identifisere seg med, så treffer den oss alle. Og DÉT er kvalitet Og beklager, men her når ikke Sigrid opp desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #139 Del Skrevet 5. november 2021 HarryDotter skrev (9 timer siden): Du skal selvsagt få ha din mening. Nå argumenterer jeg kun på bakgrunn av min oppfattelse av musikalsk kvalitet. Og for å se det noenlunde nøytralt, må man kunne legge tilside sin musikksmak et øyeblikk. Det er nemlig en grunn til at låter som Yesterday, Wish you were here, Angie, Yellow brick road, knocking on heavens door og Fix you, mer eller mindre er allemannseie, mens Sigrid står i kasettspilleren til 200 nordmenn. Lager man noe skikkelig godt, lager man noe som treffer og apellerer til millioner istede for 500 personer, så har man ofte noe spesiellt. Da har man noe unikt! Og det blir alltid oppdaget! Det er derfor blandt annet Ed Sheeran ble verdensstjerne nærmest over natten. Han har et unikt talent som rører millioner. Og det er IKKE tilfeldig at han nådde så raskt ut og at Sigrid fortsatt ikke har nådd ut (altså satt i sammenheng med virkelige verdensstjerner) Ta Yesterday fra The Beatles som et eksempel. Det er trolig den enkleste låta som noensinne er skrevet. Akkordene og arrangementet i den låta er latterlig simpelt, og ikke legger McCartney noe spesiellt av følser i vokalen heller. Den er ganske straight. Men melodien, med en lett sårbar stemme flytende over og med en tekstlinja som nesten ALLE mennesker på planeten kan identifisere seg med, så treffer den oss alle. Og DÉT er kvalitet Og beklager, men her når ikke Sigrid opp desverre. Det er ikke helt sant. Slike låter du beskriver, et designet for å treffe et bredt publikum. Og å finne det rette "hooket". Mange utrolig dyktige musikere som feks egentlig lager klassisk, jazz eller annet, velger mange ganger å gå over til å lage pop fordi det selger. Sjangere som nevnt jazz og klassisk slår ofte ikke så godt an, selv om musikken egentlig er veldig bra laget. Antall lyttere er ikke en fasit for hvor god musikken er. Anonymkode: daf7c...2dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. november 2021 #140 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke helt sant. Slike låter du beskriver, et designet for å treffe et bredt publikum. Og å finne det rette "hooket". Mange utrolig dyktige musikere som feks egentlig lager klassisk, jazz eller annet, velger mange ganger å gå over til å lage pop fordi det selger. Sjangere som nevnt jazz og klassisk slår ofte ikke så godt an, selv om musikken egentlig er veldig bra laget. Antall lyttere er ikke en fasit for hvor god musikken er. Anonymkode: daf7c...2dd Helt enig!!! Men det overrasker vel ingen, jeg er metalhead. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå