Gå til innhold

Mest oppskrytte norske artist

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dårlige musikere som har klart å bli kjent må da kunne kalles oppskrytt. Men sykt at Aurora, Sigrid, Kurt osv nevnes i denne sammenheng. De er jo sykt gode. Bommer aldri på en tone og skiller seg ut fra mengden. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sigrid. Grå mus uten karisma. 

Anonymkode: 6deb2...cd8

Tildels enig. Hun og Astrid S. De er så øredøvende kjedelige at jeg blander dem sammen og klarer ikke høre hvem som er hvem.

De kan synge begge to. Teknisk sett dyktige damer. Men musikken deres er så lite inspirerende og "krevende" for hjernen. Det er så lett pop som det er mulig å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Vil forøvrig legge til at Karpe (Diem) er norges helt klart mest oppskrytte artister. Bare gnål om onde hvite menn og alt de gjør galt i verden, satt til en slett musikkproduksjon som er så simpel og lite gjennomtenkt at jeg noenganger lurer på hvor godt musikkøre til den jevne nordmann er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser flere nevner med Maria Mena. Jeg ville vært enig med dere inntil for nylig siden, da jeg oppdaget hvor unik låtskriver hun egentlig er. Hun skriver med en nerve som er helt i særklasse i Norge. Jeg begynte å lytte og analysere tekstene hennes skikkelig da jeg ved en tilfeldighet fikk vite at Sam Smith har Maria Mena som et av sine store forbilder når det gjelder låtskriving. Da sjekket jeg ut albumet Cause and Effect. Og senere resten av katalogen. Og ja. Hun skriver helt, helt unikt. Det må man nesten bare anerkjenne, så får man synes hva man vil om stemmen hennes…

Anonymkode: d4fb3...a5c

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frankenstein1
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ser flere nevner med Maria Mena. Jeg ville vært enig med dere inntil for nylig siden, da jeg oppdaget hvor unik låtskriver hun egentlig er. Hun skriver med en nerve som er helt i særklasse i Norge. Jeg begynte å lytte og analysere tekstene hennes skikkelig da jeg ved en tilfeldighet fikk vite at Sam Smith har Maria Mena som et av sine store forbilder når det gjelder låtskriving. Da sjekket jeg ut albumet Cause and Effect. Og senere resten av katalogen. Og ja. Hun skriver helt, helt unikt. Det må man nesten bare anerkjenne, så får man synes hva man vil om stemmen hennes…

Anonymkode: d4fb3...a5c

Enig i dette!

Den første jeg kommer på når jeg tenker på en oppskrytt norsk artist er Astrid S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må kanskje si Sigrid? Hun fikk jo så mye kred for Don`t kill my vibe. Hørtes ut som hun skrev sangen helt selv, og var irritert på produceren (voksen mann etter beskrivelsen) at han prøvde blande seg inn i hennes kreative prosess. Men så lagde NRK dokumentaren, Menneskene bak musikken. Og det er jo en voksen mann bak musikken og produksjonen. Da er jo hele «ny og edgy» poenga er borte, dette er samme overprodusert POP som alt annet. 

https://tv.nrk.no/serie/menneskene-bak-musikken/2019/MYNR27000119

Anonymkode: cceb3...b34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at mange av dere mener at Maria Mena, Astrid S, Sigrid og Aurora er oppskrytt!? Jeg syns de er unike på hver sin måte. Tid har faktisk en veldig god stemme, hvis du åpner ørene. 

Tone Damli - ja. Men resten? 

De er jo noen fantastiske artister! Nydelige stemmer, tolkninger, musikkforståelse og låter. 

Kurt Nilsen har jo en fantastisk stemme, (han vant jo ikke World - idol for ingenting), men samtidig orker jeg ikke å høre på mer enn én sang av gangen fra han. Maks! Syns stemmen hans er slitsomt, selv om den har mye kvalitet i seg. Litt vanskelig å forklare. 

Anonymkode: a8c92...1ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig uenig i at Sigrid er oppskrytt. Hun skrev "Dont kill my vibe" som ble en internasjonal hit som 21 åring, Siden har hun skrevet og produsert flere sanger som har gjort stor suksess internasjonalt. Hun gir alt live og høster gode omtaler på konsertene hun gjør. Helt uten å spille på sex eller utseende.  Helt greit å ikke like pop, men Sigrid er talentfull, hartdarbeidende og suksessrik selv om du foretrekker en annen sjanger.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
miaw skrev (6 minutter siden):

Veldig uenig i at Sigrid er oppskrytt. Hun skrev "Dont kill my vibe" som ble en internasjonal hit som 21 åring, Siden har hun skrevet og produsert flere sanger som har gjort stor suksess internasjonalt. Hun gir alt live og høster gode omtaler på konsertene hun gjør. Helt uten å spille på sex eller utseende.  Helt greit å ikke like pop, men Sigrid er talentfull, hartdarbeidende og suksessrik selv om du foretrekker en annen sjanger.

Og hun har gitt tilbake korona-pengestøtte. 

Noen kaller det å være dum, jeg synes det er imponerende. Hun har tydeligvis et tett samarbeid med både Liv og Lære i livet sitt. 

Anonymkode: de2c9...687

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2021 at 9:59 PM, AnonymBruker said:

Jeg er faktisk ikke så imponert over Sigrid selv om hele Norge ser ut til å elske henne

Anonymkode: 65677...c7f

Og UK 

Anonymkode: 43db2...59f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Entern said:

Egentlig enig, men da blir det en litt deprimerende tråd fordi beste seffern er A-ha og så begynner metalheads å krangle om hvilket norsk Black metal band som er best og da blir det garantert en merkelig, merkelig krangel da.

Norges største er Edvard Grieg, sånn da var den diskusjonen over

Anonymkode: 43db2...59f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...