Miranda Bailey Skrevet 30. oktober 2021 #21 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg så ikke hvem som postet innlegget før nå. TS, dette har du spurt om utallige ganger før. Bruker du ulike bilder i håp om å få andre svar enn du fikk forrige gang? Hva er hensikten med disse trådene - å få bekreftelse eller å dra deg selv ned? Du er ei flott dame, men du må jobbe med deg selv. Det kan ikke være sunt å holde på sånn som dette her. Har du noen du kan snakke med? Fastlegen kanskje, om du føler et stort behov for vektnedgang men sliter? Eller har dere noen lavterskeltilbud i kommunen, Rask Psykisk Helsehjelp for eksempel? 3
Miranda Bailey Skrevet 30. oktober 2021 #22 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skjønner tydeligvis ikke hva sykelig overvekt er 🙄🙄. Anonymkode: b7bdb...f48 Det spørs veldig på høyden til TS. Det er veldig tydelig at mange ikke forstår hvor lite som skal til for å bikke kategorien fedme.. Samfunnet blir større og større, så vi blir mer vandt til å se større mennesker, men det betyr ikke at de ikke er store for det. Jeg har selv vært i kategorien fedme, og da så jeg slankere ut enn TS. Men jeg er relativt lav. Når det er sagt så føler jeg behovet for å gjenta meg selv: Overvekt er ikke et skjellsord. Man kan være overvektig og pen.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #23 Skrevet 30. oktober 2021 Miranda Bailey skrev (7 minutter siden): Det spørs veldig på høyden til TS. Det er veldig tydelig at mange ikke forstår hvor lite som skal til for å bikke kategorien fedme.. Samfunnet blir større og større, så vi blir mer vandt til å se større mennesker, men det betyr ikke at de ikke er store for det. Jeg har selv vært i kategorien fedme, og da så jeg slankere ut enn TS. Men jeg er relativt lav. Når det er sagt så føler jeg behovet for å gjenta meg selv: Overvekt er ikke et skjellsord. Man kan være overvektig og pen. Fedme og sykelig overvektig er ikke det samme. For å være sykelig overvektig må bmi være over 40, og det er har ikke ts. Anonymkode: b7bdb...f48 2
Miranda Bailey Skrevet 30. oktober 2021 #24 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fedme og sykelig overvektig er ikke det samme. For å være sykelig overvektig må bmi være over 40, og det er har ikke ts. Anonymkode: b7bdb...f48 Herlighet.. Jeg pleier som regel ikke å uttale meg om ting jeg ikke har peiling på, men jeg var helt sikker på at det gikk fra overvektig til fedme/sykelig overvekt. 😅 Nei, TS er absolutt ikke sykelig overvektig, du har helt rett. Beklager. Men flott er hun uansett.. Og jeg håper hun søker hjelp. Det er vondt å ikke føle seg vell i sin egen kropp. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #25 Skrevet 30. oktober 2021 Mye penere og ha litt former, og fasong, en og være tynn som en tannpirker.. Anonymkode: 72ff3...22a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #26 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye penere og ha litt former, og fasong, en og være tynn som en tannpirker.. Anonymkode: 72ff3...22a Overvekt øker risikoen for diabetes og andre sykdommer. Anonymkode: 1911d...aae
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #27 Skrevet 30. oktober 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Overvekt øker risikoen for diabetes og andre sykdommer. Anonymkode: 1911d...aae Undervekt fører også til sykdommer. Har Heller ikke skrivd at saklig overvekt er pent men at det er penere med litt former og fasong en og se ut som tannpirker du må lære deg ig lese. Det er ikke farlig og veie noen få kg for mye..🙄😶 Anonymkode: 72ff3...22a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #28 Skrevet 30. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: saklig Sykelig Anonymkode: 72ff3...22a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #29 Skrevet 30. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja. Du er stor. Man ser det på armene dine. Anonymkode: 1911d...aae Du er bare sjalu. Du ser sikkert ikke bra ut siden du må rakke ned of skrive stygt om andre. 😉 se deg selv I speilet. Stygga Anonymkode: 72ff3...22a 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #30 Skrevet 30. oktober 2021 Ts jeg synes du ser din ut jeg🙂❤ Anonymkode: 72ff3...22a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #31 Skrevet 30. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: din Fin Anonymkode: 72ff3...22a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #32 Skrevet 30. oktober 2021 36 minutter siden, AnonymBruker said: Overvekt øker risikoen for diabetes og andre sykdommer. Anonymkode: 1911d...aae Kroppen trenger nok muskler for å kunne fungere. Når musklene blir svekket på grunn av underernæring blir også hjertemuskulaturen svekket og det kan føre til hjertesvikt. Hjernen krymper når du er i undervekt Anonymkode: 72ff3...22a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #33 Skrevet 30. oktober 2021 Undervekt øker også risikoen for benskjørhet. Anonymkode: 787b6...036
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #34 Skrevet 30. oktober 2021 Men det har også kommet store studier som viser at en slik normal BMI faktisk ikke er den beste vekta, når det kommer til risiko for tidlig død. I 2013 publiserte forskningstidskriftet JAMA en diger undersøkelse med nærmere tre millioner deltagere. Den viste at det var tryggest å være overvektig – altså å ha en BMI mellom 25 og 30. https://forskning.no/overvekt-samfunnsmedisin/hva-er-den-sunneste-vekta/420564 Anonymkode: 787b6...036
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #35 Skrevet 30. oktober 2021 De mener resultatene fra bare ikke-røykerne gir et bedre bilde av effekten av overvekt og fedme enn kurvene for alle deltagerne. Dette demper også en litt underlig effekt som går igjen i en del data over BMI og dødsrisiko: Det ser ut som om de slankeste normalvektige har minst like stor risiko for å dø tidlig som mennesker med fedme. Det er altså tilsynelatende like ille å ha BMI på 18,5 som å ha BMI på 35. Dette var interessant Anonymkode: 787b6...036 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #36 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det har også kommet store studier som viser at en slik normal BMI faktisk ikke er den beste vekta, når det kommer til risiko for tidlig død. I 2013 publiserte forskningstidskriftet JAMA en diger undersøkelse med nærmere tre millioner deltagere. Den viste at det var tryggest å være overvektig – altså å ha en BMI mellom 25 og 30. https://forskning.no/overvekt-samfunnsmedisin/hva-er-den-sunneste-vekta/420564 Anonymkode: 787b6...036 Denne ene studien blir alltid dratt fram som at litt overvekt er "sunnest". Men den har flere svakheter som senere er modifisert. https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/pLMJzV/ny-forskning-vil-du-leve-lenge-dette-er-den-ideelle-bmi Da de fjernet alle som har røykt i løpet av livet fra analysene, var risikoen for tidlig død lavest ved en BMI på 23–24. * Da de også fjernet alle som hadde kronisk sykdom da dataene ble hentetinn, var risikoen lavest for personer med en BMI på 22–23. * Hvis man kun inkluderte de studiene med lang oppfølgingstid, kunne friske ikke-røykere med en BMI på 20–22 regne med å leve lengst. Anonymkode: 24e66...409 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå