Gå til innhold

Julegave/oppmerksomhet til barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du satt pris på? Hva er lov å gi? :)

Anonymkode: ec34b...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg varierer veldig. I første barnehagen vår gikk i var der ikke noe kultur for å gi gaver til ansatte eller barnehagen, mens i den hun går i virker det å være veldig kultur for det. Vi fikk tilogmed skriv om at noen ansatte hadde blitt lei seg fordi de ikke fikk gave før sommerferien og at vi foreldre måtte passe på å inkludere alle 🙈

En pose Twist eller noe sånt m vel være innafor. Praktisk med noe spiselig som er lett å dele mellom de ansatte.

Anonymkode: 2584a...f80

• Liker 2
Skrevet

Slutt med det. Snart føler alle at de må gi noe til alle de møter på sin vei så blir det press. 

Anonymkode: 1625e...5e4

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva hadde du satt pris på? Hva er lov å gi? :)

Anonymkode: ec34b...967

Kong håkon sjokolade konfekt og et kort.

Anonymkode: 4807b...2f9

• Liker 1
Skrevet

Vi pleier å gi bilde av barnet vårt i en treramme som barnet har malt på selv 😍

Anonymkode: ec607...1d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det tror jeg varierer veldig. I første barnehagen vår gikk i var der ikke noe kultur for å gi gaver til ansatte eller barnehagen, mens i den hun går i virker det å være veldig kultur for det. Vi fikk tilogmed skriv om at noen ansatte hadde blitt lei seg fordi de ikke fikk gave før sommerferien og at vi foreldre måtte passe på å inkludere alle 🙈

En pose Twist eller noe sånt m vel være innafor. Praktisk med noe spiselig som er lett å dele mellom de ansatte.

Hehe, lo litt av denne. Hender vi får en blomst, te/kaffi eller sjokolade. Men, det er virkelig ikke noe vi forventer!! 😅 Jeg kunne egentlig tenkt meg at styrer skrev melding om at gaver til personalet ikke var lov. Er sikkert noen som føler seg presset til det.

Finest av alt er julekortene med bilder av barna. De tar jeg vare på, vi glemmer dem jo aldri ❤

-Barnehagelærer

Anonymkode: 044ff...1aa

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slutt med det. Snart føler alle at de må gi noe til alle de møter på sin vei så blir det press. 

Anonymkode: 1625e...5e4

Skjønner godt det du sier om press. Men for å være helt ærlig, etter å ha jobbet i barnehage i 7-8 år, trøstet, tørket snørr, matet, bært på i timesvis, ligget på gulvet og lekt, skiftet bleier og kledd på hundrevis av vinterdresser luer, sokker og støvler.. er man så ekstremt knyttet og så voldsomt engasjert i hvert eneste barn at en liten bekreftelse på at jobben min er verdsatt, vil bety svært mye. Det kan like gjerne være et enkelt takkekort, som en sjokolade eller en liten blomst. Dette gjelder egentlig mest før sommerferien. Før jul er det utrolig hyggelig med f.eks noe godt vi ansatte kan dele på, eller det beste, et julekort med bilde av barnet. Men dette er virkelig ikke noe vi forventer.

Anonymkode: 33231...0d4

• Liker 7
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe, lo litt av denne. Hender vi får en blomst, te/kaffi eller sjokolade. Men, det er virkelig ikke noe vi forventer!! 😅 Jeg kunne egentlig tenkt meg at styrer skrev melding om at gaver til personalet ikke var lov. Er sikkert noen som føler seg presset til det.

Finest av alt er julekortene med bilder av barna. De tar jeg vare på, vi glemmer dem jo aldri ❤

-Barnehagelærer

Anonymkode: 044ff...1aa

Vi lo litt av det skrivet vi også. Vi er selv begge lærere og er ikke vant med å få gaver på jobb, så vi syntes det var ganske spesielt. Det er nok blitt en forventning i den barnehagen fordi folk har følt seg presset til å gi noe også har det bare blitt sånn. 

Jeg setter pris på jobben barnehagelærere gjør, men jeg vil heller at de skal få god lønn, respekt og gode arbeidsforhold enn en konfekt. Det er ihvertfall det jeg hadde satt mest pris på selv. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skal man gi gaver til ansatte i barnehagen? Gir du gaver til alle andre ansatte du møter i livet? Altså 65% av alle voksne du møter?

Anonymkode: f094f...e2e

• Liker 1
Skrevet

Barna mine er jo sammen med disse fantastiske voksne som jobber i barnehagen mange timer hver dag, stort sett fem dager i uken. De gjør en Kjempejobb! Og barna er tilknyttet de. Så de får selvsagt julegave! Akkurat som andre nære og viktige personer. 

Anonymkode: 952ac...080

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor i all verden skal man gi gaver til ansatte i barnehagen? Gir du gaver til alle andre ansatte du møter i livet? Altså 65% av alle voksne du møter?

Anonymkode: f094f...e2e

Er 65 % av alle voksne du møter, dine barns sekundære omsorgspersoner?

Anonymkode: b61e8...3ab

• Liker 7
Skrevet

Gir dere gave til primærkontakt eller alle de voksne på avdelinga sammen? En pose twist til fire personer? Har lyst til å gi en oppmerksomhet, men har vært så usikker på hvordan.

Anonymkode: 6b834...d87

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 65 % av alle voksne du møter, dine barns sekundære omsorgspersoner?

Anonymkode: b61e8...3ab

Høres veldig spesielt ut, i så fall 😁

Som ansatt i barnehage, forventer jeg ikke noen julegave, sommergave, eller hva det måtte være. Det som er positivt med det, er at de barna som gir oss gave, lærer gleden av å gi bort. De blir så glade og stolte. God læring :) Baksiden av det, er de som ikke gir noe, og en ser hvor lei seg de blir over å ikke ha noe å gi bort. Jeg har opplevd at enkelte barn da maser på foreldrene om at de også vil ha med gave, og det er et press jeg ikke ønsker å legge på verken barn eller foreldre.

Og personlig vil jeg heller ha en fin tegning som barna har laget, framfor all den sjokoladen vi får. 

Anonymkode: 4254c...f59

• Liker 4
Skrevet

Ansatte forventer ingenting, vi er tross alt på jobb for å være med barna, og vi får ta del i deres oppvekst og barndom: det i seg selv er en gave.  - men om man virkelig vil gi noe: gå heller sammen med andre foreldre, og kjøp kaffe/te som de kan ha på pauserommet (helt vanlig random traktekaffe) :) . Dette må faktisk de ansatte stort sett selv bekoste i kommunene. 

Anonymkode: f5698...a63

• Liker 1
Skrevet

Nok et selvpålagt "krav" gjør det slitsomt å være forelder i dag...?

Hvorfor i alle dager driver dere med sånne ting? Hvorfor skal de som jobber i barnehagen ha gaver for å gjøre jobben sin?

Anonymkode: 7644c...b08

Skrevet

Vi gav siste året i barnehagen. Strikkavottar og melkerull med "Hverdagshelt" på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nok et selvpålagt "krav" gjør det slitsomt å være forelder i dag...?

Hvorfor i alle dager driver dere med sånne ting? Hvorfor skal de som jobber i barnehagen ha gaver for å gjøre jobben sin?

Anonymkode: 7644c...b08

Ingen av oss som jobber i barnehage forlanger eller regner med å få gaver fra foreldre/barn. Og i hvert fall ikke før jul. Men som jeg har nevnt her før, vi legger så utrolig mye dedikasjon, kjærlighet og jobb i disse små menneskene, og for mange barn er vi de "nest nærmeste". Vi klemmer på, vi bærer, vi kommuniserer, vi trøster, ler sammen med, kler på, mater, leker med, skifter bleier på og SER, hver lite barn mange timer hver arbeidsdag. Så det å få en liten oppmerksomhet, et kort eller en blomst, betyr faktisk utrolig mye. I tillegg er det flott at barna lærer å gi bort noe, de er som regel ekstatiske og stolte av å levere en liten innpakket ting til oss.

Jeg var rimelig "flink" til å gi små gaver til jul og ved sommeravslutninger da mine tre barn gikk i bhg og på barneskolen. Jeg syntes rett og slett dette var hyggelig. Men for å være helt ærlig skjønte jeg ikke hvor mye det betydde for de ansatte før jeg selv startet å jobbe i bhg for rundt 7 år siden.

Anonymkode: 33231...0d4

• Liker 4
Skrevet (endret)

I vår barnehage har det vært vanlig at barna gir gave før sommerferien det året de slutter i barnehagen. Jeg har gitt litt hver jul og hver sommer. Ingen har følt press av den grunn (måtte bare si det siden det ble kommentert over her). Jeg begynte første jula til eldstemann fordi jeg er den typen som liker å gi små oppmerksomheter. Da ga jeg små kakebokser med risboller i. Tradisjonen har jeg fortsatt. Risboller eller andre julekaker, men nå pakket i cellofanposer med en liten julepynt hengende på. Det samme gir jeg til lærerne og rektor (liten skole) før jul. De ansatte setter stor pris på det. Jeg synes det er viktig å vise at jeg setter pris på dem som personer og jobben de gjør. 

i fjor ga jeg bort 11 poser til sammen. Og jeg har ikke fått en eneste negativ tilbakemelding på det. 

Endret av Jadzia
  • Liker 1
Skrevet

dorullnisser og fyrstikkesker med museører. PAYBACKTIME!!!

• Liker 3
Skrevet

Spiselige ting. Kan varieres veldig! Alt fra en eske melkehjerter og et kort til hver enkelt, til en kurv til pauserommet (her kan man jo spleise flere). Innhold i kurven kan være sjokolade, karameller, kaffe, te, gode knekkebrød, hjemmelagde julekaker, gløgg, kjeks, litt spekemat.

God håndkrem kan være en fin gave! Hendene ble jo så tørre i kulda og av all håndvasken.

Anonymkode: f93e6...ade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...