Gå til innhold

Allevo-kickstart. Min erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her skal jeg notere min fremgang, tanker og resultater i løpet av 2 uker på Allevo shakene.

Jeg har prøvd å holde vekten i snart ett år. Om det er koronaåret, ammeslutt, depresjon (av hormonspiral?) som er årsaken til vektoppgang er vanskelig å si. Men pluss 12 kilo siden november 2020 har det blitt og jeg tenker på å prøve ut noe mer drastisk enn bare kontroll på kaloriene.

Skriv gjerne om din erfaring med Allevo eller liknende kurer.

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valgte sjokoladeshakes. Smaker faktisk kjempegodt.

Ikke dyrt er det heller. Jeg hadde brukt flere ganger mer per måltid ellers.

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan er det med sultfølelsen?

Anonymkode: 3c248...afe

For å være ærlig, så ieir jeg ikke selvdisciplin, men akkurat de siste 2 dagene går det overraksende bra. Drikke jo 250 ml per gang. Blir litt tykk kakao, kan man si. Og fordeler jeg jevnt over dagen, så blir det bare 3 timer i mellom.

Min vanlig dag:

06.00 frokost

11.00 lunch

16.00 middag

19.00 noe til teen

 

Med pulverkur blir det:

06.00 første pose, frokost

09.00 andre porsjon

12.00 tredje porsjon, lunch

15.00 fjerde porsjon middag

18.00 siste porsjon kveldsmat

 

Så jeg rekker ikke å bli sulten. Drikker varm te imellom måltidene også.

Anonymkode: 55322...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1: -700 g

Dag 2: +100 g

Totalt: -0,6 kg

 

Gikk i pluss til tros for riktig bruk av kun 5 shaker per dag. Ingen sultfølelse. Har ikke bæsjet på et par dager.

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dag 1: -700 g

Dag 2: +100 g

Dag 3: -400 g

Totalt: -1 kg

Anonymkode: 55322...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1: -700 g

Dag 2: +100 g

Dag 3: -400 g

Dag 4: +400 g Har spist litt is og brød i tillegg.

Totalt: -0,6 kg

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start 74,7 kg

Dag 1: -700 g

Dag 2: +100 g

Dag 3: -400 g

Dag 4: +400 g

Dag 5: -800 g

Totalt: -1,4 kg

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en ikke er konsekvent hver eneste dag, ser en heller ikke en skikkelig nedgang. Jeg skulle gå på en slik kur ei uke og det gikk egentlig veldig bra, for jeg var innstilt på at det skulle det. Sultfølelsen forsvant litt etter litt og de små drikkemåltidene ble fort en vane. Tok med meg ferdig blandet måltid når jeg skulle ut og var nøye med klokkeslettene. Det gikk så bra at jeg bestemte meg for en uke til. Dette var midt på sommeren og jeg følte meg så ok at jeg fortsatte med rask trimturgåing. Leste mye reklame for dette produktet på nett og alle der ble (selvfølgelig - det er jo reklame for et produkt) en mye bedre utgave av seg selv , følte seg friske og jobbet for fullt.

I uke tre merket jeg at jeg selv ikke kunne fortsette som vanlig lengre, for jeg følte meg slapp og kraftløs. Jeg fortsatte å gå daglig trimtur og plutselig skjedde det en forverring i formen. Jeg var sulten, svak og halveis på min trimrute måtte jeg sette meg ned og holde meg fast i trestammen jeg fant, for jeg holdt på å besvime. Alt snurret rundt. Satt der altfor lenge og sola stekte. Klarte ikke å reise meg og gå videre. Var ikke meg selv. Alle lyder av insekter og mennesker, bølger på stranden og dufter i skogen ble veldig forsterket og jeg forsto at jeg hadde kommet til grensen min.

Jeg hadde ikke godt av å gå på så lite mat og late som at alt var helt ok, for det var det ikke. Jeg snudde og gikk sakte tilbake til utgangspunktet, fant bilen min, satt lenge og pustet for å samle meg til å kjøre hjem. Begynte smått å spise litt fruktmåltider som jeg tygde lenge (til en grøt før jeg svelget) for å venne magen til fast føde igjen. Ble liggende et par døgn på sofan, for jeg orket ingenting. Fikk en slags fryse og feberreaksjon i kroppen og følte meg elendig. Mentalt slått ut. Kledde på meg masse klær, sokker og pledd, enda det var midt på sommeren. Frost i marg og ben. Økte til noen munnfuller brød (fremdeles tygge til grøt før svelging) etter hvert og spiste (veldig sakte) vanlige moderate måltider igjen etter ei uke. Jeg gikk ned åtte kilo på de ukene og det var altfor hardt for meg. Helt sikkert ikke sunt heller. Ei uke maks for min del om jeg velger det igjen en gang, men jeg velger heller vanlig mat og begrensede mengder, for pulver er ikke noe en skal leve på. Det er veldig unaturlig og ingenting har godt av det i kropp og sinn. 

Anonymkode: 49d0c...b88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er planen etter de 14 dagene? :)

Anonymkode: 2115f...f90

Skal gå over til lavkarbo med en shake isteden for frokost.

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start 74,7 kg

Dag 1: -700 g

Dag 2: +100 g

Dag 3: -400 g

Dag 4: +400 g

Dag 5: -800 g

Dag 6: +300 g Så rart at vekta hopper opp og ned til tross for daglig kaloriinntakt på 600 kkal.

Totalt: -1,1 kg

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

 

[Dag 6: +300 g Så rart at vekta hopper opp og ned til tross for daglig kaloriinntakt på 600 kkal. ]

Anonymkode: 55322...2e4

Det er for det du ikke mister fett og muskler hver dag, det er vann. Men samtidig holder kroppen på tarminnhold samt vann. Da går det i rykk og napp. Derfor man egentlig bær veies kun 1 gang i mnd. Mye som spiller inn, hormoner, mens og el ect.

Anonymkode: 2115f...f90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Start 74,7 kg

Uke 1: -1,8 kg

Dag 8: -0 g

Totalt: -1,8 kg

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på Allevo, de på ca 150kcal pr. måltid. Jeg har kombinert det med noen lavkarbomåltider (og noen sprekker🙈) siden slutten av juli og har tatt av ca 11 kg😊 
 

Lykke til med fortsettelsen🙌🏻

Anonymkode: 04db7...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg går også på Allevo, de på ca 150kcal pr. måltid. Jeg har kombinert det med noen lavkarbomåltider (og noen sprekker🙈) siden slutten av juli og har tatt av ca 11 kg😊 
 

Lykke til med fortsettelsen🙌🏻

Anonymkode: 04db7...6b7

Tusen takk. Hvor mange måltider per dag er Allevo og hvor ofte spisee du vanlig mat?

Dag 9: +100 g

 

Anonymkode: 55322...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 21.10):

Tusen takk. Hvor mange måltider per dag er Allevo og hvor ofte spisee du vanlig mat?

Dag 9: +100 g

 

Anonymkode: 55322...2e4

Det varierer litt siden dagene er forskjellig, men mellom ett og to lavkarbomåltider til dagen og resten  Allevo-shaker. Når jeg har hatt utskeielser i selskaper ol. tar jeg noen dager med kun shaker for å ta igjen det tapte.
Nå har jeg bare 4-5 trivselskilo igjen, så er jeg i mål🥳

Heier på deg!

Anonymkode: 04db7...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...