Gå til innhold

Kan jeg handle? Samboer har positiv hurtigtest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kan jeg handle på matbutikken når samboer har positiv hurtigtest?

Jeg er fullvaksinert og symptomfri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Somnium skrev (7 minutter siden):

Hei.

Kan jeg handle på matbutikken når samboer har positiv hurtigtest?

Jeg er fullvaksinert og symptomfri.

Ja, men det er fint hvis du bruker munnbind. Dersom du er smittet så er du smitteførende 48 timer før du får symptomer og hurtigtestene fungerer dårlig for å fange det opp. 

• Liker 9
Skrevet

Nei, hold deg hjemme.

• Liker 6
Skrevet

Uff, vær så snill å hold deg hjemme. Vi kommer aldri til å bli kvitt dette dritet med mindre folk blir mer forsiktige. 😫

Skrevet

Det er ikke karantene lenger, hvis du er fullvaksinert. Du kan både gå på Jobb, være med venner, dra på butikk og gjøre som du vil egentlig så lenge du ikke har testet positivt for korona. 

• Liker 8
Skrevet

Siden flere vaksinerte faktisk får korona så hadde jeg blitt hjemme. Hvis du ikke har noen til å handle for deg så vær så snill og bruk hansker og hold 2 meter 

• Liker 5
Skrevet

Ja. Selvsagt kan du gå i butikken og forholde deg til normal hygiene og hensyn til andre. Om samboer får sesonginfluensa, omgangssyke eller annen smittsom sykdom, ville du tenkt over om du kunne handlet melk og brød? Og innenfor husets fire vegger forholder du deg slik du normalt ville gjort ved andre smittsomme sykdommer - vask hender og hold litt avstand.

• Liker 4
Skrevet
Jessic_a skrev (6 timer siden):

Siden flere vaksinerte faktisk får korona så hadde jeg blitt hjemme. Hvis du ikke har noen til å handle for deg så vær så snill og bruk hansker og hold 2 meter 

Det med hansker ble ganske raskt frarådet fra FHI. Hansker er like skitne, om ikke mer, enn hender som er vasket. 

• Liker 2
Skrevet

Selv om man ikke lenger blir bøtelagt for å ikke gå i karantene synes jeg at man kan bruke litt sunn fornuft og holde seg hjemme et par dager til en har testet et par ganger.

Hvis alle skal løpe rundt til tross for at de har smitte helt innpå seg ender vi fort med å få en ny runde med massiv smitte og nedstengninger.

• Liker 2
Skrevet
Svigermor skrev (På 29.10.2021 den 12.13):

Ja.

Ja men du bør ta forbehold 

Skrevet

Du kan gå i butikken og på jobb. Test ved symptomer. 

Skrevet
kar90 skrev (3 minutter siden):

Du skal holde deg hjemme. Du er smittsom.

Er ikke det reglene sier nå. Hva som er lurt og ikke er en annen sak.

• Liker 9
Skrevet
zemer skrev (32 minutter siden):

Er ikke det reglene sier nå. Hva som er lurt og ikke er en annen sak.

Reglene endres hele tiden. Vil du ha ny lockdown så følger du dagens regler til punkt å prikke. VIl du leve uten sterke inngripende tiltak nå i vinter, så tar du hensyn.

• Liker 4
Skrevet
kar90 skrev (1 minutt siden):

Reglene endres hele tiden. Vil du ha ny lockdown så følger du dagens regler til punkt å prikke. VIl du leve uten sterke inngripende tiltak nå i vinter, så tar du hensyn.

Blir ikke lett for folk. Har en barn hjemme med korona så må en ta sykt barn dager, de blir fort brukt opp. Sykmelding får en neppe, hva skal folk gjøre da?

Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Blir ikke lett for folk. Har en barn hjemme med korona så må en ta sykt barn dager, de blir fort brukt opp. Sykmelding får en neppe, hva skal folk gjøre da?

De skal holde seg hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Hold deg hjemme, for alle sin skyld! Du kan godt skrive og rope så mye du orker at du er fullvaksinert - men du kan fortsatt være smittebærer og vil du ha det på det å smitte andre og kanskje sørge for et annet menneskets død i værste fall ?ei jeg vet om var fullvaksinert - men døde av covid i går. Så please - bruk vettet ditt og få andre til å handle for deg og hold deg inne. 

• Liker 1
Skrevet
kar90 skrev (Akkurat nå):

De skal holde seg hjemme.

Uten lønn?

Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Uten lønn?

Det finansielle er en privatsak. Å gå å smitte andre aktivt er ikke det.

• Liker 4
  • Opprett ny...