Gå til innhold

Mistet time hos fastlegen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk glipp av timen min hos fastlegen idag.

Hadde forberedt meg og håpet på å endelig få hjelp. Pasientreisen kom ikke og så sa de at de ikke kunne garantere for at jeg fikk time om jeg bestilte taxi selv da fordi jeg ville bli 5 min for sen hvilket jeg syntes var litt rart, da det hender at han er litt forsinket og timene uansett varer 15-20 min.

Jeg trodde at telefonen min registrerte innkomnende anrop selv om jeg var i samtale med noen andre, men de mener å ha ringt meg og ikke fått svar uten at jeg har noen tapte anrop på telefonen. Jeg ringte pasientreiser 5 minutter etter avtalt hentetidspunkt for å høre hva som skjedde, da sto jeg også utenfor.

De hadde visst ikke flere ledige timer idag, så jeg har fått ny time på mandag.

Er det noe vits i å ringe på nytt og dobbeltsjekke at det ikke er noe tid senere idag og eventuelt be om telefonsamtale? Nå er det for sent til å rekke å komme innen timen er over. Da jeg ringte så var den 11.05.

Anonymkode: 63310...dc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag er ikke så lenge å vente, hvis det er akutt-akutt drar du på legevakten. 

Anonymkode: 84f93...74c

• Liker 2
Skrevet

Du kan be om en tlf.time hvis de har det ledig, ellers så er det ikke lenge å vente til mandag. 

Anonymkode: 9b74c...00c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk glipp av timen min hos fastlegen idag.

Hadde forberedt meg og håpet på å endelig få hjelp. Pasientreisen kom ikke og så sa de at de ikke kunne garantere for at jeg fikk time om jeg bestilte taxi selv da fordi jeg ville bli 5 min for sen hvilket jeg syntes var litt rart, da det hender at han er litt forsinket og timene uansett varer 15-20 min.

Jeg trodde at telefonen min registrerte innkomnende anrop selv om jeg var i samtale med noen andre, men de mener å ha ringt meg og ikke fått svar uten at jeg har noen tapte anrop på telefonen. Jeg ringte pasientreiser 5 minutter etter avtalt hentetidspunkt for å høre hva som skjedde, da sto jeg også utenfor.

De hadde visst ikke flere ledige timer idag, så jeg har fått ny time på mandag.

Er det noe vits i å ringe på nytt og dobbeltsjekke at det ikke er noe tid senere idag og eventuelt be om telefonsamtale? Nå er det for sent til å rekke å komme innen timen er over. Da jeg ringte så var den 11.05.

Anonymkode: 63310...dc0

Men sto du utafor når taxien skulle komme?Og husk pasientreiser kan komme 15 min før avtalt tidspunkt.

053EEF8D-956E-4B60-AC26-A5BC1DFDA631.jpeg

Anonymkode: d32d6...a6b

• Liker 1
Skrevet

Venter du på anrop om transport opptar du virkelig ikke telefonen med å skravle med andre. Selv om du TRODDE at andre innkomne ble registrert samtidig.

Anonymkode: 07152...6c9

• Liker 7
Skrevet

Skal du bruke Pasientreiser må du bestille den i gooood tid før du egentlig skal dra. Jeg bestiller minimum en time før jeg egentlig må dra hvis kjøretiden er ca. 20-30 min. Jo lenger kjøretid, jo tidligere må jeg sette hentetidspunkt. I tillegg må man sitte klar 45 min før avtalt tid, i tilfelle de kommer tidlig, så det tar jo nesten hele dagen og derfor foretrekker jeg å heller betale transporten selv. Er for ustabil løsning, og det er tungvindt å måtte sitte og vente i timesvis hver vei.

Anonymkode: a37e9...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...