Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Märtha Louise har iallefall en litt anderledes sangstemme, altså som skiller seg fra hennes «snakkestemme» om dere forstår meg rett her.

Skrevet
FORFAR skrev (1 time siden):

Ey, henger det ikke en krone på tronstolen til Havfruen? Prinsesse Martha gav jo ut en barnebok i 2004 med tittelen "Hvorfor de kongelige ikke har krone på hodet".

Jeg for min del tror havfruen er prinsessen 🙃

Hadde vært kult og at bamsen var Maud

Skrevet

Nå er jeg blitt enda sikkrere, på at bamsen er Ingeborg Walther.

Ulrikke Brandstorp og Ingeborg Walther var begge Villekulla-elever. Og de er ofte sett sammen på sosiale medier. Har et inntrykk av at de kjenner hverandre svært godt.

Ulrikke som ser ut til å kjenne Ingeborg personlig har uttalt i GKN at hun er overbevist om at Ingeborg er bamsen: https://www.tv2.no/a/14356169/

Alle hintene sålangt har passet til Ingeborg, og når Ulrikke som kjenner Ingeborg personlig kan være så skråsikker, så er det lite tvil etter min mening. Tror de som kjenner Ingeborg klarer å skille om det er hennes stemme eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Haddy som havfruen føler jeg er bankers. Det ER jo stemmen hennes, i tillegg til at hintene passer :)

• Liker 8
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (42 minutter siden):

Nå er jeg blitt enda sikkrere, på at bamsen er Ingeborg Walther.

Ulrikke Brandstorp og Ingeborg Walther var begge Villekulla-elever. Og de er ofte sett sammen på sosiale medier. Har et inntrykk av at de kjenner hverandre svært godt.

Ulrikke som ser ut til å kjenne Ingeborg personlig har uttalt i GKN at hun er overbevist om at Ingeborg er bamsen: https://www.tv2.no/a/14356169/

Alle hintene sålangt har passet til Ingeborg, og når Ulrikke som kjenner Ingeborg personlig kan være så skråsikker, så er det lite tvil etter min mening. Tror de som kjenner Ingeborg klarer å skille om det er hennes stemme eller ikke. 

Hvis Ingeborg Walther var bamsen, og Ulrikke Brandstorp visste dette, så ville hun vel neppe uttalt i media at hun trodde det var venninnen hennes 🤔 Høres rart ut.

• Liker 8
Skrevet

Kan snømonsteret være KYGO?  Altså, i sin higen etter perfeksjon og å finne de riktige kombinasjonene. Altså da mtp mixingen (?)  Er det dét det heter når de lager musikk? 😅 Nå følte jeg meg plutselig veldig gammel 🤣

• Liker 3
Skrevet

Nissen sier b.la dette:

Sitat

Han sa også at nisser har mange navn, og at de ikke akkurat var moren hans som hadde gitt ham navn

Kan det være Tommy Sharif? Foreldrene ga han navnet Tasawer "Tommy" Sharif. Samt at man ser nissen gå rundt i et verksted (bilverksted??)

• Liker 3
Skrevet
Marsh skrev (17 timer siden):

Nei, dette er Vår Staude, de spilte sangen Firefly, og det er faktisk en staude :)

hvem er Vår Staude?

Skrevet
Janzypants skrev (5 timer siden):

Nissen sier b.la dette:

Kan det være Tommy Sharif? Foreldrene ga han navnet Tasawer "Tommy" Sharif. Samt at man ser nissen gå rundt i et verksted (bilverksted??)

og tallet 23 betyr?

Skrevet
Egenskap skrev (Akkurat nå):

hvem er Vår Staude?

Programleder i god morgen Norge. Tidligere Tv2 nyheter. Deltager i 71 gr nord kjendis. 

• Liker 1
Skrevet
Irja skrev (7 timer siden):

Hvis Ingeborg Walther var bamsen, og Ulrikke Brandstorp visste dette, så ville hun vel neppe uttalt i media at hun trodde det var venninnen hennes 🤔 Høres rart ut.

Ingen vet, ikke engang venner eller familie.

Hvorfor høres det rart ut at Ulrikke uttaler seg? Der er jo gjort prestisje i å gjette riktig, og Brandstorp vant i fjor, så da er det vil ikke rart at hun blir spurt av media. Pluss, Ulrikke er jo bare et menneske som deg og meg, og har da full rett til å være med på gjetteleken selv om hun er kjendis.

Forstår ikke hva som høres rart ut med at Ulrikke får gjette. Hun vet jo ikke mer enn deg og meg.

• Liker 7
Skrevet
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Programleder i god morgen Norge. Tidligere Tv2 nyheter. Deltager i 71 gr nord kjendis. 

mente hvem av utgavene i maskorama er vår staude?

Skrevet (endret)

Men dersom havfruen er Haddy og øvrige skal være Ingeborg Walther, Victor Sotberg, Abid Raja og Didrik Tangen synes jeg det blir.... litt kjedelig.

Da er det ikke én virkelig stor kjendis med. Abid Raja er visstnok ganske kjent, men han begynner jo å bli forhenværende da, med tanke på at regjeringsskifte. 

Håper nøkken er Unni Lindell for det er nettopp hva som hadde gjort seg i Maskorama.

Endret av FORFAR
  • Liker 9
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (2 timer siden):

Ingen vet, ikke engang venner eller familie.

Hvorfor høres det rart ut at Ulrikke uttaler seg? Der er jo gjort prestisje i å gjette riktig, og Brandstorp vant i fjor, så da er det vil ikke rart at hun blir spurt av media. Pluss, Ulrikke er jo bare et menneske som deg og meg, og har da full rett til å være med på gjetteleken selv om hun er kjendis.

Forstår ikke hva som høres rart ut med at Ulrikke får gjette. Hun vet jo ikke mer enn deg og meg.

Noen vet jo. Er du gift og har barn, så kan du ikke bare bli borte mange timer hver lørdag, uten å si noe om hvor.. 

Hvis Ulrikke og Ingeborg er nære venninner, så er det klart Ulrikke skjønner hintene og hører det bedre på stemmen enn veldig mange andre. Bli med på gjette leken er selvsagt lov, men hun trenger ikke uttale seg i media. 

• Liker 7
Skrevet

jeg håper det er en superstjerne som er med. 

Annonse
Skrevet

Det har jo hendt at Vår Staude har sunget litt på GMN. For å være helt ærlig - jeg tror ikke hun er havfruen😇

• Liker 1
Skrevet
lin skrev (1 minutt siden):

Det har jo hendt at Vår Staude har sunget litt på GMN. For å være helt ærlig - jeg tror ikke hun er havfruen😇

Er hun A-kjendis?

Skrevet (endret)
CrazyCatLady2500 skrev (På 15.11.2021 den 19.18):

Og en siren er faktisk en slags havfrue. Godt tips! 

Der falt det kanskje en brikke på plass. I den første videoen fra havfruen sier hun bl.a. "Bind fast deres sjømenn!" Det er en henvisning til gresk mytologi. Sirener er kvinnelige vesener. De beskrives ofte som vakre, men dødelige. Med sin sang lokket de de sjøfarende til de farlige skjærene hvor de oppholdt seg, og trakk skipene deres ned i dypet (Hint: dere har bare sett toppen av isfjellet). 

Odyssevs og hans mannskap må seile forbi sirenenes øy og blir advart mot sirenenes sang, som forhekser alle som hører den. Da Odyssevs seilte forbi skjærene med sine menn, sørget han for å unngå faren ved å fylle mannskapets ører med bivoks. Selv hørte han den vakre og lokkende sangen, men han hadde latt seg binde fast til skipsmasten slik at han ikke kunne komme til sirenene.

I senere tid er ordet sirene også blitt et synonym for havfrue. Vet ikke om Siren Sundby kan synge, men hun kan kanskje være en mulig kandidat som havfruen. Stikkord er seiling, skipsmast, sjømenn.  

PS: Siren Sundby har vunnet olympisk gull i seiling.

Endret av NordicViking
Lagt til PS.
  • Liker 3
Skrevet
Egenskap skrev (2 timer siden):

jeg håper det er en superstjerne som er med. 

Jeg også.

Men dersom vi skal ta utgangspunkt i de mange forslagene ser det heller dårlig ut.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Njaa skrev (På 16.11.2021 den 8.36):

Tviler på Abid Raja. Ingen hint passer i det hele tatt, og jeg synes faktisk ikke stemmen er så overbevisende lik heller. 

Det slo meg plutselig at de sier noe om "ikke alle navnene min mor ga meg". Kan det være en som har endret på navnet sitt? Mini endret fra Jan til Jahn. Så har du Espen Thoresen, han har også jobbet som flymekaniker i mange år før han ble kjent. Kan også stemme med "mange år før knakk nissekoden" og "åpnet store dører". Fotball betyr nok noe, men usikker på om tallet 23 har betydning. Norge spilte landskamp den kvelden og 23 er nr til Haaland.

Jeg synes det er flere hint som passer med Abid Raja. Han går rundt i et verksted/fabrikk, noe som kan være et hint til at han jobbet på en spikerfabrikk som ung. Det henvises til blånisser, rødnisser, fjøsnisser osv., noe som kan være et hint til politikk. Å knekke nissekoden kan være et hint til at han fikk en god utdannelse, ble stortingsrepresentant, og til slutt statsråd hvor han satt ved kongens bord. Han har m.a.o. kommet mye lenger enn det mange trodde at en med hans forutsetninger kunne klare å oppnå. Det siste han sier i den siste videoen er at ferden går videre hvor enn veien leder ham, noe som kan være et hint om at han ikke lenger sitter i regjeringen. 

Endret av NordicViking
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...