EtFo Skrevet 15. november 2021 #1521 Skrevet 15. november 2021 Ser mange henger seg opp i vekter og spiseforstyrrelser på Bamsen. Det er ikke snakk om vekter som i manualer eller for å veie noe, men en vekter, altså en «sikkerhetsvakt» som går rundt og lyser med en lommelykt☺️ 6
AnonymBrukerx Skrevet 15. november 2021 #1522 Skrevet 15. november 2021 Haddy er født i Krepsen så hun kan være havfrue.
Blueberrymuffin Skrevet 15. november 2021 #1523 Skrevet 15. november 2021 (endret) På Bamsen: Det har vært mye fokus på boken om Olav den Hellige. Rett over ligger det en bok av Ingunn Størknes. Boken heter Koalabjørnens hemmelighet. På ark bokhandel står det følgende om boken: Koalabjørnens hemmelighet er skrevet for barn i barnehagealder som nylig har opplevd foreldrenes samlivsbrudd. Den kan også brukes mer allment, for eksempel i samlingsstund i barnehagen. Fortellingen kan hjelpe alle barn til å forstå hva et samlivsbrudd kan innebære, og godta ulike familieformer. Skal vi tolke denne boken som et hint, er Bamsen en person som har opplevd samlivsbrudd i barnehage alder. Denne boka utelukker både Lisa Børud og Siri Nilsen, da begge disse har foreldre som fremdeles er gift og bor sammen. Ingeborg Walther sitt fulle navn er Ingeborg Lorentzen Walther. I denne artikkelen fra 2008 ser vi at kun mor er med Ingeborg, og at hun ikke har faren sitt navn, men kun Lorentzen: https://www.sa.no/kultur/nissehost-for-ingeborg-8/s/1-101-3742779 I alle artikkeler jeg kommer over er kun mor nevnt. Får derfor ett inntrykk av at foreldre til Ingeborg er separert, som betyr at Koalabjørnens hemmelighet passer som hint. Hvor mye man skal legge i den boken skal jeg ikke si, men navnet Ingunn Størknes kommer inn i fokus, så ville tro det er et hint. Endret 15. november 2021 av Blueberrymuffin 1
PinarelloSaCalobra Skrevet 15. november 2021 #1524 Skrevet 15. november 2021 Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden): På Bamsen: Det har vært mye fokus på boken om Olav den Hellige. Rett over ligger det en bok av Ingunn Størknes. Boken heter Koalabjørnens hemmelighet. På ark bokhandel står det følgende om boken: Koalabjørnens hemmelighet er skrevet for barn i barnehagealder som nylig har opplevd foreldrenes samlivsbrudd. Den kan også brukes mer allment, for eksempel i samlingsstund i barnehagen. Fortellingen kan hjelpe alle barn til å forstå hva et samlivsbrudd kan innebære, og godta ulike familieformer. Skal vi tolke denne boken som et hint, er Bamsen en person som har opplevd samlivsbrudd i barnehage alder. Denne boka utelukker både Lisa Børud og Siri Nilsen, da begge disse har foreldre som fremdeles er gift og bor sammen. Ingeborg Walther sitt fulle navn er Ingeborg Lorentzen Walther. I denne artikkelen fra 2008 ser vi at kun mor er med Ingeborg, og at hun ikke har faren sitt navn, men kun Lorentzen: https://www.sa.no/kultur/nissehost-for-ingeborg-8/s/1-101-3742779 I alle artikkeler jeg kommer over er kun mor nevnt. Får derfor ett inntrykk av at foreldre til Ingeborg er separert, som betyr at Koalabjørnens hemmelighet passer som hint. Hvor mye man skal legge i den boken skal jeg ikke si, men navnet Ingunn Størknes kommer inn i fokus, så ville tro det er et hint. Interessant. Men jeg vet at Ingeborg har et tett og sterkt bånd til sin far, han er alltid nevnt og med i salen når Ingeborg var med på The Voice og Stjernekamp.
Blueberrymuffin Skrevet 15. november 2021 #1525 Skrevet 15. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (4 minutter siden): Interessant. Men jeg vet at Ingeborg har et tett og sterkt bånd til sin far, han er alltid nevnt og med i salen når Ingeborg var med på The Voice og Stjernekamp. Interessant, ville tro det er et tett bånd der siden hun har tatt far sitt etternavn. Men fant ikke noe når jeg søkte i aviser, men nå har jeg ikke tilgang til sarpsborg pluss. Men mor og far har ulikt etternavn, derfor jeg tenkte de kanskje kunne være seperert, og at boken derfor kan passe som et hint. Men kjenner jo ikke Ingeborg, så mulig dette ikke stemmer også. Her bare antyder jeg basert på hint og etternavn
PinarelloSaCalobra Skrevet 15. november 2021 #1526 Skrevet 15. november 2021 Blueberrymuffin skrev (24 minutter siden): Interessant, ville tro det er et tett bånd der siden hun har tatt far sitt etternavn. Men fant ikke noe når jeg søkte i aviser, men nå har jeg ikke tilgang til sarpsborg pluss. Men mor og far har ulikt etternavn, derfor jeg tenkte de kanskje kunne være seperert, og at boken derfor kan passe som et hint. Men kjenner jo ikke Ingeborg, så mulig dette ikke stemmer også. Her bare antyder jeg basert på hint og etternavn Hvis ikke dette handler om eget samlivsbrudd, Sophie Elise har vell akkurat gått gjennom det. Selv om jeg er overbevist om at bamsen er Ingeborg 😎 1
Irja Skrevet 16. november 2021 #1527 Skrevet 16. november 2021 (endret) Njaa skrev (7 timer siden): Hva tror folket om Nissen? Trolig han som ryker neste gang 😀. - Han er ikke artist, trolig heller ikke skuespiller fordi han ikke kan synge. - Hint om fotball - Trøye 23 - Hint om noe fransk på julekortet - "Tok tid før han fant ut av Nissekoden". Tok litt tid før han slo gjennom eller ble kjent? Ser en del tipper Abid Raja, det må jo ene og alene være på stemmen (som er langt fra overbevisende om Raja). Ellers stemmer vel ingen av hintene? Det er Abid Raja. Hørte det etter 10 sekunder i første program. Endret 16. november 2021 av Irja 5
Sommerkommer Skrevet 16. november 2021 #1528 Skrevet 16. november 2021 Marsh skrev (3 timer siden): Jeg har også tenkt at havfruen er Haddy, men nå er jeg tikket over til Vår Staude, stemmen likner, hun kom til 69 grader nord, har vunnet riksmålspris, sier bind fast deres sjømenn (hun er gifte med en roer, som har vunnet OL-gull), skinner om morgenen og har stått i stormer (omstridt intervju). En av de to er det garantert. Skinner om morgenen og har stått i stormer. Er ikke en værmelder da? Siri kalvig? 2
Irja Skrevet 16. november 2021 #1529 Skrevet 16. november 2021 Dragen er Victor Sotberg. Datteren min så programmet sammen med meg, og hun er stor fan av Victor. Jeg sa ingenting, men hun satt der helt stille (hun er aldri stille 😅) og da dragen var ferdig sa hun "Mamma.. Det der er jo stemmen til Victor! Er Victor med på Maskorama?!" 7
Egenskap Skrevet 16. november 2021 #1530 Skrevet 16. november 2021 GodIsAWoman skrev (8 timer siden): Jeg har svart på dette på side 68 med en lang begrunnelse. Men kort fortalt, oppfinneren Erik Alfred! Det er lettere å henvise til tråd nummer 1469 som der du skrev.
Egenskap Skrevet 16. november 2021 #1531 Skrevet 16. november 2021 Irja skrev (2 timer siden): Dragen er Victor Sotberg. Datteren min så programmet sammen med meg, og hun er stor fan av Victor. Jeg sa ingenting, men hun satt der helt stille (hun er aldri stille 😅) og da dragen var ferdig sa hun "Mamma.. Det der er jo stemmen til Victor! Er Victor med på Maskorama?!" i så fall har de valgt en som er ansatt eller har vært vikar i NRK.
Egenskap Skrevet 16. november 2021 #1532 Skrevet 16. november 2021 Irja skrev (2 timer siden): Det er Abid Raja. Hørte det etter 10 sekunder i første program. men stemmer det virkelig med hintene som har kommet frem? og tallet 23 på siste sang hva betyr det isåfall?
Egenskap Skrevet 16. november 2021 #1533 Skrevet 16. november 2021 Blueberrymuffin skrev (4 timer siden): På Bamsen: Det har vært mye fokus på boken om Olav den Hellige. Rett over ligger det en bok av Ingunn Størknes. Boken heter Koalabjørnens hemmelighet. På ark bokhandel står det følgende om boken: Koalabjørnens hemmelighet er skrevet for barn i barnehagealder som nylig har opplevd foreldrenes samlivsbrudd. Den kan også brukes mer allment, for eksempel i samlingsstund i barnehagen. Fortellingen kan hjelpe alle barn til å forstå hva et samlivsbrudd kan innebære, og godta ulike familieformer. Skal vi tolke denne boken som et hint, er Bamsen en person som har opplevd samlivsbrudd i barnehage alder. Denne boka utelukker både Lisa Børud og Siri Nilsen, da begge disse har foreldre som fremdeles er gift og bor sammen. Ingeborg Walther sitt fulle navn er Ingeborg Lorentzen Walther. I denne artikkelen fra 2008 ser vi at kun mor er med Ingeborg, og at hun ikke har faren sitt navn, men kun Lorentzen: https://www.sa.no/kultur/nissehost-for-ingeborg-8/s/1-101-3742779 I alle artikkeler jeg kommer over er kun mor nevnt. Får derfor ett inntrykk av at foreldre til Ingeborg er separert, som betyr at Koalabjørnens hemmelighet passer som hint. Hvor mye man skal legge i den boken skal jeg ikke si, men navnet Ingunn Størknes kommer inn i fokus, så ville tro det er et hint. men det passer ikke inn med Emilie Marie Nereng?
Egenskap Skrevet 16. november 2021 #1534 Skrevet 16. november 2021 Gaiko skrev (6 timer siden): Jeg har en bitte-liten mistanke om at nissen kanskje kan være han der Larssen som ledet bilprogrammet Autofil på NRK for mange år tilbake. I introvideoen i den første episoden så hørte vi en Billie Eilish-låt, og, Billie Eilish - "Bill"ie Eilish - "Bill" - Taue-Bill. Larssen har jo gitt den norske stemmen til tauebilen Taue-Bill i Biler-filmene fra Disney. Dessuten så jeg også at det hang noen tau fra veggen inni verkstedet til nissen i forrige episode, og noe som kan se ut som en utydelig tegning av selveste Taue-Bill i første episode. Og selve temaet "nissen" er jo et hint i seg selv, for nissen er jo julas hovedperson, og jula er en kristen høytid. Larssen er jo både en veldig kristen person, og sønnen til en prest. Jeg så også i forrige episode et "no smoking"-skilt et sted i verkstedet hans. Da dette er skilt som man som oftest pleier å se inni kjøretøy som biler, busser, tog, fly, taxier, osv. kan det referere til en person som elsker kjøretøy og ting som går framover, noe som passer helt perfekt med Larssen. Og i første episode da nissen entret scena, rett før introvideoen, så var nissen på en måte "sjenert", han holdt seg for ansiktet flere ganger. Dette kan også være et hint som refererer til Larssens psykiske knekk. I 2009 fikk han nemlig panikkangstanfall og møtte veggen, noe som medførte at han bl.a. fikk angst av å stå foran masse folk og sånt. Flere som er enige med meg om at mine teorier kan stemme og at nissen er Autofil-Larssen? hva med tallet 23 som var på drakta? hva kan det tolkes som?
Henikka Skrevet 16. november 2021 #1535 Skrevet 16. november 2021 Tarese skrev (7 timer siden): Leste på jodel at noen trodde at han fra Stavangerkameratene, Tommy Fredvang var snømonsteret og det kan faktisk stemme! Stemmen kan minne (synger litt varierende live). Han har vært med i Stjernekamp derfor han har stjernebelte. Han er også født i vintermåned. Og noen hadde faktisk hengt seg opp i at hvis man slo sammen periodiske systemet ble det lalalalalla og de har en sang som heter sjallalalala. Også dette: «Snømonsteret at hen på mange måter er som skapt for å jobbe med det hen driver med, men at ingenting har kommet gratis og at det handler om å finne de «rette kombinasjonene og sammensetningene» for å lykkes» Alene hadde ikke medlemmene i Stavangerkameratene noe stor suksess. Kombinasjonen om at de va nødt å sette sammen et band viste seg å være en stor suksess. Hmm:) Stavangerkameratene hadde konsert på Vulkan Arena lørdag 6. november(og spilte i Haugesund kvelden før). Han kan ha rukket begge deler, men jeg tviler litt på det. 😅 1
Gjest Marsh Skrevet 16. november 2021 #1536 Skrevet 16. november 2021 Blueberrymuffin skrev (6 timer siden): På Bamsen: Det har vært mye fokus på boken om Olav den Hellige. Rett over ligger det en bok av Ingunn Størknes. Boken heter Koalabjørnens hemmelighet. På ark bokhandel står det følgende om boken: Koalabjørnens hemmelighet er skrevet for barn i barnehagealder som nylig har opplevd foreldrenes samlivsbrudd. Den kan også brukes mer allment, for eksempel i samlingsstund i barnehagen. Fortellingen kan hjelpe alle barn til å forstå hva et samlivsbrudd kan innebære, og godta ulike familieformer. Skal vi tolke denne boken som et hint, er Bamsen en person som har opplevd samlivsbrudd i barnehage alder. Denne boka utelukker både Lisa Børud og Siri Nilsen, da begge disse har foreldre som fremdeles er gift og bor sammen. Ingeborg Walther sitt fulle navn er Ingeborg Lorentzen Walther. I denne artikkelen fra 2008 ser vi at kun mor er med Ingeborg, og at hun ikke har faren sitt navn, men kun Lorentzen: https://www.sa.no/kultur/nissehost-for-ingeborg-8/s/1-101-3742779 I alle artikkeler jeg kommer over er kun mor nevnt. Får derfor ett inntrykk av at foreldre til Ingeborg er separert, som betyr at Koalabjørnens hemmelighet passer som hint. Hvor mye man skal legge i den boken skal jeg ikke si, men navnet Ingunn Størknes kommer inn i fokus, så ville tro det er et hint. Voe sine foreldre er skilt
Irja Skrevet 16. november 2021 #1537 Skrevet 16. november 2021 (endret) Egenskap skrev (4 timer siden): men stemmer det virkelig med hintene som har kommet frem? og tallet 23 på siste sang hva betyr det isåfall? Husk at mye av hintene er for å forvirre oss. Bare se på frosken.. Den stemmen der lurer ikke meg. Endret 16. november 2021 av Irja 2
Irja Skrevet 16. november 2021 #1538 Skrevet 16. november 2021 Egenskap skrev (4 timer siden): i så fall har de valgt en som er ansatt eller har vært vikar i NRK. Ja, hvorfor skulle de ikke gjøre det? Høres ut som NRK for meg.
Sommerkommer Skrevet 16. november 2021 #1539 Skrevet 16. november 2021 Irja skrev (8 minutter siden): Ja, hvorfor skulle de ikke gjøre det? Høres ut som NRK for meg. Det er SÅ kjedelig å bruke nrk ansatte! Håper dere som tipper på Victor Sotberg tar feil. Herman Dahl var jo med i fjor. For oss over 30 er jo det omtrent samme person.. 5
Njaa Skrevet 16. november 2021 #1540 Skrevet 16. november 2021 (endret) Egenskap skrev (4 timer siden): men stemmer det virkelig med hintene som har kommet frem? og tallet 23 på siste sang hva betyr det isåfall? Tviler på Abid Raja. Ingen hint passer i det hele tatt, og jeg synes faktisk ikke stemmen er så overbevisende lik heller. Det slo meg plutselig at de sier noe om "ikke alle navnene min mor ga meg". Kan det være en som har endret på navnet sitt? Mini endret fra Jan til Jahn. Så har du Espen Thoresen, han har også jobbet som flymekaniker i mange år før han ble kjent. Kan også stemme med "mange år før knakk nissekoden" og "åpnet store dører". Fotball betyr nok noe, men usikker på om tallet 23 har betydning. Norge spilte landskamp den kvelden og 23 er nr til Haaland. Endret 16. november 2021 av Njaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå