Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

lin skrev (26 minutter siden):

Tilbake til dette igjen… 

Minste person er 165, dermed er ikke bamsen så lav som flere av dere tror. 

Jeg synes også der ser ut til å være 4 jenter og 4 gutter. Da er muligens dragen en jente? 

Gutt: frosken, heldiggrisen, nissen og snømonsteret?

Jente: bamsen, havfruen, nøkken og dragen? 

611CA9AF-0450-4176-AEFE-02B8476ADA77.jpeg

Den stemmer jo ikke. Det bildet er bare en illustrasjon. De kan ikke gi ut fasiten på den måten 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest absolutt hele tråden enda, så mulig det har vært skrevet før. Uansett, er det bare meg, eller høres det ut som at stemmen til Dragen er gjort til når hen synger? Altså, det høres ikke ut som vedkommendes "ekte" stemme, men mer "data-tilgjort", akkurat som et filter. Jeg syns ingen av de andre har dette. Tenkte det kanskje ville være borte nå på lørdag (da jeg hørte det tydelig på premieren), men den gang ei :(  Det er vanskelig fra før av, liksom! Man må jo få høre sangstemmen uten at det blir klussa til?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (4 minutter siden):

Den stemmer jo ikke. Det bildet er bare en illustrasjon. De kan ikke gi ut fasiten på den måten 

Hvis bildet stemmer, kan fort nummer 3  være Haddy og 4 Ingeborg. Fikk litt Matoma over nummer 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (4 minutter siden):

Har ikke lest absolutt hele tråden enda, så mulig det har vært skrevet før. Uansett, er det bare meg, eller høres det ut som at stemmen til Dragen er gjort til når hen synger? Altså, det høres ikke ut som vedkommendes "ekte" stemme, men mer "data-tilgjort", akkurat som et filter. Jeg syns ingen av de andre har dette. Tenkte det kanskje ville være borte nå på lørdag (da jeg hørte det tydelig på premieren), men den gang ei :(  Det er vanskelig fra før av, liksom! Man må jo få høre sangstemmen uten at det blir klussa til?

Har tenkt det samme begge episodene…

Håper tråden her fortsetter å være positiv og at det ikke blir sånn «De som ikke hører det og det er helt bak mål…» Dette er jo underholdning og gøy. Jeg forstod at det var Anne Rimmen med en gang i fjor, men går ikke rundt og tror jeg er noen ekspert for det…😉

Jeg er mer usikker i år enn i fjor, men føler veldig sterkt at nissen er Abdi Raja og havfruen er Haddy. Spesielt den siste. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (5 timer siden):

Hvordan passer kors og musefelle på Ingrid Gjessing?

Nei, det vet jeg ikke😅 Jeg kan ikke alt om alle kjendiser. 
var det ikke også snakk om at hun hadde fått en ny start eller noe sånn? 
I 2020 var hun programleder for melodi grand prix men måtte trekke seg fordi hun trengte en stor ryggoperasjon, som hun fikk utført i i Juni samme år, var lang rekovalesens etterpå. Kan det være det nye starten? 
Glitter og glamour passer jo også forsåvidt godt med flere av programmene hun har jobbet med.

edit: nå blandet jeg visst, var ikke nøkken som hadde fått en ny start. Men hun sier hun liker seg «her med oss» men hun liker seg aller best med tjernet sitt. Tror kanskje det refererer til hytten hennes, eller bare det å være hjemme. Tjernet er jo hjemmet til nøkken, så kanskje betydningen bare er «jeg liker meg aller best hjemme». 

Endret av GodIsAWoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (18 minutter siden):

Har tenkt det samme begge episodene…

Håper tråden her fortsetter å være positiv og at det ikke blir sånn «De som ikke hører det og det er helt bak mål…» Dette er jo underholdning og gøy. Jeg forstod at det var Anne Rimmen med en gang i fjor, men går ikke rundt og tror jeg er noen ekspert for det…😉

Jeg er mer usikker i år enn i fjor, men føler veldig sterkt at nissen er Abdi Raja og havfruen er Haddy. Spesielt den siste. 

Ja jeg syns også det er litt dumt at forslag som er litt utenfor boksen blir slått ned. Feks foreslå jeg at dragen kunne være line Andersen.  Men visstnok så var det utrolig teit å tippe på at dragen er en dame og ikke en mann. Men nå er det jo nevnt også av panelet at det jo tross alt er en mulighet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (50 minutter siden):

Tilbake til dette igjen… 

Jeg synes også der ser ut til å være 4 jenter og 4 gutter. Da er muligens dragen en jente? 

Ifyousayso skrev (23 minutter siden):

Jeg tror det samme som Ifyousayso. Jeg syns ingen av dem på bildet ligner på Arve Juritzen og Christian Ringnes, og jeg kjenner godt til dem begge fra før Maskorama. Da tror jeg ikke nødvendigvis illustrasjonen representerer deltakernes høyde og kjønn heller.

Hvis Dragen ikke er mann, så syns jeg de har tukla så mye med stemmen at det ikke er greit, for jeg hører helt klart en mannsstemme. Det er ingen tvil for meg om at det er en mann, det kan ikke engang være en kvinne som synger dypt. Jeg hører mye på rock og kan lett skille mellom mann og kvinne, selv om mannen eventuelt synger lyst og kvinnen mørkt. Derfor tenker jeg at eneste mulighet for at Dragen er kvinne, er at de har lagt til elementer fra en mannsstemme, som ikke finnes opprinnelig i deltakerens stemmeregister. Dette tror jeg dog er usannsynlig. De bruker nok bare filtre som gir ekko, skurring eller litt "innesperret" lyd. De gjør det litt vanskeligere å høre stemmen helt tydelig, men de vrenger ikke på selve stemmen, tror jeg da. Og jeg tror fortsatt Victor Sotberg er Dragen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at dragens stemme er forvrengt (i den forstand at vi skal tro at stemmen tilhører en mann), men da beveger vel Maskorama seg helt i ytterkantene av hva de kan få seerne med på. Eller?

Ellers savner jeg kanskje de store prestasjonene, slik som med Elgen og Trollet i fjor. Jeg vet det ikke er en sangkonkurranse, men likevel: Det hadde gitt programmet det lille ekstra.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de forvrenger stemmene når de synger nei, men klangen kan jo bli rar inni en maske. Spesielt dragen som har en lang snute. Det var en av de andre som også hadde veldig tydelig "maskestemme", har allerede glemt hvem. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret. 
Kan være tix tror jeg. (eller Didrik Sollie Tangen)
I andre episode ser vi Snømonsteret pusle et puslespill om periodesystemet. Ved siden av grunnstoffet titan (TI) mangler det en brikke. Altså en ukjent, x. Som da blir TIX. Det er også flere hint til Paradis, som passer siden TIX har vært med i Paradise hotel. 
Det er mange hint til Italia, men har ikke funnet noen connection der utenom at Italia vant Eurovision det året TIX var med. 

I episode 1 viser de en notatbok der det står C6*12. C6-12 er et mixebord som kan hinte til at han har drevet med musikk og mixet før.

Det er på samme side i den notatboken hint til stjeretegnet tvillingen,, og TIX er født i mars så det passer ikke helt. 
Andre gjettet mitt er Didrik Sollie Tangen som er født i Juni og da er i tvillingen. 

Kan være helt på villspor her altså, mest sannsynlig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror havfruen er Sissel kyrkjebø. I introen viser hun tallet 69, hun er født i 69 og hun synger den norske sangen til den lille havfruen. 

Bamsen synes jeg høres ut som raylee 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) skrev (8 minutter siden):

Snømonsteret. 
Kan være tix tror jeg. (eller Didrik Sollie Tangen)
I andre episode ser vi Snømonsteret pusle et puslespill om periodesystemet. Ved siden av grunnstoffet titan (TI) mangler det en brikke. Altså en ukjent, x. Som da blir TIX. Det er også flere hint til Paradis, som passer siden TIX har vært med i Paradise hotel. 
Det er mange hint til Italia, men har ikke funnet noen connection der utenom at Italia vant Eurovision det året TIX var med. 

I episode 1 viser de en notatbok der det står C6*12. C6-12 er et mixebord som kan hinte til at han har drevet med musikk og mixet før.

Det er på samme side i den notatboken hint til stjeretegnet tvillingen,, og TIX er født i mars så det passer ikke helt. 
Andre gjettet mitt er Didrik Sollie Tangen som er født i Juni og da er i tvillingen. 

Kan være helt på villspor her altså, mest sannsynlig

Tenkte også at det kunne være tix, men tix ble observert på finalen av skal vi danse på lørdag, samtidig som maskorama var på skjermen, så spørs vell om det kan være han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lin skrev (1 time siden):

Tilbake til dette igjen… 

Hvor fant du denne høydeoversikten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiia skrev (7 minutter siden):

Tenkte også at det kunne være tix, men tix ble observert på finalen av skal vi danse på lørdag, samtidig som maskorama var på skjermen, så spørs vell om det kan være han. 

godt poeng. 
Synes det "tvilling" hintet til stjernetegn i episode 1 var ganske tydelig så tror ikke det er han kanskje allikavel.

Men både Didrik Sollie-Tangen og Matoma er født i tvillingen. Og leste fra et intervju med Matoma at broren hans er kjemiker så da faller de brikkene litt på plass ihvertfall. Men har aldri hørt han synge,

Endret av Hei på deg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt slitsomt i tråden her at så mange tydeligvis ikke leser tidligere innlegg. Det har jo flere ganger blitt avvist at f.eks Sissel Kyrkjebø eller Tix kan være en av deltagerne, på grunn av at de beviselig var andre steder da de skulle stått på scenen, men like fullt kommer det opp de samme forslagene om og om igjen. Jeg syns det hadde vært artig hvis vi faktisk kunne hatt reelle forslag her, og knyttet det med de hintene som har kommet så langt. Det er i alle fall utrolig lite givende å lese de samme forslagene om og om igjen, når det ikke er reelle begrunnelser bak. Hvis du slenger ut et nytt navn, skriv noe om hvorfor også, ikke bare rams opp en hel del random navn som det hadde vært artig å se på scenen. 
Mange av forslagene er jo kun knyttet opp mot stemme, feks, uten at noen av hintene stemmer. Andre forslag er kun begrunnet i høyde og kroppsfasong. 

For å bidra litt selv, så tror jeg det er Abid Raija som er nissen. Syns stemmen er utrolig lik, han er kjent for å showe og er glad i å danse. Hintene stemmer også, syns jeg. Jeg var også helt sikker på at Christian Ringnes var Heldiggrisen, men Frosken var jeg ikke i nærheten av en gang. 
Tror Havfruen er en idrettsutøver, mest basert på det norske flagget og OL-ringene i bakgrunnen. Var inne på Sarah Louise Rung, men lurer litt på om det er for opplagt? Skal ikke forundre meg om Havfruen reiser seg opp og står i en av episodene. 
Jeg tror også Dragen er Victor Sotberg, men er ikke helt overbevist enda. 

Var det flere som la merke til at Bamsen tydeligvis ikke ser stort inne i maska si. Hun har begge ganger nå stått helt i ro, danser ikke i det hele tatt, og nå på lørdag, da hun skulle gå litt rundt på scenen under opptreden, så ble hun leid i armen av en av danserne hele tiden. Tror nok det er veldig begrenset med sikt innenfra disse kostymene, men de fleste andre beveger seg jo endel mer på egenhånd. 

Jeg lurer også veldig på hvilken lyd dommerne hører, syns veldig ofte de skryter av stemmen til deltagere som synger surt og helt tydelig ikke er proffe sangere, mens Marion er skråsikker på at "dette er en proff artist, det hører jeg med en gang". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Angelheart2 skrev (6 minutter siden):

Syns det er litt slitsomt i tråden her at så mange tydeligvis ikke leser tidligere innlegg. Det har jo flere ganger blitt avvist at f.eks Sissel Kyrkjebø eller Tix kan være en av deltagerne, på grunn av at de beviselig var andre steder da de skulle stått på scenen, men like fullt kommer det opp de samme forslagene om og om igjen. Jeg syns det hadde vært artig hvis vi faktisk kunne hatt reelle forslag her, og knyttet det med de hintene som har kommet så langt. Det er i alle fall utrolig lite givende å lese de samme forslagene om og om igjen, når det ikke er reelle begrunnelser bak. Hvis du slenger ut et nytt navn, skriv noe om hvorfor også, ikke bare rams opp en hel del random navn som det hadde vært artig å se på scenen. 
Mange av forslagene er jo kun knyttet opp mot stemme, feks, uten at noen av hintene stemmer. Andre forslag er kun begrunnet i høyde og kroppsfasong. 

For å bidra litt selv, så tror jeg det er Abid Raija som er nissen. Syns stemmen er utrolig lik, han er kjent for å showe og er glad i å danse. Hintene stemmer også, syns jeg. Jeg var også helt sikker på at Christian Ringnes var Heldiggrisen, men Frosken var jeg ikke i nærheten av en gang. 
Tror Havfruen er en idrettsutøver, mest basert på det norske flagget og OL-ringene i bakgrunnen. Var inne på Sarah Louise Rung, men lurer litt på om det er for opplagt? Skal ikke forundre meg om Havfruen reiser seg opp og står i en av episodene. 

Var det flere som la merke til at Bamsen tydeligvis ikke ser stort inne i maska si. Hun har begge ganger nå stått helt i ro, danser ikke i det hele tatt, og nå på lørdag, da hun skulle gå litt rundt på scenen under opptreden, så ble hun leid i armen av en av danserne hele tiden. Tror nok det er veldig begrenset med sikt innenfra disse kostymene, men de fleste andre beveger seg jo endel mer på egenhånd. 

Jeg lurer også veldig på hvilken lyd dommerne hører, syns veldig ofte de skryter av stemmen til deltagere som synger surt og helt tydelig ikke er proffe sangere, mens Marion er skråsikker på at "dette er en proff artist, det hører jeg med en gang". 

Har Marion sagt det til en av de mindre flinke? Husker det bare en gang og det var vel Bamsen. Jeg vet ikke, jeg synes det er ålreit at dommerne er overdrevet positive. Det er jo glad-program. Jan Thomas må jo være klar over at noen av hans forslag er på trynet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelheart2 skrev (12 minutter siden):

Det er over 1400 kommentarer i denne tråden. Beklager for at jeg ikke har fått lest gjennom alle og at det irriterer deg masse. Skal prøve å få lest alle innlegg til neste gang 😒

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (6 minutter siden):

Har Marion sagt det til en av de mindre flinke? Husker det bare en gang og det var vel Bamsen. Jeg vet ikke, jeg synes det er ålreit at dommerne er overdrevet positive. Det er jo glad-program. Jan Thomas må jo være klar over at noen av hans forslag er på trynet? 

Jeg ser også på den amerikanske versjonen. Det å slenge ut spinnville forslag er en del av konseptet. 

I fjor ble det for stivt og seriøst, så det er tydelig at de hermer mer etter USA i år. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelheart2 skrev (27 minutter siden):

Hvem gjorde deg til politi? Abid raja har blitt nevnt 100 ganger før. Vi har hørt det nå

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...