charnelle Skrevet 15. november 2021 #1361 Skrevet 15. november 2021 (endret) Der falt brikkene på plass.. Nøkken er Lise Karlsnes!!! Hun er oppvokst i Luxembourg, født i Skytten. Teltet er hennes deltagelse i Kompani Lauritzen. Hun har hatt et glamorøst liv med rød løper, gått catwalk med Helena Christensen og lansert egen solbrillekolkeksjon. Men møtte veggen og fått en ny fødsel gjennom å utdanne seg som gestaltterapeut. Stemmen er også 100% henne. I siste episode står hun på et fjell med Oslo som backdrop, Briskeby er vel i det fjerne der… Endret 15. november 2021 av charnelle 13
Gjest Dikteren Skrevet 15. november 2021 #1362 Skrevet 15. november 2021 Blueberrymuffin skrev (2 timer siden): Jeg har sagt Ingeborg Walther siden første sending, så ikke bare du som hører det Hørte først stemmen, og har i ettertid prøvd å se om det stemmer med hintene. Stemmer med flere hint. Første sending: - I videoen ser vi en vekter. Ingeborg har bursdag 26. September og har stjernetegnet vekten. - «Som ung kosebamse, oppvokst blant de erfarne lekene». Ingeborg fikk tildelt drømmestipendet som trettenåring, og har siden da arbeidet med erfarne mennesker innenfor sang og teater. - Bamsen sang Taylor Swift låt, og rappet. I stjernekamp i Hip Hop uka sang Ingeborg Bad Blood av samme artist. - Bamsen har hjerte på pysjamasen og hjerte på skjerf. Ingeborg sin nye singel som er til debut albumet heter Hjertebank. - Vi ser en bok, med Olav den Helliges fødested. Olav den Hellige sitt fødested er i Ringerike, men han ble gravlagt i Nidarosdommen, som ligger i Trøndelag fylke. Ingeborg er født i Levanger som er i Trøndelag fylke. - Vi er i en godtebutikk. Sjekker man ut Ingeborg sin TikTok er det en del innlegg med godteri. Men dette kan såklart være tilfeldig, da mange liker godteri. Andre sending: - «Tiden som fulgte ble en reise gjennom tid og sted. Jeg opplevde de merkeligste steder og møtte de hyggeligste karakterer». Ingeborg har drevet med teater. I teater reiser man gjennom tid og sted når man forteller en historie. Man opplever merkelige steder, og i teater spiller man karakterer. - «Alt føltes ut som det gikk på skinner». Ingeborg fikk leve ut teaterdrømmen sin. Kom med på stjernekamp, alt gikk på skinner for Ingeborg. - «Omsider en dag snek det seg inn en usikkerhet. Hvor var endestasjonen». Ingeborg har i intervju fortalt at drømmen (som liten) var å spille i Broadway. Hun fikk hovedrollen i Rybak sin Trollet og den magiske fela, og var deretter med i stjernekamp. Ingeborg har i ettertid sagt at hun var usikker på veien videre (etter stjernekamp). Fordi hun hadde «oppnådd» teater drømmen og ante ikke hvor hun skulle ta veien videre. - Bamsen sier «Er det en ting jeg har lært er det at man aldri skal gi opp drømmene sine», og Ingeborg klarte med hjelp av drømmestipendet å oppnå teaterdrømmen. Eneste jeg føler mangler er en link mellom Katy Perry’ Roar og Ingeborg. Men veldig mange av hintene passer med Ingeborg. Bamsen ser ut til å ha litt lite pust, men det kan skyldes kostyme, for selve stemmen synes jeg er veldig lik Ingeborg (om man ser bortifra pust). Det er en Barbiedukke i introen om Bamsen (01:02:48). Kan den linkes til at Ingeborg Walther, Sandra Lyng og Knut Marius Dypvik sang "Barbie Girl" av Aqua på Stjernekamp i fjor? Bare en tanke. Jeg var sikker på at bamsen var Sandra Lyng i episode 1, men lener meg mer og mer på Ingeborg Walther.
Sommerkommer Skrevet 15. november 2021 #1363 Skrevet 15. november 2021 Irja skrev (5 timer siden): Ikke kjempeflink? Finnes ikke mange som klarer å treffe de tonene han gjorde i første programmet. Nei han er virkelig ikke kjempeflink. Han kan synge. Men hvis det er Solli tangen så gjør han stemmen dårligere enn den er med vilje. 4
Sommerkommer Skrevet 15. november 2021 #1364 Skrevet 15. november 2021 Løvekvinnen21 skrev (5 timer siden): Det virker som om alle tror at artister er født artister. Det er en grunn til at det finnes sanglærere - for å lære seg å bruke stemmen sin på en slik måte at den høres best mulig ut. Artister som synger bra live er teknisk gode, noe Ingeborg Walther virkelig er. Hun er sinnsykt flink, men hun som alle andre kan også synge «dårlig» hvis hun vil. Det kan sammenliknes med feks en proff fotballspiller. Hen kan spille dritbra, men hvis hen ønsker det kan hen også spille kjempedårlig. Stemmen til bamsen er 100% lik Ingeborg Walther. Hun har en særegen stemme, som høres ung ut, og det er INGEN som har akkurat samme stemme som henne. Kan ikke alle bare la vær å si at bamsen er noen andre, og «stemmen er helt lik Børud, Voe, Siri Nilsen, Cess, osv.», fordi NEI - det er den så absolutt ikke!! Kjenner jeg blir irritert, men folk har vel forskjellig hørsel. Jeg kan musikk og sang, og dette er Ingeborg. Basta bom. Håper hun går ut i neste runde, slik at det er større sjanse for at jeg stikker av med premien Det er jo ingen som vil gjette på at det er henne, bortsett fra noen få, så vinnersannsynligheten foreløpig er ganske stor for min del. Skulle ønske jeg kunne møtt hver og en av dere som mener det er noen andre, og sett ansiktsuttrykkene deres når dere får vite at det er Ingeborg i det kostymet. Jeg kan jo samtidig informere om at jeg var 100% sikker på at Trollet i fjor var Ulrikke, allerede etter første strofe på den første opptredenen. Just saying Alle var sikre på at trollet var Ulrikke i fjor fra første strofe. Det var super lett 5
Sommerkommer Skrevet 15. november 2021 #1365 Skrevet 15. november 2021 Irja skrev (5 timer siden): Det er jeg klar over, men her er vi over ok + nivå Nei dette var ok. Ikke mer. Dommerpanelet er jo positive til syngingen til alle sammen.. men det er ikke noen til nå i dette programmet som har vist skikkelige sang ferdigheter. Håper de bare gjør seg til 2
Sommerkommer Skrevet 15. november 2021 #1366 Skrevet 15. november 2021 Jeg håper folk i denne tråden tar feil på ting. Det som folk er skråsikre på er stort sett super kjedelige kjendiser… haddy liksom, er hun ikke ansatt i nrk? Er det en måte for dem å spare penger? Det er jo en person det må ha vært legg Å overtale eventuelt. Samme med Solli tangen som stiller opp på det meste. Sandra lyng eller alle disse andre damene som nevnes som bamsen som feks cess. Var veldig mye mas om cess i fjor og, er ikke veldig imponerende castet. abid er vel den mest plausible politikeren til å si ja til noe sånt. Og hvis havfruen er en eller annen b artist som Lise Karlsens eller noe. da vil jo Arve juritzen og Christian Rignes være de Mes t overaskende deltageren i år… så kjedelig. poenget må vel være at de får Med noen vi aldri ville trodd ble med på noe sånt: Magnus Carlsen, Sissel, Martha lousie, Erna Solberg, Unni lindell, Kurt Nilsen, Solskjær osv det aller aller beste hadde vært om de klarte å dra opp av hatten en kjendis som ingen visste kunne synge men som synger bra 6
Gjest Marsh Skrevet 15. november 2021 #1367 Skrevet 15. november 2021 charnelle skrev (4 timer siden): Der falt brikkene på plass.. Nøkken er Lise Karlsnes!!! Hun er oppvokst i Luxembourg, født i Skytten. Teltet er hennes deltagelse i Kompani Lauritzen. Hun har hatt et glamorøst liv med rød løper, gått catwalk med Helena Christensen og lansert egen solbrillekolkeksjon. Men møtte veggen og fått en ny fødsel gjennom å utdanne seg som gestaltterapeut. Stemmen er også 100% henne. I siste episode står hun på et fjell med Oslo som backdrop, Briskeby er vel i det fjerne der… Men hva med korsene og musefella?
Gjest Marsh Skrevet 15. november 2021 #1368 Skrevet 15. november 2021 GodIsAWoman skrev (6 timer siden): Jeg har to forslag som ikke er nevnt, og som jeg kanskje tror kan stemme. Nøkken, jeg føler meg veldig sikker på denne: Ingrid Gjessing Lindhave. Dette gjettet jeg utelukkende på grunn av stemmen i første program. Nå viser det seg at flere av hintene også stemmer. I Lørdagsrådet (podcast) har hun sagt at hun er lettskremt og hun alltid har hatt en drøm om å være bakgrunnssanger. Hun har vært programleder for tur-programmet «familieekspedisjonen» og har i perioder vært på telttur hver eneste helg. Som forklarer teltet som står ved tjernet til nøkken. Nissen: dette tror jeg kan være oppfinneren Erik Alfred. Han snakker om å bli misforstått og at det tok lang tid før han fant sin plass, og at han nå har oppnådd mye mer enn hva folk forventet av han. Nissens verksted der han lager leker passer perfekt. Ballen som rullet forbi vinduet kan symbolisere barna hans som leker ute mens han jobber på verkstedet? Når man søker på navnet hans på YouTube får man opp en video som heter «re-enchant christmas» og Erik Alfred er tydeligvis veldig glad i julen. Den nordnorske dialekten er åpenbart tilgjort og innimellom kan man høre ord som passer bedre inn på Sørlandet. Han sier også at det finnes forskjellige typer nisser, f.eks fjøsnisse, som passer med at han bor på en gård. ellers tror jeg (men er ikke sikker på disse: Bamsen: Cess eller Margrethe Rød Dragen: Viktor Sotberg Snømonsteret: Jakob Schøyen Andersen eller Åge Steen Nilsen havfruen: Stemmen ligner Haddy, men syns ikke hun høres like dyktig ut. Hvordan passer kors og musefelle på Ingrid Gjessing?
Smurfii Skrevet 15. november 2021 #1369 Skrevet 15. november 2021 Skjønner ikke hvorfor så mange gjetter på at bamsen er en rosa blogger typ Sophie Elise, Lene Alexandra osv..🙈 nesten på grensa til hååån! Bamsen kan jo faktisk synge!🥳 8
Egenskap Skrevet 15. november 2021 #1370 Skrevet 15. november 2021 Gaiko skrev (9 timer siden): Et av bøkene vi så i bamsens introvideo i første episode heter "Olav den helliges fødested", og Olav den hellige ble jo født i Ringerike, så det betyr at bamsen må være en person som kommer fra Ringerike, noe Emilie Voe Nereng faktisk gjør. Denne støtter jeg
Sally-Go-Round Skrevet 15. november 2021 #1371 Skrevet 15. november 2021 Sommerkommer skrev (2 timer siden): Jeg håper folk i denne tråden tar feil på ting. Det som folk er skråsikre på er stort sett super kjedelige kjendiser… haddy liksom, er hun ikke ansatt i nrk? Er det en måte for dem å spare penger? Det er jo en person det må ha vært legg Å overtale eventuelt. Samme med Solli tangen som stiller opp på det meste. Sandra lyng eller alle disse andre damene som nevnes som bamsen som feks cess. Var veldig mye mas om cess i fjor og, er ikke veldig imponerende castet. abid er vel den mest plausible politikeren til å si ja til noe sånt. Og hvis havfruen er en eller annen b artist som Lise Karlsens eller noe. da vil jo Arve juritzen og Christian Rignes være de Mes t overaskende deltageren i år… så kjedelig. poenget må vel være at de får Med noen vi aldri ville trodd ble med på noe sånt: Magnus Carlsen, Sissel, Martha lousie, Erna Solberg, Unni lindell, Kurt Nilsen, Solskjær osv det aller aller beste hadde vært om de klarte å dra opp av hatten en kjendis som ingen visste kunne synge men som synger bra Godt innlegg! Og ikke glem, Victor Sotberg som også jobber for NRK. Håper også på en eller flere overraskelser! 1
Sommerkommer Skrevet 15. november 2021 #1372 Skrevet 15. november 2021 Sally-Go-Round skrev (9 minutter siden): Godt innlegg! Og ikke glem, Victor Sotberg som også jobber for NRK. Håper også på en eller flere overraskelser! Ja han glemte jeg. Det er også kjedelig. Sørlig siden de hadde med en tilsvarende YouTuber i fjor 2
rosemarin Skrevet 15. november 2021 #1373 Skrevet 15. november 2021 Sommerkommer skrev (14 minutter siden): Ja han glemte jeg. Det er også kjedelig. Sørlig siden de hadde med en tilsvarende YouTuber i fjor Tror dragen er Victor. Men som du sier, hintene er akkurat de samme som for vikingen i fjor, bare i andre «bilder»/formuleringer 1
Ifyousayso Skrevet 15. november 2021 #1374 Skrevet 15. november 2021 Dere som tror snømonsteret er Jakob Schøyen; Se på Vivo med norske stemmer på Netflix. Jakob har hovedrollen, og synger mye i den filmen. Stemmen ligner ikke en gang litt på Snømonsteret sin. Det finnes også mange musikkvideoer på YouTube fra Kollektivet, ikke likt i det hele tatt 2
rosemarin Skrevet 15. november 2021 #1375 Skrevet 15. november 2021 Kaaan det ikke tenkes at snømonsteret er en dame? Med mørk stemme??
Ifyousayso Skrevet 15. november 2021 #1376 Skrevet 15. november 2021 charnelle skrev (6 timer siden): Der falt brikkene på plass.. Nøkken er Lise Karlsnes!!! Hun er oppvokst i Luxembourg, født i Skytten. Teltet er hennes deltagelse i Kompani Lauritzen. Hun har hatt et glamorøst liv med rød løper, gått catwalk med Helena Christensen og lansert egen solbrillekolkeksjon. Men møtte veggen og fått en ny fødsel gjennom å utdanne seg som gestaltterapeut. Stemmen er også 100% henne. I siste episode står hun på et fjell med Oslo som backdrop, Briskeby er vel i det fjerne der… På lørdag klokka 20 stod Lise på scenen i Sandefjord sammen med Atle Pettersen med forestillingen Gratulerer med Jahn. Så kan umulig være henne. 4
Viki6 Skrevet 15. november 2021 #1377 Skrevet 15. november 2021 Snømonsteret kan være maleren Vebjørn Sand. Dro til Arktisk for å male bilder av isfjell. Er fra Østfold. Er opptatt av matematikk/geometri.... 3
Djækklåsst Skrevet 15. november 2021 #1378 Skrevet 15. november 2021 charnelle skrev (7 timer siden): Der falt brikkene på plass.. Nøkken er Lise Karlsnes!!! Hun er oppvokst i Luxembourg, født i Skytten. Teltet er hennes deltagelse i Kompani Lauritzen. Hun har hatt et glamorøst liv med rød løper, gått catwalk med Helena Christensen og lansert egen solbrillekolkeksjon. Men møtte veggen og fått en ny fødsel gjennom å utdanne seg som gestaltterapeut. Stemmen er også 100% henne. I siste episode står hun på et fjell med Oslo som backdrop, Briskeby er vel i det fjerne der… Ganske overbevisende
Djækklåsst Skrevet 15. november 2021 #1379 Skrevet 15. november 2021 Viki6 skrev (46 minutter siden): Snømonsteret kan være maleren Vebjørn Sand. Dro til Arktisk for å male bilder av isfjell. Er fra Østfold. Er opptatt av matematikk/geometri.... Men kan han synge?
Djækklåsst Skrevet 15. november 2021 #1380 Skrevet 15. november 2021 (endret) Ifyousayso skrev (1 time siden): På lørdag klokka 20 stod Lise på scenen i Sandefjord sammen med Atle Pettersen med forestillingen Gratulerer med Jahn. Så kan umulig være henne. Interessant. Var du der, eller har info som bekrefter dette? Her står det f.eks. at arrangementet ble flyttet til søndag: "Dette arrangementet er besluttet flyttet til 14. november 2021." Gratulerer med Jahn - Drammens Teater (drammenscener.no) Endret 15. november 2021 av Djækklåsst 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå