Gjest Albbas Skrevet 14. november 2021 #1221 Del Skrevet 14. november 2021 7 hours ago, Blueberrymuffin said: Flere jeg er usikker på, og blir vel endel googling de neste dagene. Men har gjort meg noen tanker etter sending. Dragen I filmen ser vi at dragen kommer ut av en dør, hvor det står stoll, med årstallet 1841-1845 over. Stoll er overgangen fra entre til gruve. Stollen dragen kommer ut av er denne: Som er i Modum, Viken. Dragen er derfor sannsynligvis fra Modum eller Viken. Dragen sier at den har reist rundt i mange land, så tror tallet 23 enten er antall land personen har vært i, eller hvor mange år dragen er. I bakgrunnen spilles også melodien Dance Monkey, så begynner nesten å lure, kan dette være noen som enten er blitt kjent på TikTok eller en person som er på TikTok. Tror uansett at både Modum og TikTok er viktige hint på dragen. Bamsen Jeg er fortsatt litt låst til Ingeborg Walther på bamsen. Kan prøve å si hva jeg tenker. Når bamsen snakket sier den «jeg har lært at man aldri skal gi opp drømmen sin». Drømmen til Walther var å spille teater og Broadway, og drømmen gikk delevis i oppfyllelse når hun fikk hovedrollen i «Trollet og den magiske fela». Ingeborg har i ettertid sagt at hun er usikker på veien videre, og hvor neste stopp opp. Hva hun skal gjøre videre, nå som hun har «oppnådd» teater drømmen. Og i filmen sier bamsen at det stoppet opp og «hvor er endestasjonen». Bamsen snakker også om «reise gjennom tid og sted» og å «møte karakterer». Som betyr at dette muligens kan være skuespill, teater spiller, noen som er vant til å «spille» mot andre karakterer på en scene, som også passer Walther. Fra forrige uke, så vi boken «Olav den helliges fødested», men er mulig de prøver å villede oss, med at det ikke er fødestedet vi skal frem til, kan likegodt være gravsted. Olav den hellige er gravlagt i Nidarosdommen, som er i Trondheim kommune i Trøndelag fylke. Litt far fetch, men Ingeborg er faktisk født i Trøndelag fylke. Mulig jeg er helt på blindspor her. Men føler mye passer med Ingeborg på bamsen. Nissen Har hengt meg litt opp i kostymet nissen brukte nå i andre sending. I videoen fra forrige uke, ser vi at det triller en fotball utenfor det ene vinduet. I dag har Nissen på seg en forballtrøye med nummeret 23. Nissen har også med seg en stige, og snakker om et handicap. Kan handicapet være at Nissen er veldig lav? Tenker Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Tallet 23 kan være fra 23. juni 1998, når Norge slo Brasil 2-1. Mini var med på laget og den kampen, og dette er en merkedag i Norsk fotballhistorie. Jeg begynner derfor å lure om ikke Nissen er Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Når det gjelder dragen, så er Modum og TikTok noe jeg er nødt til å sjekke ut videre i morgen. Men må også ha litt søvn, selv om jeg sannsynligvis vil gruble meg i søvn. Tenker fortsatt på Leo jeg? Kjent YouTuber, har covret Dance Monkey. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 14. november 2021 #1222 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg synes bamsen høres utanom Ingeborg walther. Hun er liten, hun vant drømmestipendet, stjernetegn vekten (vekter hintet) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelinn Skrevet 14. november 2021 #1223 Del Skrevet 14. november 2021 Kan dragen være YouTube-kjendisen Randulle? Han er 23 år, driver spillkanal(sjakk) og spilte for Odd Ballklubb(svart og hvit). Men jeg aner ingenting om han bortsett fra det som står på Wikipedia 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 14. november 2021 #1224 Del Skrevet 14. november 2021 Ikke nok med at stemmen til Havfruen er prikk lik Haddy sin. Hintene passer også. Hun sier at hun har stått i flere stormer, og det passer med alt som har skjedd med mannen hennes. De hvite og rosa ballene er like de som blir brukt i melodi grand prix, der hun har vært programleder. OL-ringene kan være et hint til at hun har ledet idrettsgallaen. Bare hør på henne på Spotify, stemmen er helt lik. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille89 Skrevet 14. november 2021 #1225 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg tror bamsen er Delara. Dragen er Adrian Sellevold eller Henrik Elvejord Borg. Nissen er Jon Brugodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 14. november 2021 #1226 Del Skrevet 14. november 2021 Mille89 skrev (31 minutter siden): Nissen er Jon Brugodt. Hvilke hint mener du peker mot ham? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille89 Skrevet 14. november 2021 #1227 Del Skrevet 14. november 2021 NordicViking skrev (5 minutter siden): Hvilke hint mener du peker mot ham? Nissen sier han er rampete, og har mye energi. Han er lav (hint : gardintrapp) De andre hintene vet jeg ikke. Og stemmen og hvordan han beveger kroppen ligner veldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 14. november 2021 #1228 Del Skrevet 14. november 2021 Tone83 skrev (1 time siden): Jeg synes bamsen høres utanom Ingeborg walther. Hun er liten, hun vant drømmestipendet, stjernetegn vekten (vekter hintet) Tips til hva man kan høre henne synge for å sammenligne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 14. november 2021 #1229 Del Skrevet 14. november 2021 Mille89 skrev (6 minutter siden): Nissen sier han er rampete, og har mye energi. Han er lav (hint : gardintrapp) De andre hintene vet jeg ikke. Og stemmen og hvordan han beveger kroppen ligner veldig.. Gardintrapp handler om at han har nådd høyere enn man skulle tro. Til kongens bord, statsråd. Tviler på at Brungot synger så dårlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 14. november 2021 #1230 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) Ifyousayso skrev (57 minutter siden): Ikke nok med at stemmen til Havfruen er prikk lik Haddy sin. Hintene passer også. Hun sier at hun har stått i flere stormer, og det passer med alt som har skjedd med mannen hennes. De hvite og rosa ballene er like de som blir brukt i melodi grand prix, der hun har vært programleder. OL-ringene kan være et hint til at hun har ledet idrettsgallaen. Bare hør på henne på Spotify, stemmen er helt lik. Høres ut som et godt tips, må bare høre på sangstemmen (til Haddy) først Endret 14. november 2021 av Djækklåsst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 14. november 2021 #1231 Del Skrevet 14. november 2021 Dagbladet skriver at Birgit Skarstein var i salen under finalen av "Skal vi danse". Hun var der for å se sin 'samboer' Helene Spilling gjøre en siste innsats for å dra i land seieren med dansepartner Simon Nitsche. (Dagbladet) Da kan vi avskrive Birgit Skarstein som Havfruen. Hun kan ikke være to steder på samme tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. november 2021 #1232 Del Skrevet 14. november 2021 Heartland skrev (11 timer siden): Noen foreslo Mira Craig på havfruen. Det var ikke dumt heller altså, for det høres ut på introen som at hun har veldig hes stemme, noe Mira har. Men vokalen i dag var veldig Brækhus. Tror neppe noen tør ha med Mira Craig på direktesending så sint som hun er Klikker vel i vinkel om hun må ta av seg maska Men etter stemmen å bedømme er det slettes ikke dumt, nei, men har nok mer tro på at det er Brækhus. Amatariel skrev (1 time siden): Jeg tenkte faktisk på Olsenbanden da Snømonsteret snakket, for han sa "helmaks". Et ord som de bruker sååå mye i de filmene. Men ettersom jeg ikke har sett jr.-versjonen så fant jeg ingen folk som kunne passe inn. Så moro å lese det du skrev. Jeg tenkte også på Olsenbanden da han sa helmaks! Har aldri sett junior-versjonen jeg heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 14. november 2021 #1233 Del Skrevet 14. november 2021 Bamsen høres veldig ut som Ingeborg Walter. Er redd det blir litt for enkelt etter hvert i år også. Når mange tenker sammen kommer man ofte frem til svaret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. november 2021 #1234 Del Skrevet 14. november 2021 Ifyousayso skrev (1 time siden): Ikke nok med at stemmen til Havfruen er prikk lik Haddy sin. Hintene passer også. Hun sier at hun har stått i flere stormer, og det passer med alt som har skjedd med mannen hennes. De hvite og rosa ballene er like de som blir brukt i melodi grand prix, der hun har vært programleder. OL-ringene kan være et hint til at hun har ledet idrettsgallaen. Bare hør på henne på Spotify, stemmen er helt lik. Jeg er helt enig med deg. Tenkte det måtte være et hint i forbindelse med programlederjobben i esc 2010, og der var det. Veldig sikker på at det er Haddy nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortiltresøtesmå Skrevet 14. november 2021 #1235 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg tror at... Snømannen er Didrik Solli-Tangen Nissen er Cengiz Al Havfruen er Salamatu Kamara (Sally på supernytt) Bamsen er Margrethe Røed Nøkken er Ingeborg Heldal Dragen er jeg veldig usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Njaa Skrevet 14. november 2021 #1236 Del Skrevet 14. november 2021 Ifyousayso skrev (2 timer siden): Ikke nok med at stemmen til Havfruen er prikk lik Haddy sin. Hintene passer også. Hun sier at hun har stått i flere stormer, og det passer med alt som har skjedd med mannen hennes. De hvite og rosa ballene er like de som blir brukt i melodi grand prix, der hun har vært programleder. OL-ringene kan være et hint til at hun har ledet idrettsgallaen. Bare hør på henne på Spotify, stemmen er helt lik. Enig i at stemmen er lik. Hva med 69? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Njaa Skrevet 14. november 2021 #1237 Del Skrevet 14. november 2021 Mille89 skrev (2 timer siden): Jeg tror bamsen er Delara. Dragen er Adrian Sellevold eller Henrik Elvejord Borg. Nissen er Jon Brugodt. 4 personer jeg aldri har hørt om, men det sier kanskje mer om meg 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 14. november 2021 #1238 Del Skrevet 14. november 2021 Synes veldig mye stemmer med Haddy. Ser at hun ga ut et album som het Welcome Home i 2007, som forklarer dørmatten med Welcome. 69-tegnet er for krepsen, som stemmer med hennes fødselsdag 25 juni. Fireflies kan ha noe med barneboken hun har skrevet som heter Snart sover du? En av illustrasjonene tegnet av hennes søster er full av ildfluer. Også er hun ansatt i NRK som produserer Maskorama. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 14. november 2021 #1239 Del Skrevet 14. november 2021 Høyden på Lisa Burøy er litt i grenseland, for hun er lav, men fremdeles ikke så lav. Så er hun egentlig lav nok? Mistenker hun er rundt 170-175. Men folk må slutte å si at bamsen er Magrethe Røed, Emilie Voe Nereng og Sandra Lyng. Alle disse er høyere enn 167, og kan derfor ikke være bamsen. Uansett hva hintene måtte si. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 14. november 2021 #1240 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) Blueberrymuffin skrev (13 minutter siden): Høyden på Lisa Burøy er litt i grenseland, for hun er lav, men fremdeles ikke så lav. Så er hun egentlig lav nok? Mistenker hun er rundt 170-175. Men folk må slutte å si at bamsen er Magrethe Røed, Emilie Voe Nereng og Sandra Lyng. Alle disse er høyere enn 167, og kan derfor ikke være bamsen. Uansett hva hintene måtte si. Slettet. Never mind. Endret 14. november 2021 av Mollert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå