Memena Skrevet 13. november 2021 #881 Skrevet 13. november 2021 MrsMacchiato skrev (1 time siden): Snømonsteret har Østfolddialekt, typ Sarpsborg eller Fredrikstad. Hva Jan Thomas klarer å lire fra seg er jo bare tull. Grenlandsdialekt??? Han der er er jo ikke vel bevart. Om man ser bort i fra hint og dialekt, kan man jo høre til hvordan sangen synges. Ordene, klangen og stemmen. Alt stemmer med Åge Sten Nilsen. Men hva vet jeg, jeg gjettet jo bare ALLE riktige i fjor. Kan være jeg må spise hatten min😆 Det var mer det at veldig mange her inne mener det er en av Solli-Tangen brødrene, og at det var Jan Thomas som sa det først, at det var en av dem, for han kjente det på «Grenlandsdialekta». Jeg vet godt at det er «østfoldsk» som snakkes av snømonsteret, men jeg synes den blir alt for påtatt. Nå vet vi jo at Abid Raja som er Nissen heller ikke snakker nordlending til vanlig og at Christian Ringnes heller ikke snakker sørlandsk, så derfor tror jeg ikke den Østfold-dialekta er så ekte heller. Mulig du har rett i at det er Åge Sten, jeg bare synes han pleier å ha enda mer «skrikete» stemme enn hva snømonsteret har. 1
Gjest MrsMacchiato Skrevet 13. november 2021 #882 Skrevet 13. november 2021 (endret) Memena skrev (21 timer siden): Det var mer det at veldig mange her inne mener det er en av Solli-Tangen brødrene, og at det var Jan Thomas som sa det først, at det var en av dem, for han kjente det på «Grenlandsdialekta». Jeg vet godt at det er «østfoldsk» som snakkes av snømonsteret, men jeg synes den blir alt for påtatt. Nå vet vi jo at Abid Raja som er Nissen heller ikke snakker nordlending til vanlig og at Christian Ringnes heller ikke snakker sørlandsk, så derfor tror jeg ikke den Østfold-dialekta er så ekte heller. Mulig du har rett i at det er Åge Sten, jeg bare synes han pleier å ha enda mer «skrikete» stemme enn hva snømonsteret har. I "Det store korslaget" hadde Åge Sten Nilsen en grei nok sangstemme, uten for mye skrik og skrål. Solli-Tangen-brødrene hadde vel aldri sunget dårligere bare for underholdningens skyld. De synger teknisk sett veldig bra, noe snømonsteret ikke gjør. Snømonsteret synger helt greit. Endret 14. november 2021 av MrsMacchiato .
Anugita Skrevet 13. november 2021 #883 Skrevet 13. november 2021 Hva med Kevin Vågenes som snømonsteret? Han kan lage ekstremt brei østfold-dialekt, og kan klarer å holde lange toner slik snømonsteret gjorde, selvom hverken han eller snømonsteret har den kraftigste stemmen? 3
rosemarin Skrevet 13. november 2021 #884 Skrevet 13. november 2021 MrsMacchiato skrev (9 minutter siden): I "Det store korslaget" hadde Åge Sten Nilsen en grei nok sangstemme, uten for mye skrik og skrål. Solli-Tangen-brødrene hadde vel aldri sunget dårligere bare for underholdningens skyld. De synger teknisk sett veldig bra, noe snømonsteret ikke gjør. Snømonsteret synger helt greit. Dialekten til Heldiggrisen er så arendalsk at kun lokalfolk hører det. Og jeg er født i Arendal. Ikke engang min dialektdyktige mann klarer å snakke riktig arendalsk. Og slik er det med mange dialekter. Er man oppvokst et sted, hører man fort om det er sin egen dialekt noen andre snakker. Jeg kan til og med høre på måten Heldiggrisen synger engelsk at det er et snev av arendalsk i den engelsken. Lurer virkelig på hvem som klarer å fake den dialekten, jeg har aldri hørt noen klare å snakke den riktig, unntatt lokalbefolkningen selv. Men hva tenker du om måten han bruker ordet «mi» på? Betyr ikke det vi? Han bruker det både i entall og flertall 🤪 «mi er heldiggrisen, velkommen til mitt rike», og «mi heldiggriser er kjent for..»
Variert skydekke Skrevet 13. november 2021 #885 Skrevet 13. november 2021 Ingeborg Heldal er visst dratt fram som en mulig Nøkken i media nå. Syns både kroppen og stemmen kan ligne, så kanskje det er henne? Hun påstår å ha planer de neste lørdagene, men dette svaret var jo veldig merkelig: " (...)L20. november har hun også angivelig planer. Da er det klart for fest for mediehuset Aller, som både KK og Dagbladet er en del av. Heldal har imidlertid ingen planer om å befinne seg omgitt av pressen denne lørdagen. - Jeg skal på julebord. Hjemme hos meg selv faktisk. Det er mest venner av mannen min. Sånn kan det gå, svarer hun unnvikende." Hentet fra Dagbladet: https://www.dagbladet.no/kjendis/svarer-pa-nokken-anklagene/74629580
jenteanonym91 Skrevet 13. november 2021 #886 Skrevet 13. november 2021 En ting er hvertfall sikkert! Ingen av de som er deltagere på skal vi danse, eller eventuelle kjendisvenner som sitter i publikum, er mulige kandidater til maskorama
Sweetheaven Skrevet 13. november 2021 #887 Skrevet 13. november 2021 BK89 skrev (2 timer siden): Han traff på 6 av 8 i fjor da😛 Men var ikke enig i alle jeg heller. Men noen tror jeg han har rett i😁 Det var det flere her på KG som også hadde samme antall riktig. Blir spennende å se i kveld hvor mye Marion Ravn og resten av dommerpanelet har lest seg opp på KG den siste uken😜 3
Djækklåsst Skrevet 13. november 2021 #888 Skrevet 13. november 2021 MrsMacchiato skrev (1 time siden): Abid Raja satt i regjering frem til 14. oktober. Jeg gjetter at de hadde valgt deltakere til Maskorama innen da. Abid Raja visste ikke sikkert om han kom til å fortsette og sitte i regjering etter valget, og kunne vel egentlig ikke hive seg med på et slikt underholdningsprogram dersom han fortsatt satt i regjering? Jeg hadde i hvertfall mistet respekten for våre ministere dersom de hadde kombinert jobben med Maskorama... Ja, Vedum var med i Maskorama i fjor, men da satt han ikke i regjering samtidig. At Raja kom til å gå av som statsråd ble i praksis klart valgdagen for to måneder siden. Men selvsagt kan Nissen blitt klar før det. Ellers var det vel åpenbart at sannsynligheten for at Venstre ville fortsette i regjering var minimal, så synes ikke dette er et godt argument. Og det hadde nok blitt godtatt greit om kulturministeren hadde stilt opp på dette noen lørdagskvelder uansett. For øvrig taler mye for at det er Raja, både stemme, fakter og hint. 3
Gjest MrsMacchiato Skrevet 13. november 2021 #889 Skrevet 13. november 2021 rosemarin skrev (1 time siden): Men hva tenker du om måten han bruker ordet «mi» på? Betyr ikke det vi? Han bruker det både i entall og flertall 🤪 «mi er heldiggrisen, velkommen til mitt rike», og «mi heldiggriser er kjent for..» Akkurat det stusser jeg på. Hadde det vært Espen Esther, kunne han jo brukt "mi" for å representere både Espen og Esther. Men jeg er sikker på at det ikke er han. Så hvorfor sier han "mi"? Hvem er "mi"/vi?
Gjest MrsMacchiato Skrevet 13. november 2021 #890 Skrevet 13. november 2021 Djækklåsst skrev (4 minutter siden): At Raja kom til å gå av som statsråd ble i praksis klart valgdagen for to måneder siden. Men selvsagt kan Nissen blitt klar før det. Ellers var det vel åpenbart at sannsynligheten for at Venstre ville fortsette i regjering var minimal, så synes ikke dette er et godt argument. Og det hadde nok blitt godtatt greit om kulturministeren hadde stilt opp på dette noen lørdagskvelder uansett. For øvrig taler mye for at det er Raja, både stemme, fakter og hint. Da blir det jo som å si at "jeg tror ikke jeg kommer til å ha jobb fra høsten av". Jeg hadde digget om det var han som er nissen, håper egentlig at det er det.
Djækklåsst Skrevet 13. november 2021 #891 Skrevet 13. november 2021 BK89 skrev (3 timer siden): Hvis man ser på VG tv så har Magnus Waaler som gjettet nesten alle riktig i fjor gjettet seg fram til det samme som meg, nemlig av snømonsteret er kokk Sven Erik Renaas. 2 stjerner er 2 Michelin stjerner, man så italiensk is og han et halvt italiensk og lager italiensk is. Så tror jeg er på sporet av noe🤞😁 Har han noe bakgrunn som sanger han, da? Ser det står han er sønn av en italiensk restaurantmusiker, det er i det minste noe.
Djækklåsst Skrevet 13. november 2021 #892 Skrevet 13. november 2021 MrsMacchiato skrev (Akkurat nå): Da blir det jo som å si at "jeg tror ikke jeg kommer til å ha jobb fra høsten av". Jeg hadde digget om det var han som er nissen, håper egentlig at det er det. Hvorfor ville det vært utelukket at han kunne deltatt noen lørdagskvelder på dette om han fremdeles hadde vært kulturminister? Og han hadde da også kunnet trekke seg. Men ser ikke problemet. 2
Djækklåsst Skrevet 13. november 2021 #893 Skrevet 13. november 2021 BK89 skrev (3 timer siden): Han traff på 6 av 8 i fjor da😛 Men var ikke enig i alle jeg heller. Men noen tror jeg han har rett i😁 De fleste klart vel rundt så mange i fjor. Tipper han treffer på 1 av 8 denne gangen (antar han ikke hadde Juritzen). Og det er da Abid Raja. 2
Gjest MrsMacchiato Skrevet 13. november 2021 #894 Skrevet 13. november 2021 Djækklåsst skrev (18 minutter siden): Hvorfor ville det vært utelukket at han kunne deltatt noen lørdagskvelder på dette om han fremdeles hadde vært kulturminister? Og han hadde da også kunnet trekke seg. Men ser ikke problemet. Er ikke det rolleblanding eller noe i den duren?
rosemarin Skrevet 13. november 2021 #895 Skrevet 13. november 2021 MrsMacchiato skrev (32 minutter siden): Akkurat det stusser jeg på. Hadde det vært Espen Esther, kunne han jo brukt "mi" for å representere både Espen og Esther. Men jeg er sikker på at det ikke er han. Så hvorfor sier han "mi"? Hvem er "mi"/vi? Jeg tenkte det kanskje var feil bruk for å på en måte hinte om at han ikke kan dialekten/fake dialekt. Men hvis det ikke er det så skjønner jeg ikke greia
Memena Skrevet 13. november 2021 #896 Skrevet 13. november 2021 MrsMacchiato skrev (2 timer siden): I "Det store korslaget" hadde Åge Sten Nilsen en grei nok sangstemme, uten for mye skrik og skrål. Solli-Tangen-brødrene hadde vel aldri sunget dårligere bare for underholdningens skyld. De synger teknisk sett veldig bra, noe snømonsteret ikke gjør. Snømonsteret synger helt greit. Dialekten til Heldiggrisen er så arendalsk at kun lokalfolk hører det. Og jeg er født i Arendal. Ikke engang min dialektdyktige mann klarer å snakke riktig arendalsk. Og slik er det med mange dialekter. Er man oppvokst et sted, hører man fort om det er sin egen dialekt noen andre snakker. Jeg kan til og med høre på måten Heldiggrisen synger engelsk at det er et snev av arendalsk i den engelsken. Lurer virkelig på hvem som klarer å fake den dialekten, jeg har aldri hørt noen klare å snakke den riktig, unntatt lokalbefolkningen selv. Så du mener vedkommende som er Heldiggrisen faktisk er fra Arendal? Hvem tror du det er da? Jeg var nesten sikker på at dialekta var fake. 4
Gjest MrsMacchiato Skrevet 13. november 2021 #897 Skrevet 13. november 2021 rosemarin skrev (20 minutter siden): Jeg tenkte det kanskje var feil bruk for å på en måte hinte om at han ikke kan dialekten/fake dialekt. Men hvis det ikke er det så skjønner jeg ikke greia Han tar dialekten SÅ på kornet at jeg ikke tror han faker den...
Gjest MrsMacchiato Skrevet 13. november 2021 #898 Skrevet 13. november 2021 Memena skrev (1 minutt siden): Så du mener vedkommende som er Heldiggrisen faktisk er fra Arendal? Hvem tror du det er da? Jeg var nesten sikker på at dialekta var fake. Bent Stiansen? Det er ikke så mange kjendiser fra Arendal, med mindre det finnes noen YouTubere derfra som jeg ikke kjenner til.
Memena Skrevet 13. november 2021 #899 Skrevet 13. november 2021 MrsMacchiato skrev (Akkurat nå): Bent Stiansen? Det er ikke så mange kjendiser fra Arendal, med mindre det finnes noen YouTubere derfra som jeg ikke kjenner til. Hmm, jeg har vært så sikker på at dialekta er fake og at Heldiggrisen er Christian Ringnes, så mulig jeg må høre med «nye ører» da. 1
BrukonymAner Skrevet 13. november 2021 #900 Skrevet 13. november 2021 NRK-medarbeidere i thread for å spre forvirring i år også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå