Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dupers skrev (11 timer siden):

Vet ikke om hun er kjent nok? Har hun vært med på noe siden 2012?

Tja… Når Arve Juritzen er med kan vel i teorien veldig mange være «kjent nok»…

• Liker 5
Skrevet
Blomsterkaret skrev (1 time siden):

Nisser betyr jo politikere. Blånisser = høyre, rødnisser = AP, fjøsnisser =SP osv

Nissen er sannsynligvis Abid Raja 

Abid Raja kan også være en mulig kandidat. Kronen vi ser kan være et hint om at han har vært statsråd og har "sittet ved kongens bord". 

• Liker 1
Skrevet
MrsMacchiato skrev (2 timer siden):

Jeg er 99% sikker på at det er Åge Sten Nilsen. Bare å google kostymer han har brukt på scenen før. Samt faktisk høre på stemmen. Å si at Snømonsteret er en av Solli-Tangen-gutta er en ren fornærmelse mot de to. Har folk i det hele tatt hørt dem synge? 

Om det først skal være noen fra «Grenlands-distriktet» som Jan Thomas sa da han foreslo Didrik eller Emil, så holder jeg heller en knapp på Aleksander Walmann. Han går i hvertfall alltid med caps (som snømonsteret har på hodet) og er tidligere aktiv snowboardkjører. Og har vært med i Stjernekamp. Ikke at jeg kan henge det på så mye annet, hintene til snømonsteret er vanskelige. Synes heller ikke det høres ut som Emil eller Didrik, i tllfellet gjør de stemmene sine dårligere enn de er med vilje. Jeg tror forøvrig den dialekta heller ikke er ekte (østfoldsk). Lagt på mye rare dialekter i år. 

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (20 minutter siden):

Abid Raja kan også være en mulig kandidat. Kronen vi ser kan være et hint om at han har vært statsråd og har "sittet ved kongens bord". 

Det må jo være abid. Helt overbevist😝 ulike nisser kan politiske partier, eller ulike etnisiteter feks 

Skrevet

Hvem ryker ut i dag? Basert på oddsen fra Norsk Tipping, så har Heldiggrisen minst sjanse for å vinne. Jeg tror derfor at Heldiggrisen må ta av seg maska i dag. Og bak denne maska tror jeg vi finner enten Christian Ringnes, Esben Esther Pirelli Benestad eller Bent Stiansen.  :popcorn:

• Liker 2
Skrevet
Sweetheaven skrev (14 timer siden):

Her er hintet:

Noen andre som ser det? Tilfeldig?

A78CC824-FCE1-44B9-A7C7-A0B98C90EE45.jpeg

Hvis man ser på VG tv så har Magnus Waaler som gjettet nesten alle riktig i fjor gjettet seg fram til det samme som meg, nemlig av snømonsteret er kokk Sven Erik Renaas. 2 stjerner er 2 Michelin stjerner, man så italiensk is og han et halvt italiensk og lager italiensk is. Så tror jeg er på sporet av noe🤞😁

Skrevet (endret)

Måtte dele denne, litt moro, fikk en god latter av noen av «hintene».

https://www.vg.no/#/video/228152/hintet-som-avslrer-bamsen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2&utm_term=preview-continue-control-7&utm_campaign=overlay-main-ios

Ifølge VGTV er Youtuber Magnus Waaler Maskorama ekspert. 

Denne selværklærte eksperten kan vel umulig taes særiøst når han mener at heldigrisen er Ronny Brede Aase. Han har jo ikke engang den fysikken, og er for stor til å komme inni et slikt slankt kostyme.

En ting jeg ikke forstår når folk gjetter, inkludert dommerne (særlig Jan Thomas), ser de ikke på fysikken til personen som er inni kostymet? Man må jo se på høyde, vekt, kroppsbygging.

Men denne «eksperten» mener også at dragen må være sjakklæreren til Magnus Karlsen 🙄

Blir for dumt. Så om noen ser denne saken på VG (VGTV) vil jeg spare dere tiden. For dette er ingen ekspert, kun en youtuber som ønsker klikk.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/#/video/228152/hintet-som-avslrer-bamsen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2&utm_term=preview-continue-control-7&utm_campaign=overlay-main-ios

Denne selværklærte eksperten kan vel umulig taes særiøst når han mener at heldigrisen er Ronny Brede Aase. Han har jo ikke engang den fysikken, og er for stor til å komme inni et slikt slankt kostyme.

En ting jeg ikke forstår når folk noen gjetter, inkludert dommerne (særlig Jan Thomas), ser de ikke på fysikken til personen som er inni kostymet? Mam må jo se på høyde, vekt, kroppsbygging.

Men denne «eksperten» mener også at dragen må være sjakklæreren til Magnus Karlsen 🙄

Blir for dumt. Så om noen ser denne saken på VG (VGTV) vil jeg spare dere tiden. For dette er ingen ekspert, kun en youtuber som ønsker klikk.

Han traff på 6 av 8 i fjor da😛 Men var ikke enig i alle jeg heller. Men noen tror jeg han har rett i😁

Skrevet (endret)
BK89 skrev (1 time siden):

Hvis man ser på VG tv så har Magnus Waaler som gjettet nesten alle riktig i fjor gjettet seg fram til det samme som meg, nemlig av snømonsteret er kokk Sven Erik Renaas. 2 stjerner er 2 Michelin stjerner, man så italiensk is og han et halvt italiensk og lager italiensk is. Så tror jeg er på sporet av noe🤞😁

Men på heldiggrisen og dragen er han helt ute å kjøre.

Magnus Waaler har blitt for høy på seg selv, av at han klarte gjette så mange riktig i fjor. For i år (tror jeg vi kan si selv før maskene er av) at han er helt ute å kjører.

Klarte ikke ta gjettene hans seriøst etter å ha sett hva han gjettet på heldiggrisen og dragen. Og hvor lett han bare låste seg til Skarstein og Raia på havfruen og nissen.

Overskriften til VG, med at bamsen er avslørt, fordi Waaler gjetter Emilie Nereng er bare flau. Emilie er høyere enn Silje, og bamsen er tydelig lavere, så det kan umulig være Emilie Nereng. Nei omtrent alt Waaler gjetter var jo bare tøys.

Blir iværtfall ikke 6/8 på Waaler i år :P 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
Gjest MrsMacchiato
Skrevet
Memena skrev (3 timer siden):

Om det først skal være noen fra «Grenlands-distriktet» som Jan Thomas sa da han foreslo Didrik eller Emil, så holder jeg heller en knapp på Aleksander Walmann. Han går i hvertfall alltid med caps (som snømonsteret har på hodet) og er tidligere aktiv snowboardkjører. Og har vært med i Stjernekamp. Ikke at jeg kan henge det på så mye annet, hintene til snømonsteret er vanskelige. Synes heller ikke det høres ut som Emil eller Didrik, i tllfellet gjør de stemmene sine dårligere enn de er med vilje. Jeg tror forøvrig den dialekta heller ikke er ekte (østfoldsk). Lagt på mye rare dialekter i år. 

Snømonsteret har Østfolddialekt, typ Sarpsborg eller Fredrikstad. Hva Jan Thomas klarer å lire fra seg er jo bare tull. Grenlandsdialekt??? Han der er er jo ikke vel bevart. 

Om man ser bort i fra hint og dialekt, kan man jo høre til hvordan sangen synges. Ordene, klangen og stemmen. Alt stemmer med Åge Sten Nilsen. 

Men hva vet jeg, jeg gjettet jo bare ALLE riktige i fjor. Kan være jeg må spise hatten min😆

Skrevet

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at Triana Iglesias er havfruen. Legg merke til storyen hun la ut for 4 timer siden...

LegIMG_7877.thumb.jpg.790234025edf76f57f142669f1248671.jpg

Gjest MrsMacchiato
Skrevet
NordicViking skrev (1 time siden):

Hvem ryker ut i dag? Basert på oddsen fra Norsk Tipping, så har Heldiggrisen minst sjanse for å vinne. Jeg tror derfor at Heldiggrisen må ta av seg maska i dag. Og bak denne maska tror jeg vi finner enten Christian Ringnes, Esben Esther Pirelli Benestad eller Bent Stiansen.  :popcorn:

Espen Esther ble skrevet ut fra sykehuset bare for et par uker siden. 31.oktober sto det en sak om at han nylig hadde blitt kreftoperert. Kan aldri tro han har klart å dra rett fra sykehussengen til tv-innspilling.

Gjest MrsMacchiato
Skrevet

Når det gjelder hintene: det med Arve Juritzens hint syntes jeg var litt far streched. Kilten? Ingen relasjon til Skottland. Båten/havet? Ingen relasjon til...båt eller hav? Bare at han studerte i USA, og "tok Amerikabåten"? Altså, jeg måtte se hintene igjen etter at jeg hadde sett at det var Juritzen, og forstod virkelig ikke noen av hintene. Ikke kostymet heller, for den saks skyld. Skal de først kjøre på med hint, så hadde det vært okay om hintene var mer vannfaste.

Skrevet

Foreløpig tror jeg nissen er Abid Raja, dragen er Tix, heldiggrisen er Petter Stordalen, bamsen er Emma Ellingsen 🤷🏼‍♀️ 

• Liker 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

En ting jeg ikke forstår når folk noen gjetter, inkludert dommerne (særlig Jan Thomas), ser de ikke på fysikken til personen som er inni kostymet? Mam må jo se på høyde, vekt, kroppsbygging.

Ja, han mente at bamsen er Emilie Nereng. Det er neppe det, hun arrangerte bursdag forrige lørdag!

Annonse
Skrevet (endret)
49 minutter siden, charnelle said:

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at Triana Iglesias er havfruen. Legg merke til storyen hun la ut for 4 timer siden...

Hm..se det 🙂 Hun er jo spirituell av seg, så dèt er kanskje ikke så rart. Men bra timing. 

Ser dette i beskrivelsen hennes. Har hun bestandig hatt den der? 

(Pokker, jeg som vil det skal være Marte Stokstad :fnise:)

Screenshot_20211113-143612_Instagram.jpg

Endret av Tradegy
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Angående hint. Hele Norges kjendiser har jo fått beskjed om at skulle det komme de for øre at noen tror de er med i Maskorama så må de fake små tegn og late som at de blir "avslørt" når journalister spør hva de skal på lørdagskvelden. 

charnelle skrev (53 minutter siden):

Angående hint. Hele Norges kjendiser har jo fått beskjed om at skulle det komme de for øre at noen tror de er med i Maskorama så må de fake små tegn og late som at de blir "avslørt" når journalister spør hva de skal på lørdagskvelden. All pr er god pr. En rusten og glemt b eller c kjendis som plutselig blir pustet liv i igjen fordi folk driver å googler vedkommende pga hint på Maskorama? Selvfølgelig rir alle den bølgen og spiller med. Så skjønner ikke hvorfor dere henger dere så opp i dette. 

Endret av non_stop
  • Liker 6
Skrevet

Ja, mange av hintene er villedende og har null mening, slik som kilten til Frosken/Juritzen. I tillegg kan hintene passe mange og bety mange ulike ting.

Snømonsteret: Jeg tror ikke Snømonsteret er Sven Erik Renaa, dette er en profesjonell sanger og jeg tror stjernene i capsen og beltet har med Stjernekamp å gjøre. Tvillingtegnet kommer frem to steder i hintene, både på kjemitabellen og på blokken med to mennesketegninger over.  Får raskt følelsen av en av Solli-Tangen brødrene, de har også lungekraften som vises i fremførelsen. Disse artistene kan også endre stemmen sin slik at den blir mindre gjenkjennbar og mindre opera-aktig. Åge Sten Nilsen var likevel den første jeg fikk fornemmelsen av da jeg hørte stemmen, men ser ikke helt noen match med noen av hintene bortsett fra stjernene fra stjernekamp. Aleksander Wallman er også en spennende kandidat fra stjernekamp på grunn av hans bakgrunn innenfor snowboard, men klarer ikke helt å føle en match med stemmen.

Rosablogg-fokuset og boken om Olav den hellige tyder på Emilie Nereng. I tillegg er hun glad i å bake som er en god match med donutsene. Vekt(eren), har det med vektproblemer å gjøre? 

Nøkken tror jeg blir en overraskelse. Korsene tror jeg har med en religiøs/åndelig person å gjøre. Luxemburg-frimerket i kombinasjon med skytten får meg til å tenke på en av Dollie de luxe-jentene som var med i Eurovision i Luxemburg i 1984. Ingrid Bjørnov er født i skytten. Hvis teltet er et hint kan det være Trine Rein, men får ikke helt relasjonen til frimerket. Men frimerket, musen eller teltet kan også være blindspor slik som kilten til Juritzen. Legg merke til at Nøkken er høy i forhold til Silje, Trine Rein er 176 cm.

Dragens sjakkbrett, er sjakkbrettet et symbol på reality-TV? De andre figurene er deltagerne som feks i Paradise Hotel? Ballongene er kanskje også litt Paradise hotel? Ser forresten at Erik Sæter er glad i ballonger på coveret til sin singel. 

51a5cfe5-2999-48cc-8959-4141192a28a1-w_960.jpg

• Liker 1
Gjest MrsMacchiato
Skrevet
Jaimatadi skrev (31 minutter siden):

Foreløpig tror jeg nissen er Abid Raja, dragen er Tix, heldiggrisen er Petter Stordalen, bamsen er Emma Ellingsen 🤷🏼‍♀️ 

Abid Raja satt i regjering frem til 14. oktober. Jeg gjetter at de hadde valgt deltakere til Maskorama innen da. Abid Raja visste ikke sikkert om han kom til å fortsette og sitte i regjering etter valget, og kunne vel egentlig ikke hive seg med på et slikt underholdningsprogram dersom han fortsatt satt i regjering? Jeg hadde i hvertfall mistet respekten for våre ministere dersom de hadde kombinert jobben med Maskorama...

Ja, Vedum var med i Maskorama i fjor, men da satt han ikke i regjering samtidig. 

Skrevet
non_stop skrev (12 minutter siden):

Angående hint. Hele Norges kjendiser har jo fått beskjed om at skulle det komme de for øre at noen tror de er med i Maskorama så må de fake små tegn og late som at de blir "avslørt" når journalister spør hva de skal på lørdagskvelden. 

Angående hint. Hele Norges kjendiser har jo fått beskjed om at skulle det komme de for øre at noen tror de er med i Maskorama så må de fake små tegn og late som at de blir "avslørt" når journalister spør hva de skal på lørdagskvelden. All pr er god pr. En rusten og glemt b eller c kjendis som plutselig blir pustet liv i igjen fordi folk driver å googler vedkommende pga hint på Maskorama? Selvfølgelig rir alle den bølgen og spiller med. Så skjønner ikke hvorfor dere henger dere så opp i dette. 

Det litt for åpenbare og hintete kan også være avledningmanøver. Der kan de ulike deltagerne også ha ulike strategier. Åge Sten Nilsen la feks ut et innlegg lørdag kveld hvor han sier han ikke har noe med Maskorama å gjøre.

image.thumb.png.f8a5e32ae6a5d4463f6eb2f20664809e.png

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...