Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (4 minutter siden):

Når jeg først hørte Nøkken snakke, så syntes jeg det lignet på stemmen til skuespilleren Bjørn Hallgeir Myrene (Vikingane, Familien Lykke). Men når Nøkken synger, så høres det ut som ei dame. Ca. rundt 24:07 inne i programmet (Link: NRK Nett-TV) ser vi en invitasjon. Og denne invitasjonen har et frimerke. Man skulle jo tro at det var et norsk frimerke, men det er det ikke. Tilfeldig? Kanskje. Ved nærmere ettersyn kan vi se at det er et frimerke fra Luxemburg, og at det er av en bueskytter. Verdien ser ut til å være 3 franc. Etter å ha søkt litt blant frimerker fra Luxemburg, så fant jeg det som ser ut til å være det samme frimerket. Det er fra 1972. (link

Kan Luxemburg og årstallet 1972 være et hint, eller er det et bevisst forsøk på å villede de av oss som finner og sjekker slike små "bagateller"?   :klo:

Det er mange måter å tolke dette på.

F.eks kan deltakeren være født i stjernetegnet Skytten.

Eller drive eller ha drevet med noe som har med skyting å gjøre. For å understreke: jeg tror ikke det er Astrid S, men et slikt hint kunne passe til hennes nye rollefigur Askepott, som var/er en dyktig bueskytter. Men det kan også henvise til andre ting.

Men det virker på meg som om vedkommende deltaker kan synge, derfor virker f.eks en tidligere skiskytter lite sannsynlig.

Ellers kan det ganske enkelt handle om årstallet 1972, eller om Luxembourg. 

Uansett vil det være uredelig om det ikke betyr noe som helst, så noe bør det bety.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Victor Sotberg er fan av Måneskin. Han har et bilde på IG der han er sminket som dem. Dragen sang den sangen Måneskin vant ESC med, så det styrker mistanken om at Victor Sotberg er Dragen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

De fleste vet nok hvem Line Andersen er. Hva det/hun har å gjøre i en tråd om Maskorama er derimot vanskeligere å forstå.

Nå var dette et svar på at ingen visste hvem hun var. Opprinnelig var det et forslag om at hintene på Dragen passet veldig bra på Andersen og det hadde vært en artig tvist. Men da måtte hun være veldig god på å gjøre om på stemmen. Noe som gjør det mindre sannsynlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (13 minutter siden):

Når jeg først hørte Nøkken snakke, så syntes jeg det lignet på stemmen til skuespilleren Bjørn Hallgeir Myrene (Vikingane, Familien Lykke). Men når Nøkken synger, så høres det ut som ei dame. Ca. rundt 24:07 inne i programmet (Link: NRK Nett-TV) ser vi en invitasjon. Og denne invitasjonen har et frimerke. Man skulle jo tro at det var et norsk frimerke, men det er det ikke. Tilfeldig? Kanskje. Ved nærmere ettersyn kan vi se at det er et frimerke fra Luxemburg, og at det er av en bueskytter. Verdien ser ut til å være 3 franc. Etter å ha søkt litt blant frimerker fra Luxemburg, så fant jeg det som ser ut til å være det samme frimerket. Det er fra 1972. (link

Kan Luxemburg og årstallet 1972 være et hint, eller er det et bevisst forsøk på å villede de av oss som finner og sjekker slike små "bagateller"?   :klo:

1972 ble riverton prisen opprettet som Unni lindell har mottatt. Mulig litt søkt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterjenta skrev (Akkurat nå):

Christian Ringnes har vært mye i media. Han er jo en litt orginal type.

Er noen her i tråden som mener at ingen vet hvem han er og derfor kan det ikke være han :)  men tror der passer bra ja

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (39 minutter siden):

Er noen her i tråden som mener at ingen vet hvem han er og derfor kan det ikke være han :)  men tror der passer bra ja

Hvis du er voksen, født og oppvokst i Norge, og ikke vet hvem Christian Ringnes er.. Da kan det hende det er på tide å lese litt mer Aftenposten og se litt mindre Ex on the beach 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har forskjellige interesseområder, så det er ikke så rart at man ikke har samme utgangspunkt når det gjelder å vite hvem kjendisene er. Jeg tenker at i slike her program vil det alltid være noen man ikke kjenner. Og det er klart at det blir vanskelig å gjette da. Jeg så mye på det Arve Juritzen drev med før (Big Brother 😍), mens datteren min på 17 aldri hadde hørt om ham. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (10 minutter siden):

Hvis du er voksen, født og oppvokst i Norge, og ikke vet hvem Christian Ringnes er.. Da kan det hende det er på tide å lese litt mer Aftenposten og se litt mindre Ex on the beach 

Ja det er jeg enig i. Si det til hun som hardnakka påstod at dette var en helt ukjent person som hun aldri hadde hørt om. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (13 timer siden):

Nei, ikke kjent nok.

Samme med Christian Ringnes og Line Andersen.

Hele konseptet hadde vært ødelagt om man skulle basert det på slike D-kjendiser som de færreste har hørt om.

Det var ganske profilerte kjendiser sist. Da tar de ikke med seg en ukjent lege som var med i chaterfeber, Ringnes eller Andersen.

Mener du virkelig at Christian Ringnes er en D kjendis ingen har hørt om? Da er det virkelig påtide å google fyren.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (1 time siden):

Victor Sotberg er fan av Måneskin. Han har et bilde på IG der han er sminket som dem. Dragen sang den sangen Måneskin vant ESC med, så det styrker mistanken om at Victor Sotberg er Dragen.

Jeg kjenner så vidt til fyren, men basert på det du skriver og annet andre har nevnt er han inntil videre «favoritt» til å være Dragen slik jeg ser det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (1 time siden):

NÅ roter du 😅 Måneskin vant ikke ESC med låten "I wanna be your slave" 😅 De vant med italiensk rockelåt.. 

Men ja. De synger ofte sangen på konserter 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får skikkelig realitydeltager feeling av dragen.. 

En ung fyr med (kanskje for mye) selvtillit. Han går veldig maskulint og selvsikkert rundt på scenen.

Føler vi skal til PH eller Ex on the beach.. Men jeg håper virkelig jeg tar feil og at NRK ikke gir de noe oppmerksomhet 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (11 timer siden):

Grisen er iallefall ingen sørlending, selv om det er et ganske godt forsøk. Holder en knapp på Chr. Ringnes. 

Nissen tror jeg er Abid! 

Dragen høres ut som en ung person

Etter å ha hørt på Nissen igjen må jeg si meg enig. Sangstemmen høres ut som slik jeg ville forestilt meg Abid Q. Raja synge. Faktene/dansingen passer vel greit også. Eneste mulige ankepunkt er høyden, Abid er nok minst 185 cm høy, men Silje har jo høye hæler, og vanskelig å vite hvor hodet egentlig i er i kostymet, er nok oppe i lua ut fra hvor skuldrene ser ut til å være, så kan fint være Abid.

Åpenbart ingen ekte nordlending, bommer jo fullstendig på alle mulige nordnorske dialekter. Dette Mini-tipset er i hvert fall vanskelig å bli klok på. Også enig i dine andre tips.

Foreløpige betraktninger:

-Heldiggrisen er Christian Ringnes. Godt begrunnet fra før av i tråden.

-Nissen med stor sannsynlighet Abid Q. Raja

-Dragen er vel antakelig Victor Sotberg. Line Andersen er det selvsagt ikke.

-Havfruen vet jeg ikke, men neppe Skarstein eller Rung, det er nok bare villedning mtp. at personen ikke har bevegd beina ennå. Sangstemmen litt for bra. Men jeg aner ikke. Mulige tips foreløpig er Haddy Njie og programverten Yasmin Syed, som er et litt artig tips siden hun var der og introduserte programmet 

-Nøkken vet jeg heller ikke, men åpenbart noen som kan synge, og interessante tips foreløpig er Trine Rein, Mona Berntsen og Alexandra Joner.

-Snømonsteret er vel også en gåte. Tviler på Solli-Tangens, de synger nok litt bedre. Men utelukker det ikke, Snømonsteret er utvilsomt en artist som kan synge bra. Samme med Åge Steen Nilsen, tviler. Det mest interessante tipset jeg har sett er Aleksander Walmann, først og fremst fordi sangstemmen kan minne, men også fordi monsteret har caps, som Walmann ofte har, og stjerner i caps/belte kan henvise til Stjernekamp 2017, og Walmann har fortid som habil snowboard-utøver. Men han skal ha konsert finaledagen og leste et sted han også hadde konsert sist lørdag, uten at jeg vet 100 %, men det taler jo mot.

-Bamsen har jeg ikke studert så nøye, men sikkert en grunn til at Margrethe Røed er «favoritt» her og der foreløpig. Flere andre greie tips der, men influensere som f.eks Sophie Elise er det ikke, for Bamsen kan synge.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bringebær skrev (På 29.10.2021 den 9.09):

Det nærmer seg en ny runde med Maskorama, flere som gleder seg? 😊

Oversikt over hint og mistenkte 

Nissen

Hint: 

- Blomster på klærne 

- Står på ski

- Bunadsblomster

Mistenkte: 

- Blomster-Finn

- Petter Schjerven 

Havfruen

Hint: 

- Ved selve masken "henger" en ekstra blå maske med fjær. Det kan jo peke i retning skuespiller/teateransatt.

Mistenkte: 

- Birgit Skarstein

Brit Elisabeth Haagensli

Bamsen

Hint: 

- Lille bamsen og store bamsen, lillebjørn og storebjørn?

- Sykler på dresin

Mistenkte: 

- Petter Schjerven

- Margrethe Røed

- Sandra Lyng

Frosken

Hint: 

- Kilt? Skottsk link?
- Kiwiuniform?

Mistenkte: 

- Tommy Steine 

- Trond Viggo Torgersen 

- Hans Morten Hansen

Snømonsteret 

Hint: 

- Championship-belte

Mistenkte: 

- Ole Lukkøye

- Cecilia Brekkhus

- Stig Andre Berge

Nøkken 

Hint: 

- Gullroser på skjørtet 

Mistenkte: 

- Elin Kåven

- Gunhild Sundli fra Gåte

Tuva Novotny

- Odd Nordstoga

Heldiggrisen

Hint: 

Mistenkte: 

Dragen 

Hint: 

Mistenkte: 

På bamsen var det en nisselue i bakgrunnen. Kan sikte til Margrethe Røed siden hun var med i teaterversjonen av jul i blåfjell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (30 minutter siden):

NÅ roter du 😅 Måneskin vant ikke ESC med låten "I wanna be your slave" 😅 De vant med italiensk rockelåt.. 

Men ja. De synger ofte sangen på konserter 

Beklager, da blandet jeg visst de to sangene. Jeg så ikke ESC i år, men har fått med meg at Måneskin vant og at "I wanna be your slave" har blitt spilt mye på radio etterpå, så jeg antok bare at det var vinnerlåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små... Dyr skrev (11 minutter siden):

På bamsen var det en nisselue i bakgrunnen. Kan sikte til Margrethe Røed siden hun var med i teaterversjonen av jul i blåfjell 

Margrethe er opptatt en del lørdager med NRK super turné. Hun er uansett det opplagte gjettet på bamsen og dermed er det nok ikke henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at folk tror Abid Raja er nissen? Jeg tror jeg hører det på stemmen når dere sier det liksom, men hvordan kom dere på han i utgangspunktet? Fikk ikke med meg noe særlig til hint, eneste jeg så var noe grøt og en kongekrone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...