Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Sommerkommer skrev (7 minutter siden):

Jeg håper produsentene av programmet har lagt inn noen tvister nettopp av dette slaget for å overaske folk. Det kalles å tenke utenfor boksen. Jeg sa kun at hintene stemte. Og det finnes en mulighet for at en dame kan synge sånn med litt evner til å manipulere stemmen sin. Om det er veldig  sannsynlig vet jeg ikke. Men morsomt hadde det vært. Så kjedelig om alle figurene var akkurat de mest åpenbare personer. 

Ingen av figurene er de mest åpenbare personene, det er jo lagt inn feller der. Den mest åpenbare personen for Dragen ville f.eks ha vært Magnus Carlsen, og det er det jo ikke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Variert skydekke skrev (Akkurat nå):

Ingen av figurene er de mest åpenbare personene, det er jo lagt inn feller der. Den mest åpenbare personen for Dragen ville f.eks ha vært Magnus Carlsen, og det er det jo ikke. 

Ingen tror det er Magnus Carlsen. Det ville vært for utrolig. Så det er på ingen måte åpenbart. Er det han så er det tvert i mot en stor overaskelse og veldig kult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at de forvrenger språk og dialekter, samt stemmene under intervjuene, men jeg håper ikke de forvrenger sangstemmene med hjelpemidler. Noe av poenget er jo å prøve å kjenne igjen stemmen når de synger, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

En ting er at de forvrenger språk og dialekter, samt stemmene under intervjuene, men jeg håper ikke de forvrenger sangstemmene med hjelpemidler. Noe av poenget er jo å prøve å kjenne igjen stemmen når de synger, eller? 

Trodde det. Men syntes spesielt dragen hørtes så rar ut. Og havfruen litt også. Men kan kanskje være pga at dr synger inni metallmasker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke de forvrenger selve stemmen, nei, men de kan legge på andre effekter, som f.eks koring, litt ekko etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (På 6.11.2021 den 20.27):

Jepp, det tror jeg du har helt rett i - synes jeg kjente stemmen da du sa det 🙂

Hør på Kongen av Mallorca live og sammenligne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flisespikker skrev (På 6.11.2021 den 20.29):

Hva snakker dere om? Grisen hadde jo grimstad-dialekt. Charter-Svein er forresten også cancelled.

Han var på Alle mot alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (4 minutter siden):

Han var på Alle mot alle

Alle mot alle ble spilt inn før han ble cancelled

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Zenhouse said:

Da Funkygine røk ut av «Norges tøffeste», var det ved å miste taket i et tau og hun falt ned i vannet. Er det eneste jeg kan «hekte» på henne som har med vann å gjøre…

Evt at det er så enkelt at hun heter Vasstrand til etternavn :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (På 6.11.2021 den 20.45):

Tenkte Marit Larsen jeg. Men det var bare fordi hun sa "under overflaten" flere ganger. Så ikke så mange andre hint? Synes ikke det høres ut som henne.

Edit: Hehe, der sa faktisk Ramm det samme akkurat når jeg postet. Men er det ikke forferdelig dårlig lyd i år?? Kan ikke huske at det var så innestengt lyd ifjor.

Larsen deltar ikke på Masked så lenge Ravn er dommer. Marit kan synge bedre enn hun i kostymet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (17 minutter siden):

Det er iallefall masse autotune. Og dragens stemme høres ikke riktig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn i tråden med et lite innspill om C6x12 som har blitt nevnt i sammenheng med kjemi. Det ringer ingen bjeller hos meg fra de kjemifagene jeg har hatt, men når jeg googler det så ser du ut til å ha noe med stålrør/konstruksjoner å gjøre?

Var det noen her som nevnte sveiserbakgrunn på Stig Henrik Hoff?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (2 minutter siden):

Det er iallefall masse autotune. Og dragens stemme høres ikke riktig ut

Samme med Ulrike i fjor

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ella morax skrev (2 minutter siden):

Hopper inn i tråden med et lite innspill om C6x12 som har blitt nevnt i sammenheng med kjemi. Det ringer ingen bjeller hos meg fra de kjemifagene jeg har hatt, men når jeg googler det så ser du ut til å ha noe med stålrør/konstruksjoner å gjøre?

Tenkte C6 var karbon jeg, det er grunnstoff nr 6. Det var i det hele tatt mye periodesystem i den introen. Stod navn på en del grunnstoffer når de filmet over isdisken. Forsøkte å legge bokstavene på dem (C, Sc, U, Ra osv)  til noe som gav mening, men jeg kom ikke frem til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllish skrev (På 6.11.2021 den 20.58):

Bamsen er Emma Ellingsen kanskje?🤔

Jeg har nyheter til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ella morax skrev (15 minutter siden):

C6x12 kan referere til en slags innebygget tilhenger. (Link)

Ja, han er utdannet sveiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tamsi skrev (13 minutter siden):

Tenkte C6 var karbon jeg, det er grunnstoff nr 6. Det var i det hele tatt mye periodesystem i den introen. Stod navn på en del grunnstoffer når de filmet over isdisken. Forsøkte å legge bokstavene på dem (C, Sc, U, Ra osv)  til noe som gav mening, men jeg kom ikke fr

Har aldri sett karbon skrevet som C6. Kun C. Klarer ikke koble C6x12 til kjemi. Men det er lett å trekke den slutningen når det er mye annet kjemirelatert i hintene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (10 minutter siden):

C6x12 kan referere til en slags innebygget tilhenger. (Link)

Ja, han er utdannet sveiser.

Det kommer opp mange tilhengere når man søker ja, men jeg tror C6x12 har noe med stålet/konstruksjonen til tilhengeren å gjøre, ikke spesifikt tilhengeren.

http://www.advantagemetalservices.com/channel-chart.html

Dette føles som en veldig merkelig avsporing i Maskorama tråden, men det er jo litt relevant også?😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodetabell-kjemi-hintene kan også være brukt for å lure oss litt 😉

Ang. stemmer og manipulering så ble det lekt litt med i fjor. Hverken Marcus Bailey eller Ulrikke Brandstorp ga full gass eller sang så gjenkjennelig som de kan fra første program, og det finnes vel ingen regler som sier at produksjonen ikke kan bruke enkelte vokaleffekter innenfor rimelighetens grenser. Grunnen til at jeg blant annet reagerer på Dragen er fordi det er tydelig lagt til mer effekt enn bare sang inni maska, og stemmen høres lysere og mer nasal ut enn en «standard mannestemme». Alle vi som har hatt noe trening innen sang og musikk vet også at det finnes menn som synger lysere og kvinner som synger mørkere enn «normalen», så akkurat her kan vi stå overfor et tvilstilfelle. Og det er jo bare gøy! Maskorama handler om å være open minded, tenke utafor boksen og leke seg med å sette alle små og store hint i sammenheng sånn at man kanskje gjetter riktig, det er virkelig ingen grunn til å ta dette på blodig alvor eller være bastant på sin svart-hvitt mening 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 time siden):

I rockens verden er det vanlig å legge til litt effekt som f eks gjør stemmen ekstra raspete eller høres ut som man synger gjennom et annet element. Hør på låten «I Wanna be your slave» med Måneskin og legg merke til at stemmen til vokalisten endrer seg - det er den effekten vi tror Dragen sang med i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...