rosemarin Skrevet 29. november 2021 #2801 Del Skrevet 29. november 2021 charnelle skrev (31 minutter siden): Har tenkt litt på hintet om at Nøkken sang på farsmålet i tredje episode.Betyr dette at Nøkken er halvt norsk eller er det et lurehint? Alexandra Joner har feks norsk far og kubansk mor. Jeg er på Margaret berger kjøret, og tror i såfall det kan bety at hun sang på østlandsk. Faren hennes snakker østlandsk. Men hun snakker trøndersk selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 29. november 2021 #2802 Del Skrevet 29. november 2021 rosemarin skrev (7 minutter siden): Jeg er på Margaret berger kjøret, og tror i såfall det kan bety at hun sang på østlandsk. Faren hennes snakker østlandsk. Men hun snakker trøndersk selv Interessant teori. Ja kanskje det er snakk om dialekter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaja70 Skrevet 29. november 2021 #2803 Del Skrevet 29. november 2021 Mandorla skrev (57 minutter siden): Kan Snømonsteret være Steven Ray Wilson? Vokalist i Superfamily, som hadde sin storhetstid på sent 00-tall og ble oppløst i 2013. Vant Spellemannpriser (tidlig suksess nevn i hintene). Wilson er fra Moss, noe som forklarer den (overdrevne) østfolddialekta. I dag er han professor i kjemi, og Snømonsterets hint har vel pekt i de baner? Driver ennå med musikk. Problemet er kanskje at han er for ukjent. Ser for meg maska bli tatt av, og Nordnes si: "Det e joooo..." Men stemmen passer, og et av hintene er jo at han var mer kjent før. Opptreden fra Spellemannprisen Spennende teori! Stemmen likner og enkelte hint passer jo veldig bra. Men godt mulig han ikke er kjent nok i dag, ja. Uansett takk for at du minnet meg på denne festen av et band, som jeg hørte mye på en gang i tiden. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 29. november 2021 #2804 Del Skrevet 29. november 2021 Mandorla skrev (1 time siden): Kan Snømonsteret være Steven Ray Wilson? Vokalist i Superfamily, som hadde sin storhetstid på sent 00-tall og ble oppløst i 2013. Vant Spellemannpriser (tidlig suksess nevn i hintene). Wilson er fra Moss, noe som forklarer den (overdrevne) østfolddialekta. I dag er han professor i kjemi, og Snømonsterets hint har vel pekt i de baner? Driver ennå med musikk. Problemet er kanskje at han er for ukjent. Ser for meg maska bli tatt av, og Nordnes si: "Det e joooo..." Men stemmen passer, og et av hintene er jo at han var mer kjent før. Opptreden fra Spellemannprisen 2007. Jeg tror nok NRK vil velge noen mer profilerte artister, men liker at folk her inne tenker utenfor boksen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 29. november 2021 #2805 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) Mandorla skrev (1 time siden): Kan Snømonsteret være Steven Ray Wilson? Vokalist i Superfamily, som hadde sin storhetstid på sent 00-tall og ble oppløst i 2013. Vant Spellemannpriser (tidlig suksess nevn i hintene). Wilson er fra Moss, noe som forklarer den (overdrevne) østfolddialekta. I dag er han professor i kjemi, og Snømonsterets hint har vel pekt i de baner? Driver ennå med musikk. Problemet er kanskje at han er for ukjent. Ser for meg maska bli tatt av, og Nordnes si: "Det e joooo..." Men stemmen passer, og et av hintene er jo at han var mer kjent før. Opptreden fra Spellemannprisen 2007. Interessant. Han er kjemiker. Ser at Snømosteret hadde tallet 79 i forrige sending på kostymet. 79 er det kjemiske atomnummeret for gull. Bandet han er vokalist i Superfamiliy har solgt til gullplate. Ikke den mest kjente, iallefall ikke i søkelyset i dag. Men absolutt interessant tips... 😎😎😎https://www.adressa.no/kultur/utguiden/article1381390.ece Endret 29. november 2021 av PinarelloSaCalobra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 29. november 2021 #2806 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) charnelle skrev (1 time siden): Har tenkt litt på hintet om at Nøkken sang på farsmålet i tredje episode.Betyr dette at Nøkken er halvt norsk eller er det et lurehint? Alexandra Joner har feks norsk far og kubansk mor. Nøkken blir jeg ikke klok på... Musefelle, langrennsløper/skiskyter? (Rottefella binding)? Mye tilsier artist, men er usikker. Margareth Berger, Gabrielle er nevnt, men er noe som skurrer med nøkken 😉 Noe utrolig kjent med stemmen, men klarer ikke plassere 😂 Endret 29. november 2021 av PinarelloSaCalobra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barem Skrevet 29. november 2021 #2807 Del Skrevet 29. november 2021 Nøkken tror jeg er Vegard Harm! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. november 2021 #2808 Del Skrevet 29. november 2021 Mynona skrev (2 timer siden): Dragen sier noe om at Maskorama er er slags comeback i første episode. Hvordan stemmer det med Victor Sotberg? Tja. Sang på TV kanskje. Siden han hadde Blime-sangen "Ser deg" Eller som aktuell på NRK. Spiller ingen rolle i grunn, det er Victor som er dragen 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n00bn0bb Skrevet 29. november 2021 #2809 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) Blir ikke klok på nøkken. Klarer ikke helt få stemmen til å passe med Margareth Berger. Kan stemmen til nøkken minne litt om Kaja Rode, Emilie Nicolas, eller Dinaye, kan det være en av de? Endret 29. november 2021 av n00bn0bb La til et forslag til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 29. november 2021 #2810 Del Skrevet 29. november 2021 Enda mer interessant om kjemiker og artist Steven Ray Wilson. Hint: C6 x 12. Det kan være hint til Isotoper. Alle isotoper av samme grunnstoff har tilnærmet like egenskaper, siden de inneholder like mange protoner og elektroner. Carbon = 6. God artist og god kjemiker. Like mee2, hehe 😉 Isotop: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12. Ser at Steven er bio analytisk kjemiker og skrev dette i sin professor avhandling: I Steven Wilsons doktorgrad har han utviklet måter å sette slike ”sanser” sammen til enkeltstående instrumenter (for eksempel LC-MS-NMR). Fordelene med å gjøre dette er at analysen kan automatiseres, mindre prøve går tapt, og ”sansene” kan ofte bli mer følsomme når de kombineres. Utfordringer har vært å finne gode løsninger for å kombinere disse ”sansene”, da noen av dem ved første øyekast syntes å være teknisk uforenlige. Passer godt til dette hintet: «Eg var på mange måtar skapt for akkurat dette. Men det betyr ikkje at det har kome gratis. Det handlar om å finne dei rette kombinasjonane og sammensetningane», har han sagt. https://www.mn.uio.no/forskning/aktuelt/arrangementer/disputaser/2005-2010/wilson-steven-ray.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 29. november 2021 #2811 Del Skrevet 29. november 2021 ... For ikke snakke om hintet med stjerne i beltet. Kjedereaksjon i stjerner: https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er et hint mot Carbon 12 😉😎❄️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 30. november 2021 #2812 Del Skrevet 30. november 2021 rosemarin skrev (3 timer siden): Jeg er på Margaret berger kjøret, og tror i såfall det kan bety at hun sang på østlandsk. Faren hennes snakker østlandsk. Men hun snakker trøndersk selv Faren hennes er fra Tromsø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 30. november 2021 #2813 Del Skrevet 30. november 2021 Anonyym97 skrev (53 minutter siden): Faren hennes er fra Tromsø Han snakker ikke tromsødialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 30. november 2021 #2814 Del Skrevet 30. november 2021 rosemarin skrev (56 minutter siden): Han snakker ikke tromsødialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 30. november 2021 #2815 Del Skrevet 30. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (4 timer siden): Enda mer interessant om kjemiker og artist Steven Ray Wilson. Hint: C6 x 12. Det kan være hint til Isotoper. Alle isotoper av samme grunnstoff har tilnærmet like egenskaper, siden de inneholder like mange protoner og elektroner. Carbon = 6. God artist og god kjemiker. Like mee2, hehe 😉 Isotop: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12. Ser at Steven er bio analytisk kjemiker og skrev dette i sin professor avhandling: I Steven Wilsons doktorgrad har han utviklet måter å sette slike ”sanser” sammen til enkeltstående instrumenter (for eksempel LC-MS-NMR). Fordelene med å gjøre dette er at analysen kan automatiseres, mindre prøve går tapt, og ”sansene” kan ofte bli mer følsomme når de kombineres. Utfordringer har vært å finne gode løsninger for å kombinere disse ”sansene”, da noen av dem ved første øyekast syntes å være teknisk uforenlige. Passer godt til dette hintet: «Eg var på mange måtar skapt for akkurat dette. Men det betyr ikkje at det har kome gratis. Det handlar om å finne dei rette kombinasjonane og sammensetningane», har han sagt. https://www.mn.uio.no/forskning/aktuelt/arrangementer/disputaser/2005-2010/wilson-steven-ray.html Ble ikke dette utsagnet sagt under hintene??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 30. november 2021 #2816 Del Skrevet 30. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (8 timer siden): Interessant. Han er kjemiker. Ser at Snømosteret hadde tallet 79 i forrige sending på kostymet. 79 er det kjemiske atomnummeret for gull. Bandet han er vokalist i Superfamiliy har solgt til gullplate. Ikke den mest kjente, iallefall ikke i søkelyset i dag. Men absolutt interessant tips... 😎😎😎https://www.adressa.no/kultur/utguiden/article1381390.ece Men i videoen er 79 blitt atomnummer for platina, det er 4 grunnstoffer som er forskjøvet, og 77 har falt ut, det vil si at iridium, platina, gull og kvikksølv er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 30. november 2021 #2817 Del Skrevet 30. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (8 timer siden): Nøkken blir jeg ikke klok på... Musefelle, langrennsløper/skiskyter? (Rottefella binding)? Mye tilsier artist, men er usikker. Margareth Berger, Gabrielle er nevnt, men er noe som skurrer med nøkken 😉 Noe utrolig kjent med stemmen, men klarer ikke plassere 😂 Helt enig, jeg skjønner ikke hva Margaret Berger har med teltet å gjøre, heller ikke ørn og hest og julelys, mørkeredd. Selv om mange av hintene passer, får man ikke plassert alt. Samme med andre kandidater jeg har vært innom. Noen mener det er Desta Marie Beeder, da skjønner jeg ikke discokulen, mørkeredd, liker å le, krig og fred osv. Jeg begynte å tenke komiker etter forrige sending med den kommentaren om at hun liker å le (men også ikke lov til å le på hytta), stolen får meg til å tenke kongen befaler, også fordi i treet henger det noe som minner om en ramme med et bilde, og det likner på de bildene de har på kongen befaler når poengsum oppsummeres. Teltet kan være noen som har vært med i 71 grader nord eller kompani lauritzen, eventuelt på villspor med Monsen, eller rett og slett noen som elsker friluftsliv eller har vært med i en skrekkfilm (derav også mørkeredd og korsene). At nøkken er kjærlighetssyk og har vært lenge alene trenger ikke bety at personen selv er det, men enten har spilt en rolle som singel, eller skrevet sang med tema. Hun sitter oppe om natten, det kan være noen som er i radio, som Vida Lill Berge. Hun snakker ikke bokmål evt har en utenlandsk mor eller fransk far (fordi hun sang på farsmålet). Stemmen er utrolig kjent, og utrolig vanskelig å plassere! Har gjettet riktig på 3 av 4, klarte ikke Arve, men på de andre har hintene gitt mening, så jeg holder på å bli gal av nøkken! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 30. november 2021 #2818 Del Skrevet 30. november 2021 Jeg er med på at Dragen mest sannsynlig er Victor Sotberg. Jeg bare lufter et navn som alternativ 2 og det er Stian Barsnes Simonsen. Tenkte på comeback og det at jeg hører litt av stemmen hans. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 30. november 2021 #2819 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Marsh skrev (1 time siden): Men i videoen er 79 blitt atomnummer for platina, det er 4 grunnstoffer som er forskjøvet, og 77 har falt ut, det vil si at iridium, platina, gull og kvikksølv er feil. Hmmm. Farlig å tolke hint for bokstavelig, hehe, er jo det vi har som oppgave her, men Steven er født i 77. Hint at 77 har "falt" ut? Endret 30. november 2021 av PinarelloSaCalobra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. november 2021 #2820 Del Skrevet 30. november 2021 Sally-Go-Round skrev (1 time siden): Jeg er med på at Dragen mest sannsynlig er Victor Sotberg. Jeg bare lufter et navn som alternativ 2 og det er Stian Barsnes Simonsen. Tenkte på comeback og det at jeg hører litt av stemmen hans. Det hadde vært kjempegøy. Har alltid likt han 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå