Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi skal gi dem en liten break mtp vokalprestasjoner. De kostymene er visst veldig krevende å synge i. 

Jeg for min del er 100% sikker på at snømonstret er Didrik Solli Tangen, og Bamsen er Raylee.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste heller vel mot Ingeborg som bamsen, men tar en oppsummering av hintene, noen gamle og noen nye som jeg ikke har sett før.

Høyde, tviler på at bamsen krøker seg sammen slik som Abid, Ingeborg er under 160.

Pyjamas og barnerom om natta, Ingeborg har vunnet drømmestipendet

Hjerte. hennes nyeste sang heter hjertebank

Sier i intervju at hun viste allerede når hun ble født at hun kom til å stå på en scene, passer på det bamsen sier i  både i episode 1,2 og 3.

Olav den hellige, han har grunnlagt festningen i Sarpsborg og hun har gått på St. Olav VGS

Hun opplevde de merkeligste steder og møtte de hyggeligste karakterer, hun har spilt mye teater.

Har lært at man aldri skal gi opp drømmen sin, dette sier hun når hun vant drømmestipendet.

Puslespill, brikken hvor Romerike ligger mangler, hun har gått på Romerike folkehøyskole.

Fargene gul og blå på dusker og flagg, indikerer noe svensk. Hun har vært med i Villa Villekula barne og ungdomsteater i 7 år. Det første stykket hun gjør her er Pippi, hvor Ullrikke er Pippi og Ingeborg er Annika. Villa Villekula er også gul og blå i bøkene.

Et annet Pippi hint er hesten, men hvor er apen, ser ikke bamsen hun holder veldig rar ut med de lange armene, bortsett fra hodet, så ligner dette mer på en ape.

Samme kjole som trollet, hun kjenner tydeligvis Ulrikke siden de har spilt i samme teater og er fra samme by.

Tamagotci, indikerer en person født på nittitallet.

Regnbue på storskjermen, hun har spilt Dorothy i Trollmannen fra Oz hvor hun synger over the rainbow.

1/8. Hun har spilt 1/8 nissebarn i putti plutti pott. Kan også være finalister i The Voice, men er usikker på om det faktisk var 8 finalister.

Legger tilslutt med ett bilde av trollet og bamsen, hvor Ullrikke er Pippi og Ingeborg er Annika:

http://www.villekullabarneteater.no/images/Pippi_Langstr_mpe_4210508a-kopi.jpg

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonyv skrev (4 minutter siden):

Jeg tror vi skal gi dem en liten break mtp vokalprestasjoner. De kostymene er visst veldig krevende å synge i. 

Jeg for min del er 100% sikker på at snømonstret er Didrik Solli Tangen, og Bamsen er Raylee.

Men hvordan kan det være Raylee når hun deltok på Palmesus Classics i Kristiansand 12 november?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (1 time siden):

Er det noen plass man får forklart alle hintene etter avmaskingen?

Det lurer jeg også på. De 2-3 setningene man får på NRK før rulleteksten er jo ingenting. Håper virkelig det er flere hint som egentlig stemmer med virkeligheten enn disse.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (57 minutter siden):

Det hadde vært gøy, men gå inn på Spotify og hør sangene hans. Han kan ikke synge. Dessuten har han vært i utlandet på jobb mens Maskorama har pågått. 

Nei, hvis han har vært i utlandet er det helt klart ikke sånn, og jeg er enig i at låtene på spotify ikke vitner om en god sanger. Men helt tonedøv er han jo ikke, og sang kan læres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biffmedløk skrev (18 timer siden):

Kan Snømonsteret være en skeiv person?  Under fremføringen av "Dancing on my own", så sang han "watching you kiss HIM", ikke "her" som det står i originalteksten. Stod 79 på armen, kan være årstallet han er født. Tore Petterson og Tom Hugo fra Keiino er født i 79. Andre forslag?

Originalen med Robyn? Hun er jente og synger «HER». Blir jo naturlig at en heterofil mann vil synge HIM, men så kan jo også en homofil synge HIM. Teksten er jo at hun sitter i hjørnet, og ser eks’en sin kysse en annen kvinne. Ergo vil en heterofil mann endre det til at han sitter og ser henne kysse en annen mann.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt halvparten riktig til nå (Nissen og Heldiggrisen) og har litt tro på tre av de som er igjen. 
Dragen = Victor Sotberg. Basert på både stemmen og hintene, som jeg får til å passe. Denne er jeg faktisk helt sikkker på.
Bamsen = Ingeborg Walter. Basert først og fremst på stemmen. Kjenner henne for dårlig til å plassere hintene, men ser flere har i tråden har klart det veldig godt. 
Snømonsteret: Her er jeg veldig usikker. Alle de andre hjemme hos meg har vært overbevist om at det er Didrik Solli Tangen, men jeg tror ikke det. Syns det ikke høres ut som en skolert sanger på måten han "tar sats" på de høye tonene. Han bruker mer brystklang enn hodeklang, noe som ikke er normalt for en operasanger. Men jeg ble usikker på lørdag, mest da han dukket opp midt i ruta på slutten av P3 Gull. Det virket litt "krampeaktig" og fikk inntrykk av at han viste seg der bare for å forvirre, noe som for meg gjorde at jeg fikk mer tro på at det ER han.... 
Men, basert på stemmen har jeg mer tro på Aleksander Walmann, men aner ingenting om hintene stemmer. 

Nøkken har jeg absolutt ikke peiling på. Syns det er noe kjent med stemmen, men klarer ikke plassere den. Hintene spriker i alle retninger og bringer meg mot 71 grader nord, Paradise hotell og glamour, men jeg finner ingen som passer inn. Jeg bet meg også merke i dette med "farsmålet" og konkluderer, som flere her, med at hun har norsk far og utenlandsk mor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsen kan også være Julie Bergan. Sangmessig hvertfall. Og hun var ikke på  p3gull, noe hun alltid pleier å være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (2 timer siden):

Bamsen kan også være Julie Bergan. Sangmessig hvertfall. Og hun var ikke på  p3gull, noe hun alltid pleier å være

Hun er på Bahamas.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biffmedløk skrev (På 28.11.2021 den 18.30):

Kan Snømonsteret være en skeiv person?  Under fremføringen av "Dancing on my own", så sang han "watching you kiss HIM", ikke "her" som det står i originalteksten. Stod 79 på armen, kan være årstallet han er født. Tore Petterson og Tom Hugo fra Keiino er født i 79. Andre forslag?

Orginallåta er av ei jente.. som synger l. At hun ser sin kjære kysse ei annen jente .. derav «her»..

i denne versjonen synger snømonsteret om at han det sin kjære kysse en annen mann , derav «him»

Så dette betyr at han ikke er skeiv 👌

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (5 minutter siden):

Klarer ikke å bestemme meg for om bamsen er Lisa Børud eller Ingeborg Walter 😩 Maskorama gjør meg gal

Enig, hintene er en god miks av de to, men stemmen var veldig Ingeborg siste episode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dragen sier noe om at Maskorama er er slags comeback i første episode. Hvordan stemmer det med Victor Sotberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (17 minutter siden):

Dragen sier noe om at Maskorama er er slags comeback i første episode. Hvordan stemmer det med Victor Sotberg?

Tilbake på NRK på lørdagskvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Snømonsteret være Steven Ray Wilson? Vokalist i Superfamily, som hadde sin storhetstid på sent 00-tall og ble oppløst i 2013. Vant Spellemannpriser (tidlig suksess nevn i hintene). Wilson er fra Moss, noe som forklarer den (overdrevne) østfolddialekta. I dag er han professor i kjemi, og Snømonsterets hint har vel pekt i de baner? Driver ennå med musikk.

Problemet er kanskje at han er for ukjent. Ser for meg maska bli tatt av, og Nordnes si: "Det e joooo..."
Men stemmen passer, og et av hintene er jo at han var mer kjent før.
Opptreden fra Spellemannprisen 2007.

Endret av Mandorla
formatering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
rosemarin skrev (4 minutter siden):

Tilbake på NRK på lørdagskvelden?

Det er jo ikke lenge siden han var på skjermen, i våres som med-programleder på Alle mot en 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke lenge siden han var på skjermen, i våres som med-programleder på Alle mot en 🤷🏼‍♀️ 

Ja. «Men jeg vil vel ikke akkurat kalle det et comeback da»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandorla skrev (8 minutter siden):

Kan Snømonsteret være Steven Ray Wilson? Vokalist i Superfamily, som hadde sin storhetstid på sent 00-tall og ble oppløst i 2013. Vant Spellemannpriser (tidlig suksess nevn i hintene). Wilson er fra Moss, noe som forklarer den (overdrevne) østfolddialekta. I dag er han professor i kjemi, og Snømonsterets hint har vel pekt i de baner? Driver ennå med musikk.

Problemet er kanskje at han er for ukjent. Ser for meg maska bli tatt av, og Nordnes si: "Det e joooo..."
Men stemmen passer, og et av hintene er jo at han var mer kjent før.
Opptreden fra Spellemannprisen 2007.

Haha shit stemmen ligner ja. Men daaaaa har de isåfall gravd dypt og det håper jeg ikke

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på hintet om at Nøkken sang på farsmålet i tredje episode.Betyr dette at Nøkken er halvt norsk eller er det et lurehint? Alexandra Joner har feks norsk far og kubansk mor.

Endret av charnelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...