Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Blueberrymuffin skrev (5 timer siden):

Kan vi snakke om det noe spesielle kostyme og sangvalget til bamsen i dag?

I første sesong, episode 4, sang Trollet som sin andre sang Never Enough fra The Greatest Showman.

Trollet var ikledd rosa tyllkjole og rosa tyllsløyfe på hodet.

227FEA60-FE26-4894-A7F7-B8CD42224E4A.jpeg.91ef16c0bacc0c78bb105a5883148f8f.jpeg

Nå i sesong 2, episode 4, synger bamsen som sin andre sang This is Me, fra The Greatest Showman.

Bamsen var ikledd den samme rosa tyllkjolen og rosa tyllsløyfen som Ulrikke brukte på nøyaktig samme tidspunkt når hun deltok på fjorårets Maskorama.

570A135B-A106-4FC0-AD21-5290A4B350D6.thumb.jpeg.69045bd84210d9247748b232ffa2e0c1.jpeg

Og nå kommer det underlige. 4 timer før kveldens live sending ble dette delt på sosiale medier:

78EB058F-F269-4080-B00A-29F18D7EE307.thumb.jpeg.b682728a12c6ff53935bbf267cddb09d.jpeg

Det var ikke offentliggjort på forhånd hva deltagerne skulle synge i kveld. Bamsen sang i samme kostyme som Trollet med en Greatest Showman låt. Da er det virkelig mistenkelig at Ingeborg og Ulrikke poster dette bare noen timer før sending.

Jeg har derfor to teorier. At Bamsen enten er Ulrikke (hint med lik optreden til samme tid), eller at det fremdeles er Ingeborg, og at sangen og kostymet er en gest til venninne og fjorårets vinner Ulrikke.

Noen andre som registrerte den påfallende likheten i kostyme og sangvalg hos Vamsen og Trollet i kveld?

Det er ulrikke som har lagt ut det bildet med teksten bamsen og trollet. Hun la det nok ut fordi hun tror Ingeborg er bamsen. 
kunne vært med på å trodd at ulrikke er Med igjen, hadde det ikke vært for mamma Mia. Og deg hadde blitt for dumt da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

malibu skrev (14 timer siden):

Har hørt gjennom Nøkken sine sanger nå, og kan ikke skjønne at det kan være Margaret Berger eller noen annen profesjonell sanger i det hele tatt. Det er et eller annet med pustingen som gjør at  hun høres amatør aktig ut. 

Hvem mener du det kan være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carolini skrev (12 timer siden):

Helt enig med deg. Synes heller ikke det høres ut som en profesjonell sanger. Nøkken synger fint men det er mye pusting og det blir litt "heseblesende" innimellom. Men det kan være at det er tungt å synge i kostymet?  I program 1 sa Marion at hun trodde det var en profesjonell artist, og hun har mye mer peiling enn meg. Samtidig gjettet hun på Cecilie Skog;)

Er ikke sikker på at Snømonsteret er artist heller. Syns Vebjørn Sand er et morsomt forslag. (må antagelig bite i meg de ordene men det hadde vœrt så gøy om det var noen andre enn Didrik Solli Tangen). 

Hvem mener dere det kan være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (11 timer siden):

Jeg får ingen av hintene til å passe med Berger heller. Tror det mer har blitt en hype, hvor flere bare har fått for seg at det må være Berger fordi de synes stemmen er lik. Så tror det er stemmen til Berger som flere henger seg opp i.

2004 «hintet» er altfor utydelig. Her har man tatt ut noen av bokstavene og tolket det som romertall. For de som har fulgt med på Maskorama poddden, var fisketegnet (69) på havfruen et stjernetegn og ikke noe mer. Ikke et album, ingen dypere betydning enn et stjernetegn. Tror det å velge ut 4 av en haug med bokstaver og kun tolke de 4 bokstavene som 2004, blir å overanalysere. På Maskorama podden var de ganske tydlige med at de som overanalyserte hintene på havfruen ble bedratt. At hint som 69 på skrått var et stjernetegn, og ikke noe mer. Så om jeg skal vektlegge Maskorama podden, så er det ingen konkrete hint om 2004 i Nøkken sin video. At det er brukt en sommerfugl i ESC 2013 har heller ingenting med Berger å gjøre. Jeg får ingen av hintene på Nøkken til å passe med Berger.

Selv synes jeg ikke det høres ut som Berger, der tror jeg man kan bli bedratt, fordi man «ønsker» å høre Berger. Har hørt en del ganger på opptaket av Creme De La Creme og sammenlignet den opp til når Berger synger Jeg Kommer på Allsang på grensen. Bruker headset med støykansellering, og stemmen høres ikke lik ut i mitt headset. Jeg ser dessverre ikke helt likheten. Enige med de som skriver over at Nøkken ikke høres ut som er profesjonell sanger. 

Da lurer jeg på hvem du tror det er?😊 (Tenker forresten at i maskorama er det ingenting som heter å overanalysere😅 Man MÅ jo nesten i tilfelle "overanalysere" for å få hintene til å treffe. Det ser man jo med de som har gått ut til nå.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (11 timer siden):

Aldri hørt om henne før, og selv etter googling ringer det ingen bjeller. Kjedelig om det er henne i så fall... 

Dette er et familieprogram som skal fenge alle aldre🙂 tipper de yngste ikke visste hvem Arve Juritzen, Ringnes eller Haddy N'jie var heller🙂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (2 timer siden):

Syntes Dragen sang så dårlig i dag i forhold til tidligere program🙉

Har vel ikke sunget spesielt bra noen av gangene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (11 timer siden):

Nøkken ser ut til å være litt høyere og kraftigere bygget enn programlederen.

Enig med at Snømonsteret høres ut som Didrik ST.

Nissen så vel ut til å være endel mindre enn antatt også😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Nøkken er kjærlighetssyk og har bodd alene alt for lenge. Mange av de som blir lansert her er i forhold/har små barn. Kan hinte til en rolle i film/teater/TV-serie også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig amrikanisert underholdning, første gang jeg så programmet i går og når nissen ble avslørt var det fullt  lyskjør og de såkalte dektektivene sto og gjorde seg til så en skulle tro de var med i et gospelkor.  Ble nok siste gang jeg så programmet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamant20 skrev (47 minutter siden):

Victor Sotberg var visstnok på P3 gull…

Bildene kom sent uti på kvelden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tenker at dragen (nei, snømonsteret!) er Christian Ingebrigtsen? 

Jeg er nesten helt sikker.  😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, rosemarin said:

Ifølge Google maps 23 minutter å kjøre. Så må ha vært ekstremt nøye planlagt. Fortsatt litt  rart å kunne komme inn der en time inn i programmet men

Han kan jo ha stukket rett etter siste sang mens noen andre tok plass i kostymet hans da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
solmåneogstjerner skrev (16 minutter siden):

Tvilsomt. Han har konsert i Florø neste lørdag.

Veldig lurt å dobbeltsjekke på Ticketmaster for å utelukke mistenkte. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (20 minutter siden):

Ikke Snømonsteret ihvertfall, Christian Ingebrigtsen kan virkelig ikke synge, om han så hadde en kniv mot strupen..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Snømonsteret være Knut Jørgen Røed Ødegaard? Noen av hintene er at mennesker ønsker og sette snømonsteret i bur, de tilbringer tiden langt uti skogen, og snakker om samarbeid med andre snømonsteret -> dette fikk meg til og tenke på forskere. 

Jeg aner ikke om han kan synge engang, men jeg syns også det er rart om det er så mange artister med i år. Så jeg håper det er noen som kan overraske oss med stemmen sin. Tenkte også på Ole André Sivertsen. Hadde vært gøy om det var noen utenfor musikken, og ikke bare artister. At en av Solli-Tangen brødrene er med, det er kjedelig for meg hvertfall. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...