NordicViking Skrevet 27. november 2021 #2361 Skrevet 27. november 2021 I følge NRKs Maskorama-podcast skal deltakerne i kveld synge to sanger hver. Den ene er en fritt valgt sang, og den andre er favorittsangen fra en film - hvis jeg forsto det rett. 2
Carolini Skrevet 27. november 2021 #2362 Skrevet 27. november 2021 (endret) malibu skrev (1 time siden): Har hørt gjennom Nøkken sine sanger nå, og kan ikke skjønne at det kan være Margaret Berger eller noen annen profesjonell sanger i det hele tatt. Det er et eller annet med pustingen som gjør at hun høres amatør aktig ut. Helt enig med deg. Synes heller ikke det høres ut som en profesjonell sanger. Nøkken synger fint men det er mye pusting og det blir litt "heseblesende" innimellom. Men det kan være at det er tungt å synge i kostymet? I program 1 sa Marion at hun trodde det var en profesjonell artist, og hun har mye mer peiling enn meg. Samtidig gjettet hun på Cecilie Skog;) Er ikke sikker på at Snømonsteret er artist heller. Syns Vebjørn Sand er et morsomt forslag. (må antagelig bite i meg de ordene men det hadde vœrt så gøy om det var noen andre enn Didrik Solli Tangen). Endret 27. november 2021 av Carolini 5
Viki6 Skrevet 27. november 2021 #2363 Skrevet 27. november 2021 Carolini skrev (5 minutter siden): Helt enig med deg. Synes heller ikke det høres ut som en profesjonell sanger. Nøkken synger fint men det er mye pusting og det blir litt "heseblesende" innimellom. Men det kan være at det er tungt å synge i kostymet? I program 1 sa Marion at hun trodde det var en profesjonell artist, og hun har mye mer peiling enn meg. Samtidig gjettet hun på Cecilie Skog;) Er ikke sikker på at Snømonsteret er artist heller. Syns Vebjørn Sand er et morsomt forslag. Nøkken er Charlotte Frogner 🙂 1
Njaa Skrevet 27. november 2021 #2364 Skrevet 27. november 2021 Henikka skrev (På 25.11.2021 den 20.58): Bra resonnement! 👍 Nøkken har også en slags krone på hodet. Det kan være et hint til at Benedicte Adrian spilte en av hovedrollene i "Henriette VIII ~ og hennes seks ekte menn" i 1995. Promobilde fra stykket: Jeg var tidlig helt overbevist om at det var Benedicte Adrian, og var veldig overrasket over at det aldri kom opp. Etter episode 3 er jeg imidlertid veldig usikker, jeg får det ikke til å rime med stemmen hennes i det hele tatt, så har slått set mer eller mindre fra meg. Det høres ut som en ganske ung stemme. 4
Jobbermedbarn Skrevet 27. november 2021 #2365 Skrevet 27. november 2021 malibu skrev (1 time siden): Har hørt gjennom Nøkken sine sanger nå, og kan ikke skjønne at det kan være Margaret Berger eller noen annen profesjonell sanger i det hele tatt. Det er et eller annet med pustingen som gjør at hun høres amatør aktig ut. Er uenig med deg. Hun puster en del ja, men det handler nok om kostymet. Da hun sang Whitney Houston var det ikke så mye tvil om at hun er en profesjonell sanger som også Marion påpekte. Jeg er helt sikker på at det er Margaret Berger. 2
Carolini Skrevet 27. november 2021 #2366 Skrevet 27. november 2021 Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden): Er uenig med deg. Hun puster en del ja, men det handler nok om kostymet. Da hun sang Whitney Houston var det ikke så mye tvil om at hun er en profesjonell sanger som også Marion påpekte. Jeg er helt sikker på at det er Margaret Berger. Det er der jeg tenker jeg blir lurt, at det er tungt å synge i kostymet. 2
Jobbermedbarn Skrevet 27. november 2021 #2368 Skrevet 27. november 2021 Carolini skrev (3 minutter siden): Det er der jeg tenker jeg blir lurt, at det er tungt å synge i kostymet. 👍 Og hvis man hører Margaret fra esc 2013 (I feed you My love) hører man at hun også puster en del der når hun synger. 1
rosemarin Skrevet 27. november 2021 #2369 Skrevet 27. november 2021 Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden): 👍 Og hvis man hører Margaret fra esc 2013 (I feed you My love) hører man at hun også puster en del der når hun synger. Ja jeg hørte på noe av henne på spotify, og la spesielt merke til at pustingen hørtes litt lik ut som nøkken😝 2
Nastine Skrevet 27. november 2021 #2370 Skrevet 27. november 2021 Men hvilke hint passer til margaret berger? Blir sprø av dette 😂😂😂 2
Jobbermedbarn Skrevet 27. november 2021 #2371 Skrevet 27. november 2021 (endret) Nastine skrev (6 minutter siden): Men hvilke hint passer til margaret berger? Blir sprø av dette 😂😂😂 Som jeg skrev tidligere i 2. program snakker hun om debuten sin samtidig som de spiller esc vinner «wild dances» som vant esc i 2004 da hun var med i Idol og ga ut sitt første album. Forrige gang hadde hun sommerfugl kappe, likt det som var i fokus når låtene i esc 2013 ble presentert. Men selv hører jeg mest på stemmene. Endret 27. november 2021 av Jobbermedbarn 1
Blueberrymuffin Skrevet 27. november 2021 #2372 Skrevet 27. november 2021 (endret) Nastine skrev (30 minutter siden): Men hvilke hint passer til margaret berger? Blir sprø av dette 😂😂😂 Jeg får ingen av hintene til å passe med Berger heller. Tror det mer har blitt en hype, hvor flere bare har fått for seg at det må være Berger fordi de synes stemmen er lik. Så tror det er stemmen til Berger som flere henger seg opp i. 2004 «hintet» er altfor utydelig. Her har man tatt ut noen av bokstavene og tolket det som romertall. For de som har fulgt med på Maskorama poddden, var fisketegnet (69) på havfruen et stjernetegn og ikke noe mer. Ikke et album, ingen dypere betydning enn et stjernetegn. Tror det å velge ut 4 av en haug med bokstaver og kun tolke de 4 bokstavene som 2004, blir å overanalysere. På Maskorama podden var de ganske tydlige med at de som overanalyserte hintene på havfruen ble bedratt. At hint som 69 på skrått var et stjernetegn, og ikke noe mer. Så om jeg skal vektlegge Maskorama podden, så er det ingen konkrete hint om 2004 i Nøkken sin video. At det er brukt en sommerfugl i ESC 2013 har heller ingenting med Berger å gjøre. Jeg får ingen av hintene på Nøkken til å passe med Berger. Selv synes jeg ikke det høres ut som Berger, der tror jeg man kan bli bedratt, fordi man «ønsker» å høre Berger. Har hørt en del ganger på opptaket av Creme De La Creme og sammenlignet den opp til når Berger synger Jeg Kommer på Allsang på grensen. Bruker headset med støykansellering, og stemmen høres ikke lik ut i mitt headset. Jeg ser dessverre ikke helt likheten. Enige med de som skriver over at Nøkken ikke høres ut som er profesjonell sanger. Endret 27. november 2021 av Blueberrymuffin 3
Jobbermedbarn Skrevet 27. november 2021 #2373 Skrevet 27. november 2021 (endret) Blueberrymuffin skrev (12 minutter siden): Jeg får ingen av hintene til å passe med Berger heller. Tror det mer har blitt en hype, hvor flere bare har fått for seg at det må være Berger fordi de synes stemmen er lik. Så tror det er stemmen til Berger som flere henger seg opp i. 2004 «hintet» er altfor utydelig. Her har man tatt ut noen av bokstavene og tolket det som romertall. For de som har fulgt med på Maskorama poddden, var fisketegnet (69) på havfruen et stjernetegn og ikke noe mer. Ikke et album, ingen dypere betydning enn et stjernetegn. Tror det å velge ut 4 av en haug med bokstaver og kun tolke de 4 bokstavene som 2004, blir å overanalysere. På Maskorama podden var de ganske tydlige med at de som overanalyserte hintene på havfruen ble bedratt. At hint som 69 på skrått var et stjernetegn, og ikke noe mer. Så om jeg skal vektlegge Maskorama possen, så jeg ser ingen hint om 2004 i Nøkken sin video. At det er brukt en sommerfugl i ESC 2013 har heller ingenting med Berger å gjøre. Jeg får ingen av hintene på Nøkken til å passe med Berger. Synes heller ikke det høres ut som Berger, der tror jeg man blir mer bedratt, fordi man «ønsker» å høre Berger. Har hørt en del ganger på opptaket av Creme De La Creme og sammenlignet den opp til når Berger synger Jeg Kommer på Allsang på grensen. Bruker headset med støykansellering, og stemmen høres ikke lik ut i mitt headset. Enige med de som skriver over at Nøkken ikke høres ut som er profesjonell sanger. Hvorfor mener du at sommerfuglen ikke har noe med Berger å gjøre? Hun var jo vår representant i esc det året? (2013). Og som jeg har skrevet flere ganger nå så spilles esc vinner fra 2004 når hun prater om debuten sin, hvorfor mener du ikke det kan være et hint? Endret 27. november 2021 av Jobbermedbarn 1
Gjest Urias Skrevet 27. november 2021 #2374 Skrevet 27. november 2021 Trine Rein kan i allefall utelukkes. Hun har konsert i kveld.
Chord Skrevet 27. november 2021 #2375 Skrevet 27. november 2021 Skal tro om Marion ikke kunne finne en større sløyfe til kvelden 😶 12
Mynona Skrevet 27. november 2021 #2376 Skrevet 27. november 2021 Dragen har tydeligvis ikke opptrådt på lenge. Så det kan ikke være en aktuell nå.
Auri Skrevet 27. november 2021 #2377 Skrevet 27. november 2021 Jeg fikk ikke med meg hva Silje sa, var det noe om at sangvalget var løgn?
Amatariel Skrevet 27. november 2021 #2378 Skrevet 27. november 2021 Auri skrev (Akkurat nå): Jeg fikk ikke med meg hva Silje sa, var det noe om at sangvalget var løgn? Første sang skal være en favorittlåt. Men noen kommer til å synge noe helt annet for å lure oss. 3
Sola de Skrevet 27. november 2021 #2379 Skrevet 27. november 2021 Dragen er Victor Sotberg? Høres litt slik ut 4
Auri Skrevet 27. november 2021 #2380 Skrevet 27. november 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Første sang skal være en favorittlåt. Men noen kommer til å synge noe helt annet for å lure oss. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå