Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

FORFAR skrev (5 minutter siden):

Gode teorier her. Honnør. Men er det lov å si at man håper på enda større kjendiser dersom det blir et Maskorama neste år?

Ja, det er vi flere som håper på. Avdanka kjendiser fra forrige århundre, eller tiktok-kjendiser kan godt utelates. Blir som kjendisfarmen dette, hvor man ikke har hørt om halvparten av de såkalte kjendisene🥴

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MaskedInsider skrev (15 timer siden):

Tja, ikke så sikker på det. Hadde det vært en random ting hun hadde sagt før en konsert så hadde jeg vært enig, men dette er de aller første ordene Margaret sier på TV. De som lager programmet regner jo med at man googler. Jeg tenkte at hvis det er Margaret så må det være noen Idol hint med, men det hadde vært for lett hvis Idol hintene blir for åpenbare, derfor litt sånne ting som dette. Uansett om det er med vilje eller ikke så passer det jo, men man har jo det andre sommerfugl hintet fra ESC logoen også da.

De sier ingenting om nøkken er singel nå, hun kan ha vært singel lenge tidl. Her er en artikkel hvor det står at hun prioriterer karrieren, så kan jo tyde på at hun har vært singel lenge.

https://www.seher.no/kjendis/er-singel-og-trives-med-det/64227300

Nei, det blir å dra hintene altfor langt.

Jeg mener din resonnering her er helt tullet. Like tullete som at man skulle tolket Nissen som Erna Solberg, kun fordi Erna som statsminister har sagt ordet jul et par ganger i sine nyttårstaler. Så dumt mener jeg det faktisk er å si at Nøkken er Berger. At hun sa at hun hadde sommerfugler i magen på audition, det er mange som har sagt, og blir like fjern som å henge seg opp i at Erna Solberg antagligvis har sagt ordet jul flere ganger i det offentlige.

Helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor så mange tror Berger er Nøkken. Fordi sommerfugl har ingenting med Berger å gjøre. 

At man cherrypicker noen av bokstavene for at det skal bli 2004 er også altfor far fetch.

Teltet passer heller ikke til Berger.

Ensomhet passer heller ikke.

For å være direkte, nesten ingen av hintene passer med Berger. Og de få hintene som liksom skal passe, passer jo kun fordi man har veidd om og tatt hintene helt ut av kontekst, i en krampetrekning, for å få det til å passe litt med Margaret.

Har null tro på at Nøkken er Berger, fordi hintene passer ikke godt.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden):

Jeg mener din resonnering her er heøt tullet. Like tullete som at man skulle tolket Nissen som Erna Solberg, kun fordi Erna som statsminister har sagt ordet jul et par ganger i sine nyttårstaler. Så dumt mener jeg det faktisk er å si at Nøkken er Berger. At hun sa at hun hadde sommerfugler i magen på audition, det er mange som har sagt, og blir like fjern som å henge seg opp i at Erna Solberg antagligvis har sagt ordet jul flere ganger i det offentlige.

Helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor så mange tror Berger er Nøkken. Fordi sommerfugl har ingenting med Berger å gjøre. 

At man cherrypicker noen av bokstavene for at det skal bli 2004 er også altfor far fetch.

For å være direkte, nesten ingen av hintene passer med Berger. Og de få hintene som liksom skal passe, passer jo kun fordi man har veidd om og tatt hintene helt ut av kontekst, i en krampetrekning, for å få det til å passe litt med Margaret.

Så frekk du er. Folk må lov å komme med sine meninger. Du er ikke fasiten 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (8 minutter siden):

Frekk? Man er ikke frekk kun fordi man er uenig. Jeg har faktisk lov til å si at jeg er uenig, eller påpeke svakheter i andre sine gjett, uten at det gjør meg frekk. 

Det som derimot er frekt er å ta persondebatt i tråden. Det er også frekt av deg å hevde at jeg ikke får lov til å være uenig.

Ta heller persondebatt i pm, så kan vi holde denne tråden til maskorama.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerkommer skrev (1 time siden):

Dette er jo et diskusjonsforum og som du sier, folk må få komme med sine meninger. Og det er jo nettopp det brukeren du siterer gjør. Poenget her inne er jo å diskutere frem og tilbake, Og argumentere for og i mot. Det er jo ikke noe noen burde ta personlig 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Marsh said:

En ørn og en hest er sentrale figurer i tegnefilmen Spirit, uten at jeg har klart å linke det til noen.

Kanskje det er noen som kjenner noen som kjenner kåre Conradi?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskorama synes vi er noe av det mest underholdende og spennende programmet som har vært på lenge på NRK. I vår familie diskuteres det på tvers av generasjonene om hvem som skjuler seg bak maskene, har en liten konkurranse oss i mellom også. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (3 timer siden):

Jeg mener din resonnering her er helt tullet. Like tullete som at man skulle tolket Nissen som Erna Solberg, kun fordi Erna som statsminister har sagt ordet jul et par ganger i sine nyttårstaler. Så dumt mener jeg det faktisk er å si at Nøkken er Berger. At hun sa at hun hadde sommerfugler i magen på audition, det er mange som har sagt, og blir like fjern som å henge seg opp i at Erna Solberg antagligvis har sagt ordet jul flere ganger i det offentlige.

Jeg er enig i at det er en del hint jeg ikke forstår, men jeg er derimot helt sikker nå på at det er Margaret Berger. Hørte akkurat alle tre fremføringene på rad og jeg er helt sikker på at det er hennes stemne. Dessuten la jeg merke til at da hun i program 2 snakket om da hun debuterte spilte de «Wild dances». Det er esc vinneren fra 2004 da Margaret var med i Idol og kom med sin første plate. Nøkken ER Margaret Berger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
Jobbermedbarn skrev (43 minutter siden):

Jeg er enig i at det er en del hint jeg ikke forstår, men jeg er derimot helt sikker nå på at det er Margaret Berger. Hørte akkurat alle tre fremføringene på rad og jeg er helt sikker på at det er hennes stemne. Dessuten la jeg merke til at da hun i program 2 snakket om da hun debuterte spilte de «Wild dances». Det er esc vinneren fra 2004 da Margaret var med i Idol og kom med sin første plate. Nøkken ER Margaret Berger. 

Kjente igjen stemmen med en gang da hun sang på norsk 😀 Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nøkken være selma ibrahim? Jeg aner egentlig ikke hvem det er, men hun synger på beat for beat nå og det høres likt ut. Og hun vil fylle en minoritetskvote som Nok nrk er nødt å

forholde seg til (de kan ikke bare caste hvite artister..)

hvis man googler henne så snakker hun mye om angst og at hun er usikker men likevel liker å stå På scenen og underholde folk. Hun har spilt i nrk super påskekrim i tre år, så der har man musefelle referansen, hun har ledet mgp junior som kan være gull og glitter som hun går på… hvem vet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (3 timer siden):

Kanskje det er noen som kjenner noen som kjenner kåre Conradi?

Er det ikke ene ylvisåker som synger norskdubben på Spirit?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykisk helse (og verdensdagen for psykisk helse) har en sommerfugl som symbol. Kan det ha noe med Nøkken å gjøre? Hvis vedkommende har hatt det tøft. Kanskje sommerfuglene er for å understreke psykisk uhelse. Et forslag til mulig forklaring. DSCF2652-800x600.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (1 time siden):

Kan nøkken være selma ibrahim? Jeg aner egentlig ikke hvem det er, men hun synger på beat for beat nå og det høres likt ut. Og hun vil fylle en minoritetskvote som Nok nrk er nødt å

forholde seg til (de kan ikke bare caste hvite artister..)

hvis man googler henne så snakker hun mye om angst og at hun er usikker men likevel liker å stå På scenen og underholde folk. Hun har spilt i nrk super påskekrim i tre år, så der har man musefelle referansen, hun har ledet mgp junior som kan være gull og glitter som hun går på… hvem vet

Uhm, Haddy N’Jie er da ikke hvit? Og om nissen er Abid Raja er ikke han hvit heller. 

(jeg skulle gjerne sett enda mer diversity altså, men syntes bare det var rart å legge det frem som at det bare har vært hvite folk med så langt). 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Barem said:

Er det ikke ene ylvisåker som synger norskdubben på Spirit?!

Vegard ylvisåker synger i filmen, men kåre Conrad er spirit og forteller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dupers skrev (42 minutter siden):

Vegard ylvisåker synger i filmen, men kåre Conrad er spirit og forteller. 

Men dette hintet er på Nøkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Blueberrymuffin said:

Vi tenker nok litt ulikt her, men det er er helt greit, bare nevner igjen at dette er ikke noe random hun sier, det er det første hun sier på TV noensinne, jeg søkte opp denne videoen nettopp fordi jeg regnet med jeg kunne finne noen hint her.

Hvis vi skal se på hvor langt de er villige til å dra hintene, se på frosken (Arve) som sier han har vært med på verdens mest berømte skip. Ut i fra dette så skal man gjette at skipet er et romskip og ikke ett vanlig skip. Så skal man finne ut at dette romskipet er med i Star Wars: The Empire Strikes Back fra 1980. En 41 år gammel film hvor han hadde en statist rolle som ikke sier noe og man ser han på skjermen i noen sekunder. Det er tullete det... Nei, når dette er ett hint så føler jeg nesten hva som helst kan være ett hint.

Når det er sagt så er ikke jeg heller sikker på at Nøkken er Margaret, jeg har også skrevet en lang liste med hint her som passer på at nøkken er Benedicte Adrian.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (7 timer siden):

Men, det ER jo stemmen hennes. Det viktigste i denne konkurransen er å høre på stemmen, og sangstemmen lyver ikke. Helt sikker på at det er Margaret Berger. I alle fall etter at hun sang på norsk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (1 time siden):

Men, det ER jo stemmen hennes. Det viktigste i denne konkurransen er å høre på stemmen, og sangstemmen lyver ikke. Helt sikker på at det er Margaret Berger. I alle fall etter at hun sang på norsk. 

Jeg synes også det høres helt ut som Margaret. Var favoritten min i Idol og fulgte henne lenge etter. Jeg får liksom ikke hintene til å stemme, men helt enig med deg i at det høres helt ut som henne. Bare å sammenligne fra hun sang live på Allsang på Grensen i sommer. Må le litt av Maskorama Iår, i fjor synes jeg de alle gikk greit å gjette (bortsett fra Susann da jeg ikke skjønte programmet nok første episode og så gikk hun jo ut). I år synes jeg hintene på ismonsteret passer helt til Vebjørn Sand, men stemmen derimot - andre hørt han synge og blir overrasket om han synger SÅ bra og ingen vet om det. Gøy hadde det vært dog. Nøkken, høres helt ut som Margaret, men der får jeg ikke hintene til å stemme. Blir frustrert av de to figurene. Men, så mye tullete hint de ga om Arve Juritzen, så er vel slt mulig ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...