Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
maskertbruker skrev (47 minutter siden):

Husk at alle vi som ikke er fra Østlandet er mye mer eksponert for østlandsk enn dere er for noen annen dialekt, både gjennom media og at det er Norges vanligste dialekt. Det er null stress for de fleste av oss å slå over til østlandsk når vi vil. Vet at en del med skarre-R sliter, men det har ikke Margaret som trønder. Sang er dessuten lettere enn tale, da tonefallet ligger i sangen.

Det er noe man tror. 

Har en forelder som ikke er født og oppvokst på østlandet. Har en mann som tror han snakker og synger perfekt østlandsk etter å ha levd hele sitt voksenliv her. Hører artist etter artist på stjernekamp, og i andre sammenhenger. 

Man hører det. 

Endret av Athene
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FORFAR skrev (1 time siden):

Ut fra nevnte podkast: Det var nå påfallende likheter mellom Trine Reins sangstemme og det man fikk høre av nøkken ☺

Trine Rein er travelt opptatt med julekonserter fremover, så henne er det ikke.

Skrevet
4 hours ago, Athene said:

Korsene - faren er prest

Viser seg ved mørkets frembrudd - artist

Startet brått, og alle ville ha en bit - Idol

Glitter og gull - grand prix

Men musefelle, telt, tjern, bokstaver, den tar jeg ikke... 

Hadde også forventet hint til en av sangene hun er mest kjent for

Er jo mulig de har gjort det vanskelig, da hun har så gjenkjennelig stemme? 

Bra :) jeg slenger på noen hint på Margaret:

Bokstavene MMIV - 2004, er året hun var med i Idol

Det første hun sier i første audition program er: Hei, jeg heter Margaret og jeg har sommerfugler i magen.

Sommerfugl er også logoen for Eurovision 2013 når hun var med der.

Nøkken viser seg ved mørkets frembrudd, men nøkken har krone på hodet, det er ikke vanlig. Er hun rett og slett Queen of the Night. En meget kjent sang med Whitney Housten. Nøkken har jo en Whitney sang som sin favoritt i episode 2.

Nøkken setter pris på en god invitasjon. Margaret har Alanis Morissette som sin favoritt artist i Idol, her synger hun Your House og Uninvited av Alanis. Begge sangene handler om å gå inn ett sted uten invitasjon.

Nøkken har gått igjennom mange forandringer, Margarets første plate heter Chameleon.

Korsene kan være fordi hun har sunget i gospelkor, men de er kanskje litt for creepy...

Eller så passer jo laurbærene her også på at hun har vunnet noe.

Skrevet
FORFAR skrev (1 time siden):

Ut fra nevnte podkast: Det var nå påfallende likheter mellom Trine Reins sangstemme og det man fikk høre av nøkken ☺

Ser hun har vært limosinsjåfør, ene hintet…. 🤔

Skrevet

Nei…trine er opptatt med konserter ja.

• Liker 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Ser ut som Margaret har konsert i Drøbak kirke lørdag den 18. Desember. Kan jo ikke være hun som er nøkken da 😕

Skrevet

Nøkken. Angående limousin, champagne, kanapeer, rød løper osv. Tror hintet peker på dette:

https://www.rb.no/lokale-nyheter/karet-til-beste-kvinnelige-skuespiller-i-korea/s/1-95-4577073

I virkeligheten er Charlotte Frogner heller ikke på sosiale medier, så stemmer at Maskorama er utenfor hennes komfortsone. Pluss alle de andre hintene som jeg har nevnt tidligere som bekrefter hint etter hint. Pluss stemmen.

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (15 minutter siden):

Ser ut som Margaret har konsert i Drøbak kirke lørdag den 18. Desember. Kan jo ikke være hun som er nøkken da 😕

Joda, finalen er lørdag 11.desember, så egentlig er det ganske påfallende at hun går i gang med konserter første lørdag etter finalen. Jeg er helt sikker på at det er Margaret basert på stemmen. Hørte det veldig godt da hun sang "Creme De La Creme".

• Liker 5
Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (21 minutter siden):

Men det kan jo være en avtale på at hun går ut før det. For det må vel være finalen? 

• Liker 2
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Variert skydekke skrev (13 minutter siden):

Joda, finalen er lørdag 11.desember, så egentlig er det ganske påfallende at hun går i gang med konserter første lørdag etter finalen. Jeg er helt sikker på at det er Margaret basert på stemmen. Hørte det veldig godt da hun sang "Creme De La Creme".

Ahh, jeg trodde finalen var enda senere.

Da er det nok kanskje henne likevel :)

Skrevet
Mynona skrev (12 minutter siden):

Men det kan jo være en avtale på at hun går ut før det. For det må vel være finalen? 

Siste episode er om 16 dager står det, altså helgen før 🙂

• Liker 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Mynona skrev (12 minutter siden):

Finalen var uka før :) Da kan det fortsatt være henne :) Trodde ikke de var ferdig med maskorama så tidlig.

Skrevet
On 11/23/2021 at 11:03 AM, MaskedInsider said:

I episode 3 så har dragen på en kappe slik som i spillet Assassin's Creed, indikerer altså en gamer.

Siterer meg selv, dårlig av meg og ikke se dette med en gang men dragen får også vinger i denne episoden, trodde han bare skulle være en drage med vinger, men når de filmer han langt i fra så ser man jo at han skal være en hauk. Hauken brukes i ganske mange sammenhenger i samme spill. (bare legger til at Victor er ikke kjent for å spille Assassin's Creed, men hvis de hadde tatt ett av spillene han spiller mest, så hadde det blitt altfor lett)

Skrevet
53 minutter siden, MaskedInsider said:

Siterer meg selv, dårlig av meg og ikke se dette med en gang men dragen får også vinger i denne episoden, trodde han bare skulle være en drage med vinger, men når de filmer han langt i fra så ser man jo at han skal være en hauk. Hauken brukes i ganske mange sammenhenger i samme spill. (bare legger til at Victor er ikke kjent for å spille Assassin's Creed, men hvis de hadde tatt ett av spillene han spiller mest, så hadde det blitt altfor lett)

Hauk nei? Det er en føniks. Se sangtittelen.

Men du har rett i at det er Victor.

• Liker 1
Skrevet
MaskedInsider skrev (2 timer siden):

Det første hun sier i første audition program er: Hei, jeg heter Margaret og jeg har sommerfugler i magen.

Nøkken viser seg ved mørkets frembrudd, men nøkken har krone på hodet, det er ikke vanlig. Er hun rett og slett Queen of the Night. En meget kjent sang med Whitney Housten. Nøkken har jo en Whitney sang som sin favoritt i episode 2.

Nøkken setter pris på en god invitasjon. Margaret har Alanis Morissette som sin favoritt artist i Idol, her synger hun Your House og Uninvited av Alanis. Begge sangene handler om å gå inn ett sted uten invitasjon.

Nøkken har gått igjennom mange forandringer, Margarets første plate heter Chameleon.

Korsene kan være fordi hun har sunget i gospelkor, men de er kanskje litt for creepy...

Sorry, men hvis sommerfugler var ref til at personen sa at hun hadde sommefugler i magen for 17 år siden så er det bare rart.. 😂 

..hva med at Nøkken sier hun er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge? Det passer vel ikke helt til Berger?

• Liker 4
Skrevet
MaskedInsider skrev (2 timer siden):

Hun sang jo også Queen of the night på Idol :)

Skrevet
charnelle skrev (2 timer siden):

Nøkken. Angående limousin, champagne, kanapeer, rød løper osv. Tror hintet peker på dette:

https://www.rb.no/lokale-nyheter/karet-til-beste-kvinnelige-skuespiller-i-korea/s/1-95-4577073

I virkeligheten er Charlotte Frogner heller ikke på sosiale medier, så stemmer at Maskorama er utenfor hennes komfortsone. Pluss alle de andre hintene som jeg har nevnt tidligere som bekrefter hint etter hint. Pluss stemmen.

Charlotte Frogner er på både Instagram og Facebook. 

Skrevet
Ifyousayso skrev (4 minutter siden):

Charlotte Frogner er på både Instagram og Facebook. 

Hun har selv sagt i intervjuer for noen år tilbake at hun ikke er på sosiale medier. Mulig hun har åpnet opp siste årene. Finner ikke henne på instagram og på FB fant jeg bilde av lyslenken, men hun er ganske privat. 

Skrevet
malibu skrev (1 time siden):

..hva med at Nøkken sier hun er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge? Det passer vel ikke helt til Berger?

Det er kanskje en referanse til sangen hun deltok i Eurovision med? Det er vel den sangen hun er mest kjent for. 

Skrevet
maskertbruker skrev (5 timer siden):

Husk at alle vi som ikke er fra Østlandet er mye mer eksponert for østlandsk enn dere er for noen annen dialekt, både gjennom media og at det er Norges vanligste dialekt. Det er null stress for de fleste av oss å slå over til østlandsk når vi vil. Vet at en del med skarre-R sliter, men det har ikke Margaret som trønder. Sang er dessuten lettere enn tale, da tonefallet ligger i sangen.

Er enig i at det nok er lettere å legge om til østlandsk for ikke ikke østlendinger enn motsatt, men tonefallet blir ofte ikke helt rett likevel. Som fraflyttet østlending møter jeg ofte på folk som liksom legger om til østlandsk når de prater til meg, og det er ikke ofte at det er helt vellykket. Kan ofte høre hvor de er fra selv om de prøver å snakke østlandsk for de har tonefall som fortsatt minner om den opprinnelige dialekten. Særlig mange vestlendinger og sørlendinger får et ganske avslørende tonefall. Syns det er lettere å avsløre om folk snakker enn om de synger da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...