NordicViking Skrevet 24. november 2021 #2241 Del Skrevet 24. november 2021 I video #3 sier Bamsen at hennes reise startet allerede før hun kunne gå. Kan det være noen som har lagt ut på en lengre reise i svært ung alder? Jorun Stiansen ble vel adoptert fra Colombia da hun var 20 uker gammel i følge Dagbladet. Ellers i samme video får vi se et puslespill av et kart over Norge, og det mangler en bit. Det ser ut til at den manglende biten er fra området rundt Oslo. Om det er helt tilfeldig at denne biten mangler er ikke godt å si. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 24. november 2021 #2242 Del Skrevet 24. november 2021 charnelle skrev (13 minutter siden): Det er Grefsenkollen, om det er Charlotte Frogner så kan det være location for Side om side som vi ser i bakgrunnen (Røa og Løren) Er det der den serien er spilt inn? I såfall kan det jo muligens være et viktig hint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 24. november 2021 #2243 Del Skrevet 24. november 2021 NordicViking skrev (1 minutt siden): Er det der den serien er spilt inn? I såfall kan det jo muligens være et viktig hint. Fra wiki: Side om side er spilt inn i Fådveien, på Røa i Oslo,[6] men bruker også klipp fra Løren. I tillegg er de fleste kirkescenene i serien spilt inn i Bakkehaugen Kirke på Tåsen, i Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 24. november 2021 #2244 Del Skrevet 24. november 2021 Noen som ser hva de hvite bokstavene er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 24. november 2021 #2245 Del Skrevet 24. november 2021 Sweetheaven skrev (4 minutter siden): Noen som ser hva de hvite bokstavene er? Tror den ligger med baksiden opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 24. november 2021 #2246 Del Skrevet 24. november 2021 charnelle skrev (3 timer siden): Det er Grefsenkollen, om det er Charlotte Frogner så kan det være location for Side om side som vi ser i bakgrunnen (Røa, Løren og Tåsen) Grefsenkollen ble nevnt i Haik med Julie Bergan, hun pleier å jogge der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 24. november 2021 #2247 Del Skrevet 24. november 2021 Carolini skrev (4 timer siden): Syns Benedicte Adrian og Charlotte Frogner er spennede forslag på Nøkken. Jeg klarer allikevel ikke høre at det er en voksen person. Det høres ut som en veldig ung person. I hintene så høres det ut som personen ble "kjent over natten" og "måtte smile og late som at alt var normal og slik det skulle være". Noen som har hatt det tøft mens det hele sto på/en periode? Marion foreslo jo Margaret Berger, men klarer hun å legge om dialekt feilfritt? Jeg var inne på YT og hørte Benedicte Adrian synge på stjernekamp, og jeg syns hennes stemme kan høres ganske ung ut, faktisk! Men jeg er veldig usikker på nøkken! Jeg har tidligere skrevet at jeg tror det kan være Melina Johnsen og Aurora Gude (mest pga måten Nøkken prater på...) Nå har jeg ikke sett på hintene mtp den personen jeg skal foreslå nå, annet enn sommerfugl som kan indikere paradise hotel, men kan Triana Iglesias ha gjemt seg i Nøkken?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskertbruker Skrevet 25. november 2021 #2248 Del Skrevet 25. november 2021 9 hours ago, Athene said: Enig i at stemmen ligner veldig. Men klarer hun å synge såpass feilfritt "Oslo"? Hørte på igjen nå. Noen bokstaver og endinger slukes. Men det er ikke et eneste dialektord eller annet tonefall som sniker seg inn. Men selvfølgelig, om man øver og terper nok er det sikkert mulig. Du overvurderer hvor vanskelig det er å synge på østlandsk Jeg hører også lett at det er Margaret. Kan faktisk ikke være noen andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 25. november 2021 #2249 Del Skrevet 25. november 2021 (endret) Snømonsteret. I Finland vant heavy metal artisten MARKO HIETALA fra Nightwish deres versjon av Maskorama, ingen gjettet rett etter at han hadde sunget Backstreet Boys, Elton John og Prince. Jeg tror NRK har tenkt det samme og gitt Sigurd Wongraven fløtesanger for å forvirre alle. Husk at heavy metal vokalister har et stemmespenn som er helt sykt, og kan tilpasse seg det meste og er på nivå med operastjerner. I tillegg stemmer alle hint som har blitt vist til nå. Her er slik Marko Hietala vanligvis synger og hvordan han sang i Masked singer Suomi. Endret 25. november 2021 av charnelle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 25. november 2021 #2250 Del Skrevet 25. november 2021 maskertbruker skrev (3 timer siden): Du overvurderer hvor vanskelig det er å synge på østlandsk Jeg hører også lett at det er Margaret. Kan faktisk ikke være noen andre. Det er lett å synge østlandsk, ikke uenig. Men det er ikke et eneste feilskjær, ikke en glipp i tonefall en gang, ikke en gang på "hjem". Det er ganske vanskelig. Men selvfølgelig, terper man nok er det meste mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 25. november 2021 #2251 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg var helt sikker på Haddy som havfruen fra første program, og jeg føler meg helt sikker på Margaret Berger som Nøkken. I alle fall etter hun sang den norske sangen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 25. november 2021 #2252 Del Skrevet 25. november 2021 maskertbruker skrev (5 timer siden): Du overvurderer hvor vanskelig det er å synge på østlandsk Jeg hører også lett at det er Margaret. Kan faktisk ikke være noen andre. Ifyousayso skrev (10 minutter siden): Jeg var helt sikker på Haddy som havfruen fra første program, og jeg føler meg helt sikker på Margaret Berger som Nøkken. I alle fall etter hun sang den norske sangen. Dere har rett. Dette med dialekten var det som forvirret meg. Jeg har aldri hørt noen synge så korrekt på en annen dialekt. Et raskt googlesøk viser at foreldrene hennes er østlendinger. Da klarer man selvfølgelig å snakke/synge feilfritt. Og det er også grunnen til at de tørr å bruke en norsk sang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 25. november 2021 #2253 Del Skrevet 25. november 2021 Athene skrev (5 minutter siden): Dere har rett. Dette med dialekten var det som forvirret meg. Jeg har aldri hørt noen synge så korrekt på en annen dialekt. Et raskt googlesøk viser at foreldrene hennes er østlendinger. Da klarer man selvfølgelig å snakke/synge feilfritt. Og det er også grunnen til at de tørr å bruke en norsk sang. 👍 Jeg hørte Nøkken synge om igjen på søndag og hvis man hører helt i begynnelsen synes jeg man kan høre dialekten, så jeg også heller mest til Margaret Berger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantadi Skrevet 25. november 2021 #2254 Del Skrevet 25. november 2021 Stemmen ligner på Berger ja, men hintene? Da må de jo være helt på bærtur.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 25. november 2021 #2255 Del Skrevet 25. november 2021 Tantadi skrev (5 minutter siden): Stemmen ligner på Berger ja, men hintene? Da må de jo være helt på bærtur.. Korsene - faren er prest Viser seg ved mørkets frembrudd - artist Startet brått, og alle ville ha en bit - Idol Glitter og gull - grand prix Men musefelle, telt, tjern, bokstaver, den tar jeg ikke... Hadde også forventet hint til en av sangene hun er mest kjent for Er jo mulig de har gjort det vanskelig, da hun har så gjenkjennelig stemme? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 25. november 2021 #2256 Del Skrevet 25. november 2021 Ny episode av Maskoramapodden ute i Nrk sin app 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 25. november 2021 #2257 Del Skrevet 25. november 2021 charnelle skrev (9 timer siden): Snømonsteret. I Finland vant heavy metal artisten MARKO HIETALA fra Nightwish deres versjon av Maskorama, ingen gjettet rett etter at han hadde sunget Backstreet Boys, Elton John og Prince. Jeg tror NRK har tenkt det samme og gitt Sigurd Wongraven fløtesanger for å forvirre alle. Husk at heavy metal vokalister har et stemmespenn som er helt sykt, og kan tilpasse seg det meste og er på nivå med operastjerner. I tillegg stemmer alle hint som har blitt vist til nå. Her er slik Marko Hietala vanligvis synger og hvordan han sang i Masked singer Suomi. Usikker på om han er typen til det, men det hadde vært utrolig kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 25. november 2021 #2258 Del Skrevet 25. november 2021 Ingebjørg skrev (16 minutter siden): Usikker på om han er typen til det, men det hadde vært utrolig kult! Han var typen til å stille på TV i "Dama til" med Live Nelvik, "Påskefjellet" med Guri Solberg, Top Gear Norge, så håper og tror han er bak Snømonsteret. Maskorama bør ha en superstjerne, ikke bare NRK-kjendiser og tidligere Idoldeltagere og jeg tror han er årets store overraskelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskertbruker Skrevet 25. november 2021 #2259 Del Skrevet 25. november 2021 6 hours ago, Athene said: Dere har rett. Dette med dialekten var det som forvirret meg. Jeg har aldri hørt noen synge så korrekt på en annen dialekt. Et raskt googlesøk viser at foreldrene hennes er østlendinger. Da klarer man selvfølgelig å snakke/synge feilfritt. Og det er også grunnen til at de tørr å bruke en norsk sang. Husk at alle vi som ikke er fra Østlandet er mye mer eksponert for østlandsk enn dere er for noen annen dialekt, både gjennom media og at det er Norges vanligste dialekt. Det er null stress for de fleste av oss å slå over til østlandsk når vi vil. Vet at en del med skarre-R sliter, men det har ikke Margaret som trønder. Sang er dessuten lettere enn tale, da tonefallet ligger i sangen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 25. november 2021 #2260 Del Skrevet 25. november 2021 Ut fra nevnte podkast: Det var nå påfallende likheter mellom Trine Reins sangstemme og det man fikk høre av nøkken ☺ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå