GodIsAWoman Skrevet 23. november 2021 #2221 Del Skrevet 23. november 2021 NordicViking skrev (3 timer siden): De bokstavene flasher over skjermen i løpet av 2 sekunder, så det er ikke lett å få med seg hva som ligger der. Jeg oppfatter det på en annen måte. Det er en del tilfeldige bokstaver, og bokstaver brukes til å lage ord. Og ord brukes til å fortelle historier. Det kan antyde at det er snakk om en forfatter. Noe vil være enig i denne tolkningen, og noen vil være uenig. 🤓 .. Er enig i at det godt kan være betydningen! Hvis det faktisk er hva bokstavene viser som er hintet er jeg uenig med de som sier at de to M-ene er tydeligst. Bokstaven G er den eneste som ikke er blurret. kan personens navn starte på G? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo3 Skrevet 23. november 2021 #2222 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Hei! Dette blir en lang post. Jeg har nemlig hatt en mistanke om at Nissen kan være Jan Erik Larssen, også kjent som Autofil-Larsen, Broom-Larsen etc. Jeg har kopiert en liste med hint hentet fra en nettartikkel, og prøvd å koble alle opp mot Larssen. Det er selvsagt ikke alle forklaringene som er like sterke, og det kan selvsagt bety at jeg tar feil, eller at jeg bare ikke har gjort god nok research. Kom gjerne med innspill om noe som kan forsterke min mistanke, eller ødelegge teorien min. Anyway, enjoy! 1: Nissen kan være uforutsigbar og rampete, men også sjenert, lur og søt. Uforutsigbar, rampete og lur vil jeg si beskriver Larssen. Han sier det han mener og har vel fått litt trøbbel for det også. Som da han parodierte samferdselsministeren. Sjenert vil jeg ikke si at han er, det fremstår i alle fall ikke slik, men kanskje i noen settinger? Og søt? Tja 2: Har mye energi og evnen til å pøse den ut. Har energi og en evne til å pøse den ut – Dette vil jeg absolutt si i aller høyeste grad beskriver Jan Erik Larssen. Han har også for så vidt fått ADHD-diagnose i voksen alder, som kan forklare denne bunnløse energien. 3: Tallene 2 og 3 har vært mulige hint på julenissedrakten, samt blomster. Tallene 2 og 3 eller 23 har jeg ikke klart å finne ut av enda. Men kona til Larssen er blomsterdekoratør, og han spøker i et intervju om at han har blitt hageassistent, og at han liker å jobbe med jorda. 4: Snakker nordnorsk, men er det ekte? Ser at flere på nettet mener at den nordnorske dialekten ikke er ekte. Fullt mulig, dette med å fake dialekt har blitt gjort før. Jan Erik Larssen snakker som sagt østlandsdialekt. Men! Faren? Han er fra Finnmark. 5: Har ikke akkurat har vært usynlig opp gjennom årene. Har bemerket seg på flere arenaer. Programleder for Go`elg og Autofil på NRK, Broom på Tv2, deltatt i Zebra Grand Prix, egen podkast, andakt på NRK-radio, gitt ut singel, dubbet tegnefilm, skrevet bok, vunnet gullruten, sunget i kor for å nevne det som er tilgjengelig på Wikipedia i det minste. 6: Under introvideoen har man sett verksted og verktøy Verksted og verktøy henger jo veldig sammen med bil- og motorinteressen vil jeg si. 7: Har gitt programleder Silje Nordnes en gave – en gardintrapp. Usikker hva jeg skal tolke ut av denne gardintrappen. Har også prøvd å koble den til andre mulige nisser uten hell. Leste i en artikkel at det muligens symboliserer å nå nye høyder eller noe i den retningen. Kan vel for så vidt gjelde veldig mange kjente personer? 8: Gikk på ski i introvideoen, der også en barnesykkel ble vist. Ski og barnesykkel – Vet ikke om dette skal tolkes bokstavelig. Han sier samtidig som dette vises at han «er vant til å ta veien fatt» og «opplevd litt av hvert av fremkomstmiddel. Dette kan jo være en referanse til alt han har prøvd i bilprogrammene sine. Nylig har han også tatt lastebilsertifikat. Har vært på MC-tur i Lofoten, på ferietur på Vestlandet i håndbygd campingvogn, sittet på i jagerfly m.m. 9: Har gitt panelet en bok om Kjell Aukrust pakket inn som en gave. Kjell Aukrust-bok. Larssen har prøvekjørt Ill Tempo Gigante, og en artikkel fra 2016 sier at bare 5 personer i verden har kjørt den. Larssen har også en modell av bilen på sitt hjemmekontor. 10: Mener han er den kuleste nissen av alle – men sånn har det ikke alltid vært. Slet en del i barndommen, da familien flyttet mye rundt. Hele 5 ganger innen Larssen hadde fylt 12. Slet med å få seg venner på grunn av dette. Kom i en del trøbbel og var ofte på rektors kontor. 11: Er mye rundt omkring, men er heldigvis mest hjemme hos nissemor og nisseungene mine. Hjemmekontor, en familiemann og dedikert ektemann. I et intervju med hjemmet snakker han ut om kjærligheten og kona, og at de har avtalebok der de setter av tid til hverandre. 12: Mange tror nok de kjenner meg godt, men det er ikke den jeg er hjemme når nissedrakten blir byttet ut med hjemmedrakten. Se punkt 11 og 14. Det tegner vel litt et bilde av en litt annen person enn det folk flest kjenner han som. Som bilgal energibunt på tv. 13: Jeg har brukt mange fremkomstmidler for å komme meg frem. Se punkt 8. 14: Det tok jammen litt tid. Men til slutt knekket jeg nissekoden. Da åpnet det seg store dører for meg som kunne vært lukket for alltid – som denne. Larssen holdt på å jobbe seg i hjel, fikk panikkangsanfall og gikk på en psykisk knekk for litt over et tiår siden. Han gjennomførte flere Broom-sendinger mens han var syk. Sa han ikke hadde nådd 50 om han fortsatte slik han gjorde. 15: Nisser har mange navn (røper at det ikke akkurat er moren hans som har gitt ham alle) Jan Erik Larssen, Broom-Larsen, Autofil-Larsen. 16: Jeg har nok nådd høyere enn de fleste ville trodd at en med mine forutsetninger kunne nå. Kanskje knytt til dette med barndommen og ADHD? Sitat, Nissen. «Ferden går videre, hvor enn veien leder meg» - Podkasten til Larssen heter «Livet på veien». Sluttanker: Noe som derimot motsier teorien litt er at Larssen er en habil sanger, og jeg synes ikke Nissen har overbevist stort med sine ferdigheter. Men Larssen er vel trolig mer vant til kirke- og kormusikk da han er aktive i disse miljøene. "Sexyback" av Timberlake er vel ikke akkurat den letteste sangen for en 50 år gammel mann heller. Jeg har også andre teorier om hvem Nissen kan være. Larssen er ikke den eneste, men det er han jeg har fokusert på siden lørdag. Kanskje kommer det en ny post om Henrik Elvestad eller Johannes Joner om jeg kan finne nok bevis for å støtte en slik teori. Endret 24. november 2021 av Jojo3 Feilplasserte et avsnitt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrJo Skrevet 24. november 2021 #2223 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg er rimelig sikker på at Nøkken er Margaret Berger. I andre program spilles «Wild Dances» i hintvideoen, sangen som vant Eurovision i 2004. Margaret har selv vært med der. Ikke nok med det, hun ble også kjent gjennom Idol 2004. Som hun sier «Når jeg kom ut av mitt gjemmested ville alle ha en bit av meg». Idol var ekstremt populært i 2004 og mange som deltok ble kjendiser over natta. Også nevnt tidligere i tråden så viser bokstavene i samme hintvideo MMIV, som viser til år 2004. Resten av hintene er litt verre å få til å passe, men at hun elsker forandringer kan for eksempel vise til at hun har begynt å synge på norsk og at hun flyttet fra Oslo til Drøbak. I tillegg heter debutalbumet hennes «Chameleon», altså en som forandrer seg. Sommerfugl-kostymet kan vise til «I Feed You My Love» hvor hun synger om en kokong. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. november 2021 #2224 Del Skrevet 24. november 2021 Blueberrymuffin skrev (8 timer siden): Noe som har gått opp for meg med nøkken, og det er at det er flere hint som passer sammen. - Luxembourg frimerket tror jeg er en villredning. Jeg tror hintet her egentlig er konvolutt. - Neste hintet en mus som er lurt i en felle, eller luremus om vi slår ordene sammen. - 2 champagne glass, fordi det er to stykker, tenker jeg hintet her er par. - Masse fargerike bokstaver, noe som kan assosierer med barnehage. - I tredje livesending har nøkken en oransje monarch sommerfugl festet til kostymet. Så er spørsmålet, hvordan henger disse 5 hintene sammen, og hva betyr det. I paradise hotel blir beskjeder ofte gitt i konvolutter med invitasjoner til parsermoni. Programmet har mye sex, og begrepet luremus er nok ikke et fremmed begrep i paradise hotel konseptet. Det er mye stigma rundt programmet, og oppførselen til deltagerne omtales ofte i media som barnehage. I vignettet og logoen til paradise hotel er også en monarch sommerfugl, samme typen som Nøkken sang med på tredje sending. Summen av alle disse hintene er at Nøkken med stor sannsynlighet har deltatt i Paradise hotel. Så er spørsmålet, hvilke para deltager. Sannsynligvis er det en deltager fra Bærum (dersom dialekten ikke er fake), og en tidligere paradise hotel deltager som har vært med i 71 grader nord (teltet) og i et matprogram (kjeksene og druene). Det er to hint jeg ønsker å ta frem. I andre sending ser vi en rosa vegg og rosa gulv. I sin paradise sesong bodde Gude på det rosa rommet. Hun var også veldig opptatt av fargen rosa tidligere. I tredje sending er det skyggebilde av en hest og en fugl. Legger vi sammen hesten og fuglen får vi en pegasus eller en enhjørning. Gude har uttalt at hun synes tatoveringer er harry, men hun har 1 tatovering, og det er av en liten enhjørning. Jeg vet Aurora var på «fest» forrige lørdag i følge Instagram. Men det var story, og ikke livefeed. Gude har en tidligere singel «Keep on trying», selvsagt med en god del autotune, men synes ikke stemmen er altfor ulik. Og med så mange hint som stemmer, klarer jeg ikke helt å avskrive Gude enda, til tross for storien fra forrige lørdag. Men uansett om det er Gude eller en annen, så får jeg veldig sterke Paradise vibber fra Nøkken. Men har du hørt Aurora snakke/synge engelsk? Hun har en veldig dårlig uttale og man hører veldig godt at hun er norsk. Det gjør man ikke på nøkken. Har også sett henne synge på YT og hun synger ikke like bra som nøkken 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 24. november 2021 #2225 Del Skrevet 24. november 2021 9 hours ago, MaskedInsider said: Wow, det var noen veldig bra hint på Charlotte her, men nøkken må være en sanger. Finner bare to videoer hvor Charlotte synger og der synger hun ikke rent i det hele tatt og hun har mye dypere stemme. Har hørt på stjernekamp videoene til Benedicte igjen, og hun høres ung ut og litt nervøs på en måte, akkurat slik nøkken er. Hun får masse tyn for hvor dårlig hun synger (på stjernekamp), så noe har nok skjedd på de eldre dager hun sang mye bedre før. Charlotte Frogner har hatt den kvinnelige hovedrollen i Spelet om heilag Olav på Stiklestad en rolle som krever en kompetent sanger og ofte har vært besatt av operasangere 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 24. november 2021 #2226 Del Skrevet 24. november 2021 Blueberrymuffin skrev (12 timer siden): Noe som har gått opp for meg med nøkken, og det er at det er flere hint som passer sammen. - Luxembourg frimerket tror jeg er en villredning. Jeg tror hintet her egentlig er konvolutt. - Neste hintet en mus som er lurt i en felle, eller luremus om vi slår ordene sammen. - 2 champagne glass, fordi det er to stykker, tenker jeg hintet her er par. - Masse fargerike bokstaver, noe som kan assosierer med barnehage. - I tredje livesending har nøkken en oransje monarch sommerfugl festet til kostymet. Så er spørsmålet, hvordan henger disse 5 hintene sammen, og hva betyr det. I paradise hotel blir beskjeder ofte gitt i konvolutter med invitasjoner til parsermoni. Programmet har mye sex, og begrepet luremus er nok ikke et fremmed begrep i paradise hotel konseptet. Det er mye stigma rundt programmet, og oppførselen til deltagerne omtales ofte i media som barnehage. I vignettet og logoen til paradise hotel er også en monarch sommerfugl, samme typen som Nøkken sang med på tredje sending. Summen av alle disse hintene er at Nøkken med stor sannsynlighet har deltatt i Paradise hotel. Så er spørsmålet, hvilke para deltager. Sannsynligvis er det en deltager fra Bærum (dersom dialekten ikke er fake), og en tidligere paradise hotel deltager som har vært med i 71 grader nord (teltet) og i et matprogram (kjeksene og druene). Det er to hint jeg ønsker å ta frem. I andre sending ser vi en rosa vegg og rosa gulv. I sin paradise sesong bodde Gude på det rosa rommet. Hun var også veldig opptatt av fargen rosa tidligere. I tredje sending er det skyggebilde av en hest og en fugl. Legger vi sammen hesten og fuglen får vi en pegasus eller en enhjørning. Gude har uttalt at hun synes tatoveringer er harry, men hun har 1 tatovering, og det er av en liten enhjørning. Jeg vet Aurora var på «fest» forrige lørdag i følge Instagram. Men det var story, og ikke livefeed. Gude har en tidligere singel «Keep on trying», selvsagt med en god del autotune, men synes ikke stemmen er altfor ulik. Og med så mange hint som stemmer, klarer jeg ikke helt å avskrive Gude enda, til tross for storien fra forrige lørdag. Men uansett om det er Gude eller en annen, så får jeg veldig sterke Paradise vibber fra Nøkken. NRK ville aldri valgt Aurora Gude, hennes profil passer ikke inn i statskanalen og de unngår nok overfladiske og overopererte influensere. Hadde det vært de andre TV-kanalene, så kanskje. Og synge som Nøkken kan hun definitivt ikke. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariángel Skrevet 24. november 2021 #2227 Del Skrevet 24. november 2021 Dupers skrev (4 timer siden): Charlotte Frogner har hatt den kvinnelige hovedrollen i Spelet om heilag Olav på Stiklestad en rolle som krever en kompetent sanger og ofte har vært besatt av operasangere Helt riktig, Charlotte har en fantastisk stemme og er en teknisk god artist! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. november 2021 #2228 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) Frank Kjosås lanseres som Snømonsteret på Jodel, da basert på sangstemmen, som man kan høre en rekke eksempler på på YouTube. Ikke dumt, klarer ikke utelukke stemmen, når veldig høyt opp i tonene. Hintene vet jeg ikke hvordan passer, eller ev. ikke passer. Endret 24. november 2021 av Djækklåsst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 24. november 2021 #2229 Del Skrevet 24. november 2021 Djækklåsst skrev (55 minutter siden): Frank Kjosås lanseres som Snømonsteret på Jodel, da basert på sangstemmen, som man kan høre en rekke eksempler på på YouTube. Ikke dumt, klarer ikke utelukke stemmen, når veldig høyt opp i tonene. Hintene vet jeg ikke hvordan passer, eller ev. ikke passer. Da må han gå med platåsko for han er lav! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. november 2021 #2230 Del Skrevet 24. november 2021 Sally-Go-Round skrev (3 minutter siden): Da må han gå med platåsko for han er lav! Hodet til monsteret er jo langt over hodet til den som er inni. Han ser vel ut gjennom tennene. Generelt er det lett å villede med høyde, se bare på Nissen, så ville ikke lagt så mye vekt på det, uten at jeg har nådd noen konklusjon vedrørende Kjosås. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 24. november 2021 #2231 Del Skrevet 24. november 2021 Djækklåsst skrev (1 time siden): Frank Kjosås lanseres som Snømonsteret på Jodel, da basert på sangstemmen, som man kan høre en rekke eksempler på på YouTube. Ikke dumt, klarer ikke utelukke stemmen, når veldig høyt opp i tonene. Hintene vet jeg ikke hvordan passer, eller ev. ikke passer. Jeg kan ikke finne noen hint som peker mot Kjosås, tror Snømonsteret i år er den store overraskelsen hvor man må tenke utenfor boksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipparchia Skrevet 24. november 2021 #2232 Del Skrevet 24. november 2021 Etter at brukeren over nevnte Charlotte Frogner som nøkken er jeg helt overbevist. Har følt det er noe med stemmen som er så kjent. Latteren i episode 3 er jo latteren til Celine😂 Syns stemmen og kroppsspråket og passer veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. november 2021 #2233 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) charnelle skrev (45 minutter siden): Jeg kan ikke finne noen hint som peker mot Kjosås, tror Snømonsteret i år er den store overraskelsen hvor man må tenke utenfor boksen. Slik «hintene» er for øvrig tror jeg nok den enkleste måten å avsløre noen på er å vurdere selve sangstemmen. Man kan vel nærmest få hintene til å passe med hvem som helst. Endret 24. november 2021 av Djækklåsst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 24. november 2021 #2234 Del Skrevet 24. november 2021 MrJo skrev (14 timer siden): Jeg er rimelig sikker på at Nøkken er Margaret Berger. I andre program spilles «Wild Dances» i hintvideoen, sangen som vant Eurovision i 2004. Margaret har selv vært med der. Ikke nok med det, hun ble også kjent gjennom Idol 2004. Som hun sier «Når jeg kom ut av mitt gjemmested ville alle ha en bit av meg». Idol var ekstremt populært i 2004 og mange som deltok ble kjendiser over natta. Også nevnt tidligere i tråden så viser bokstavene i samme hintvideo MMIV, som viser til år 2004. Resten av hintene er litt verre å få til å passe, men at hun elsker forandringer kan for eksempel vise til at hun har begynt å synge på norsk og at hun flyttet fra Oslo til Drøbak. I tillegg heter debutalbumet hennes «Chameleon», altså en som forandrer seg. Sommerfugl-kostymet kan vise til «I Feed You My Love» hvor hun synger om en kokong. Tror også det er Margaret Berger. Men det er kun basert på stemme. Fint du har tatt med noen hint som passer også! Klarer ikke høre andre enn Margaret når jeg først begynner å høre. Spesielt da hun sang sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 24. november 2021 #2235 Del Skrevet 24. november 2021 Kvakkekyllingen skrev (3 minutter siden): Tror også det er Margaret Berger. Men det er kun basert på stemme. Fint du har tatt med noen hint som passer også! Klarer ikke høre andre enn Margaret når jeg først begynner å høre. Spesielt da hun sang sist. Enig i at stemmen ligner veldig. Men klarer hun å synge såpass feilfritt "Oslo"? Hørte på igjen nå. Noen bokstaver og endinger slukes. Men det er ikke et eneste dialektord eller annet tonefall som sniker seg inn. Men selvfølgelig, om man øver og terper nok er det sikkert mulig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 24. november 2021 #2236 Del Skrevet 24. november 2021 Athene skrev (16 minutter siden): Enig i at stemmen ligner veldig. Men klarer hun å synge såpass feilfritt "Oslo"? Hørte på igjen nå. Noen bokstaver og endinger slukes. Men det er ikke et eneste dialektord eller annet tonefall som sniker seg inn. Men selvfølgelig, om man øver og terper nok er det sikkert mulig. Jeg er usikker. Jeg hadde ikke klart det 😂 Men hun er dyktig så med mye øving så kan det jo gå greit. Synes det er rart hvis den stemmen skal være noen andre. Men når det gjelder hint så kan jeg for lite om henne til å si hva som passer. Det med musefelle feks. Faren hennes er prest da, eller har vært det. Kan jo passe med kors Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 24. november 2021 #2237 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) Synes ikke stemmen til nøkken er påfallende lik Charlotte Frogner selv om det sikkert er noe som ligner. Og den fnisingen i hintvideoen er heller ikke bare forbeholdt Celine/Charlotte. Og hadde den vært unik for henne hadde hun trolig droppet det. Men Benedicte Adrian synes jeg er en sterk teori. Nøkken er en nøtt altså. Synes det er så mye der som kan passe mange 😅 Endret 24. november 2021 av toothfairy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 24. november 2021 #2238 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) Syns Benedicte Adrian og Charlotte Frogner er spennede forslag på Nøkken. Jeg klarer allikevel ikke høre at det er en voksen person. Det høres ut som en veldig ung person. I hintene så høres det ut som personen ble "kjent over natten" og "måtte smile og late som at alt var normal og slik det skulle være". Noen som har hatt det tøft mens det hele sto på/en periode? Marion foreslo jo Margaret Berger, men klarer hun å legge om dialekt feilfritt? Endret 24. november 2021 av Carolini 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 24. november 2021 #2239 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg vet ikke om det er relevant, men dette bakgrunnsbildet er fra video #2 fra Nøkken. Er det noen som kan se hvor det er? Jeg antar at det er Oslo, men hvor i Oslo? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 24. november 2021 #2240 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) NordicViking skrev (28 minutter siden): Jeg vet ikke om det er relevant, men dette bakgrunnsbildet er fra video #2 fra Nøkken. Er det noen som kan se hvor det er? Jeg antar at det er Oslo, men hvor i Oslo? ... Det er Grefsenkollen, om det er Charlotte Frogner så kan det være location for Side om side som vi ser i bakgrunnen (Røa, Løren og Tåsen) Endret 24. november 2021 av charnelle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå