Vampirina Skrevet 23. november 2021 #2181 Del Skrevet 23. november 2021 MaskedInsider skrev (5 timer siden): Føler alle har blitt avmasket ganske godt her unntatt nøkken. Nøkken er Benedicte Adrian. Stemmen, hør på hennes stjernekamp videoer, Luxembourg hintet, de byttet navn fra kun Dollie til Dollie de Luxe når de skulle delta i finalen i MGP i Luxembourg. Teltet er en referanse til heksefestivalen i Berle hvor de opptrådte. 3 kors med røyk foran indikerer heksebrenning og musikalen Which Witch Bokstavene som ligger hulter til bulter, de man ser tydeligst er to M'er som ligger på siden i midten, hvis man snur disse så er det WW for Which Witch Musefellen er "The Mousetrap" som er det stykket som har gått lengst i verden som går i Londons West End, samme sted som Which Witch gikk. Hun er dekket i laurbær i gull i episode 1, indikerer at hun har vunnet noe, MGP og spellemannsprisen. Rundinger i gull med hull i på bakken i episode 3, indikerer at hun har fått gullplate Sverdet som ble gitt til maskorama podden indikerer at hun var Kristin Lavransdatter i forestillingen ”Brødrene Dal og Vikingsverdets Forbannelse” Julelys som ble gitt til panelet indikerer at hun har hatt julekonserter med bla. Jan Werner (hun er også dekket i julelys i episode 2) Sommerfuglvingene er pga. sangen "Fordi du tror" (som hun synger) fra filmen "Prinsen av Egypt" Skytten på frimerke er andre del av Dollie sitt stjernetegn, Ingrid Bjørnov (Ingrid er ikke nøkken fordi hun har konserter i desember) På storskjermen bak når hun synger så er det profilen av to bygninger, det ene er ett japansk tak, de dro til Japan rett etter skolegangen var ferdig for å lansere plate. Den andre bygningen som ser ut som en runding er Expo Theatre i Vancouver hvor de opptrådte under verdensutstillingen i 1986. Historien om nøkken startet en mørk kveld, de ble lansert på halv sju en mørk januarkveld. Sier hun har bodd alene, brudd med kjæresten i 2018. Champagne, ost og kjeks, skal indikere at hun har bodd lenge i Frankrike. Tar med noen andre hint også, da jeg ikke kan se at noen har klart de enda. På dragen (Victor) så er tallet 23 skrevet med bursdagsballonger som da indikerer en viktig alder. Victor var 23 når han la ut sin første video på Youtube og livet hans ble ganske forandret etterhvert. I episode 3 så har dragen på en kappe slik som i spillet Assassin's Creed, indikerer altså en gamer. Dragen har besøkt de dypeste daler og de høyeste fjell, indikerer også en gamer. Tallet 23 på Nissen (Abid) indikerer nummeret til Michael Jordan, dette var Abids barndomshelt. Det er noe galt med lua til Nissen, det er fargen, den er grønn, som er partiet hans venstre. Grytevotter på henda, indikerer Abids deltakelse i 4 stjerners middag. Kjell Aukrust, flåklypa kom ut i 1975 som er året han er født. Veldig mange gode poenger her 👏 du fikk ihvertfall meg overbevist om at nøkken er Benedicte Adrian 🤩 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaskedInsider Skrevet 23. november 2021 #2182 Del Skrevet 23. november 2021 Bamsen (Ingeborg), tilfeldig eller ett fiffig hint? I episode 1, så er det masse leker og figurer, Mikke Mus er den eneste som rører på seg av seg selv, noe som indikerer at det er noe spesielt med Mikke Mus. Hvis man googler "Ingeborg Walther Mickey Mouse" så er det første treffet en gammel Mikke Mus plate av en tysk artist som også heter Ingeborg Walther. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 23. november 2021 #2183 Del Skrevet 23. november 2021 Hørte på Benedicte Adrian og nøkken etterhverandre nå, synes ikke det ligner. Men jeg kjenner igjen stemmen, klarer bare pokker ikke å plassere den. Så irriterende. Føler det er noen i Maria Arredondo, Margareth Berger og lignende. Som vi ikke har hørt noe fra på lenge. og jeg synes det er så kjedelig (av nrk) å velge noen i bamsen som blir reprise fra i fjor. Akkurat samme diskusjon i år som i fjor på om det er Ingeborg walther eller cess. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Njaa Skrevet 23. november 2021 #2184 Del Skrevet 23. november 2021 Tradegy skrev (På 21.11.2021 den 16.50): Ny pod-episode i dag i Nrk-appen Trond- Viggo Torgersen foreslås som nisse. Gøy hvordan man dras i ulik retning Helt utelukket, en av barndomsheltene mine, han synger ikke så falskt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 23. november 2021 #2185 Del Skrevet 23. november 2021 15 minutter siden, Njaa said: Helt utelukket, en av barndomsheltene mine, han synger ikke så falskt. Er få som hadde greid å synge reint, så kjapt som han beveger seg med kostyme. Det går i ett Uansett befriende med noen som går litt i mot røkla og er så overbevist. Gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 23. november 2021 #2186 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Jeg tror NRK legger ut misvisende hint som minner om flere bestemte personer de har plukket ut. Første jeg tenkte på med Nøkken var Benedicte Adrian, men når man hører stemmen (og spesielt de siste to episodene) er hun rett og slett for gammel. Synes mange hint peker mot Lise Karlsnes, men hun hadde konsert lørdag 13 november, så kan ikke være henne. Synes mye minnermed Agnete Saba, både stemmen og flere av hintene. Men ingen fulltreffer på hintene. Men så begynte jeg å tenke på skytten på frimerket som noe annet enn stjernetegnet. I 2012 kom filmen Modig/Brave med skytteren Merida. Norsk stemme var Charlotte Frogner. Hun er født i Aurskog-Høland (innsjøer). Hun spilte i "Spelet om heilige Olav" (sverdet), Maria Magdalena i Jesus Christ Superstar (korsene), Limousin, Champagne og kanapeer (rollen som Celine i Side ved side), kjærlighetssyk (Celine i Side ved side), lyslenken er enten julelys (hun har dilla på jul... https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/wEP5vn/ikke-kommet-i-julestemning-ennaa-charlotte-frogner-har-funnet-oppskrif) Lyslenken fant jeg også på et av hennes FB-bilder. I 2007 spilte hun i Grå mus i angrep, evnt spilte hun Rottedronning i avgangsoppsetningen på Teaterhøyskolen (muse/rottefellen) Denne oppsetningen var i et telt i Frognerparken. Hun har vunnet mange priser som feks gullruten og under Seoul International Drama Awards 2009 vant hun prisen for beste skuespillerinne (Best Actress) for sin rolle i Hvaler. Når Nøkken sier hun er utenfor komfortsonen har det med at hun ikke er artist. Den rød stolen representer teaterstoler som ofte er røde. Linken til Luxembourg, kan det være at Storhertuginnen av Luxembourg har hatt navnet Charlotte? Hun er ansatt i NRK, og derfor veldig tilgjengelig for å være med i Maskorama. Og på toppen av det synger hun bra og stemmen ligner! Endret 24. november 2021 av charnelle 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 23. november 2021 #2187 Del Skrevet 23. november 2021 Mynona skrev (29 minutter siden): Hørte på Benedicte Adrian og nøkken etterhverandre nå, synes ikke det ligner. Men jeg kjenner igjen stemmen, klarer bare pokker ikke å plassere den. Så irriterende. Føler det er noen i Maria Arredondo, Margareth Berger og lignende. Som vi ikke har hørt noe fra på lenge. og jeg synes det er så kjedelig (av nrk) å velge noen i bamsen som blir reprise fra i fjor. Akkurat samme diskusjon i år som i fjor på om det er Ingeborg walther eller cess. Jeg er "Oslo" selv. Er veldig sikker på at det er noen som snakker kav bokmål/Oslo (eller hva du kaller det, i fare for å fornærme noen). Det er så "rent" at man ikke klarer å øve seg til det om man har en annen dialekt. Maria A. har ikke sjans til å synge R på den måten. Ellers veldig godt poeng - jeg er med på dette med noen vi ikke har hørt fra på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 23. november 2021 #2188 Del Skrevet 23. november 2021 Athene skrev (13 minutter siden): Jeg er "Oslo" selv. Er veldig sikker på at det er noen som snakker kav bokmål/Oslo (eller hva du kaller det, i fare for å fornærme noen). Det er så "rent" at man ikke klarer å øve seg til det om man har en annen dialekt. Maria A. har ikke sjans til å synge R på den måten. Ellers veldig godt poeng - jeg er med på dette med noen vi ikke har hørt fra på en stund. Har også tenkt det med dialekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 23. november 2021 #2189 Del Skrevet 23. november 2021 Erik Solbakken, har han vært nevnt tidligere? Jeg har begynt å studere listene til NRK, over både forhenværende såvel som nåværende ansatte 😉 Solbakken kommer fra Hemsedal (Gir det assosiasjoner til snø?), og jeg VET jeg har hørt ham synge, på Barne-tv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nastine Skrevet 23. november 2021 #2190 Del Skrevet 23. november 2021 FORFAR skrev (10 minutter siden): Erik Solbakken, har han vært nevnt tidligere? Jeg har begynt å studere listene til NRK, over både forhenværende såvel som nåværende ansatte 😉 Solbakken kommer fra Hemsedal (Gir det assosiasjoner til snø?), og jeg VET jeg har hørt ham synge, på Barne-tv. Jobber vel for tv2 nå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 23. november 2021 #2191 Del Skrevet 23. november 2021 Athene skrev (1 time siden): Jeg er "Oslo" selv. Er veldig sikker på at det er noen som snakker kav bokmål/Oslo (eller hva du kaller det, i fare for å fornærme noen). Det er så "rent" at man ikke klarer å øve seg til det om man har en annen dialekt. Maria A. har ikke sjans til å synge R på den måten. Ellers veldig godt poeng - jeg er med på dette med noen vi ikke har hørt fra på en stund. Ja, mente ikke at det var Margaret eller Maria A, men noen litt i samme gata som de. Populære på samme tid, litt «glemt» foran i hukommelsen, men som ligger litt lengre bak siden vi ikke har hørt fra henne på en stund. Sånn populær/i vinden for 10 år siden kanskje. FORFAR skrev (9 minutter siden): Erik Solbakken, har han vært nevnt tidligere? Jeg har begynt å studere listene til NRK, over både forhenværende såvel som nåværende ansatte 😉 Solbakken kommer fra Hemsedal (Gir det assosiasjoner til snø?), og jeg VET jeg har hørt ham synge, på Barne-tv. Han er programleder for tv2 sitt program som går samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 23. november 2021 #2192 Del Skrevet 23. november 2021 Marsh skrev (8 timer siden): I fjor så jeg for meg personene ganske fort i forhold til stemmen, men nøkken endrer seg litt fra gang til gang. Alle hint passer til Unni Lindell, men stemmen høres ut som en mye yngre person. Enig. Det er mange hint som antyder at Nøkken kan være Unni Lindell, men den stemmen gjør meg usikker. Enten har Unni Lindell en sangstemme som ingen har hørt før og som overrasker alle, eller så har NRK bevisst lagt ut hint som passer til henne for å villede oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 23. november 2021 #2193 Del Skrevet 23. november 2021 Mynona skrev (52 minutter siden): Ja, mente ikke at det var Margaret eller Maria A, men noen litt i samme gata som de. Populære på samme tid, litt «glemt» foran i hukommelsen, men som ligger litt lengre bak siden vi ikke har hørt fra henne på en stund. Sånn populær/i vinden for 10 år siden kanskje. Maria Haukaas kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 23. november 2021 #2194 Del Skrevet 23. november 2021 NordicViking skrev (11 minutter siden): Maria Haukaas kanskje? Hun har en veldig karakteristisk stemme, og den hører jeg ikke her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 23. november 2021 #2195 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Tror jeg har funnet ut hvem som kan være Snømonsteret, Sigurd Wongraven. Kanskje få har tenkt på han fordi han ikke er en klassisk sanger, så derfor er denne figuren litt tricky. Monster i navnet og fokuset på at han er "verdens snilleste monster" passer godt med imaget til Satyricon. Stjernene er muligens fordi han er verdensstjerne. Lagarbeid går på at han er med i bandet Satyricon. Metallene og grunnstoffene står for Metal musikk. Han lager vin ("de rette kombinasjoner og sammensetninger") som i tillegg er fra Italia. Dette stemmer også med at han er lidenskapelig opptatt av det han driver med og jobber med det han elsker. Det stemmer med at han har reist over hele verden på turné og at mange setter han i bur (bås). Kanskje tvillingtegnet rett og slett betyr hans alter ego Satyr? At Snømonsteret trives langt uti skogen kan også ha med Satyr å gjøre. Satyrer var skogsguder, som bodde i skog og daler. Kan tallet 23 være alderen hans da Satyricon slo igjennom på verdensbasis? Endret 23. november 2021 av charnelle 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 23. november 2021 #2196 Del Skrevet 23. november 2021 MaskedInsider skrev (9 timer siden): Tallet 23 på Nissen (Abid) indikerer nummeret til Michael Jordan, dette var Abids barndomshelt. Det har du helt rett i! Etter å ha googlet litt, så ser jeg at Abid Raja spilte mye basketball da han var ung. Han har sin egen "basketballbane" i bakgården der han spiller når tiden tillater det. Da later han som han er Michael Jordan, og at han vinner NBA-finalen. 🏀 (Link til intervju) Jeg vil bli overrasket dersom Nissen ikke er Abid Raja. ... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. november 2021 #2197 Del Skrevet 23. november 2021 malibu skrev (4 timer siden): Nei, Cess er det neppe. Stemmen ligner ikke, og ingen av hintene gir mening om det skulle være henne. Spesielt det om «reiselysten strømmende i årene», at hun har prøvd seg som isbjørn og brunbjørn etc.. Cess er vel Oslo-jente tvers igjennom😛 Noen av hintene kan jo være villedende, så jeg henger meg ikke så mye opp i hintene. Man ser jo dessuten her i tråden hvor forskjellig folk kan tolke hintene, og hvor mange ulike personer de får dem til å passe til. Jeg gjetter ut i fra sangstemme (lys, helt grei men bittelitt småsurt av og til, og ikke helt i profesjonell sanger-gata), og personlighet. Magefølelsen min sier Cess, men det gjorde den for så vidt i fjor på trollet også, så jeg stoler ikke helt på den heller. Jeg er forresten imponert over hvor mye info enkelte her i tråden klarer å grave frem om ulike kjendiser, og få til å passe til hintene! Jeg blir jo bare mer og mer usikker jo mer jeg leser her! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 23. november 2021 #2198 Del Skrevet 23. november 2021 charnelle skrev (24 minutter siden): Tror jeg har funnet ut hvem som kan være Snømonsteret, Sigurd Wongraven. Kanskje få har tenkt på han fordi han ikke er en klassisk sanger, så derfor er denne figuren litt tricky. Monster i navnet og fokuset på at han er "verdens snilleste monster" passer godt med imaget til Satyricon. Stjernene er muligens fordi han er verdensstjerne. Lagarbeid går på at han er med i bandet Satyricon. Metallene og grunnstoffene står for Metal musikk. Han lager vin ("de rette kombinasjoner og sammensetninger") som i tillegg er fra Italia. Dette stemmer også med at han er lidenskapelig opptatt av det han driver med og jobber med det han elsker. Det stemmer med at han har reist over hele verden på turné og at mange setter han i bur (bås). Kanskje tvillingtegnet rett og slett betyr hans alter ego Satyr? At Snømonsteret trives langt uti skogen kan også ha med Satyr å gjøre. Satyrer var skogsguder, som bodde i skog og daler. Kan tallet 23 være alderen hans da Satyricon slo igjennom på verdensbasis? Jeg hadde elsket om det var Sigurd Wongraven! 🖤 Tenkte på ham helt i starten, men nå hører jeg bare Didrik🙈😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 23. november 2021 #2199 Del Skrevet 23. november 2021 NordicViking skrev (47 minutter siden): Enig. Det er mange hint som antyder at Nøkken kan være Unni Lindell, men den stemmen gjør meg usikker. Enten har Unni Lindell en sangstemme som ingen har hørt før og som overrasker alle, eller så har NRK bevisst lagt ut hint som passer til henne for å villede oss. Nøkken er ikke Unni Lindell. I tredje sending var det ganske tydelig at Nøkken er en ung person når man hørte på stemmen. Det var ikke stemmen til en 64 år gammel dame som sang, så Unni Lindell kan strykes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 23. november 2021 #2200 Del Skrevet 23. november 2021 Carolini skrev (7 timer siden): Nøkken er heller ikke Unni Lindell, stemmen passer jo ikke i det hele tatt. De bokstavene i hintene til Nøkken har irritert meg. Så på det igjen og det er jo som du sier tydelig to MM som ligger i midten av andre bokstaver hulter til bulter. Hva om de er ment å ligge sånn? (men kanskje også forvirre) Hva om det er Marit Larsen? Men skulle tro Marion hadde catcha den kjapt... Nøkken er vanskelig! De bokstavene flasher over skjermen i løpet av 2 sekunder, så det er ikke lett å få med seg hva som ligger der. Jeg oppfatter det på en annen måte. Det er en del tilfeldige bokstaver, og bokstaver brukes til å lage ord. Og ord brukes til å fortelle historier. Det kan antyde at det er snakk om en forfatter. Noe vil være enig i denne tolkningen, og noen vil være uenig. 🤓 .. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå