PinarelloSaCalobra Skrevet 2. desember 2021 #2881 Del Skrevet 2. desember 2021 Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden): Jeg ser at en del av hintene kan peke mot Triana, men stemmen? Kan Triana synge Whitney Houston som Nøkken gjorde? Er like overbevist om at det er Margaret fortsatt… Blir spennende å se, om litt over en uke har vi svaret uansett. Spennende tanke med Triana, men som du sier var Whitney Houston fremføringen av den karakter at jeg er veldig usikker på at Triana har det spekteret sangmessig. Er fortsatt selv på Margaret Berger. Selv om jeg ikke klarer å se hintene opp mot henne . 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 2. desember 2021 #2882 Del Skrevet 2. desember 2021 charnelle skrev (23 minutter siden): Mye stemmer med Triana, men enig i at stemmen kanskje på noen låter er noen hakk over det hun har sunget før. Samtidig var Triana en av de mistenkte som Havfruen, hun hadde masse hint på Insta. Kanskje dette var bevisst for å villede bort fra Nøkken? Men er Triana kjærlighetssyk og har levd lenge alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 2. desember 2021 #2883 Del Skrevet 2. desember 2021 Marsh skrev (15 minutter siden): Men er Triana kjærlighetssyk og har levd lenge alene? Tror mange tolker denne bokstavelig, må være en annen sublim mening bak. Når det skal sies, så bor hun i Finland og er borte fra kjæresten mens/hvis hun er med i Maskorama. Har også lagt merke til mange poster fra Oslo siste tiden. Har også tenkt på at hun nylig mistet jobben i Paradise Hotel, som gjør at hun kanskje ikke lengre er bundet til TV3. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 2. desember 2021 #2884 Del Skrevet 2. desember 2021 Marsh skrev (20 minutter siden): Men er Triana kjærlighetssyk og har levd lenge alene? Kjœrlighetssyk kan være jobben i Paradise Hotel tenker jeg. Mange kjœrlighetssyke der selv om Triana selv ikke er det. Har tenkt på Triana selv. Har også tenkt på Lene Alexandra Øyen og hørte gjennom noe YouTube i går av henne, syns stemmen ligner litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipanmor Skrevet 2. desember 2021 #2885 Del Skrevet 2. desember 2021 Carolini skrev (45 minutter siden): Kjœrlighetssyk kan være jobben i Paradise Hotel tenker jeg. Mange kjœrlighetssyke der selv om Triana selv ikke er det. Har tenkt på Triana selv. Har også tenkt på Lene Alexandra Øyen og hørte gjennom noe YouTube i går av henne, syns stemmen ligner litt. Ja, Lene Alexandra Øien har jeg og tenkt på:) Er diverse hint som passer til henne, selv om jeg synes mange hint generelt er så abstrakte at de kan passe til mange. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 2. desember 2021 #2886 Del Skrevet 2. desember 2021 Henikka skrev (2 timer siden): Ja det skinner lett gjennom. Alle vet at Didrik er med, men Sarah kjørte hardt på at Snømonsteret måtte være en skiløper. Idet hun sa det, banket det på døren, og 3 skistaver stod utenfor. Så teit, ha ha 🙈. Haha, ja det blir spill for galleriet. At Abid Raja ikke ble nevnt i panelet sa vel ganske mye... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 2. desember 2021 #2887 Del Skrevet 2. desember 2021 FORFAR skrev (54 minutter siden): Haha, ja det blir spill for galleriet. At Abid Raja ikke ble nevnt i panelet sa vel ganske mye... han ble vel nevnt flere ganger, spesielt tidlig. Men jobben deres er jo å foreslå masse forskjellig slik at det setter i gang spekulasjoner og nye teorier uansett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 2. desember 2021 #2888 Del Skrevet 2. desember 2021 Marsipanmor skrev (57 minutter siden): Ja, Lene Alexandra Øien har jeg og tenkt på:) Er diverse hint som passer til henne, selv om jeg synes mange hint generelt er så abstrakte at de kan passe til mange. Enig i det. Etter episode 2 var jeg overbevist om at hintene pekte klart og tydelig mot forfatter Unni Lindell. Da vi så dronen sveve over Oslo, så tenkte jeg med en gang på boka hennes 'Dronen'. Jeg var faktisk så sikker på at Nøkken var Lindell at jeg var nær ved å poste en 'Case closed!' melding her i forumet. 😳 Heldigvis gjorde jeg ikke det! 😄 Nå er det kommet så mange mulig kandidater - hvor flere hint kan peke mot hver kandidat - at jeg nå er helt i villrede. Må innrømme at jeg ikke er så god til å gjenkjenne stemmer, så jeg aner ikke hvem Nøkken ligner mest på stemmemessig. Men jeg gir ikke opp! Skal sjekke og dobbeltsjekke hintene til jeg finner ut hvem Nøkken er. 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet82 Skrevet 2. desember 2021 #2889 Del Skrevet 2. desember 2021 Hvorfor er det ingen som har foreslått Märtha Louise for Nøkken i år? I hvert fall Luxembourg-hintet passer bra, hun har vært i kongelig bryllup i Luxembourg og har også blitt tildelt storkors fra Luxembourg. Hun og Ari var på pilegrimsreise hvor de bodde i telt. Nøkken har krone på hodet, det er en rød stol i skogen som kan representere en trone. Julelysene kan hinte til julealbumet Tusen julelys hvor hun var gjestesolist. Korsene kan hinte til kristendommen eller storkors, som Märtha Louise har mange av. Kjærlighetssyk på grensen til sprø passer godt med at hun ikke har kunnet være med Durek pga pandemien. Hun har gått gjennom mange forandringer. Hun har sagt hun kan snakke med både engler og spøkelser, men mener ikke å skremme (?). Er/har vært aktiv innen hestesport. Hun har uttalt at hun har følt seg som et offer, som kanskje musefellen kan hinte til. Hun hadde en sommerfugl på kjolen i 30-årsdagen sin som hadde masse symboler som representerte livet hennes... Jeg har ikke hørt henne synge, men de får jo sangtimer på Maskorama og jeg synes ikke Nøkken høres ut som en profesjonell sanger. Jeg er på ingen måte sikker på at det er Märtha Louise, men føler hintene stemmer og det hadde jo vært morsomt om det var henne 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 2. desember 2021 #2890 Del Skrevet 2. desember 2021 rosemarin skrev (17 minutter siden): han ble vel nevnt flere ganger, spesielt tidlig. Men jobben deres er jo å foreslå masse forskjellig slik at det setter i gang spekulasjoner og nye teorier uansett Joda, jeg skjønte det allerede i første sesong da prinsesse Martha Louise viste seg å være Inger Lise Rypdal (også alle disse "hintene", om hester og stall, te-selskaper og det "å tenke utenfor boksen") Tenker Maskorama handler mer om leken enn det å finne svar, egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 2. desember 2021 #2891 Del Skrevet 2. desember 2021 Lykketrollet82 skrev (5 minutter siden): Hvorfor er det ingen som har foreslått Märtha Louise for Nøkken i år? I hvert fall Luxembourg-hintet passer bra, hun har vært i kongelig bryllup i Luxembourg og har også blitt tildelt storkors fra Luxembourg. Hun og Ari var på pilegrimsreise hvor de bodde i telt. Nøkken har krone på hodet, det er en rød stol i skogen som kan representere en trone. Julelysene kan hinte til julealbumet Tusen julelys hvor hun var gjestesolist. Korsene kan hinte til kristendommen eller storkors, som Märtha Louise har mange av. Kjærlighetssyk på grensen til sprø passer godt med at hun ikke har kunnet være med Durek pga pandemien. Hun har gått gjennom mange forandringer. Hun har sagt hun kan snakke med både engler og spøkelser, men mener ikke å skremme (?). Er/har vært aktiv innen hestesport. Hun har uttalt at hun har følt seg som et offer, som kanskje musefellen kan hinte til. Hun hadde en sommerfugl på kjolen i 30-årsdagen sin som hadde masse symboler som representerte livet hennes... Jeg har ikke hørt henne synge, men de får jo sangtimer på Maskorama og jeg synes ikke Nøkken høres ut som en profesjonell sanger. Jeg er på ingen måte sikker på at det er Märtha Louise, men føler hintene stemmer og det hadde jo vært morsomt om det var henne 😆 Nøkken kan umulig være Märtha Louise, ettersom hun har vært i USA under deler av Maskoramas innspillingsperiode. 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet82 Skrevet 2. desember 2021 #2892 Del Skrevet 2. desember 2021 Ah, det visste jeg ikke. Virker som vedkommende vil man skal tro det er henne, da. Følte jeg var så smart 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 2. desember 2021 #2893 Del Skrevet 2. desember 2021 Lykketrollet82 skrev (14 minutter siden): Hvorfor er det ingen som har foreslått Märtha Louise for Nøkken i år? I hvert fall Luxembourg-hintet passer bra, hun har vært i kongelig bryllup i Luxembourg og har også blitt tildelt storkors fra Luxembourg. Hun og Ari var på pilegrimsreise hvor de bodde i telt. Nøkken har krone på hodet, det er en rød stol i skogen som kan representere en trone. Julelysene kan hinte til julealbumet Tusen julelys hvor hun var gjestesolist. Korsene kan hinte til kristendommen eller storkors, som Märtha Louise har mange av. Kjærlighetssyk på grensen til sprø passer godt med at hun ikke har kunnet være med Durek pga pandemien. Hun har gått gjennom mange forandringer. Hun har sagt hun kan snakke med både engler og spøkelser, men mener ikke å skremme (?). Er/har vært aktiv innen hestesport. Hun har uttalt at hun har følt seg som et offer, som kanskje musefellen kan hinte til. Hun hadde en sommerfugl på kjolen i 30-årsdagen sin som hadde masse symboler som representerte livet hennes... Jeg har ikke hørt henne synge, men de får jo sangtimer på Maskorama og jeg synes ikke Nøkken høres ut som en profesjonell sanger. Jeg er på ingen måte sikker på at det er Märtha Louise, men føler hintene stemmer og det hadde jo vært morsomt om det var henne 😆 Ja, eneste hintet jeg ikke får til å passe på henne er diskokula... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 2. desember 2021 #2894 Del Skrevet 2. desember 2021 Blueberrymuffin skrev (På 23.11.2021 den 23.02): Noe som har gått opp for meg med nøkken, og det er at det er flere hint som passer sammen. - Luxembourg frimerket tror jeg er en villredning. Jeg tror hintet her egentlig er konvolutt. - Neste hintet en mus som er lurt i en felle, eller luremus om vi slår ordene sammen. - 2 champagne glass, fordi det er to stykker, tenker jeg hintet her er par. - Masse fargerike bokstaver, noe som kan assosierer med barnehage. - I tredje livesending har nøkken en oransje monarch sommerfugl festet til kostymet. Så er spørsmålet, hvordan henger disse 5 hintene sammen, og hva betyr det. I paradise hotel blir beskjeder ofte gitt i konvolutter med invitasjoner til parsermoni. Programmet har mye sex, og begrepet luremus er nok ikke et fremmed begrep i paradise hotel konseptet. Det er mye stigma rundt programmet, og oppførselen til deltagerne omtales ofte i media som barnehage. I vignettet og logoen til paradise hotel er også en monarch sommerfugl, samme typen som Nøkken sang med på tredje sending. Summen av alle disse hintene er at Nøkken med stor sannsynlighet har deltatt i Paradise hotel. Det er visst flere mulige personer med Paradise Hotel-fortid som kan passe her. Aurora Gude og Triana Iglesias er vel kanskje de to mest aktuelle. Spørsmålet er vel da hvordan man skal tolke at Nøkken synger på 'farsmålet'. Betyr det at Nøkken har norsk far og en mor fra et annet land? Morsmål defineres som det språket man lærer som barn. Nå brukes førstespråk som en mer presis betegnelse på det samme, ettersom barn ikke nødvendigvis tilegner seg foreldrenes språk som sitt første mål. (Store norske leksikon) 'Morsmål' har med andre ord ingen ting å gjøre med dialekt. Da må 'farsmål' også forstås på samme måte, noe som betyr at man her snakker om språk. Betyr det at Nøkken har norsk far og en mor fra et annet land? Det må vi finne ut av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 2. desember 2021 #2895 Del Skrevet 2. desember 2021 Henikka skrev (8 minutter siden): Nøkken kan umulig være Märtha Louise, ettersom hun har vært i USA under deler av Maskoramas innspillingsperiode. 😊 Intervjuet hun var med på var ikke live, men et opptak, så hun kan ikke avskrives 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet82 Skrevet 2. desember 2021 #2896 Del Skrevet 2. desember 2021 Søkte på Märtha Louise og USA og det kom bare opp en VG-artikkel fra 2. september om at hun var tilbake i Norge, var ikke det i god tid før Maskorama? Hvor lenge har det pågått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet82 Skrevet 2. desember 2021 #2897 Del Skrevet 2. desember 2021 Marsh skrev (9 minutter siden): Ja, eneste hintet jeg ikke får til å passe på henne er diskokula... Hun har gått i en discokulekjole, men det hintet blir i så fall litt fjernt 😆 Men skal alle hint stemme og er alt hint? https://www.google.no/amp/s/royal-roaster.tumblr.com/post/101832980000/disco-ball-dresses-m%C3%A4rtha-louise-kate-theodora/amp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 2. desember 2021 #2898 Del Skrevet 2. desember 2021 Lykketrollet82 skrev (7 minutter siden): Søkte på Märtha Louise og USA og det kom bare opp en VG-artikkel fra 2. september om at hun var tilbake i Norge, var ikke det i god tid før Maskorama? Hvor lenge har det pågått? Hun har lagt ut på insta som tyder på at hun har vært der i november 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 2. desember 2021 #2899 Del Skrevet 2. desember 2021 Jeg har tenkt på Triana lenge, men det var noen her som skrev om at hun var borte eller holdt på med noe, slik at det ikke gikk an. Går det plutselig an likevel nå da? Jeg skjønner iiingenting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 2. desember 2021 #2900 Del Skrevet 2. desember 2021 Mollert skrev (6 minutter siden): Jeg har tenkt på Triana lenge, men det var noen her som skrev om at hun var borte eller holdt på med noe, slik at det ikke gikk an. Går det plutselig an likevel nå da? Jeg skjønner iiingenting Ja det føler jeg at jeg har lest også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå