Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

GodIsAWoman skrev (Akkurat nå):

Der er jeg uenig, HØY tror jeg ikke han er. Jeg tror han er en normal/litt lav mann. Danserene hans ser ut som kvinner og han er ikke høyere enn de.. han trenger ikke være veldig lav, men ikke høy.

Abid ser derimot ut som han er høyere enn de aller fleste.

Det er Abid. Du ser det er en høy mann når han beveger seg. Særlig på skuldrene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurrahei skrev (3 minutter siden):

Men litt uklart m de to barna… Erik Alfred har tre.

Tja, hvis man skal tenke at alt de viser er 100% replika av virkeligheten. Det viser seg jo fra tidligere deltakere at ikke alt i videoene gir så mye mening. 
Jeg tenker det bare betyr «jeg har kone og barn», ikke nøyaktig hvor mange.🤷🏻‍♀️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (14 minutter siden):

Da jeg googlet nøkken, kom det opp et maleri som et malt av Theodor Kittelsen. Kanskje det har en sammenheng 🤔

Ja jeg var innom den tanken også. Men det er så mange hint jeg ikke får til å passe. Hun er verken skytte, relatert til Luxembourg(som jeg vet) eller kjærlighetssyk. Og både teltet, musefellen og tre kors virker som sentrale hint. Husker at produksjonen sa at ikke alt var hint men en del av det må jo bety noe. Bordet med champagne, ost og vin kan jo forsåvidt passe inn med rollen som rik kone i Exit men det kan jo passe med så mye 😐

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athene skrev (4 minutter siden):

Det er Abid. Du ser det er en høy mann når han beveger seg. Særlig på skuldrene. 

Men hva er koblingen mellom Abid og Aukrust? Det hintes til Aukrust 2 ganger, først er det et Solan klistremerke på julekortet, så boka igår...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa skrev (2 minutter siden):

Men hva er koblingen mellom Abid og Aukrust? Det hintes til Aukrust 2 ganger, først er det et Solan klistremerke på julekortet, så boka igår...

Hintene er ofte veldig indirekte. Så kan peke mot kunst- og kultur. Og Aukrust er jo en viktig del av vår kulturarv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, princeofithilien said:

Det har vel ikke så mye å si, men jeg reagerer litt på at Jan Thomas flere ganger nå har sagt at snømonsteret har Grenland-dialekt - men er det ikke egentlig en ganske så bred Østfold-dialekt snømonsteret har? 🤔

Har samme følelsen, at det er en litt knotete Østfold-dialekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt løse teorier: Nøkken ga panelet en lyslenke. Lys= aurora på latin..? Paradise, 71, camp kulinaris. Har gitt ut en sang sammen m noen andre for noen år siden.

Bamsen har hele tiden et hjerte på seg. I.Walther ga ut en sang i 2021:Hjertebank…
Kan dragen være Espen Eckbo? (Neshornet= rhino, rino thue, figur fra nissene på låven). Om nissen ikke er Abid, er d kanskje Tommy Sharif🤪 Artig detta! 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa skrev (42 minutter siden):

Han har blitt sammenlignet med han pinnsvinfiguren i Flåklypa. Med håret til værs og og svære øyne 🙂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Viki6 said:

Han har blitt sammenlignet med han pinnsvinfiguren i Flåklypa. Med håret til værs og og svære øyne 🙂

Ja, Ludvig. Godt ressonert! :Nikke:

Screenshot_20211121-135329_Google.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodIsAWoman skrev (1 time siden):

Tja, hvis man skal tenke at alt de viser er 100% replika av virkeligheten. Det viser seg jo fra tidligere deltakere at ikke alt i videoene gir så mye mening. 
Jeg tenker det bare betyr «jeg har kone og barn», ikke nøyaktig hvor mange.🤷🏻‍♀️

Uenig. 

Hintene skal være såpass direkte at det gir mening.

Når de viser 2 nissebarn, så har personen 2 barn. Hvis vi ikke kan forholde oss til de faktiske hintene, så blir det like dumt som å si at fotballen i Nissen sin video er et hint til ishockey, fordi «det var sikkert det de egentlig mente» 🙄 Nei, når de viser 2 nissebarn, så mener de 2 barn, punktum, ferdig. Ikke noe mer. 

Folk må slutte å vri om på hintene for at de skal passe på kjendisen. Det er ikke hintene som skal tilpasses den kjendis man håper det er, men man skal faktisk finne en kjendis som skal passe til hintene slik de blir servert.

Nissen har 2 barn, og kan derfor verken være Erik Alfred eller Abid Raja.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njaa skrev (1 time siden):

Abid født samme år som Flåklypa Grand Prix kom ut, trenger ikke være verre enn det. Likhet med Ludvig som nevnes er en annen mulighet. Mange av disse «hintene» er egentlig ganske ubrukelige.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (10 minutter siden):

Nissen har 2 barn, og kan derfor verken være Erik Alfred eller Abid Raja.  

Det er selvsagt overhodet ingen garanti for at Nissen har nøyaktig to barn. Jeg har også tre barn, men hender jo jeg er avbildet «bare» med to av dem.

Men minst to barn bør han ha.

Ellers er det ikke hintene (de kan passe på flere), men stemmen, faktene og væremåten ellers som passer Abid på en prikk. Det å fremstå som lavere enn man er med masken nede på brystet, bøying av knær og rygg er noe annet, og hintene ellers passer godt til en som ble født med dårlige odds, som endte opp som statsråd.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodIsAWoman skrev (1 time siden):

Boken med bilde av Reodor Felgen… jeg bare sier det🙉 og en drøm om å lage sitt eget Flåklypa. 
(utdrag fra https://www.erikalfred.com/)

Hvis jeg tar feil her så spiser jeg gladelig hatten hans! 

4EBB6423-5BF6-4471-BBF4-2FB4C17F0F92.jpeg

A804D87D-09D2-46B8-B47A-E43D6C7465D8.jpeg

Hadde jeg vært Abid og de som vet, ville jeg gjort nettopp dette, spredt et falsk spor som pekte mot en av de andre som er lansert, som Erik Alfred.

Er det ikke Abid, ville jo den mest åpenbare strategien vært å hinte til at det var nettopp Abid, for å lure flest mulig. Men det skjedde altså ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

Det er selvsagt overhodet ingen garanti for at Nissen har nøyaktig to barn. Jeg har også tre barn, men hender jo jeg er avbildet «bare» med to av dem.

Men minst to barn bør han ha.

Ellers er det ikke hintene (de kan passe på flere), men stemmen, faktene og væremåten ellers som passer Abid på en prikk. Det å fremstå som lavere enn man er med masken nede på brystet, bøying av knær og rygg er noe annet, og hintene ellers passer godt til en som ble født med dårlige odds, som endte opp som statsråd.

Tror folk har låst seg for mye til Abid Raja. Kun fordi Nissen bøyer seg, og «nådd langt», det er fortsatt veldig vage hint.

Jeg har hengt meg opp i Flåklypa boken, fordi Flåklypa filmene har jo blitt produsert i nyere tid, og begynt å tenke, kan det hende Nissen er en som har dubbet i flåklypa?

Slenger ut de mest profilerte skuespillerne som har spillt i flåklypa, som kan være verdt å sjekke opp mot de andre hintene:

- Kåre Conradi

- John Brungot

- Trond Høvik (Nissen i Snøfall)

- Fridtjov Såheim

- Bjarte Hjelmeland

- Ingar Helge Gimle

- Steinar Sagen

Alle disse skuespillerene kan knyttes direkte til Flåklypa. Så spørsmålet er, kan noen av disse passe med de andre hintene på Nissen? 

Føler Abid er for åpenbart, og at hintene med 2 barn gjør at det ikke stemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (8 minutter siden):

Hadde jeg vært Abid og de som vet, ville jeg gjort nettopp dette, spredt et falsk spor som pekte mot en av de andre som er lansert, som Erik Alfred.

Er det ikke Abid, ville jo den mest åpenbare strategien vært å hinte til at det var nettopp Abid, for å lure flest mulig. Men det skjedde altså ikke.

Nå må du gi deg.

Selvsagt gir de ikke et falskt hint som peker mot andre personer. 

Hadde de gjort det, så kunne man droppet alle hintene, videoene, alt. 

Sorry, virker mer ut som du ikke klarer å akseptere at det ikke er Abid. Flåklypa hintet ble gitt på live sending, og må derfor ha noe med personen bak masken å gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (10 minutter siden):

Tror folk har låst seg for mye til Abid Raja. Kun fordi Nissen bøyer seg, og «nådd langt», det er fortsatt veldig vage hint.

Jeg har hengt meg opp i Flåklypa boken, fordi Flåklypa filmene har jo blitt produsert i nyere tid, og begynt å tenke, kan det hende Nissen er en som har dubbet i flåklypa?

Slenger ut de mest profilerte skuespillerne som har spillt i flåklypa, som kan være verdt å sjekke opp mot de andre hintene:

- Kåre Conradi

- John Brungot

- Trond Høvik (Nissen i Snøfall)

- Fridtjov Såheim

- Bjarte Hjelmeland

- Ingar Helge Gimle

- Steinar Sagen

Alle disse skuespillerene kan knyttes direkte til Flåklypa. Så spørsmålet er, kan noen av disse passe med de andre hintene på Nissen? 

Føler Abid er for åpenbart, og at hintene med 2 barn gjør at det ikke stemmer.

Det er jo ikke gøy når det er for åpenbart, så jeg er helt for å spekulere i andre muligheter.

Men jeg blir rimelig sjokkert om det viser seg å være noen andre enn Abid.

Om jeg tipper Abid og du tipper hvem som helst andre, så skal du få god odds i et ev. veddemål.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (5 minutter siden):

Nå må du gi deg.

Selvsagt gir de ikke et falskt hint som peker mot andre personer. 

Hadde de gjort det, så kunne man droppet alle hintene, videoene, alt. 

Sorry, virker mer ut som du ikke klarer å akseptere at det ikke er Abid. Flåklypa hintet ble gitt på live sending, og må derfor ha noe med personen bak masken å gjøre.

Hintet er jo ikke falskt som sådan, siden det også kan passe på Abid, som er født samme år som Flåklypa Grand Prix kom ut, og angivelig skal ligne litt på Ludvig i følge enkelte.

Men «falskt» på den måten at hintet isolert sett også kan passe godt på en annen kandidat. Absolutt en grei vri for å forsøke å skape forvirring. At NRK prøver å forvirre husker vi i fjor. For meg ble det at Ulrikke sang duett bare den endelige bekreftelsen på at hun var Trollet, men mange ble tydeligvis lurt.

Ellers er det selve stemmen som avslører Abid. 

Endret av Djækklåsst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...