Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ikke Bamsen er Josefine Frida tror jeg det er Siri Nilsen.

Hun er riktig høyde, ganske lik stemme og er datter av  Lillebjørn Nilsen, derfor bamse. De viser osgå boken "vesle-bjørn" i bakgrunnen av den første videoen og "bjørne-familien".

Hintene om alle lekene i videoen matcher med veldig mange av karakterene som Silje Nilsen har dubbet i diverse filmer og tv-serier. Bl.a barbie, My Little Pony og Ole Brumm som man ser tydelig. 

Hun sier også hun er "oppvokst blant de erfarne", som hinter til at begge foreldrene hennes var musikere. 

• Liker 3
Skrevet
Sommerkommer skrev (3 minutter siden):

Du har nok helt rett i at det er sånn de har castet. Men utrolig lite imponerende i såfall. Jeg har tenkt at fjorårets relativt simple casting med mye nrk personligheter var fordi det var nytt. I år når det har fått litt status hadde jeg forventet noe mer spenstig. Det bør være minst en skikkelig overaskelse hvis ikke har de feilet. 

Enig, jeg vil også ha en overraskelse! Tenk om Kygo, Aksel Lund Svindal eller Märtha Louise dukket opp under en av maskene😅

• Liker 3
Skrevet
charnelle skrev (3 minutter siden):

Enig, jeg vil også ha en overraskelse! Tenk om Kygo, Aksel Lund Svindal eller Märtha Louise dukket opp under en av maskene😅

Ja da hadde vi snakket!

• Liker 3
Skrevet (endret)
Gaiko skrev (20 minutter siden):

Hvis dialekta til snømonsteret er et av hintene så kan det både være enten Staysman, Andreas Wahl eller et av Solli-Tangen-brødrene. Snømonstret snakker en sånn dialekt som snakkes i bl.a. Fredrikstad (hjemstedet til Staysman), Tønsberg (hjemstedet til Andreas Wahl) og Porsgrunn (Hjemstedet til Solli-Tangen-brødrene). Men det er ikke bare denne fredrikstaddialekta, tønsbergdialekta eller porsgrunnsdialekta som refererer snømonsteret til dem. Det finnes flere hint. Det kan også være Staysman fordi snømonsteret befinner seg inni en kafé hvor ordet "paradis" henger på veggene, og Staysman har jo deltatt i Paradise Hotel. Og flere setninger er skrevet på italiensk, noe som kan referere til sangen hans "En godt stekt pizza" som han deltok i Melodi Grand Prix med for noen år tilbake, og pizza er jo italiensk mat. Men det kan også være Andreas Wahl fordi snømonsteret driver å studerer og pusler med forkortelsene til grunnstoff og kjemiske symboler, og Andreas er jo fysiker. Og det er mye iskrem hos snømonsteret, og jeg tror jeg kan huske at Andreas holdte på med et eksperiment for ikke så lenge siden som omhandla iskrem. Men det kan også være et av Solli-Tangen-brødrene pga. stemmen. Når snømonsteret synger så høres det akkurat ut som om det er et av Solli-Tangen-brødrene som synger. Uff, dette er vanskelig... Hvem skal jeg gjette på her? Staysman, Andreas Wahl, Didrik Solli-Tangen eller Emil Solli-Tangen? 😣

De viser ganske tydelig i notatboken fra første video stjernetegnet "tvillingen". Enten betyr det at de har en tvilling eller så er det nok at personen er født mellom 21.mai og 21.juni.
Didrik Sollie-Tangen er født 11.juni så det passer.
Tom Stræte Lagergren (Matoma) som noen var innepå er født 29.mai som og passer.

Verkern Staysmann, Andreas Wahl, Emil Sollie-Tangen, Sven Erik Renaa, Petter Northug, Espen Grjotheim (for å nevne noen), er ikke født i tvillingen. 

Er ikke sikkert det er det de mener med tvillingtegnet, men kanskje

Endret av Hei på deg :)
Skrevet

Litt kjedelig hvis Maskorama skal bestå av programledere (nåværende såvel som forhenværende), en millionær og idrettsutøvere som ikke har gjort noe på en stund. Men foreløpig er det jo ingen som vet. 

Men jeg gjentar det jeg sa tidligere: Jeg savner litt karakterer/artister som Elgen og Trollet, som bare vokste i talent for hvert program og som hadde mange strenger å spille på. Forrige episode virker noe stivt og oppramsende. Syntes jeg.

• Liker 1
Skrevet
Hei på deg :) skrev (13 minutter siden):

De viser ganske tydelig i notatboken fra første video stjernetegnet "tvillingen". Enten betyr det at de har en tvilling eller så er det nok at personen er født mellom 21.mai og 21.juni.
Didrik Sollie-Tangen er født 11.juni så det passer.
Tom Stræte Lagergren (Matoma) som noen var innepå er født 29.mai som og passer.

Verkern Staysmann, Andreas Wahl, Emil Sollie-Tangen, Sven Erik Renaa, Petter Northug, Espen Grjotheim (for å nevne noen), er ikke født i tvillingen. 

Er ikke sikkert det er det de mener med tvillingtegnet, men kanskje

Men Matoma har spillejobb i Ålesund på finaledagen kl 18

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (34 minutter siden):

Bamsen er faktisk i et Kafe-bakeri i Oslo som heter Talormade :) 

6A0823C7-4969-412B-96BB-30072395E698.thumb.jpeg.e2be86769ba660be704e88fb75a62880.jpeg

Dersom stedet skal være et hint, kan det være at vi skal frem til en person som er glad i søtsaker.

Både Cess og Ingeborg viser i SoMe at de er over gjennomsnittet glad i godteri. Cess på insta av at hun handler smågodt, og tullet endel med det i Latter og Kollektivet. Ingeborg på TikTok tester diverse godteri, post av at hun kjøper 2kg godteri. Tror Talormade (dersom det er et hint) kan bety at kjendisen bak er en liten godtemoms.

Ah, se der ja!😄 Men i videoene ser det vel mest ut som en leketøysbutikk? For folk uttafor Oslo er det vel da søkt at man skal kunne linke det til godteri (jeg har aldri hørt om denne butikken)

Skrevet
Variert skydekke skrev (7 timer siden):

Jeg tror det samme som Ifyousayso. Jeg syns ingen av dem på bildet ligner på Arve Juritzen og Christian Ringnes, og jeg kjenner godt til dem begge fra før Maskorama. Da tror jeg ikke nødvendigvis illustrasjonen representerer deltakernes høyde og kjønn heller.

Hvis Dragen ikke er mann, så syns jeg de har tukla så mye med stemmen at det ikke er greit, for jeg hører helt klart en mannsstemme. Det er ingen tvil for meg om at det er en mann, det kan ikke engang være en kvinne som synger dypt. Jeg hører mye på rock og kan lett skille mellom mann og kvinne, selv om mannen eventuelt synger lyst og kvinnen mørkt. Derfor tenker jeg at eneste mulighet for at Dragen er kvinne, er at de har lagt til elementer fra en mannsstemme, som ikke finnes opprinnelig i deltakerens stemmeregister. Dette tror jeg dog er usannsynlig. De bruker nok bare filtre som gir ekko, skurring eller litt "innesperret" lyd. De gjør det litt vanskeligere å høre stemmen helt tydelig, men de vrenger ikke på selve stemmen, tror jeg da. Og jeg tror fortsatt Victor Sotberg er Dragen.

Han er garantert dragen, det han sier om at han studerte de andre mytiske skapningene og hvordan de fant sin plass, handler nok om at han er bifil

Skrevet (endret)

Noen hint til at det er Matoma

Dialekten passer. Han er født i tvillingene som var et tegn i første video. Han forteller at han har stor lidenskap for det han driver med som peker på hans lidenskap for musikk, men han sier og han skal prøve noe helt nytt som er å synge selv (noe som han ikke har gjort før siden han gjør musikk mest elektronisk). 
Og broren hans, som han tidligere har nevnt er hans største forbilde er kjemiker. 

I samme notatbok sto det C6-12 som er et type mixebord som hinter til hans erfaring med å mixe musikk. 

Han er og ganske høy så kostymet passer bra sånn sett.

Har ikke skjønt hvordan alt det italienske kan passe inn i dette enda da..
Og vet ikke helt hvordan han er på sangfronten..

image.thumb.png.ca8a4a686e87b96eff91a2d74122e21a.png

Skrevet (endret)
Marsh skrev (6 minutter siden):

Men Matoma har spillejobb i Ålesund på finaledagen kl 18

Hmmmm fillern. da er det ikke godt å vite haha

Skrevet (endret)
Hei på deg :) skrev (9 minutter siden):

Noen hint til at det er Matoma

Dialekten passer. Han er født i tvillingene som var et tegn i første video. Han forteller at han har stor lidenskap for det han driver med som peker på hans lidenskap for musikk, men han sier og han skal prøve noe helt nytt som er å synge selv (noe som han ikke har gjort før siden han gjør musikk mest elektronisk). 
Og broren hans, som han tidligere har nevnt er hans største forbilde er kjemiker. 

I samme notatbok sto det C6-12 som er et type mixebord som hinter til hans erfaring med å mixe musikk. 

Han er og ganske høy så kostymet passer bra sånn sett.

Har ikke skjønt hvordan alt det italienske kan passe inn i dette enda da..
Og vet ikke helt hvordan han er på sangfronten..

image.thumb.png.ca8a4a686e87b96eff91a2d74122e21a.png

sletta

Endret av Marsh
Skrevet

Kan snømonsteret være Rein Alexander?

- Tvillingtegnet - Han fikk tvillinger i 2018 

- Italiensk iskrem - Han har bodd mange år i Italia (og flere steder i verden)

- Kjemiske grunnstoffer - Han var med i Sølvguttene

- Stjernen - Han var med i Stjernekamp

- Monsterrollen - Han spilte i Skjønnheten og Udyret

- Han er kjent for sine julekonserter, kanskje det er linken til snømonsteret?

• Liker 2
Skrevet
charnelle skrev (3 minutter siden):

Det kan faktisk være og veldig NRK å velge ham 😝

• Liker 3
Skrevet
charnelle skrev (4 minutter siden):

God gjetting, men han starter med julekonserter 25.november og har julekonsert lørdag 27.november. 

• Liker 2
Skrevet
mon_nom skrev (1 minutt siden):

God gjetting, men han starter med julekonserter 25.november og har julekonsert lørdag 27.november. 

Hvis ikke avtalen med NRK er at han skal ryke en av de neste to ukene da😅

• Liker 5
Annonse
Skrevet
charnelle skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke avtalen med NRK er at han skal ryke en av de neste to ukene da😅

Må bli på lørdag da. 😄 

Virket nesten som om det var en avtale med heldigrisen, han sa jo selv at han ikke hadde tid til å være med mer pga div avtaler.  😄

• Liker 1
Skrevet
mon_nom skrev (Akkurat nå):

Må bli på lørdag da. 😄 

Virket nesten som om det var en avtale med heldigrisen, han sa jo selv at han ikke hadde tid til å være med mer pga div avtaler.  😄

Så da kan det være Matoma og da? selv om han har konsert på finaledagen?

• Liker 1
Skrevet
Hei på deg :) skrev (1 minutt siden):

Så da kan det være Matoma og da? selv om han har konsert på finaledagen?

Så hektisk som mange artister har det før jul, er jeg ikke overrasket om det har vanskelig å få med de største artistene med på Maskorama. Time will show...

Skrevet
charnelle skrev (5 minutter siden):

Så hektisk som mange artister har det før jul, er jeg ikke overrasket om det har vanskelig å få med de største artistene med på Maskorama. Time will show...

Derav programledere og tidligere idrettsutøvere ☺

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er altfor spennende! Jeg driver å lager notater for meg selv på hvem jeg tror det kan være, og så dobbeltsjekker jeg blant annet på Ticketmaster om "mine aktuelle" har konserter den gjeldende perioden. Instastory gir også endel hint. 

Jeg syns pr nå at Bamsen og Nøkken er mest utfordrende...

Havfruen er den jeg er mest bombesikker på.

Ellers ser listen min slik ut:

Snømonsteret: 🧐Didrik Solli Tangen

Dragen: 🧐Victor Sotberg

Havfruen: 🧐Haddy Njie

Nissen: 🧐Abid Raja

Bamsen: 🧐Tomine Harket

Nøkken: 🧐Alexandra Joner/Ingeborg Heldal

Heldiggrisen: Christian Ringnes✔

Frosken: Arve Juritzen

Lurer også litt på om Bamsen kan være Faten. Mest pga høyden jeg tenkte på henne. Har aldri hørt henne synge, og kanskje er hun heller ikke kjent nok.

Endret av Henikka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...