Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Angelheart2 skrev (24 minutter siden):

Var det flere som la merke til at Bamsen tydeligvis ikke ser stort inne i maska si. Hun har begge ganger nå stått helt i ro, danser ikke i det hele tatt, og nå på lørdag, da hun skulle gå litt rundt på scenen under opptreden, så ble hun leid i armen av en av danserne hele tiden. Tror nok det er veldig begrenset med sikt innenfra disse kostymene, men de fleste andre beveger seg jo endel mer på egenhånd. 

Tror ikke øynene til personen inne i masken er der øynene til Bamsen er. De øynene står jo for langt fra hverandre? Men jeg skjønner ikke hvor øynene er hen da, kan virke som at Bamsen ikke ser noen ting. Bamsen kan derfor også være høyere enn mange tror.

Samme med Nissen, der tror jeg øynene er i lua. Han ser jo åpenbart noe så mye som han danser og styrer på. Kan blomstene på lua være kikkehull?

Personen inne i Dragen har veldig tydelig øynene i Dragens hals/strupe, der hvor to av spaltene er litt større.

image.thumb.png.6b1a1c18813481707c101136a0902179.png

https://www.vg.no/rampelys/i/k6KJvQ/maskorama-sesong-to-dette-er-hintene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Hei på deg :) said:

Det er over 1400 kommentarer i denne tråden. Beklager for at jeg ikke har fått lest gjennom alle og at det irriterer deg masse. Skal prøve å få lest alle innlegg til neste gang 😒

Urealistisk at alle skal følge andre sin "oppskrift", så hvertfall ikke beklag til noen 🙂

Her MÅ man ha takhøyde for at noen kommer til og fra, så gjentakelser er ikke til å unngå 🙂

Det er gøy både når man repeterer og når instinktet slår inn og man får en ny idé uten å ane hvorfor :fnise:

Tråden har plass til alle 🥳

Forresten: Er det slik at både Maskorama og Skal vi danse er spilt inn på Fornebu?  

Endret av Tradegy
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (Akkurat nå):

Kan ikke skjønne at Matoma er kjent nok? Han har hvertfsll ikke et «kjent fjes»

Har ikke Matoma et kjent fjes???
Han har over 8 millioner månedlige lyttere på spotify og må jo være en av norges større artister. Han har også et kjent tv-ansikt da han har vært dommer på The Voice

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) skrev (1 time siden):

Snømonsteret. 
Kan være tix tror jeg. (eller Didrik Sollie Tangen)
I andre episode ser vi Snømonsteret pusle et puslespill om periodesystemet. Ved siden av grunnstoffet titan (TI) mangler det en brikke. Altså en ukjent, x. Som da blir TIX. Det er også flere hint til Paradis, som passer siden TIX har vært med i Paradise hotel. 
Det er mange hint til Italia, men har ikke funnet noen connection der utenom at Italia vant Eurovision det året TIX var med. 

I episode 1 viser de en notatbok der det står C6*12. C6-12 er et mixebord som kan hinte til at han har drevet med musikk og mixet før.

Det er på samme side i den notatboken hint til stjeretegnet tvillingen,, og TIX er født i mars så det passer ikke helt. 
Andre gjettet mitt er Didrik Sollie Tangen som er født i Juni og da er i tvillingen. 

Kan være helt på villspor her altså, mest sannsynlig

TIX Var på skal vi danse finalen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ella morax skrev (21 minutter siden):

Tror ikke øynene til personen inne i masken er der øynene til Bamsen er. De øynene står jo for langt fra hverandre? Men jeg skjønner ikke hvor øynene er hen da, kan virke som at Bamsen ikke ser noen ting. Bamsen kan derfor også være høyere enn mange tror.

Samme med Nissen, der tror jeg øynene er i lua. Han ser jo åpenbart noe så mye som han danser og styrer på. Kan blomstene på lua være kikkehull?

Personen inne i Dragen har veldig tydelig øynene i Dragens hals/strupe, der hvor to av spaltene er litt større.

image.thumb.png.6b1a1c18813481707c101136a0902179.png

https://www.vg.no/rampelys/i/k6KJvQ/maskorama-sesong-to-dette-er-hintene

Bamsen har en netting under munnen, det er der munnen til personen er.

9416B3F1-3AD0-40DD-8831-8324FA690F46.thumb.jpeg.e43c77a3390d117675cac94a21fc8e6f.jpeg

Øyene til sangeren må derfor ligge et sted bak snuta.

Dragen tror jeg faktisk er lavere enn Silje eller rundt Silje sin høyde. Hodet er i halsen til dragen, og den bruker høye platåsko. Dragen er mye lavere enn den ser ut.

Endret av Blueberrymuffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (17 minutter siden):

Urealistisk at alle skal følge andre sin "oppskrift", så hvertfall ikke beklag til noen 🙂

Her MÅ man ha takhøyde for at noen kommer til og fra, så gjentakelser er ikke til å unngå 🙂

Det er gøy både når man repeterer og når instinktet slår inn og man får en ny idé uten å ane hvorfor :fnise:

Tråden har plass til alle 🥳

Forresten: Er det slik at både Maskorama og Skal vi danse er spilt inn på Fornebu?  

Nei, Maskorama er spilt inn på Hellerudsletta, altså motsatt side av Oslo 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det var det personen mente. Men at de som kommenterer i tråden kan komme til og fra og dermed ikke har lest alle hint og innlegg. ikke at deltakerne kommer til og fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg skal forsøke meg på hintene til havfruen, med teorien om at det er Martha Louise:

1. Ringene i bakgrunnen:

Prinsessen er Special Olympic Norges høye beskytter.

2. Havfruen har både vunnet og tapt:

Prinsessen konkurrerte i verdenstoppen i sprangriding.

3. Havfruen sier noe om at man hadde mange planer for henne:

Da prinsessen ble født foreslo blant annet Høyres formann, Kåre Willoch, å forandre norsk lov, slik at også jenter kunne arve den norske tronen. Dette ble som kjent ingenting av (den gang).

4. Havfruen sier noe om at hun har studert våre tradisjoner, hvilket kan tyde på en person som til en viss grad har stått utenfor samfunnet:

Prinsessen stod i en årrekke på slottsbalkongen 17 mai. Hun har fortalt om hvordan hun lengtet etter å få delta i barnetoget, da hun var yngre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) skrev (3 minutter siden):

Tror ikke det var det personen mente. Men at de som kommenterer i tråden kan komme til og fra og dermed ikke har lest alle hint og innlegg. ikke at deltakerne kommer til og fra

Hø? Var den til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) skrev (32 minutter siden):

Har ikke Matoma et kjent fjes???
Han har over 8 millioner månedlige lyttere på spotify og må jo være en av norges større artister. Han har også et kjent tv-ansikt da han har vært dommer på The Voice

Joda sikkert, men "Tropical House" er jo ikke akkurat allemannseie. 

Det var litt det samme ifjor, masse litt snevre navn som ble foreslått, men alle deltagerne var godt kjente for meg. Jeg har heller aldri hørt om Matoma, måtte google. Det er tross alt lørdagskveld på NrK, de fleste deltagerne er nok kjent for seere over 40år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (21 minutter siden):

Dersom jeg skal forsøke meg på hintene til havfruen, med teorien om at det er Martha Louise:

1. Ringene i bakgrunnen:

Prinsessen er Special Olympic Norges høye beskytter.

2. Havfruen har både vunnet og tapt:

Prinsessen konkurrerte i verdenstoppen i sprangriding.

3. Havfruen sier noe om at man hadde mange planer for henne:

Da prinsessen ble født foreslo blant annet Høyres formann, Kåre Willoch, å forandre norsk lov, slik at også jenter kunne arve den norske tronen. Dette ble som kjent ingenting av (den gang).

4. Havfruen sier noe om at hun har studert våre tradisjoner, hvilket kan tyde på en person som til en viss grad har stått utenfor samfunnet:

Prinsessen stod i en årrekke på slottsbalkongen 17 mai. Hun har fortalt om hvordan hun lengtet etter å få delta i barnetoget, da hun var yngre.

Havfruen er vel kanskje det sikreste kortet av de gjenværende? Alle hint + stemme passer perfekt med Haddy. Er jo ikke så vanskelig å høre på stemmen at det ikke er Martha?

Endret av Njaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sally-Go-Round said:

Aha! Takk 🙂

18 minutter siden, Hei på deg :) said:

Stemmer begge deler 🙂Både nevnte kommentering til og fra,samt at jeg lurte på om innspillingssted🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njaa skrev (3 minutter siden):

Det var litt det samme ifjor, masse litt snevre navn som ble foreslått, men alle deltagerne var godt kjente for meg. Jeg har heller aldri hørt om Matoma, måtte google. Det er tross alt lørdagskveld på NrK, de fleste deltagerne er nok kjent for seere over 40år.

Ja vi er nok i litt ulik aldersgruppe haha. Arve Juritzen var helt ukjent for meg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelheart2 skrev (1 time siden):

Syns det er litt slitsomt i tråden her at så mange tydeligvis ikke leser tidligere innlegg. Det har jo flere ganger blitt avvist at f.eks Sissel Kyrkjebø eller Tix kan være en av deltagerne, på grunn av at de beviselig var andre steder da de skulle stått på scenen, men like fullt kommer det opp de samme forslagene om og om igjen. Jeg syns det hadde vært artig hvis vi faktisk kunne hatt reelle forslag her, og knyttet det med de hintene som har kommet så langt. Det er i alle fall utrolig lite givende å lese de samme forslagene om og om igjen, når det ikke er reelle begrunnelser bak. Hvis du slenger ut et nytt navn, skriv noe om hvorfor også, ikke bare rams opp en hel del random navn som det hadde vært artig å se på scenen. 
Mange av forslagene er jo kun knyttet opp mot stemme, feks, uten at noen av hintene stemmer. Andre forslag er kun begrunnet i høyde og kroppsfasong. 

For å bidra litt selv, så tror jeg det er Abid Raija som er nissen. Syns stemmen er utrolig lik, han er kjent for å showe og er glad i å danse. Hintene stemmer også, syns jeg. Jeg var også helt sikker på at Christian Ringnes var Heldiggrisen, men Frosken var jeg ikke i nærheten av en gang. 
Tror Havfruen er en idrettsutøver, mest basert på det norske flagget og OL-ringene i bakgrunnen. Var inne på Sarah Louise Rung, men lurer litt på om det er for opplagt? Skal ikke forundre meg om Havfruen reiser seg opp og står i en av episodene. 
Jeg tror også Dragen er Victor Sotberg, men er ikke helt overbevist enda. 

Var det flere som la merke til at Bamsen tydeligvis ikke ser stort inne i maska si. Hun har begge ganger nå stått helt i ro, danser ikke i det hele tatt, og nå på lørdag, da hun skulle gå litt rundt på scenen under opptreden, så ble hun leid i armen av en av danserne hele tiden. Tror nok det er veldig begrenset med sikt innenfra disse kostymene, men de fleste andre beveger seg jo endel mer på egenhånd. 

Jeg lurer også veldig på hvilken lyd dommerne hører, syns veldig ofte de skryter av stemmen til deltagere som synger surt og helt tydelig ikke er proffe sangere, mens Marion er skråsikker på at "dette er en proff artist, det hører jeg med en gang". 

Flaut at du arresterer andre for oppramsing, når du faktisk driver med det selv. Du ramser jo opp forslag som sikkert 50 stk her inne har nevnt før deg.  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) skrev (Akkurat nå):

Ja vi er nok i litt ulik aldersgruppe haha. Arve Juritzen var helt ukjent for meg 

Juritzen var sært, selv om det var et stort navn i sin tid. Jeg tror nok man kan skrinlegge youtubere og Paradise/Ex deltagere, hvertfall hvis de ikke har bemerket seg på andre områder også. Hermann Dahl ble jo kjent for "alle" gjennom Maestro.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Njaa skrev (8 minutter siden):

Matoma er da et kjent fjes.

Han har vært dommer i The Voice som ble sendt 20.00 i beste sendetid. 

På Spotify er han også kjent. Hvis du mener Matoma er et ukjent fjes så er Herman Dahl ukjent. Matoma er ikke et mindre kjent fjes.

Jeg kjente igjen både Herman Dahlx Arve Juritzen, og vet hvem Matoma er. Alle kjente, helt uavhengig av aldersgruppe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (6 minutter siden):

Flaut at du arresterer andre for oppramsing, når du faktisk driver med det selv. Du ramser jo opp forslag som sikkert 50 stk her inne har nevnt før deg.  

OK. Mulig jeg var litt uklar. Jeg mener ikke at man ikke skal kunne foreslå de samme personene, det viser jo bare at flere tenker likt og at at man kanskje har fanget opp forskjellige hint. Det jeg reagerer på er at folk fortsetter å foreslå kandidater som det allerede har kommet klare beskjeder om at ikke kan være aktuelle, fordi de har vært andre steder samtidig. 
Vil gjerne at folk fortsetter å ramse opp kandidater de mener er aktuelle, men det hadde vært kjekt med en forklaring på hvorfor man mener det, ikke bare slenger ut et navn som ikke hverken passer med hint eller stemme. 
Jeg får ofte aha-opplevelser her av at folk er flinke til å få med seg hint jeg ikke har lagt merke til selv og det syns jeg er kjempeartig, selv om personene er nevnt "ørten" ganger tidligere. Men når noen kun skriver "Tror dragen er Tix" uten å skrive hvilke hint de mener passer eller har fått med seg at han var på Skal vi danse samtidig, det gir meg så lite....

Men, jeg bestemmer ikke reglene og folk må gjøre det de vil, bare uttaler meg om hva JEG gjerne vil lese om og ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelheart2 skrev (5 minutter siden):

OK. Mulig jeg var litt uklar. Jeg mener ikke at man ikke skal kunne foreslå de samme personene, det viser jo bare at flere tenker likt og at at man kanskje har fanget opp forskjellige hint. Det jeg reagerer på er at folk fortsetter å foreslå kandidater som det allerede har kommet klare beskjeder om at ikke kan være aktuelle, fordi de har vært andre steder samtidig. 
Vil gjerne at folk fortsetter å ramse opp kandidater de mener er aktuelle, men det hadde vært kjekt med en forklaring på hvorfor man mener det, ikke bare slenger ut et navn som ikke hverken passer med hint eller stemme. 
Jeg får ofte aha-opplevelser her av at folk er flinke til å få med seg hint jeg ikke har lagt merke til selv og det syns jeg er kjempeartig, selv om personene er nevnt "ørten" ganger tidligere. Men når noen kun skriver "Tror dragen er Tix" uten å skrive hvilke hint de mener passer eller har fått med seg at han var på Skal vi danse samtidig, det gir meg så lite....

Men, jeg bestemmer ikke reglene og folk må gjøre det de vil, bare uttaler meg om hva JEG gjerne vil lese om og ikke. 

Nå skrev jo jeg flere hin til at det kunne være TIX, så at du sier dette gir ikke så mye mening. Hadde ikke fått med meg at han var på Skal vi danse så da kan man jo kanskje utelukke det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på maskorama nå på hørte bamsen, rett etter at bamsen hadde sagt hintet blir det zommet inn på en jente og hva hun har i fanget, kan det være et hint🤔 er en ku og en gris.

Screenshot_20211115-155935_NRK TV.jpg

Endret av mon_nom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...