Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Dette er hvem jeg tror gjemmer seg bak maskene:

Snømonsteret: Jacob Schøyen Andersen (men får det ikke til å passe med hintene, annet enn at han er en blid sjarmør)

Dragen: Herman Flesvig eller Tore Petterson

Bamsen: Cess. Tror den lille bamsen hun holder og barnerommet kan være fordi hun er gravid. Det ble sagt at hun ikke har det mest prangende utseendet, noe som høres ut som noe hun typisk kunne sagt om seg selv. Det ble også sagt at hun har vokst opp blant mer erfarne kosebamser og har jobbet hardt for å være med når startskuddet gikk. Hun var veldig ung når hun entret revyscenen og hadde det showet med Hege Schøyen og Linn Skåber som jo er to av de mest rutinerte damene i bransjen. Bamsen hadde også veldig bra engelsk og innlevelse, noe som også stemmer bra. Sandra Lyng har absolutt ikke så god engelsk og hun ville nok ikke beskrev seg selv som en uten et prangende utseende, så jeg tror ikke det er henne.

Nissen: Abid Raija, garantert. 

Heldiggrisen: Nicolai Tangen eller Christian Ringnes

Veldig usikker på de andre. Tror ikke havfruen er Birgit, hun har ikke den stemmen tror jeg. Drakten ser ut til å være sydd sånn at armene ser muskuløse ut. Kan havfruekostymet være et hint om at hun bor i København? Og observerer oss fra under overflaten? Antagelig en fra revyscenen pga masken. Nøkken har en helt sykt kjent stemme, irriterer meg grønn over at jeg ikke klarer å plassere den. Antar det blir en skikkelig aha-opplevelse når jeg skjønner det. Tror det er en kjent stemme for mange. Det med at hun er en som kommer frem ved mørkets frembrudd for selskapets skyld kan være et hint om en som er på tv på kveldstid med gjester, typ programleder på lørdagskvelden eller noe. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rosemarin skrev (53 minutter siden):

Det er da ingen grunn til at vi skal vite om folk kan synge eller ikke, når de ikke har en jobb eller posisjon hvor de synger offentlig. Finnes massevis av vanlige folk som kan synge fint uten at de har det som jobb eller viser det frem sånn uten grunn

Vel, man skal aldri si aldri, men jeg blir svært overrasket dersom noen av de deltakerne som åpenbart kan synge bra, viser seg å være en kjendis ingen ante at kunne synge. Denne gangen har vi Frosken, Heldiggrisen og Nissen som åpenbart ikke har noe sang-bakgrunn, så det er jo ikke slik at alle deltakerne kan synge. Sist gang var det Gaupen, Fugleskremselet og Ravnen som åpenbart var ikke-sangere.

Men jeg er jo enig i at det ville vært helt topp om man greide nettopp å få en kjendis som ikke er kjent for å kunne synge, men som synger veldig bra, til å delta. Så  jeg håper jo egentlig du eller andre som kommer med slike tips har rett, selv om jeg tviler sterkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Mynona said:

Etter å ha hørt Venner av Internett podcasten tror jeg Linnea Myhre er med 😝

Linnea er altfor dårlig på å etterligne dialekter, så det tviler jeg sterkt på. Bamsen, Havfrua og Nøkken snakker perfekt østlandsk, og det kan ikke hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert litt fæl og negativ igjen her, men nå må dere gi dere med at Unni Lindell kan være Nøkken!  

Dere henger dere for mye opp i hintene! Ser dere ikke at man kan få dem til å passe til så mange forskjellige? Og skjønner dere ikke at mange av "hintene" ikke engang er hint, men avledninger? Det burde dere ha lært etter at Frosken ble avslørt. NRK er nok såpass utspekulerte at de har sett seg ut én eller flere kjendiser de på forhånd har bestemt at hver enkelt karakter feilaktig skal peke mot.

Unni Lindell er 64 år gammel, og Nøkken har helt klart en mye yngre stemme enn det. Nøkken er i 30- eller 40-årene. Det hjelper ingenting at hintene passer når stemmen helt tydelig ikke passer. 

Jeg har sett spekulasjoner som går ut på at Nøkken er Desta Marie Beeder, og har personlig mer tro på den teorien, fordi stemmen kunne passet henne. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så programmet på nytt og la merke til hvor høy Nøkken er. Hun står på en ekstra scene under sangen og etterpå, men sjekk hvordan det ser ut når hun kommer inn og på slutten når alle står der samlet. Det er ikke noe i kostymet som gjør henne høyere. Personene inni Snømonsteret, Frosken (Juritzen) og Nøkken er omtrent like høye. Alle lave kjendiser kan utelukkes. Hun er nok 175+.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (3 minutter siden):

Jeg så programmet på nytt og la merke til hvor høy Nøkken er. Hun står på en ekstra scene under sangen og etterpå, men sjekk hvordan det ser ut når hun kommer inn og på slutten når alle står der samlet. Det er ikke noe i kostymet som gjør henne høyere. Personene inni Snømonsteret, Frosken (Juritzen) og Nøkken er omtrent like høye. Alle lave kjendiser kan utelukkes. Hun er nok 175+.

Desta Marie Beeder er høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Variert skydekke skrev (9 minutter siden):

Jeg har sett spekulasjoner som går ut på at Nøkken er Desta Marie Beeder, og har personlig mer tro på den teorien, fordi stemmen kunne passet henne. 

Hvilke hint - bortsett fra stemmen - mener du peker mot Desta Marie Beeder?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 minutt siden):

Hvilke hint - bortsett fra stemmen - mener du peker mot Desta Marie Beeder?

Jeg er vel mer der at jeg tenker at hintene sier oss veldig lite til nå. NRK ønsker å gjøre det vanskeligere å gjette i år enn det var i fjor.

Først og fremst kom jeg over en sak om at Desta forsvinner en liten, ubestemt periode fra sin jobb i God Morgen Norge for å jobbe med "et spennende prosjekt" hun ikke kan avsløre enda. Kroppsfasongen passer også godt. Teltet kan være et hint til at hun sov i telt i Kompani Lauritzen. Så tenker jeg også at de hintene som faktisk er hint, ikke skal tolkes bokstavelig. Det handler mye om natur i introen til Nøkken, og da tenker jeg det kan være fordi natur er relatert til vær, og hun har jobbet som værmelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om Nicklas Baarli som heldiggrisen? 
Han var jo heldig og ble frisk etter å ha brekt ryggen på ferie, han elsker øl og er homofil. (Regnbuefarget sokker og genser)

I tillegg er han en skikkelig «gladgutt» og lager slltid god stemning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på Alexandra Joner som Nøkken. Etter å ha hørt på vokalen og ikke tenkt så mye på hintene.

Men jeg vet ikke. Og som andre sier, det er noe som virker så kjent med den stemmen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sukkerfrihverdag said:

Dette er hvem jeg tror gjemmer seg bak maskene:

Snømonsteret: Jacob Schøyen Andersen (men får det ikke til å passe med hintene, annet enn at han er en blid sjarmør)

Dragen: Herman Flesvig eller Tore Petterson

Bamsen: Cess. Tror den lille bamsen hun holder og barnerommet kan være fordi hun er gravid. Det ble sagt at hun ikke har det mest prangende utseendet, noe som høres ut som noe hun typisk kunne sagt om seg selv. Det ble også sagt at hun har vokst opp blant mer erfarne kosebamser og har jobbet hardt for å være med når startskuddet gikk. Hun var veldig ung når hun entret revyscenen og hadde det showet med Hege Schøyen og Linn Skåber som jo er to av de mest rutinerte damene i bransjen. Bamsen hadde også veldig bra engelsk og innlevelse, noe som også stemmer bra. Sandra Lyng har absolutt ikke så god engelsk og hun ville nok ikke beskrev seg selv som en uten et prangende utseende, så jeg tror ikke det er henne.

Nissen: Abid Raija, garantert. 

Heldiggrisen: Nicolai Tangen eller Christian Ringnes

Veldig usikker på de andre. Tror ikke havfruen er Birgit, hun har ikke den stemmen tror jeg. Drakten ser ut til å være sydd sånn at armene ser muskuløse ut. Kan havfruekostymet være et hint om at hun bor i København? Og observerer oss fra under overflaten? Antagelig en fra revyscenen pga masken. Nøkken har en helt sykt kjent stemme, irriterer meg grønn over at jeg ikke klarer å plassere den. Antar det blir en skikkelig aha-opplevelse når jeg skjønner det. Tror det er en kjent stemme for mange. Det med at hun er en som kommer frem ved mørkets frembrudd for selskapets skyld kan være et hint om en som er på tv på kveldstid med gjester, typ programleder på lørdagskvelden eller noe. 

Åh, her var det mye gøy 🙂

Jacob spiller teater om dagen i "Reisen til julestjernen". Tvilsomt at han har tid til dette i tillegg, men det KAN jo hende! :Nikke: De planlegger nok lang tid i forveien, og alle har vel prosjekter utenom. Så umulig er det jo ikke.  Gøyt forslag! 🙂

Dragen og Tore Petterson er heller ikke hèlt på jordet. De store bevegelsene og kraften i stemmen....spennende! Må høre igjennom på nytt :fnise:

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (8 minutter siden):

Tenkte litt på Alexandra Joner som Nøkken. Etter å ha hørt på vokalen og ikke tenkt så mye på hintene.

Men jeg vet ikke. Og som andre sier, det er noe som virker så kjent med den stemmen!!

Jeg synes både stemmen og faktene passer til Alexandra Joner. Hun var den jeg var "sikrest" på etter sendingen. Etter å ha lest i denne tråden her er jeg ikke like sikker lenger, men holder fortsatt en knapp på henne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (44 minutter siden):

Jeg er vel mer der at jeg tenker at hintene sier oss veldig lite til nå. NRK ønsker å gjøre det vanskeligere å gjette i år enn det var i fjor.

Først og fremst kom jeg over en sak om at Desta forsvinner en liten, ubestemt periode fra sin jobb i God Morgen Norge for å jobbe med "et spennende prosjekt" hun ikke kan avsløre enda. Kroppsfasongen passer også godt. Teltet kan være et hint til at hun sov i telt i Kompani Lauritzen. Så tenker jeg også at de hintene som faktisk er hint, ikke skal tolkes bokstavelig. Det handler mye om natur i introen til Nøkken, og da tenker jeg det kan være fordi natur er relatert til vær, og hun har jobbet som værmelder. 

Desta var også med i Idol i 2005 og sang Ain´t no mountain high enough på audition. I følge nettavisen var hun et av høydepunktene på auditionrunden: https://www.nettavisen.no/se-alle-som-sang-i-idol/s/12-95-359186

Synd klippet ikke ligger ute  

Endret av charnelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror så mange at Unni Lindell er Nøkken. Er det noe jeg ikke forstår her? Har hørt nøkken sin video og sang på reprise og reprise, og jeg synes ikke det ligner Unni Lindell.

Hør på stemmen i videoen. Det er bred bærums dialekt, og den sleper veldig på vokalene.

Stemmen høres ut som en ung person, tipper slutten av 20-åra, starten av 30-åra basert på stemmen.

Hadde det vært Unni Lindell, så ville jeg tippet at stemmen ville vært mer lik enhjørningen fra forrige sesong, basert på alder. 

Mulig jeg er helt på feil spor, men jeg hører ikke Unni Lindell. 

Tror fremdeles teltet er 71 og at vi skal frem til en reality kjendis. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, missmcbeal said:

Hintene stemmer godt og stemmen ligner, så Alexandra Joner var min første mistenkte også. Men hun er altfor lav til å kunne være Nøkken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (8 timer siden):

Linnea er altfor dårlig på å etterligne dialekter, så det tviler jeg sterkt på. Bamsen, Havfrua og Nøkken snakker perfekt østlandsk, og det kan ikke hun.

Jeg tenkte ikke på stemmen, men det hun sa. Stine hadde ikke fått tak i henne på lørdag, de synes latteren hennes ligna på latteren til en av figurene (husker ikke hvem, er for tidlig på morgenen), og linnea sa hun ikke ville ha spoilere for hun så på skal vi danse. Derfor hun ikke tok tlf. Og skulle se Maskorama på søndag. Oppførte seg litt rart egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sol-regn-latter skrev (8 timer siden):

Hva tenker dere om Nicklas Baarli som heldiggrisen? 
Han var jo heldig og ble frisk etter å ha brekt ryggen på ferie, han elsker øl og er homofil. (Regnbuefarget sokker og genser)

I tillegg er han en skikkelig «gladgutt» og lager slltid god stemning

Ikke så dumt det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (8 timer siden):

Desta var også med i Idol i 2005 og sang Ain´t no mountain high enough på audition. I følge nettavisen var hun et av høydepunktene på auditionrunden: https://www.nettavisen.no/se-alle-som-sang-i-idol/s/12-95-359186

Synd klippet ikke ligger ute  

Interessant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (9 timer siden):

Åh, her var det mye gøy 🙂

Jacob spiller teater om dagen i "Reisen til julestjernen". Tvilsomt at han har tid til dette i tillegg, men det KAN jo hende! :Nikke: De planlegger nok lang tid i forveien, og alle har vel prosjekter utenom. Så umulig er det jo ikke.  Gøyt forslag! 🙂

Dragen og Tore Petterson er heller ikke hèlt på jordet. De store bevegelsene og kraften i stemmen....spennende! Må høre igjennom på nytt :fnise:

Han heter Jakob med K  😊 Reisen til julestjernen går kun på søndag, mandag og tirsdag, så jeg tror han skulle fått det til fint. Men, jeg hører veldig godt at det ikke er han. Jeg har sett alt med Kollektivet og Hit for Hit flere ganger, og vet godt hvordan Jakob synger. Vet selvfølgelig at man kan gjøre til stemmen sin, men selv da vil jeg tørre å påstå at jeg hadde kjent han igjen. Han har også sunget mye i Den du veit, og Snømonsteret høres ikke ut som han i det hele tatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ifyousayso said:

Han heter Jakob med K  😊 

Vel, den jeg siterte brukte C, så du får justere på den lenger opp, Deres Majestet :Knegg:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...