charnelle Skrevet 8. november 2021 #661 Skrevet 8. november 2021 Her er mine forslag basert på hintene: 1)Havfruen - Birgit Skarstein Vanntemaet- Svømming var hennes hovedgren før stupeulykken. Hun gikk da fra under vann, til over vann med roing Legg merke til blekkspruten i introen, den har ingen ben men til gjengjeld mange armer 2)Heldiggrisen - Christian Ringnes Ølglass henger sammen med Ringnes. Legg merke til de amerikanske flaggene, han studerte i USA. Ibsen - han eier Grand hotell som knyttes til Ibsen, Tordenskjold henger sammen med lokalene i Eiendomsspar i Tordenskiolds gate. Legg også merke til galopperingen da han gikk av scenen, datteren Isabelle driver med hester 3) Bamsen - Tone Damli Hjertene på brystet og skjerfet henger sammen med hennes programlederjobb i Love Island. Teppet i donut-butikken er full av sommerfugler - låta Butterflies har vært en av hennes største suksesser. Legg også merke til nisseluen, hennes siste album var en juleplate. Bloggbakgrunn har hun også, som kommer frem i presentasjonen. 4) Nøkken - Ingrid Bjørnov (eller Benedicte Adrian) Frimerket viser til Eurovision der de deltok i Luxembourg. Ingrid Bjørnov er født i Skytten. Heksetemaet er basert på Witch Witch. Musen representerer musikal eller The Mouse trap. 5) Dragen - Her får jeg følelse av Victor Sotberg men skjønner ikke sjakk-hintet 6) Nissen - La merke til kronen, kan det være en nordlending med link til kongefamilien? Per Heimli? Han har jo mildt sagt vært en rampenisse 7) Snømonsteret - Aleksander Walmann Sjekk hans Insta story som ble lagt ut for 22 timer siden med snødekte vidder og fjell. Tror det er et hint. Også er jeg enig med capsen og stjernen (stjernekamp) 6
Små... Dyr Skrevet 8. november 2021 #662 Skrevet 8. november 2021 rosemarin skrev (15 minutter siden): Margrethe er opptatt en del lørdager med NRK super turné. Hun er uansett det opplagte gjettet på bamsen og dermed er det nok ikke henne Godt poeng
Djækklåsst Skrevet 8. november 2021 #663 Skrevet 8. november 2021 Tamsi skrev (4 minutter siden): Hva er grunnen til at folk tror Abid Raja er nissen? Jeg tror jeg hører det på stemmen når dere sier det liksom, men hvordan kom dere på han i utgangspunktet? Fikk ikke med meg noe særlig til hint, eneste jeg så var noe grøt og en kongekrone. For min del har jeg fanget det opp som et av flere tips, og da jeg så det på nytt så passet det veldig godt på sangstemmen. Akkurat slik jeg ville forestilt meg han synge. Hintene er ganske vage, men alle passer vel ganske greit. Kongens bord (statsråd), har ikke alltid vært kul (luktet i barndommen pga. tilstanden), osv. Dansingen/faktene passer bra. 1
Sommerkommer Skrevet 8. november 2021 #664 Skrevet 8. november 2021 charnelle skrev (6 minutter siden): Her er mine forslag basert på hintene: 1)Havfruen - Birgit Skarstein Vanntemaet- Svømming var hennes hovedgren før stupeulykken. Hun gikk da fra under vann, til over vann med roing Legg merke til blekkspruten i introen, den har ingen ben men til gjengjeld mange armer 2)Heldiggrisen - Christian Ringnes Ølglass henger sammen med Ringnes. Legg merke til de amerikanske flaggene, han studerte i USA. Ibsen - han eier Grand hotell som knyttes til Ibsen, Tordenskjold henger sammen med lokalene i Eiendomsspar i Tordenskiolds gate. Legg også merke til galopperingen da han gikk av scenen, datteren Isabelle driver med hester 3) Bamsen - Tone Damli Hjertene på brystet og skjerfet henger sammen med hennes programlederjobb i Love Island. Teppet i donut-butikken er full av sommerfugler - låta Butterflies har vært en av hennes største suksesser. Legg også merke til nisseluen, hennes siste album var en juleplate. Bloggbakgrunn har hun også, som kommer frem i presentasjonen. 4) Nøkken - Ingrid Bjørnov (eller Benedicte Adrian) Frimerket viser til Eurovision der de deltok i Luxembourg. Ingrid Bjørnov er født i Skytten. Heksetemaet er basert på Witch Witch. Musen representerer musikal eller The Mouse trap. 5) Dragen - Her får jeg følelse av Victor Sotberg men skjønner ikke sjakk-hintet 6) Nissen - La merke til kronen, kan det være en nordlending med link til kongefamilien? Per Heimli? Han har jo mildt sagt vært en rampenisse 7) Snømonsteret - Aleksander Walmann Sjekk hans Insta story som ble lagt ut for 22 timer siden med snødekte vidder og fjell. Tror det er et hint. Også er jeg enig med capsen og stjernen (stjernekamp) Gode argumenter. Men kjedelig om det er rett.. da er der ikke en eneste skikkelig overaskelse. Bare sånn passe imponerende personer. Imponerende hadde vært om havfruen var Sissel Kyrkjebø eller noe.
Djækklåsst Skrevet 8. november 2021 #665 Skrevet 8. november 2021 charnelle skrev (6 minutter siden): Her er mine forslag basert på hintene: 1)Havfruen - Birgit Skarstein Vanntemaet- Svømming var hennes hovedgren før stupeulykken. Hun gikk da fra under vann, til over vann med roing Legg merke til blekkspruten i introen, den har ingen ben men til gjengjeld mange armer 2)Heldiggrisen - Christian Ringnes Ølglass henger sammen med Ringnes. Legg merke til de amerikanske flaggene, han studerte i USA. Ibsen - han eier Grand hotell som knyttes til Ibsen, Tordenskjold henger sammen med lokalene i Eiendomsspar i Tordenskiolds gate. Legg også merke til galopperingen da han gikk av scenen, datteren Isabelle driver med hester 3) Bamsen - Tone Damli Hjertene på brystet og skjerfet henger sammen med hennes programlederjobb i Love Island. Teppet i donut-butikken er full av sommerfugler - låta Butterflies har vært en av hennes største suksesser. Legg også merke til nisseluen, hennes siste album var en juleplate. Bloggbakgrunn har hun også, som kommer frem i presentasjonen. 4) Nøkken - Ingrid Bjørnov (eller Benedicte Adrian) Frimerket viser til Eurovision der de deltok i Luxembourg. Ingrid Bjørnov er født i Skytten. Heksetemaet er basert på Witch Witch. Musen representerer musikal eller The Mouse trap. 5) Dragen - Her får jeg følelse av Victor Sotberg men skjønner ikke sjakk-hintet 6) Nissen - La merke til kronen, kan det være en nordlending med link til kongefamilien? Per Heimli? Han har jo mildt sagt vært en rampenisse 7) Snømonsteret - Aleksander Walmann Sjekk hans Insta story som ble lagt ut for 22 timer siden med snødekte vidder og fjell. Tror det er et hint. Også er jeg enig med capsen og stjernen (stjernekamp) 6) Her er jo linken Kongens bord på Abid Q. Raja. Og vedkommende snakker ikke nordnorsk egentlig, elendig forsøk på å fake dialekt. Ellers flere interessante tips du kommer med her, samme som meg på 7), og ellers har jeg tenkt stjernetegn Skytten på 4), så Bjørnov må sjekkes ut. Tone på 3) må også vurderes nærmere. 2) og 5) synes å være ganske opplagte. Når det gjelder 1) er jeg skeptisk til et så "opplagt" tips som Skarstein, spesielt siden jeg tviler på om hun har Havfruens sangstemme, som vel er ganske kurant.
rosemarin Skrevet 8. november 2021 #666 Skrevet 8. november 2021 (endret) Tamsi skrev (15 minutter siden): Hva er grunnen til at folk tror Abid Raja er nissen? Jeg tror jeg hører det på stemmen når dere sier det liksom, men hvordan kom dere på han i utgangspunktet? Fikk ikke med meg noe særlig til hint, eneste jeg så var noe grøt og en kongekrone. Dansingen. Og fordi det er helt utenkelig at han ikke er med på dette🤣🤣 Endret 8. november 2021 av rosemarin 7
Djækklåsst Skrevet 8. november 2021 #668 Skrevet 8. november 2021 EllaBella_86 skrev (53 minutter siden): Grisen, mulig Hellstrøm? Ganske åpenbart Christian Ringnes. 4
Sozzen Skrevet 8. november 2021 #669 Skrevet 8. november 2021 Nøkken: Fay Wildhagen? Det kan høres ut som henne, og hun skriver musikken sin i skogen, er mørkredd, og har sponsoravtale med Bergans.. Hun har og vært med på 71 grader nord. 1
charnelle Skrevet 8. november 2021 #670 Skrevet 8. november 2021 Sozzen skrev (18 minutter siden): Nøkken: Fay Wildhagen? Det kan høres ut som henne, og hun skriver musikken sin i skogen, er mørkredd, og har sponsoravtale med Bergans.. Hun har og vært med på 71 grader nord. Interessant, det kan vel lett bli litt kleint for programlederen Silje🙈 13
Blomsterkaret Skrevet 8. november 2021 #671 Skrevet 8. november 2021 rosemarin skrev (2 timer siden): Margrethe er opptatt en del lørdager med NRK super turné. Hun er uansett det opplagte gjettet på bamsen og dermed er det nok ikke henne Hvorfor er det så mange som gjetter Margrethe? Kan hun synge fint? Hvilke ting i kostymet/hvilke hint, gjør at folk tror det er henne? Bortsett fra at det er en bamse, og hun jobbet (jobber?) i barne-TV? Eneste jeg synes var overraskende, var at jeg synes jeg hørte Fantorangen prate, i introvideoen til bamsen. Margrethe er vel stemmen bak Fantorangen, om jeg husker riktig. 3
Blomsterkaret Skrevet 8. november 2021 #672 Skrevet 8. november 2021 charnelle skrev (2 timer siden): Her er mine forslag basert på hintene: 1)Havfruen - Birgit Skarstein Vanntemaet- Svømming var hennes hovedgren før stupeulykken. Hun gikk da fra under vann, til over vann med roing Legg merke til blekkspruten i introen, den har ingen ben men til gjengjeld mange armer 2)Heldiggrisen - Christian Ringnes Ølglass henger sammen med Ringnes. Legg merke til de amerikanske flaggene, han studerte i USA. Ibsen - han eier Grand hotell som knyttes til Ibsen, Tordenskjold henger sammen med lokalene i Eiendomsspar i Tordenskiolds gate. Legg også merke til galopperingen da han gikk av scenen, datteren Isabelle driver med hester 3) Bamsen - Tone Damli Hjertene på brystet og skjerfet henger sammen med hennes programlederjobb i Love Island. Teppet i donut-butikken er full av sommerfugler - låta Butterflies har vært en av hennes største suksesser. Legg også merke til nisseluen, hennes siste album var en juleplate. Bloggbakgrunn har hun også, som kommer frem i presentasjonen. 4) Nøkken - Ingrid Bjørnov (eller Benedicte Adrian) Frimerket viser til Eurovision der de deltok i Luxembourg. Ingrid Bjørnov er født i Skytten. Heksetemaet er basert på Witch Witch. Musen representerer musikal eller The Mouse trap. 5) Dragen - Her får jeg følelse av Victor Sotberg men skjønner ikke sjakk-hintet 6) Nissen - La merke til kronen, kan det være en nordlending med link til kongefamilien? Per Heimli? Han har jo mildt sagt vært en rampenisse 7) Snømonsteret - Aleksander Walmann Sjekk hans Insta story som ble lagt ut for 22 timer siden med snødekte vidder og fjell. Tror det er et hint. Også er jeg enig med capsen og stjernen (stjernekamp) Gode hint på at bamsen skulle vært Tone, men hun synger ikke sånn KJEMPEbra… 1
Janzypants Skrevet 8. november 2021 #673 Skrevet 8. november 2021 Uten å analysere alle hint, så tenkte jeg egentlig bare å slenge ut en del kjente navn som har vært i tv-ruta nå i det siste (det ble visst noen som det er en stund siden var i tv-ruta og🙈). Jeg sliter hvertfall veldig med å komme på norske kjendiser sånn på stående fot, og det er overraskende vanskelig å klare å skille ut hvem som er hvem basert på sangstemmen. Hadde personen snakket vanlig uten at stemmen ble forvridd, ser jeg for meg at det hadde vært veldig mye enklere 😅😛 F.eks så husker jeg at jeg syns stemmen til fugleskremselet i fjor var ekstreeeemt kjent, men jeg klarte IKKE å sette fingeren på det. Da det ble avslørt at det var Vedum, så var det liksom panneklask og jeg tenkte SELVFØLGELIG! 😅 Skal sies at ingen av stemmene i årets maskorama har gitt meg samme feeling, men hvem vet - kanskje neste gang? Men her er bare en liste over kjente nordmenn jeg har kommet på, uavhengig av hint. Så får dere som er flinkere enn meg, sortere ut om det kanskje er innertier på noen🤣 Det kan tenkes at jeg nevner noen som allerede er nevnt. Kjente kvinner: - Unni Lindell - Trude Mostue - Tiril Eckhoff - Vendela Kirsebom - Melina Johnsen - Martine Lunde - Sarah Natasha Melby - Desta Marie Beeder - Sigrid Bonde Tusvik - Lisa Tønne - Therese Johaug - Marit Bjørgen - Linnéa Myhre - Bertine Zetlitz - Silje Sandmæl - Iselin Guttormsen - Solveig Kloppen - Live Nelvik Kjente menn: - Espen Fiveland - Thomas Numme - Harald Rønneberg - Leo Ajkic - Erik Follestad - Jon Almaas - Niklas Baarli - Dennis Vareide - Christer Falck - Christian Ringnes - Petter Stordalen - Kjell Inge Røkke - Svein Erik Hagen - Victor Sotberg - Mads Hansen - Martin Lepperød - Steinar Sagen - Tore Sagen Okei, men dette var hvertall en slags start? Jeg syns det er greit å slenge ut en del kjente navn, hvertfall siden jeg selv ikke kommer på en eneste én når jeg ser på programmet 🤣 Hadde vært veldig gøy om det var noen som stemte Jeg tror imidlertid at Ringnes er heldiggrisen, da jeg syns resonnementet her inne var helt nydelig! 👌 Det blir spennende å se fremover! - 7
charnelle Skrevet 8. november 2021 #674 Skrevet 8. november 2021 Blomsterkaret skrev (22 minutter siden): Gode hint på at bamsen skulle vært Tone, men hun synger ikke sånn KJEMPEbra… Tone eller bamsen? Eller begge to? 3
NordicViking Skrevet 8. november 2021 #675 Skrevet 8. november 2021 Tamsi skrev (2 timer siden): Hva er grunnen til at folk tror Abid Raja er nissen? Jeg tror jeg hører det på stemmen når dere sier det liksom, men hvordan kom dere på han i utgangspunktet? Fikk ikke med meg noe særlig til hint, eneste jeg så var noe grøt og en kongekrone. Nissen er omtrent like høy/lav som programlederen, og da tror jeg ikke at det kan være Abid Raja. Han er over 1,80. 1
Bajskorv Skrevet 9. november 2021 #676 Skrevet 9. november 2021 Jeg tror Bamsen er Voe/Emilie Nereng, jfr. hintet om Ringerike. Hun er jo fra Hønefoss 4
Biffmedløk Skrevet 9. november 2021 #677 Skrevet 9. november 2021 (endret) Snømonsteret tror jeg er Didrik Solli-Tangen. Man ser stjernetegnet hans Tvillingene på arket. De to strekfigurene kan være han og broren. På beltet har en stjerne. Han har gitt ut en sang som heter "Stjernesludd". Han har vært med i Stjernekamp. De italienske ordene kan være en referanse til italiensk opera, som han har sunget mye av. Han gir uttrykk for å ha jobbet veldig hardt for å nå dit han er i dag og det passer overens med operautdanningen. Han er god på opera, men ikke like god på pop, derfor var det litt surt. Snøkrystaller og vinter-tema kan være referanser til juleturnéene og julealbumet hans. Nøkken vet jeg ikke. Men kan det være en med stjernetegnet Skytten? Man ser det er avbildet på frimerket. Tror det er en dame som er glad i fest og moro, men har og vært med på 71 Grader Nord pga teltet. Tenker reality-deltaker eller artist. Er en del gull på kostymet. Kan være en referanse til noen som har vært best i noe. Havfruen har veldig mange referanser til sjø, fisk osv. Kan være stjernetegnene Fiskene, Krepsen eller Vannmannen. Birgit Skarstein er sistnevnte. Vannmannen er halvt menneske, halvt fisk. La merke til en stor S på havfruekostymet. Noen som la merke til andre stjernetegn? Nissen tror jeg er Erik Sæther. Han er virker høy på seg selv, noe Erik er. Det trillet en fotball i klippet. Han har spilt fotball. Snakket om fjøsnisser, han har vært med på Farmen. Bamsen kan være Sophie Elise pga høyden og barbien i klippet. Jeg mener å huske at hun kalte bloggen sin "Life of Barbie". Hun har vunnet Gullbarbie. Hun snakket om å være utenfor, og har hatt en lang vei å gå. Hun gikk sin egen vei og skapte sitt eget AS. Mikke mus var i fokus et øyeblikk. Hun kledde seg ut som Minni mus på Halloween et år. Det eneste som stemmer litt dårlig, er stemmen. Men jeg har hørt henne gjøre snakke-stemmen sin lysere, så kan hende hun gjør om stemmen når hun synger og? Bøkene om bjørner kan være en referanse til bøkene hun har skrevet. Hun skrev på Instagram story at hun hadde fått veldig mange spørsmål om hun er med på Maskorama, men avkreftet ingenting. Endret 9. november 2021 av Biffmedløk Skrivefeil
NordicViking Skrevet 9. november 2021 #678 Skrevet 9. november 2021 charnelle skrev (3 timer siden): Her er mine forslag basert på hintene: 4) Nøkken - Ingrid Bjørnov (eller Benedicte Adrian) Frimerket viser til Eurovision der de deltok i Luxembourg. Ingrid Bjørnov er født i Skytten. Heksetemaet er basert på Witch Witch. Musen representerer musikal eller The Mouse trap. Dette synes jeg var interessant! Frimerket er tydeligvis et hint allikevel. Og Ingrid Bjørnov sa for noen år siden hos "Lindmo" (om sykdommen) at det "ikke er tid til å være mørkredd lenger". 3
Janzypants Skrevet 9. november 2021 #679 Skrevet 9. november 2021 NordicViking skrev (16 minutter siden): Dette synes jeg var interessant! Frimerket er tydeligvis et hint allikevel. Og Ingrid Bjørnov sa for noen år siden hos "Lindmo" (om sykdommen) at det "ikke er tid til å være mørkredd lenger". Jeg blir veldig overrasket dersom Ingrid Bjørnov er Nøkken, da hun har en ganske karakteristisk sangstemme som skiller seg ut! Men jeg kan selvfølgelig også ta feil! Jeg var innom tanken på Benedicte Adrian, men jeg søkte henne opp på YT og jeg syns ikke stemmen passet overhodet.. 3
Tradegy Skrevet 9. november 2021 #680 Skrevet 9. november 2021 5 hours ago, Sommerkommer said: 1972 ble riverton prisen opprettet som Unni lindell har mottatt. Mulig litt søkt Har selv Unni på "blokka". La også merke til et rødt møbel blant hintene. Enten en stol eller sofa. Hun er med i "Sofa" på tv2 denne sesongen. Men dette også, er sikkert altfor søkt.... 🙈 Men hun har ved flere anledninger snakket om at hun er mørkeredd, som også ble sagt i snutten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå