AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Hei, jeg har blitt skikkelig tett i nesen. Allmenntilstanden er fin og jeg har ikke feber. Men jeg er ekstremt tett og får ikke puste gjennom nesen. Jeg har prøvd alt fra damp, tigerbalsam, nesedusj, nesespray, dråper, ibux og paracet. Jeg er nå på 3.dag med skikkelig tett nese og jeg kjenner bihulene er ømme og gir meg et svakt trykk i ørene. Jeg skal ta fly i morgen sånn egentlig men har hørt mye om at det er utrolig vondt og noen trodde de skulle dø når de tok fly og var tett osv. jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Kanskje noen av dere kan dele litt erfaringer og kanskje har tips/råd? kanskje til og med noen av dere jobber på fly og har erfaringer? haster litt… flyet går i morgen ettermiddag. Spoiler Anonymkode: f3c62...9d4
Ulven Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Du kan komme til å oppleve noen av de mest intense smertene i ditt liv, så med mindre du skal noe veldig viktig, ville jeg tenkt meg om. Hvis ikke nesepray av typen Otrivin ol virker, er det nok ikke noe som kan gjøres på et døgn. 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Du er jo åpenbart ikke frisk, så hold deg hjemme! Anonymkode: 36812...43d 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Det er veldig vondt, og som verden er nå kan du bli nektet adgang på flyet også om det er merkbart for andre. Anonymkode: d1232...5d7
Entern Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Ulven skrev (4 minutter siden): Du kan komme til å oppleve noen av de mest intense smertene i ditt liv, så med mindre du skal noe veldig viktig, ville jeg tenkt meg om. Hvis ikke nesepray av typen Otrivin ol virker, er det nok ikke noe som kan gjøres på et døgn. Dette. Jeg er generelt tett og de smertene der er virkelig ikke å kimse av, "de mest intense smertene i ditt liv" er IKKE tull. Hvis du MÅ fly så ta smertestillende først!!! Ellers blir det et sant helvete. Men, merk deg at selv MED smertestillende vil du merke det, det er en påkjenning. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 For det første håper jeg du har tatt covidtest og for det andre bør du holde deg hjemme når du er syk uansett. Physiomer kan få løst ut saker og ting slik at du kan bruke en steroidenesespray etterpå (nasonex er reseptfri) og hvis du mistenker bihulebetennelse kan du i tillegg få resept av legen på rinexin. Anonymkode: e07e0...730
Smurfii Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 haha, søteste overskriften🙉 Jeg har hørt det er ubehagelig, men vet ikke selv..er vel ikke rette tiden å sette seg på et fly når man er litt snufsi uansett🤭 2
Ulven Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 2 minutter siden, Entern said: Dette. Jeg er generelt tett og de smertene der er virkelig ikke å kimse av, "de mest intense smertene i ditt liv" er IKKE tull. Hvis du MÅ fly så ta smertestillende først!!! Ellers blir det et sant helvete. Men, merk deg at selv MED smertestillende vil du merke det, det er en påkjenning. Jeg har flydd med en tett pannebihule tre ganger, og jeg prøvde mer eller mindre å grave meg inn i panna med neglene for å prøve å minske smertene. Jeg har ved senere flyturer gardert meg med Pinex Forte, men det tar bare toppen av smertene. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Admin her; Takk for mange skremmende svar haha.. jeg har selvsagt tatt flere covidtest som er negativ. Denne flyturen er VELDIG viktig desverre (dødsfall i nærkretsen) ellers ville jeg selvsagt holdt meg hjemme… men jeg vet ikke om jeg tør å reise om det er slik at det føles ut som øynene skal poppe ut av skallen… jeg er så kjempeusikker og redd og hadde håpt at noen sa det ikke var så gale 😅 Anonymkode: f3c62...9d4 1
Ulrikke Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Fløy til London en gang med tett nese - aldri mer!! Verste smerten jeg har kjent på den måten, og det ga seg ikke med en gang man landet heller.... Varte til godt utpå dagen etter.... 2
Entern Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Ulven skrev (6 minutter siden): Jeg har flydd med en tett pannebihule tre ganger, og jeg prøvde mer eller mindre å grave meg inn i panna med neglene for å prøve å minske smertene. Jeg har ved senere flyturer gardert meg med Pinex Forte, men det tar bare toppen av smertene. Høres kjent ut det der ja. Det er helt ubeskrivelig. 1
Entern Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Admin her; Takk for mange skremmende svar haha.. jeg har selvsagt tatt flere covidtest som er negativ. Denne flyturen er VELDIG viktig desverre (dødsfall i nærkretsen) ellers ville jeg selvsagt holdt meg hjemme… men jeg vet ikke om jeg tør å reise om det er slik at det føles ut som øynene skal poppe ut av skallen… jeg er så kjempeusikker og redd og hadde håpt at noen sa det ikke var så gale 😅 Anonymkode: f3c62...9d4 Ta smertestillende før reisen i alle fall, så kan det nok gå. Vet ikke hva slags smertestillende du pleier å bruke, men uansett, bruk smertestillende 😅 Lei for at du ble redd 😟 Bare husk smertestillende og vær forberedt på å føle deg ganske redusert. Endret 28. oktober 2021 av Entern 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Det er grusomt vondt ja, jo tettere du er jo verre er det. Tårene spretter sannsynligvis, for du har ingen kontroll. Hvis ikke nesespray hjelper så du får åpnet opp akkurat i det flyet letter og lander, så må du forberede deg på at du kommer til å kjenne det. Har sittet på fly hvor en noen med forkjølelse har hylt ut, for de klarer ikke å kontrollere reaksjonen sin når de kjenner hvor vondt det er. Selv begynte jeg å strigråte en gang. Visste ikke at jeg var syk, så det kom som et sjokk på meg hvor vondt det var. Usikker på om det presset man kjenner er skadelig på noe vis, sannsynligvis ikke? Men man får veldig tålmodighet med gråtende babyer på fly etter man har opplevd dette selv, for man skjønner hvorfor de griner... hehe. Hvis det er slik at du skal i begravelse så skjønner jeg at du ønsker å dra. Du får tenke om du orker det. Anonymkode: acc93...d2f 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg fløy med tett nese en gang, og herregud det var så jævlig vondt. Tydeligvis var den ene siden mer tett enn den andre, og jeg trodde seriøst at den ene halvdelen av ansiktet skulle eksplodere. Føltes ut som hele området rundt øyet var i ferd med å sprenge. Anonymkode: 3de79...b87 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 Admin her igjen; uffa meg stakkars dere som har hatt det så vondt.. har paralgin forte, paracet og ibux her hjemme som jeg eventuelt kunne tatt med. Men tror neppe det hjelper på sterke akutte smerter som muligens oppstår. Vipper nok mer mot at jeg dropper turen, men sitter å gråter fordi jeg trenger å ta farvel.. dette er en utrolig vanskelig situasjon. vurderer å kjøpe trykkregulerende ørepropper på apoteket men vet ikke hvor mye de kan hjelpe..🥺 Anonymkode: f3c62...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #16 Skrevet 28. oktober 2021 Smurfii skrev (30 minutter siden): haha, søteste overskriften🙉 Jeg har hørt det er ubehagelig, men vet ikke selv..er vel ikke rette tiden å sette seg på et fly når man er litt snufsi uansett🤭 Takk for et fint svar! ❤️ -admin Anonymkode: f3c62...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg gjorde det en gang, og fikk ikke så vondt, men fikk tidenes dotter i ørene. Hørte ingenting resten av dagen, og det tok et par dager før de var borte. Utrolig ubehagelig. Anonymkode: b4409...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Vipper nok mer mot at jeg dropper turen, men sitter å gråter fordi jeg trenger å ta farvel.. dette er en utrolig vanskelig situasjon. Anonymkode: f3c62...9d4 Huff, stakkars deg 😕 Det finnes ingen mulighet å ta tog/buss/bil/båt i hvertfall den ene veien? Anonymkode: b4409...ebf
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #19 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Huff, stakkars deg 😕 Det finnes ingen mulighet å ta tog/buss/bil/båt i hvertfall den ene veien? Anonymkode: b4409...ebf Nei.. båt og buss tar hvertfall ett døgn.😩 så det er veldigveldig kjipt.. men vi får se, kanskje det skjer et mirakel over natten🙏🏼 Anonymkode: f3c62...9d4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei.. båt og buss tar hvertfall ett døgn.😩 så det er veldigveldig kjipt.. men vi får se, kanskje det skjer et mirakel over natten🙏🏼 Anonymkode: f3c62...9d4 Ja, det kan jo hende du er bedre i morgen! Legg deg tidlig og få en god natts søvn ❤️ Anonymkode: b4409...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå