AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #21 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du skulle ha gjort det, men ikke kan fordi du er syk kan han kanskje skrive det som dager med barnepassers sykdom? Tror han har 10 av de også. Anonymkode: 405cf...040 Nei, det er samme greia. Omsorgsdager for sykt barn eller syk barnepasser. 20 ut 2021. Anonymkode: 0023a...6ce 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #22 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor har jeg skrevet at dette er et økonomisk problem og at vi ikke har buffer..? Unødvendig å gå hjemme uten lønn hvis man kan overføre eller om problemet er at arbeidsgiver ikke har registrert nok sykt barn-dager. Hvordan får vi registrert dette isåfall? Arbeidsgiver har ikke dette i sine systemer. Han jobber i staten så synes det er merkelig. Som jeg har skrevet, jeg har lest der og finner ikke svar på spørsmålet mitt. Finner ingen plass på nav ang dette med å overføre dager mellom ektefeller så hvis det er så lett så link gjerne 😊 Takk for svar, setter pris på det! Vet du hvor dette står? Kan ikke finne det noen plass. Anonymkode: 6a839...0ed Du kan ikke overføre!!! Har ikke vært sånn siden tidenes morgen! Da må dere gå hjemme uten lønn! Da er det lurt å ha en buffer til slike ting!!! God bedring!!! Anonymkode: ffaa5...153
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #23 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Heldigvis er dagene personlige og ikke lette å overføre, ellers hadde mor tatt alle på "valgfrihetens" alter. Anonymkode: fb3df...67e Så trist at du har et slikt forhold, men du må ikke la din erfaring medføre at du generaliserer på denne måten. Anonymkode: 33697...cc9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #24 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som jeg har skrevet, jeg har lest der og finner ikke svar på spørsmålet mitt. Finner ingen plass på nav ang dette med å overføre dager mellom ektefeller så hvis det er så lett så link gjerne 😊 Takk for svar, setter pris på det! Vet du hvor dette står? Kan ikke finne det noen plass. Anonymkode: 6a839...0ed Svaret på alt dette står på lenken som er lagt ut, og jeg har lagt ut bilde av hva som står. Se under "når kan du søke om ekstra dager" og velg "den andre forelderen kan ikke ha tilsyn med barn". Anonymkode: 515cb...6fe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #25 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du skulle ha gjort det, men ikke kan fordi du er syk kan han kanskje skrive det som dager med barnepassers sykdom? Tror han har 10 av de også. Anonymkode: 405cf...040 Trodde det gikk av samme kvote? Anonymkode: 6a839...0ed
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #26 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Svaret på alt dette står på lenken som er lagt ut, og jeg har lagt ut bilde av hva som står. Se under "når kan du søke om ekstra dager" og velg "den andre forelderen kan ikke ha tilsyn med barn". Anonymkode: 515cb...6fe Det er jo ikke relevant på noen måte, for her er det snakk om 2 dager med sykdom og ikke 6 måneder. Anonymkode: 6a839...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #27 Skrevet 28. oktober 2021 I 2020 og 2021 har foreldrene 20 dager hver. Det er kun ved stengt bhg/skole pga korona man kan overføre dager mellom hverandre, det søkes om på nav.no Anonymkode: 10c36...3c9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #28 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så trist at du har et slikt forhold, men du må ikke la din erfaring medføre at du generaliserer på denne måten. Anonymkode: 33697...cc9 Det er ikke generalisering, det er jo bare sånn at menn heller velger å være på jobb. Det er en grunn til at fedre må ha tvungen foreldrepermisjon. Om du har en annen erfaring er det jo for øvrig veldig fint 😊 Anonymkode: f7920...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #29 Skrevet 28. oktober 2021 https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgsdagerkalkulator-info Anonymkode: 7b180...8e1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #30 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har vært på Nav og lest men jeg kunne ikke finne noe svar.. Er det slik at man har et max antall dager hver i sykt barn-dager eller kan man fordele dagene fritt mellom seg? Hvis man har max, kan man isåfall fordele de mellom seg? Hvordan? Vi er gift. Mannen måtte dra fra jobb i dag og hente i barnehagen fordi minste er syk. Selv ligger jeg hjemme med feber og er veldig dårlig så jeg får ikke tatt det. Far har fått beskjed om at han må ta ulønnet permisjon fordi han har tatt ut alle sykt barn-dagene i år, men jeg har fortsatt dager igjen. Setter pris på svar eller link med informasjon, det kan godt hende jeg bare er veldig dårlig til å lete mtp at jeg er syk akkurat nå.. Kunne bare finne skjema for overføring av dager mellom samboere pga koronastengt barnehage. Anonymkode: 6a839...0ed Har arbeidsgiver til din mann tatt høyde for at din mann har dobbelt så mange sykt barn dager (omsorgsdager) i år pga covid-19?NAV - omsorgspenger Anonymkode: 4347c...984
Fru Uperfekt Skrevet 28. oktober 2021 #31 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har vært på Nav og lest men jeg kunne ikke finne noe svar.. Er det slik at man har et max antall dager hver i sykt barn-dager eller kan man fordele dagene fritt mellom seg? Hvis man har max, kan man isåfall fordele de mellom seg? Hvordan? Vi er gift. Mannen måtte dra fra jobb i dag og hente i barnehagen fordi minste er syk. Selv ligger jeg hjemme med feber og er veldig dårlig så jeg får ikke tatt det. Far har fått beskjed om at han må ta ulønnet permisjon fordi han har tatt ut alle sykt barn-dagene i år, men jeg har fortsatt dager igjen. Setter pris på svar eller link med informasjon, det kan godt hende jeg bare er veldig dårlig til å lete mtp at jeg er syk akkurat nå.. Kunne bare finne skjema for overføring av dager mellom samboere pga koronastengt barnehage. Anonymkode: 6a839...0ed Han kan få sykemelding pga barnet siden du er syk.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #32 Skrevet 28. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvor har jeg skrevet at dette er et økonomisk problem og at vi ikke har buffer..? Unødvendig å gå hjemme uten lønn hvis man kan overføre eller om problemet er at arbeidsgiver ikke har registrert nok sykt barn-dager. Hvordan får vi registrert dette isåfall? Arbeidsgiver har ikke dette i sine systemer. Han jobber i staten så synes det er merkelig. Som jeg har skrevet, jeg har lest der og finner ikke svar på spørsmålet mitt. Finner ingen plass på nav ang dette med å overføre dager mellom ektefeller så hvis det er så lett så link gjerne 😊 Takk for svar, setter pris på det! Vet du hvor dette står? Kan ikke finne det noen plass. Anonymkode: 6a839...0ed Jeg jobber også i staten, og i systemet (tidbank) hos oss ligger det også bare 10 sykt-barn dager, men det er ingen sperre mot å føre opp fler, så jeg har bare lyst det med å skrive føre syktbarn-dager likevel. Ta kontakt med HR eller leder og informer om at han fører sykt-barn-dager siden han ikke har brukt opp alle 20 dagene og lwgg ved lenka til NAV. Tipper at nærmeste leder bare ikke er klar over regelendringer. Mellomledere flest får ikke med seg slike ting. https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger Anonymkode: 559e8...267
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #33 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er jo ikke relevant på noen måte, for her er det snakk om 2 dager med sykdom og ikke 6 måneder. Anonymkode: 6a839...0ed Jo, fordi det er den eneste måten man få ekstra dager hvis en er syk. Det står ganske tydelig at det kun er to grunner til å få ekstra dager, kronisk sykt barn og 6+ mnd sykdom/fravær. = mannen din kan ikke få ekstra dager fra din kvote i deres situasjon. Anonymkode: 515cb...6fe
Gidavmeg Skrevet 28. oktober 2021 #34 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du skulle ha gjort det, men ikke kan fordi du er syk kan han kanskje skrive det som dager med barnepassers sykdom? Tror han har 10 av de også. Anonymkode: 405cf...040 Nei, nei, nei. Slutt å gi råd om ting du ikke har peiling på. Sykt barn og syk barnepasser går fra samme potten 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #35 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan ikke overføre!!! Har ikke vært sånn siden tidenes morgen! Da må dere gå hjemme uten lønn! Da er det lurt å ha en buffer til slike ting!!! God bedring!!! Anonymkode: ffaa5...153 Herregud, hva har du inhalert i dag? Anonymkode: 0023a...6ce 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå