Slut Skrevet 30. oktober 2021 #21 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 12.55): Hei. Min mamma, som er i 60 årene har et høyt alkoholforbruk i følge min standard. De kan gå veldi mye vin og cognac på en helg. Vi snakker 1 flaske cognac, 1-2 flasker vin. Samboeren hennes drikke like mye, men i øl. Dette drikkes da hver eneste helg, i tillegg til at det blir 1-3 glass hver dag ila uken ellers. Søsteren min som bor nærme hjemme er også storforbruker av vin. (dette er høyt forbruk etter min standard, jeg vil helst slippe å få argumenter på at dette ikke er mye. Jeg syns det er det) Problemet er, jeg syns dette er mye. Jeg liker heller ikke at de drikker så mye rundt meg, og mine. Sønnen min er 1 år, og etterhvert vil jo han også skjønne hva som skjer. Jeg drikker jo jeg også, og tar gjerne et glass vin eller en øl på fredagskvelden når guttungen har lagt seg. Mens mammaen min klarer liksom ikke å bare la det være det ene glasset da. Ofte er hun merkbart full/godt brisen når klokka bikker 22/23. Hvis jeg sier at jeg syne hun drikker mye, så får jeg DEN leksa om at hun nesten ikke drikker noe som helst og at hun må da få ta det ene glasset med cognac. Men hvis det er ett glass - hvorfor er hele flaska med 1L tom på søndag da? Nei da har hun kastet noe fordi det sto så lenge og ja så ble maks 2 glass da. Jeg får også høre på tlf hvor utrolig lite de drikker der, de rører nesten ikke alkohol. Men likevel har hun alltid med seg en flaske cognac i bagasjen når hun kommer på besøk. (Vi bor i Vestfold, de bor i nord) Jeg synes ikke det er hyggelig å få dem på besøk, fordi kjøleskapet blir fylt til randen av pils og andre ting. Ikke kan jeg si fra heller fordi de drikker jo ikke - og jeg er bare vrang og kjip og vanskelig og lyver om jeg nevner det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. vet ikke hva jeg vil her.. - men har noen tips å komme med kanskje? Lignende familie? Anonymkode: 0eb72...ab4 Sliter med det samme med faren min.. jeg vet han drikker mye siden jeg merkar det på meldinger han sender og jeg hører det på ham når vi snakker i tlf. Hver gang jeg møter ham så har ham drukket og har med seg alkohol også.. Har kuttet ut kontakten med ham nesten helt, ham bor ikke i Norge men brukar å komme hit for å jobbe. Då føler jeg dårleg samvitighet for jeg er hams eneste barn og jeg vil ikke tilbringe tid med ham siden det får meg bare i dårleg humør, deppa og bekymret. Har 'heldigvis' ikke barn, eller så tror jeg at jeg hadde ham nektet ham å være med de når ham har drukket. Det er veldig vanskelig situasjon å være i og det er ikke lett å vite hva som er det rette å gjøre. Det verste er vell at dei som faktisk har alkoholproblem vil ikke innse det selv og lever i benketelse.. Håper du klarer å finne en løsning på problemet selv om det er ikke lett, spesielt når det er så nær familie det er snakk om. Ønsker deg uansett lykke til og håper du får noen gode råd her♥️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå