Gå til innhold

foreldremøte og så sier eksen dette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

vi har en gutt med en del utfordringer pga en diagnose. Nå sitter jeg her og er engstelig fordi eksen skulle ta ordnet i foreldremøte og sier så at vi fikk en "bekymringsmelding" fra barnehagen. ( Han har sikkert bare hørt uttrykket og vet ikke hva det betyr. prosessen var at barnehagen tok kontakt med oss fordi de var bekymret for at han ikke hadde språk på nivå med de andre, og så tok vi sammen kontakt med bup og sånt. det hele endte opp med add diagnose etter en del år. ) 

Ser så i dette møtet at hun fra PPT stirrer på han i sånn halvsjokk og han bare babler videre og enser ingenting. Det ble litt klein stemning og jeg sitter å tenker altså ..er ikke bekymringsmelding noe helt spesielt som er forbundet med barnevernet?  Sitter de nå og tenker at vi har en "bekymringsmelding" på oss? Jeg sa ingenting, skulle gjort det. 🙈  

Anonymkode: 0ab6e...730

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei

vi har en gutt med en del utfordringer pga en diagnose. Nå sitter jeg her og er engstelig fordi eksen skulle ta ordnet i foreldremøte og sier så at vi fikk en "bekymringsmelding" fra barnehagen. ( Han har sikkert bare hørt uttrykket og vet ikke hva det betyr. prosessen var at barnehagen tok kontakt med oss fordi de var bekymret for at han ikke hadde språk på nivå med de andre, og så tok vi sammen kontakt med bup og sånt. det hele endte opp med add diagnose etter en del år. ) 

Ser så i dette møtet at hun fra PPT stirrer på han i sånn halvsjokk og han bare babler videre og enser ingenting. Det ble litt klein stemning og jeg sitter å tenker altså ..er ikke bekymringsmelding noe helt spesielt som er forbundet med barnevernet?  Sitter de nå og tenker at vi har en "bekymringsmelding" på oss? Jeg sa ingenting, skulle gjort det. 🙈  

Bekymringsmelding er til barnevernet ja. Det handler om at melder tror at barnet ikke blir tatt vare på hjemme hos dere. 

Men tror du ikke at hvis mannen din snakket mer om det og fortalte mer om situasjonen slik han gjorde, så forstår de andre at han bare brukte feil ord? :)

Anonymkode: 23848...34f

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt og si at du i etterkant av møtet var redd for hva de la i ordet «bekymringsmelding». Forklar så hva far mente, og at dere ikke har hatt kontakt med barnevernet. Så får du det ut av systemet. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, her burde du ha rettet på han. Jeg ville tatt en oppklarende telefon eller mail til de som var på møtet og forklart at far ordla seg feil og presisert hva det egentlig var snakk om. 

Anonymkode: 62fca...799

Skrevet

Med «bekymringsmelding» ville jeg tenkt at noen har meldt bekymring til barnevernet. Var det et foreldremøte generelt med alle andre foreldre, eller bare ett møte angående deres barn? Om sistnevnte tror jeg faktisk jeg ville ringt og forklart slik at det ikke ble noen misforståelser. Hvorfor sa du ingenting i møtet..? 

• Liker 1
Skrevet

Nei, tenker ikke det. Vi har forståelse for at foreldre ikke bruker fagsjargong riktig.

Her spillet jo kontekst, sak og alvorlighetsgrad inn også. En dreven person ville forsikret seg om hva som faktisk ble sagt dersom tvil ved dette.

• Liker 1
Skrevet

Jo, jeg tror nok mange vil assosiere begrepet med en bekymringsmelding man sender barnevernet når man er bekymret for om et barn ivaretas på en god måte. 

Men nå sa han at det var en melding fra barnehagen, til dere, så du må jo håpe at de ut fra sammenhengen og det han ellers fortalte, forstod hva det var snakk om. 

Men hvis tonen er ok mellom deg og barnefaren så kan du jo på en hyggelig måte si at du så en reaksjon når han brukte det ordet, og fortelle hva mange assosierer med det.

Og hvis du ikke får det ut av systemet på annet vis, kan du jo si fra til læreren neste gang du snakker med hen, at du håper alle forstod hva det var snakk om. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bekymringsmelding er til barnevernet ja. Det handler om at melder tror at barnet ikke blir tatt vare på hjemme hos dere. 

Men tror du ikke at hvis mannen din snakket mer om det og fortalte mer om situasjonen slik han gjorde, så forstår de andre at han bare brukte feil ord? :)

Anonymkode: 23848...34f

Ja jeg håper det. 🤦‍♀️ jeg tenkte jeg skulle ta kontakt med det satt altså hele horven der. ALLE. lærere, kontaktlærere folk fra bup og PPT og hun fra ppt skrev ivrig notater så klart.   

• Liker 1
Skrevet
Cottontail skrev (3 minutter siden):

Men hvis tonen er ok mellom deg og barnefaren så kan du jo på en hyggelig måte si at du så en reaksjon når han brukte det ordet, og fortelle hva mange assosierer med det.

Ja tenkte på dette. men om jeg skal forklare det hele så blir det jo en kjempegjeng jeg må ringe. og alle var helt nye og kjente ikke oss. 🙈

Skrevet

Mulig at de fleste forbinder bekymringsmelding med barnevernet, men det er ikke kun til barnevernet det blir sendt. Jeg jobber i barnehagen og om vi har barn vi er bekymret for språklig/utviklingsmessig/diagnose så sender vi en bekymringsmelding til ppt.

Anonymkode: 7aa50...53e

• Liker 1
Skrevet

Hun skjønte helt sikkert hva han mente.

Anonymkode: 18e76...d15

• Liker 2
Skrevet

Tja, det spiller ikke så stor rolle - det er jo ingen bekymringsmelding.

Men, du kan sende en mail og si du kom til å tenke i etterkant på ordbruken og ville bare oppklare at bekymringsmelding ikke var relatert til BV, men handlet om dette med forsinket dittogdatt. 

Anonymkode: b49be...9df

Skrevet

Jeg ville nok antatt at barnehagen isåfall hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet for å få på plass ekstra ressurser for å kunne hjelpe barnet rundt språkopplæring. Ikke en bekymringsmelding av typen "foreldrene skader barnet".

Gjest Såpestykke
Skrevet

Tror nok at folk skjønte at han brukte feil ord. Hadde ikke tenkt noe mer på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...