Gå til innhold

Har en steinbitfilet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har en steinbitfilet som jeg har tenbkt å ha til middag i dag. Noen som har tips til hvordan jeg skal tilberede den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Legg fileten i en ildfast form. Salte, pepre og ha litt sitronsaft over. Stek løk, hvitløk, hakkede tomater (helst ferske) mykt, ha gjerne en god skvett hvitvin i, la koke en halvtimes tid. Fordel på toppen av fisken, dryss over hakket persille og godt med olivenolje. Stek ved 175 grader i 40 minutter og server med gresk salat og godt brød.

* Skjær fisken i porsjonsbiter. Strø salt og pepper på fisken og legg dem i en ildfast form. Strø over revet appelsinskall. Hell over 1 dl fiskekraft og 1 dl appelsinsaft. Legg brokkolibuketter rundt. Stekes ved 180 grader i ca 15 min. Strø grovhakkede mandler over 5 minutter før den er ferdig.

* En rød og en gul paprika grilles i ovnen til skinnet er svart. Avkjøl 5 minutter i plastpose, dra av skinnet og mos paprikakjøttet. Finhakk ½ frisk paprika. Fres løk og frisk paprika i smør, ha i 4 dl fiskekraft og kok litt. Ha i 1 dl fløte og paprika mosen og kok opp. Smak til med salt og pepper. Stek steinbiten gyllen i panne og server med sausen og stekte squash.

* Steinbitwok: Steinbit i store biter, brokkolibuketter, strimlet gulrot, strimlet kinakål, finsnittet purre/vårløk, revet ingefær, hakket rød chili, hakket løk. Saus av litt fiskekraft, soyasaus, kinesisk femkrydder.

* Bland sammen finrevet skall av 1 sitron, presset hvitløk og godt med hakket basilikum (evt persille). Legg fisken i en ildfast form og strø blandingen (kalles gremulata) over. Stek ved 220 grader i 10-15 minutter. Server med potet/sellerirot-mos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...