Gå til innhold

P-stav eller kobber spiral?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer på disse? Jeg trenger ny prevansjon og ønsker noe som varer lenge, tror kanskje jeg går mest mot kobberspiral, men vil gjerne høre erfaringer! 😌

Anonymkode: 51977...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😊

Anonymkode: 51977...da1

Skrevet (endret)

Ville kanskje vært forsiktig med å sette inn p-stav da den kan vandre rundt. Litt problematisk når den skal ut igjen om legen ikke finner den. Har for øvrig ikke hatt dette selv, men venner som har hatt det som har strevd når det er på tide å ta den ut.
Ellers har jeg god erfaring med Gynefix som er en type kobberspiral men med færre bivirkninger enn vanlig kobberspiral. Jeg har normal syklus og merker ikke noe til den. 

Endret av wandagirl
Skrivefeil
Skrevet

Har hatt tre p-staver. Hos meg sitter de godt på plass og har aldri vandret. Startet med 4 mnd med ukontrollerte blødninger og så har jeg ikke hatt blødninger på 7 år. Utrolig deilig å slippe! Enkel å ta inn og ut. 

Har flere venninner som har tatt spiral og de snakker om store smerter både under innsetting og den første tiden etterpå. Sånn type ligge-i-fosterstilling-på-gulvet-smerte. Men det er veldig kanskje individuelt det også.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...