Gå til innhold

Rastløse ben om natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt veldig rastløse ben om kvelden/natta i perioder, så lenge jeg kan huske. Og nå er det sånn igjen. Har følt meg veldig utmattet de siste månedene også, og nok søvn er veldig viktig for meg nå.. 

Er det noen som har noen råd?

Anonymkode: 19217...7ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magnesium pleier å hjelpe her 😊

Anonymkode: d9d03...c00

• Liker 1
Skrevet

Rastløse ben eller urolige ben kan henge sammen med at du er sliten. Hva er det som sliter deg ut? Har du bekymringer som ligger i underbevisstheten? 

Anonymkode: 836e4...10e

• Liker 1
Skrevet

Går du på medisiner? Har du jernmangel? Drikker du mye alkohol eller koffein? Røyker du? 

Jeg var svært plaget av dette når jeg gikk på noen medisiner for en stund tilbake. Det som hjalp meg var å tøye ut før jeg la meg og å bruke varmepose på beina når det oppsto. Det ble dog såpass ille at jeg etterhvert måtte slutte på medisinene på grunn av bivirkningen, men det er mye mulig du finner det hjelpsomt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Rastløse ben eller urolige ben kan henge sammen med at du er sliten. Hva er det som sliter deg ut? Har du bekymringer som ligger i underbevisstheten? 

Anonymkode: 836e4...10e

Jeg vet ikke helt😕 Det er det jeg prøver å finne ut av for tiden. 

Miranda Bailey skrev (9 minutter siden):

Går du på medisiner? Har du jernmangel? Drikker du mye alkohol eller koffein? Røyker du? 

Jeg var svært plaget av dette når jeg gikk på noen medisiner for en stund tilbake. Det som hjalp meg var å tøye ut før jeg la meg og å bruke varmepose på beina når det oppsto. Det ble dog såpass ille at jeg etterhvert måtte slutte på medisinene på grunn av bivirkningen, men det er mye mulig du finner det hjelpsomt. 

Ja, så det kan hende at det er en bivirkning, men jeg har hatt det i perioder sånn til vanlig også. Håper det gir seg snart hvis det er pga medisin, for det er jo til å bli gal av:bond:

Skal prøve med varmepose og å tøye ut, tusen takk!💛

Anonymkode: 19217...7ac

Skrevet (endret)

Har vært plaga med dette i 20 år. Det hjelper å spise 100 gram sukker når plagene er som verst.

Endret av Anonym11223344
Skrevet

Hvorfor tar du ikke magnesium?

Anonymkode: e583c...5c5

• Liker 1
Skrevet

Jerntilskudd for å holde ferritin opp mot 50.

Tøye ut og bruke rulle på legger og lår (foam roller) før leggetid. 

Iskaldt vann på leggene til jeg ikke klarer mer, og så legge meg med de fremdeles fuktige leggene utenfor dyna. Da klarer jeg som regel å sovne før kriblinga kommer tilbake.

Anonymkode: 5b8c3...1b2

Skrevet

Magnesium og hold deg unna sukker, ihvertfall før du legger deg. 

Anonymkode: 4b5c8...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...