lille my Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 har siden jeg var liten hatt mye med mit søskenbarn og gjere, og vi er gode veninner. vi avtalte allerede som små at vi skulle vere gudmor til hverandres barn. men nå er jeg egentli begynt å bli litt skeptisk, for hun setter seg ned ved siden på meg og røyker i tide og utide. har nå nesten sluttet å besøke henne nå, da jeg har gitt beskjed om hva jeg synes om det, og hun ikke respekterer det. er det jeg som er for sensitiv? er det jeg som skall gå ut når jeg er på besøk hos henne og hun tender seg en røyk? de har også en hund som ikke er" så rensli"??? den røyter MYE, og de slipper den ut på altanen for å drite, og den trakker da i det, og trakker da videre inn på et heldekningsteppe. ikke pokker om min unge skall krype der har jeg tenkt. er jeg for pysete når det gjellder den avgjedsla??? vet at vi ikke skall overbeskytte våre små, men føler at grensen går en plass, og lurer på hva dere der ute synes om saken?
Gjest LoisLane Skrevet 4. oktober 2005 #2 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg er heller ikke alfor glad i røyking og hundedritt, så jeg skjønner deg. Har du prøvd å snakke med henne om dette? Synes ikke et løfte dere gjorde da dere var små kan gjelde. Kommer litt an på hvor gamle dere var, men...
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #3 Skrevet 4. oktober 2005 ALLE vet at røyk ikke er bra. Dersom man likevell røyker når barn er til stedet så er en kvalifisert for "diagnosen" egoist. Når det gjelder hund så mener jeg at folk flest er hysteriske. Hundehår er ikke farkig, Det er tvert i mot positivt at sunne friske barn vokser opp sammen med dyr av ymse slag. Både med tanke på immunforsvar og sosial/psykososial trivsel. Og ett løfte er ett løfte Næida, kødda, dsersom hun ikke holder standard i dag så skal du selvsagt ikke ha henne som gudmor....
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. oktober 2005 #4 Skrevet 5. oktober 2005 Hundehår er ikke farlig, men hvis hunden tråkker sin egen dritt med seg inn er det en helt annen og mer alvorlig sak. Hunden er ett rovdyr og hundedritt kan inneholde mye rart, siden den har ett veldig raskt tarmsystem, hvor alle bakterier går rett igjennom. Jeg har huset fullt av dyr selv, og er på ingen måte hysterisk renslig, men ville aldri latt mine barn krype rundt på det teppet. Røyking og barn burde vel de fleste ha fått med seg at ikke hører sammen... Har du prøvd å snakke med henne? Ikke røyke, og begynne å lufte hunden på en mere ordentlig måte? Det er ikke bra for den å tråkke rundt i sin egen avføring på den måten heller.
lille my Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2005 jeg har ikke fått ungen enda, men den kommer snart håper jeg, orker ikke mer nå . er bare det at jeg har tatt opp det med røykingen,og at jeg ikke liker det rundt meg når jeg er grevid. hun sier at det ikke er farli og fortsetter på samme måte som før. da føler ikke jeg at hun vill barnets beste. hva kommer hun til å gjøre når barnet kommer ut? og hva om hun skall sitte barnevakt? føler meg litt småhysterisk, men hun tar virkeli ikkje hensyn. tender en seg en røyk, tender resten seg opp en også, og det blir somregel 3 stk tilsammen på samme tid.....
Gjest metoyou Skrevet 5. oktober 2005 #6 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg syntes røyking bare inne med dyr er forkastelig jeg...jeg røyker ikke inne pga. kattene og ilderen min, og IALLEFALL ikke om det er barn her Og hundebæsj på altanen? En ting er å ikke sterilisere leiligheten, men dette er da direkte uhygenisk da Æsj... Ville ikke latt barnet mitt være der nei....Hun høres ikke særlig ansvarlig ut
Gjest skindeep Skrevet 5. oktober 2005 #7 Skrevet 5. oktober 2005 Hmm.. Det med fadder-greia hadde jeg ikke tatt så tungt! Jeg hadde også lovt ei venninne av meg en gang ( når jeg var ganske påseglet) at hun skulle bli fadder til mitt første barn, men det ble ikke slik! Det er ditt barn og du bestemmer hvem som skal vare fadder eller ei, og du har lov til å ombestemme deg.. Er ikke sikkert hun tar det så tungt heller. Ser ikke ut som hun tenker så veldig mye på "sitt" kommende fadderbarn, når hun sitter å røyker mens du går gravid med barnet..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå