*Heidi* Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Når er det ideelt å ta med barnet sitt til fotografen? Og hvor mye har dere som har gjort det betalt? Føler på meg at det er dyrt.. hadde det ikke vært det kunne man jo tatt med barnet flere ganger.. Når tok dere bilder av deres barn?
Nala Skrevet 5. oktober 2005 #2 Skrevet 5. oktober 2005 Vi har vært hos fotografen med begge jentene våre i forbindelse med dåpen. De har da vært 3 og 4 måneder. De har da kunnet ligget på magen og holdt hodet selv, men har altså ikke kunnet sitte. Når de kan sitte er jo posisjonsmulighetene (i mangel av et bedre ord) flere. De vil jo da også kunne smile mer aktivt. Men vi valgte å ta bildene tidlig, for å få flotte bilder til takkekortene etter dåpen. Men hadde vi kunnet se bort fra det ville jeg kanskje anbefale å vente med bildene til de er litt større. Til de kanskje kan sitte selv, og kan smile bredt på "oppfordring". Kanskje ved 8 måneder. Ellers er det vel ganske mange som tar 6-månedersbilder, for så å ta nye når de er 1 år. Vi betalte forresten 500 kroner for selve fotograferinga, og 500 for en serie på 8 prøvebilder. Deretter betalte vi selvsagt for forstørrelsene og for takkekortene.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #3 Skrevet 5. oktober 2005 Mine unger var 18 mnd, neste 21 mnd og siste 2 år og 1 mnd....
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2005 #4 Skrevet 5. oktober 2005 Min sønn var hos fotograf da han var åtte uker og da han var seks mnd. Vi fikk et sånt tilbud..... Da min datter var liten hadde jeg ikke råd. Men begge ungene var hos fotograf (samtidig) da de var ett og fem, og da de var to og seks. Disse rundene var dyre og jeg sitter igjen med få men fine bilder. Så var de på Fame på Bygdøy i februar i år og tok masse masse bilder. Fotografen var kjempeproff og tok nærmere 300 digitale bilder. En måned senere kom vi på bildefremvisning og kunne selv plukke ut de vi ville ha. Vi valgte en pakke med seksten bilder (10 x 15) til 3500 kroner. Disse bildene er utrolig flotte, og jeg anbefaler alle Maria hos Fame på Bygdøy. Ungene mine var da elleve og sju år gamle.
Gjest Madeline Skrevet 5. oktober 2005 #5 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg hadde med ungen til fotografen da de var 9 mnd gamle. Yngstejenta var der også da hun var ca 3 mnd. I tillegg har vi tatt bilde av alle ungene sammen med oldemora deres. Hva jeg betalte husker jeg ikke lenger, men det var dyrt.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #6 Skrevet 5. oktober 2005 Vi skal ta bilder nå, og da er jenta 8mnd gammel. Skal betale 1200kr for fotografering som også inkluderer en visnings cd med 50 bilder. For forstørrelser skal vi betale 160kr for 15x20 og 280kr for A4 størrelser. Så da gjenstår det å se om resultatet blir bra.
Emma3 Skrevet 5. oktober 2005 #7 Skrevet 5. oktober 2005 Vi var til fotografen med jenta vår då ho var 6 mnd., angra litt på at eg ikkje venta til ho kune sitte... Ellers var vi kjempe fornøyd. Betalte 500 kr, og då vr heile familien med. Dette var ein hobbyfotograf, men som har dreve med dette lenge, og resultate vart kjempe bra! Fekk også med ei mappe med bildene i.
Gjest Leola Skrevet 5. oktober 2005 #8 Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Jeg tok bilder av de da de var halvannet - så tok vi nye ifm. konfirmasjonen. Tok ikke bildene så mye for egen del - mest for besteforeldre og takkekort Jeg har overhodet ikke sansen for masse familiebilder på veggene i stuen - har kun noen småbilder stående på en bokhylle i stuen. Konfirmasjonsbildet av eldstemann er ikke forstørret enda - snart 5 år etter konfirmasjonen. Synes bildene er finest i litt mindre format. Endret 5. oktober 2005 av Leola
*Heidi* Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2005 Ok, takk for svar.. har ikke helt bestemt meg for alder enda, men kommer ihvertfall til å vente til han kan sitte som flere av dere anbefaler. Hvis noen vil anbefale en barnefotograf blir jeg veldig glad for det? Har hørt at fame er vannvittig flinke tex, og at de tar utrolig kule og stilige bilder, men oxo at de er mye dyrere en andre fotografer?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #10 Skrevet 5. oktober 2005 Tror Fame reklamerer med et tilbud nå, bare å sjekke hjemmesiden deres
Nala Skrevet 5. oktober 2005 #11 Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Fame-fotografene har vært omtalt i media på grunn av prisene sine. De opererer med gode tilbud på selve fotograferinga, men å få bildene sine er en dyr affære. I tillegg selger mange av Fame-fotografene bare forstørrelser med passepartout og ramme. Å kjøpe bare bildet for å gi bort i gave for eksempel, og så overlate rammekjøpet til mottakeren, går altså ikke. Les gjerne denne tråden på Nybakt mamma før du bestiller time hos dem. Endret 5. oktober 2005 av Nala
Tomine Skrevet 5. oktober 2005 #12 Skrevet 5. oktober 2005 Gullet var bnare 6 uker. Vi ville ha nyfødt-bilde der hun ligger i hendene våre. Vi skal ta bilder igjen når hun er ca 1,5 år.
Lula Skrevet 5. oktober 2005 #13 Skrevet 5. oktober 2005 Må bare si at jeg anbefaler å lese tråden som Nala linker til her. Har sjelden vært så provosert som av opplegget til Fame. Kjenner jeg blir aggressiv bare ved tanken
Chiquita Skrevet 5. oktober 2005 #14 Skrevet 5. oktober 2005 Må bare si at jeg anbefaler å lese tråden som Nala linker til her. Har sjelden vært så provosert som av opplegget til Fame. Kjenner jeg blir aggressiv bare ved tanken ← Jepp, dette var grunnen til at vi valgte bort Fame. Makan til opplegg!!!! Vi tok med Lillebanan til fotografering like før han var 7 mnd gammel. Dette er en "pakke", så første fotografering med 3 bilder (18*18) er gratis, dersom vi tar ny fotografering innen han er 2 år. Og det har vi jo tenkt alikevell...
*Heidi* Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #15 Skrevet 5. oktober 2005 Jepp, dette var grunnen til at vi valgte bort Fame. Makan til opplegg!!!! Vi tok med Lillebanan til fotografering like før han var 7 mnd gammel. Dette er en "pakke", så første fotografering med 3 bilder (18*18) er gratis, dersom vi tar ny fotografering innen han er 2 år. Og det har vi jo tenkt alikevell... ← å,hvor er dette hen? Er fotograferingen som du må ta da han er to år veldig dyr?Det er ikke det at jeg er sååå redd for at det skal bli så dyrt, har bare hørt om dem som har fått regninger på 20-30 000 liksom, og det er litt mye syns jeg da..
Chiquita Skrevet 5. oktober 2005 #16 Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Vi tok bildene hos Studio G i Trondheim. http://www.studiog.no/ Er ikke helt sikker på prisen på neste fotografering, men jeg mener jeg høre noe om en pris rundt 1000-1500,-. Husker ikke helt. Og da kommer bilder i tillegg da Endret 5. oktober 2005 av Chiquita
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2005 #17 Skrevet 6. oktober 2005 Vi syns ihvertfall at det var verdt det. Vi sitter igjen med vanvittig mange nydelige bilder!! Og vi endte opp med (tror jeg) 17 bilder til 3500 eller noe... Er det bare vi som har fotorpinter eller....?
Gjest bentepia Skrevet 23. oktober 2005 #18 Skrevet 23. oktober 2005 Info ; Barnefoto hos Studio G koster kr 1075 inkl 10 prøvebilder i album og visning. De kjører forøvrig et tilbud nå på kr 750,- De har også et opplegg gjennom sin "Knøtteklubb" på gratis babyfoto før barnet er 7 mnd....Betinger at du tar fotografering igjen før barnet er 2 år til prisen ovenfor. se www.studiog.no De har bare butikker/studio i Midt Norge
søndagsengel? Skrevet 24. oktober 2005 #19 Skrevet 24. oktober 2005 Nå ser jeg at ikke alle er like positive til Fame her, men jeg legger ut denne likevel
*Heidi* Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #20 Skrevet 24. oktober 2005 Nå ser jeg at ikke alle er like positive til Fame her, men jeg legger ut denne likevel ← oj, det var billig da, 250 kr for en pakke som vanlighvis ville kostet 1700! Jeg har sendt inn forespørel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå