Gå til innhold

Egg


miss77

Anbefalte innlegg

Har kjøleskapet fullt av egg (ca 40 stk.) og får liksom ikke spist opp de til søndagsfrokosten siden vi bare er to. Trenger derfor noen gode oppskrifter. Fortrinnvis middagsoppskrifter, da ingen av oss er særskilt glad i kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta og fryse de ned da! (Knekke de i en bolle da, ikke fryse de ned med skallet på! :ler: ) Det pleier jeg å gjøre dersom jeg feilberegner, så bruker jeg de i kake, omelett, pai eller lignende senere. Pleier ofte å skille hviten og plommen også, men hvis ikke du er så glad i kaker er det kanskje ikke så mye vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt tips, men har så sabla liten fryser som er en smule full om dagen.... Kan jo slå til å bake litt å ta med på jobben. Der går det i så fall unna på kort tid :)

Forøvrig min mor som har stått for egginnkjøpene. Har så gode egg der oppe og skulle jo bare være snill. Jeg hadde imidlertid akkurat handla inn to pakker egg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Omelett

* Pølsegrateng (pølse i skiver, kokt makaroni/evt kokte poteter i skiver, mais, rød paprika, strimlet purre legges lagvis i en ildfast form. Visp sammen 2 dl melk, 4 egg, salt/pepper. Strø over revet ost og stek ved 200 grader i ca 30 minutter (til det har stivnet).

* Pai (vanlig paideig, ha i det du ønsker, f.eks. skinke/kylling, purre/løk, tomater, aubergine og andre grønnsaker, chili. Visp sammen 6 egg og et par dl fløte som helles over. Dryss over revet ost og stek ved 200 grader i ca 35-40 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller hva med Egg.no? :smilbla:

Hadde helt glemt at det eksisterte en slik side. Takk skal du ha :) Ellers takk for andre flotte tips og oppskrifter! Skalnok få bein å gå på egga mine.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...