lucky.lucy Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Hei! Jeg har to katter som går ut og inn som de selv vil (holdes inne på natten). Begge er sterilisert/kastrert og id merket. Den ene katten min (2 år) er trygg på å være ute, beskytter reviret sitt og er aldri lenge borte av gangen. Den andre er dessverre ikke så trygg (1 år og 3 mnd), men elsker å være ute. I løpet av to uker har han sittet fast i et tre to ganger (sikkert blitt skremt) og kommet ned etter 1-2 døgn. Han er veldig trygg på familien inne, men blir for skremt av nye mennesker og andre dyr. Er det bedre for han å være en innekatt selvom han maser om å komme ut? Og er det ok å ha en utekatt og en innekatt? Jeg er veldig i tvil og vil kun det beste for dyra mine. Tusen takk for svar og erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Det beste for dem begge og de rundt er å ha dem begge som «innekatter.» Da mener jeg at de slipper å bli mishandlet, drept, påkjørt, forsvinne og alle musene/fuglene de dreper slipper den skjebnen. Med innekatt mener jeg tilgang til uteområder f.eks en urtegård eller en terrasse. Ville søkt litt på det og prøvd å bygge en slik om du har mulighet. Anonymkode: e9e3e...410
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 Hva med å sette på GPS på den? Det er vanskelig å få den til å trives som innekatt når den først har blitt utekatt. Eventuelt kan du prøve med bånd og sele en periode til den er tryggere ute. Anonymkode: bd4f4...a22 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå