Gå til innhold

katt kresen matveien

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har våtfor som jeg serverer kattene. Men registrerer jo at katten kun slikker sausen og selve foret blir igjen i skålen. 

Ja, det finnes forskjellige retter i både retning fisk og kjøtt, men sitter jeg igjen at de ikke er veldig begeistret. 

Produkt sheba en av produktene som ikke hovedmeny blir spist opp, men kun sausen.

Produkt coop, kun lukter og rygger raskt unna. 

Har et inntrykk kattene liker fisk, fordi når jeg kokte fisk (til meg selv) da hadde jeg aldri hørt en slik mjauing før, så det var åpenbart at katten fikk med meg seg hva som stod på menyen til meg. 

Er fersk fisk veien å gå til katte-for?

Anonymkode: 34576...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mange katter elsker jo kokt fisk, jeg har hatt en som ikke kunne få noe bedre og to som ikke mente fisk var mat i det hele tatt :ler:

Har du prøvd å mose våtforet og blande godt før du serverer? Det hjalp i alle fall litt her når en av kattene mine (senior) hadde perioder hvor hun bare spiste sausen. Ikke så stor porsjon hjalp også på appetitten.

Endret av Rumle
Skrevet

Hvordan er tannhelsa til katten?

• Liker 1
Skrevet

Du kan fint gi fisk til katten, men den inneholder ikke alt katten trenger, så det må være som et kosemåltid innimellom :) Det finnes jo også kattemat som er type mousse, kanskje den foretrekker det istedenfor biter. Ellers kan du fortsette å prøve forskjellige merker. Min elsker Royal Canin! Hva med tørrfor?

Anonymkode: 6afd6...ddf

Skrevet

Katter er kresne, og de blir fort matleie. Prøv litt forskjellig våtmat til de, og litt fisk i ny og ne går greit. Sausen er det som forsvinner først her også.

Anonymkode: 54c84...51c

Skrevet

Kattene her også er kresne på våtforet, ikke alt som faller i smak. De deler en sånn liten boks eller pose hver morgen (har 2stk). Det er rett og slett enkelte merker de ikke liker. Sheba eller whiskas liker de overhodet ikke, da slikker de i seg sausen og lar bitene ligge igjen (til hunden sin store glede😄) Den fra Fauna liker de veldig godt, likedan noen små runde blikkbokser (som jeg ikke husker navnet på). Og en som heter Perle fra purina pro plan 

Kokt fisk er en høydare, da går de nesten fra konseptene, og blir liggende i matkoma etterpå😄 bruker å fiske selv, eller så kjøper jeg ei blokk med sei i frysedisken. 

De har alltid tørrfôr stående fremme, og får som sagt dele en pose våtfor om morgenen. Er ikke store biten på hver da, siden det ikke er så mye i en sånn pose eller boks, men katter skal helst ikke ha så mye våtfor pga tannhelsa. Heldigvis har ikke en halv pose hver om dagen utgjort noe for tennene til våre, begge har til nå hatt fine tenner når de har vært på helsekontroll til dyrlegen. De er 10 og 8 år 

Skrevet
Troyamin skrev (10 timer siden):

Har du forsøkt Vom Katt

kan man kjøpe det i kartong noen steder?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kan man kjøpe det i kartong noen steder?

Vet at pølsene er å få kjøpt i kartong. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...