Belima Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Har et barnebarn som elsker Oreokake, men hun tåler ikke melkeprodukter. Det eneste jeg vet er at jeg kan kjøpe margarin uten melk, men til en Oreokake så trenger jeg jo mye annet. (Melkeallergi er helt nytt for henne så jeg kan ikke noe om det enda) Er det noen som har bakt Oreokake uten melkeprodukter som kan anbefale hva jeg kan kjøpe for å overraske henne til bursdagen? Har tenkt å bake en liten kake, ca 20 cm form, hvis det har noen betydning.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Belima skrev (29 minutter siden): Har et barnebarn som elsker Oreokake, men hun tåler ikke melkeprodukter. Det eneste jeg vet er at jeg kan kjøpe margarin uten melk, men til en Oreokake så trenger jeg jo mye annet. (Melkeallergi er helt nytt for henne så jeg kan ikke noe om det enda) Er det noen som har bakt Oreokake uten melkeprodukter som kan anbefale hva jeg kan kjøpe for å overraske henne til bursdagen? Har tenkt å bake en liten kake, ca 20 cm form, hvis det har noen betydning. Bunn: 300g Oreokjeks 100g eldorado margarin Ostekrem: 200g kremost naturell (Oatly PåMackan Naturell-kremost) 2 1/2dl melis 3dl fløte (Gryr Til Matlaging kokos og raps-havrefløte) 50g Oreokjeks, grovhakket Sjokolademousse: 80g sjokolade coop kokesjokolade 3dl fløte (Gryr Til Matlaging kokos og raps-havrefløte) 50g Oreokjeks, grovhakket Dekor: 50g Oreokjeks Fremgangsmåte: Bunn: – Ha kjeks og smør i foodprosessor og kjør til en jevn masse. – Trykk massen godt ned i en kakering (24cm diameter). – Sett i kjøleskapet mens du fortsetter på resten av kaken. Ostekrem: – Miks sammen kremost og melis med en håndmikser helt til osteblandingen blir kremete. – Pisk fløten til krem i en annen bakebolle. – Vend forsiktig osteblandingen inn i den piskede kremen. – Ha cirka 2/3 av ostekremen over bunnen. Sett resten av ostekremen i kjøleskapet. – Trykk grovhakkede Oreokjeks ned i ostekremen. – Sett kaken i kjøleskapet i cirka 30 minutter. Sjokolademousse: – Smelt sjokolade over vannbad. – Pisk fløten til krem med en håndmikser. – Pisk sammen sjokoladen og kremen. – Ha sjokolademoussen over ostekremen. – Trykk grovhakkede Oreokjeks ned i sjokolademoussen. – Sett i kjøleskapet i cirka 30 minutter. – Fordel resten av ostekremen over sjokolademoussen. – Strø over biter med grovhakket Oreokjeks til pynt. – Sett i kjøleskap i minst en time. Anonymkode: cb797...36e 4
Belima Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2021 Tusen tusen takk for super hjelp. Skal dra til Meny å få handlet det jeg trenger.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Belima skrev (4 timer siden): Tusen tusen takk for super hjelp. Skal dra til Meny å få handlet det jeg trenger. Bare hyggelig Anonymkode: cb797...36e
Belima Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare hyggelig Anonymkode: cb797...36e Glemte en ting: Hvor stor form er det til denne kaka?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Belima skrev (2 timer siden): Glemte en ting: Hvor stor form er det til denne kaka? Står i oppskriften,men er 24 cm Anonymkode: cb797...36e
Belima Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Står i oppskriften,men er 24 cm Anonymkode: cb797...36e Hjelpes meg!!! Har lest og lest, men hjernen har tydeligvis ikke fått det med seg. Får skylde på at det er så mye annet hjernen måtte lære av nye ting.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 Belima skrev (46 minutter siden): Hjelpes meg!!! Har lest og lest, men hjernen har tydeligvis ikke fått det med seg. Får skylde på at det er så mye annet hjernen måtte lære av nye ting. Fort gjort 🤣 Anonymkode: cb797...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå