AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 To jobbtilbud, det er fordeler og ulemper med begge. Lik lønn så det spiller ingen rolle. Og jeg bare klarer søren ikke å velge! Det som skiller seg litt ut, er mindre reisevei på ene jobben, men 1 fler ansatte i temaet på den andre. Så litt flere å spre arbeidet på muligens. Hva slags fordeler og ulemper veier inn hos dere når dere skal velge mellom 2 jobber? Anonymkode: 141c5...35f
robot91 Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Reisevei. Lønn. Alder på kollega. Hva vet du om sjefen? Åpent kontorlandskap? 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Ville snoket på linedin og sjekket hvor lenge folk har vært i jobben. Turnover er en viktig indikator på trivsel. Anonymkode: ee1da...400
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ville snoket på linedin og sjekket hvor lenge folk har vært i jobben. Turnover er en viktig indikator på trivsel. Anonymkode: ee1da...400 Tja....hos oss er det mange som har jobbet i 5-10 år, men miljøet er elendig Anonymkode: d5cae...0cc
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 Hvilke andre forskjeller er det, ts? Anonymkode: d5cae...0cc
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Veit du noe om arbeidsmiljøet på de forskjellige stedene da? Det har mye å si for trivselen.. Anonymkode: 5ee89...e24 1
Zooey Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Reisevei, fleksitid, hjemmekontor, arbeidsmiljø. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 Gyllen mulighet til å forhandle på lønn da. Men tid er penger i mine øyne. Jo nærmere jobben jo bedre. Anonymkode: f19df...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 Du sier ingen ting om arbeidsoppgaver, egne ambisjoner og forventninger om utvikling? Skal du ha en jobb bare for å ha inntekt, eller skal du "opp og frem"? Anonymkode: 515be...983
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 Innholdet i arbeidsoppgavene er jo veldig viktig. Om du brenner for disse går resten av seg selv. Se for deg de ulike jobbscenariene og kjenn etter hvor du vil føle deg mest vel Anonymkode: 449d0...a52
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Skrevet 26. oktober 2021 Hvis det er veldig lite som skiller disse jobbene ville jeg stalket alle kollegaene jeg kom over på Linkedin for å få en feeling av hvilket arbeidssted som har ansatte jeg trolig vil trives best med. I tillegg spiller reisevei en stor rolle for meg, men er det kun snakk om noen få minutter i forskjell ville det ikke hatt noe å si. Hvilken jobb gir deg best muligheter for fremtidig jobbsøking - er det ene arbeidsstedet ansett som "bedre" enn det andre? Hvordan er pensjonen i de to ulike jobbene? Er det andre goder som blir tilbudt de ulike stedene? Hvilket inntrykk har du fått av de ulike lederne på intervju? Min erfaring er at førsteinntrykket ofte stemmer; Jeg fikk en dårlig følelse av min første leder i ansettelsesprosessen og vel, det ble bare verre da jeg startet. Det var kun snakk om små, nesten usynlige tegn, men det var noe som føltes litt ubehagelig med vedkommende. Forventet arbeidsmengde. Der hvor jeg jobbet tidligere var jeg den eneste ansatte med min kompetanse, og det hadde ikke med behovet å gjøre, men rett og slett selskapets manglende vilje til å ansette flere. Arbeidsmengden var altfor stor for en person, og det gikk etter hvert utover psyke og fritid. I min nåværende jobb er vi mange med samme kompetanse, og jeg opplever at det er utrolig verdifullt å ha et "team" av folk man kan spørre og som man kan fordele de ulike oppgavene på. Ikke undervurder dette! Nå jobber jeg normale dager og tar ikke jobben med meg hjem i det hele tatt. Lønn: Jeg er sikker på at du kan klare å forhandle lønnen opp litt i den situasjonen du står i nå? Jeg ville uansett forsøkt på det, da du ikke taper noe som helst på det:) Anonymkode: 9e228...663
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå